Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

probleem rc helicopter

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 30 July 2012 - 16:29

hey mensen heb eergisteren een radiografische helicopter gekocht
een new falcon van haoqi toys
die persoon waarvan ik hem gekocht heb heeft hem getest en toen werkte die en gisteren werkte die ook bij mij tot vandaag

hij is wel al eens gebotst maar daar kan je niet vanuit maar goed
mijn probleem is dat alles werkt behalve het sturen
het is alsof de helicopter niet reageerd op het sturen van links of rechts iemand die weet waar het aan kan liggen :dunno:

#2 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 30 July 2012 - 16:44

nevermind topic mag weg
tis opgelost maar kwn hoe

#3 Kolm

Kolm

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 363 berichten

Posted 30 July 2012 - 17:08

Bericht bekijkendimi859, op 30 July 2012 - 16:44, zei:

nevermind topic mag weg
tis opgelost maar kwn hoe

Jammer, heb hetzelfde probleem maar het ligt waarschijnlijk gewoon aan mij. Helicopter draait naar links rechts rond zijn as als hij stilhangt (en ik aangeef dat hij moet draaien), maar als je vooruit vliegt en dan probeert de draaien loopt het mis... Zal nog wat moeten oefenen denk ik xD
PSN: Kolm
Playing: RDR - Bioshock 2
PSNProfiles.com/Kolm

#4 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 30 July 2012 - 17:44

Bericht bekijkenKolm, op 30 July 2012 - 17:08, zei:

Jammer, heb hetzelfde probleem maar het ligt waarschijnlijk gewoon aan mij. Helicopter draait naar links rechts rond zijn as als hij stilhangt (en ik aangeef dat hij moet draaien), maar als je vooruit vliegt en dan probeert de draaien loopt het mis... Zal nog wat moeten oefenen denk ik xD

bij mij wast nie echt hetzelfde het was vooral dat em op niks van links of rechts reageerde ook nie op de grond ook al bleef hem recht em ging enkel voor en achter XD
bij de meeste helikopters heb je vanboven rechts meestal iets waaraan je kan draaien om heb zo in te stellen dat em recht blijft hangen
kheb ook int begin moeten zoeken om hem recht te krijgen en na een tijde draaien naar de perfecte stand  bleef hij recht hangen
zowieso eens goed opladen eerst helicopter aan en dan je bakske :p
hielp bij mij toch altijd en heb er nu al 4 :p
2grote
2 kleintjes
maar de kleintjes zijn veel beter :)

Bericht bekijkenKolm, op 30 July 2012 - 17:08, zei:

welke heb jij toch? :D

Edited by dimi859, 30 July 2012 - 17:44.

#5 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 30 July 2012 - 19:15

dit zijn de mijne  :p
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeeldingdezen is de besten van allemaal zelfs buiten met wind ist ij goed ^^
Geplaatste afbeeldingen dit is de nieuwe :D

#6 Kolm

Kolm

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 363 berichten

Posted 31 July 2012 - 00:11

Wat jij zegt die knoppen links en rechtsboven, die werken inderdaad om tegen te gaan dat hij rond zijn as begint te draaien als je hem gewoon laat opstijgen. Ik kan dus opstijgen, vooruit en achteruit. Maar vooruit vliegen en dan een bocht maken lukt me voorlopig nog niet. Als ik opstijg en dan naar links duw (dus niet knoppen bovenaan) dan draait hij rond zijn as naar links. Misschien weet ik het gewoon niet goed te combineren met naar voor vliegen ofzo? Ik probeer meestal naar linksboven of rechtsboven met de stick, maar het lukt me dus nog niet echt.
Het is eerder toevallig dat ik er eentje heb, petekind van vriendin had er eentje gekregen, maar die is 6 en wilde niet luisteren en direct buiten mee gegaan, ding vollebak omhoog de lucht in en niet meer teruggevonden... En ik had toen laten vallen dat ik dat ook nog wel wilde en tijdje later heb ik er eentje gekregen voor verjaardag ofzo.
Die tweede vind ik wel nice!  Zelf heb ik een High V-Max Alloy Model TY901. Deze laad ik op via de usb-poort van men laptop. Ik zou ook het kabeltje vanuit de bediening kunnen gebruiken, maar bediening werkt op batterijen en die spaar ik toch liever voor het eigenlijke vliegen!
Geplaatste afbeelding

Edited by Kolm, 31 July 2012 - 00:15.

PSNProfiles.com/Kolm

#7 RipD

RipD

Crew

• Crew
  • 210 berichten

Posted 01 August 2012 - 14:32

Ahhh beginnertjes met 3kanaals helies :p , leuk!
je moet idd tegelijk vooruit vliegen en traag om je as draaien om een bochtje te maken.
Het feit dat je eerst niet kon ronddraaien kan aan verschillende zaken liggen . Je heli draait om zijn as door 1 rotor sneller of trager rond te draaien dan de andere. Het kan dan een radiografisch, elektronisch of mechanisch probleem zijn. Moeilijk om te vinden omdat het nu wel werkt denk ik eerder iets met de signalen of elektronica.

