Hier een voorbeeld van in mijn ogen degelijke modellen van bovenstaande helies met hun prijs en waar je deze kan halen. Ik update deze later. Gesorteerd van beginner naar gevorderde.
- Coax 3ch: Syma s107, ong 25 euro op ebay
- Coax 4ch:
- FP 4ch 45° flybar: WLToys V911, ong 50 euro. Vele webshops.
- FP 4ch 90° flybar:
- CP 6ch:
Qua grootte geldt dat hoe groter de heli is. Hoe stabieler deze is, maar de prijs zal wel stijgen en ook de kosten bij een crash. En moeilijker te vervoeren natuurlijk.
Over batterij of brandstof dat is een hele discussie. Electrische modellen zijn nu zo geavanceerd dat ze evenveel en vaak zelfs iets meer power hebben. Ze houden het wel niet zo lang uit max 10mins terwijl op brandstof het makkelijk dubbel zolang uithoudt. Het is gewoon meer een persoonlijke voorkeur.
Ik heb verschillende kleine helies gehad in dezelfde modellen als hierboven. Een iets groter NE Kestrel 500

en een Robbe Nano Arrow (kloon van nine Eagles Solo pro)
en ik ben nu bezig met een zelfbouwkit van een HK 450 GT pro, hieronder vlug in mekaar gestoken zonder elektronica, en een beeldje van de losse onderdelen. zonder elektronica weer. Momenteel heb ik echt geen tijd om hieraan verder te bouwen. Je moet alles losdraaien, elk schroefje vastzetten met borgmiddel en dan terug vastzetten, een tijdrovend zaakje, dan nog al de elektronica installeren en afstellen. Hier ben ik zelf ook een beginner in. En het feit dat ik momenteel niet veel tijd heb (en wil maken) voor deze heli.
Ik ben nu aant zien om ofwel een V911 of een quadcopter (
http://www.myrcmart....een-p-4807.html) te bestellen... gewoon om een quick fix te hebben. aangezien mijn andere defect is en een nieuwe heli, vooral die V911 gewoon goedkoper is dan de huidige te herstellen..