#8 Kolm

Kolm

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 363 berichten

Posted 02 August 2012 - 02:56

Bericht bekijkenRipD, op 01 August 2012 - 14:32, zei:

je moet idd tegelijk vooruit vliegen en traag om je as draaien om een bochtje te maken.
Het feit dat je eerst niet kon ronddraaien kan aan verschillende zaken liggen . Je heli draait om zijn as door 1 rotor sneller of trager rond te draaien dan de andere. Het kan dan een radiografisch, elektronisch of mechanisch probleem zijn. Moeilijk om te vinden omdat het nu wel werkt denk ik eerder iets met de signalen of elektronica.

Tjsa, je moet ergens beginnen hé :p En om eerlijk te zijn, ik ken er ook helemaal niks van!
Hem in rondjes rond zijn as laten draaien is altijd gelukt, het is gewoon een bocht maken dat me niet lukt. Waarschijnlijk gewoon nog wat meer moeten oefenen!
PSNProfiles.com/Kolm

#9 RipD

RipD

Crew

• Crew
  • 210 berichten

Posted 02 August 2012 - 05:24

idd oefenen en oefenen. tot je op een dvddoosje kan landen ;)

trouwens met een auto moet je toch ook tegelijk voor of achteruit rijden en dan draaien om een bocht te maken. helemaal hetzelfde.
Probeer eerst eens vierkantjes te maken door af te wisselen met rechtdoorvliegen en dan om de as te draaien, en dit dan langzaam aan vlotter en tegelijk, dan krijg je vanzelf een cirkel

#10 Kolm

Kolm

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 363 berichten

Posted 03 August 2012 - 02:45

Bericht bekijkenRipD, op 02 August 2012 - 05:24, zei:

idd oefenen en oefenen. tot je op een dvddoosje kan landen ;)

trouwens met een auto moet je toch ook tegelijk voor of achteruit rijden en dan draaien om een bocht te maken. helemaal hetzelfde.
Probeer eerst eens vierkantjes te maken door af te wisselen met rechtdoorvliegen en dan om de as te draaien, en dit dan langzaam aan vlotter en tegelijk, dan krijg je vanzelf een cirkel

Met een auto gaat dat wel een pak makkelijker xD

Maar ik zal eens proberen wat die vierkantjes geven!
PSNProfiles.com/Kolm

#11 vinylz

vinylz

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 07 August 2012 - 20:27

Iemand een tip om met die R/C helikopters te beginnen ? :)

#12 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 07 August 2012 - 21:04

waar zou je hem kopen?
als je hem op de markt koopt zeker laten testen
als je een rc neemt geef ik als tip dan wel om met een kleintje te beginnen en niet met een grote voor buiten want buiten is moeilijker dan binnen en als je met een kleine eerst binnen kan vliegen kan je nog met een beetje oefening buiten de grote wel aan
sowieso vind ik zelf de kleintjes die ik heb veel beter dan de grote
natuurlijk als je met een kleintje buiten wil vliegen mag er al geen wind (is ook bij de grote ze alleeja mijne geraakt ook nie viooruit bij wind of veel zonlicht zijn want de kleintjes werken bijna allemaal met infrarood ipv met een antenne en in het zonlicht werkt dat niet en heb je geen controle over je rc helikopter

#13 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 07 August 2012 - 21:13

ook altijd in een ruimte vliegen waar weinig obstakels zijn als je een grote neemt en dus niet op de oprit van je huis bv als die smal is want voor je het goed beseft zit je helikopter al snel ergens tegen ook al ist maar batterij en geen nafte
als je een grote tuin hebt geen probs, maar altijd beter op een pleintje ofzo (maar dan mag er echt geen zuchtje wind zijn want dat kunen ze toch nie aan

Bericht bekijkenRipD, op 01 August 2012 - 14:32, zei:

gij hebt er eentje op naft zeker? :p
picture please :D
vidn da ook awesome maar is redelijk duur en nog moeilijker XD

#14 RipD

RipD

Crew

• Crew
  • 210 berichten

Posted 08 August 2012 - 06:19

Een goede beginners heli is een coax helikopter, deze hebben 2 rotoren boven mekaar die in tegengestelde richting draaien. Zoals de helies hierboven, deze hebben dat allemaal. Die hierboven zijn wel 3kanaal dat wil zeggen dat je in 3 richtingen kan bewegen namelijk naar boven/onder, voor/achter en om de as draaien. Een 4 kanaals heli zal ook nog zijwaarts naar links en rechts kunnen bewegen. de staartrotor van een 3 kanaals dient gewoon om de heli naar boven of naar onderen te kantelen waardoor deze naar voor of achter vliegt, een 4 kanaals heli zal de rotor zelf kantelen en niet de hele helikopter, deze kan de rotor dus ook zijwaarts, of schuin, laten kantelen. waardoor je in die richting vliegt.

een 2e soort heli is een Fixed pitch (FP) heli. Deze hebben altijd 4 kanalen, maar hebben maar 1 rotor en dus ook een staartrotor die ervoor zorgt dat de heli niet om zijn as tolt. Deze heli's heb je in 2 soorten, met 45° flybar en met 90° flybar. De flybar is dat stokje met gewichtjes op de rotor en zorgt voor stabilisatie, als je de heli van bovenaf bekijkt dan merk je dat de heli's hierboven allemaal een hoek hebben van 45° tov de rotor waar ze aan vast zitten, deze setup zorgt voor de meeste stabiliteit. een 90° flybar is minder stabiel, maar wel meer wendbaar.

Een goede beginners heli is een coax helikopter, deze hebben 2 rotoren boven mekaar die in tegengestelde richting draaien. Zoals de helies hierboven, deze hebben dat allemaal. Die hierboven zijn wel 3kanaal dat wil zeggen dat je in 3 richtingen kan bewegen namelijk naar boven/onder, voor/achter en om de as draaien. Een 4 kanaals heli zal ook nog zijwaarts naar links en rechts kunnen bewegen. de staartrotor van een 3 kanaals dient gewoon om de heli naar boven of naar onderen te kantelen waardoor deze naar voor of achter vliegt, een 4 kanaals heli zal de rotor zelf kantelen en niet de hele helikopter, deze kan de rotor dus ook zijwaarts, of schuin, laten kantelen. waardoor je in die richting vliegt.

een 2e soort heli is een Fixed pitch (FP) heli. Deze hebben altijd 4 kanalen, maar hebben maar 1 rotor en dus ook een staartrotor die ervoor zorgt dat de heli niet om zijn as tolt. Deze heli's heb je in 2 soorten, met 45° flybar en met 90° flybar. De flybar is dat stokje met gewichtjes op de rotor en zorgt voor stabilisatie, als je de heli van bovenaf bekijkt dan merk je dat de heli's hierboven allemaal een hoek hebben van 45° tov de rotor waar ze aan vast zitten, deze setup zorgt voor de meeste stabiliteit. een 90° flybar is minder stabiel, maar wel meer wendbaar.

Hierna volgen de CP helikopters deze gaan omhoog en omlaag door de hoek van de rotorbladen te veranderen. in tegenstelling tot het aanpassen van de snelheid van de rotor. Door een negatieve hoek in te stellen kan je ondersteboven vliegen. Deze zijn dan ook de helies die pro's gebruiken.

#15 RipD

RipD

Crew

• Crew
  • 210 berichten

Posted 08 August 2012 - 10:58

Hier een voorbeeld van in mijn ogen degelijke modellen van bovenstaande helies met hun prijs en waar je deze kan halen. Ik update deze later. Gesorteerd van beginner naar gevorderde.

- Coax 3ch: Syma s107, ong 25 euro op ebay
- Coax 4ch:
- FP 4ch 45° flybar: WLToys V911, ong 50 euro. Vele webshops.
- FP 4ch 90° flybar:
- CP 6ch:  

Qua grootte geldt dat hoe groter de heli is. Hoe stabieler deze is, maar de prijs zal wel stijgen en ook de kosten bij een crash. En moeilijker te vervoeren natuurlijk.

Over batterij of brandstof dat is een hele discussie. Electrische modellen zijn nu zo geavanceerd dat ze evenveel en vaak zelfs iets meer power hebben. Ze houden het wel niet zo lang uit max 10mins terwijl op brandstof het makkelijk dubbel zolang uithoudt. Het is gewoon meer een persoonlijke voorkeur.

Ik heb verschillende kleine helies gehad in dezelfde modellen als hierboven. Een iets groter NE Kestrel 500
Geplaatste afbeelding
en een Robbe Nano Arrow (kloon van nine Eagles Solo pro)
Geplaatste afbeelding

en ik ben nu bezig met een zelfbouwkit van een HK 450 GT pro, hieronder vlug in mekaar gestoken zonder elektronica, en een beeldje van de losse onderdelen. zonder elektronica weer. Momenteel heb ik echt geen tijd om hieraan verder te bouwen. Je moet alles losdraaien, elk schroefje vastzetten met borgmiddel en dan terug vastzetten, een tijdrovend zaakje, dan nog al de elektronica installeren en afstellen. Hier ben ik zelf ook een beginner in. En het feit dat ik momenteel niet veel tijd heb (en wil maken) voor deze heli.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Ik ben nu aant zien om ofwel een V911 of een quadcopter (http://www.myrcmart....een-p-4807.html) te bestellen... gewoon om een quick fix te hebben. aangezien mijn andere defect is en een nieuwe heli, vooral die V911 gewoon goedkoper is dan de huidige te herstellen..

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users