Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Mountainbiken

Mountainbike VTT cross country

• Please log in to reply
46 replies to this topic

#41 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 1549 berichten

Posted 05 November 2012 - 19:41

Hmm, ik ben nog steeds bezig met zoeken naar deftige fietsverlichting.
Welke verlichting hebben jullie aan jullie fietsen hangen en in hoeverre zijn jullie er tevreden van?

Ik had gedacht aan een Magicshine MJ-880 voor op het stuur, een Magicshine MJ-872 voor op de helm en een Magicshine MJ-818 als achterlicht. Alledrie redelijk felle lichten die heel geschikt zijn om in ons winters weer te gaan rijden, enkel het achterlicht zou wat aan de fragiele kant zijn naar het schijnt.
Toevallig iemand ervaring met dit merk?
PSN/Steam: tngninja

#42 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2414 berichten

Posted 05 November 2012 - 20:13

vroeger als ik Mountainbikete, deed ik dat niet in de winter :p en als ik het deed, was het overdag. Vooral in de Zomer bij mij. Als ik lichtjes gebruikte was het gwn vooraan en achteraan, zou niet weten welk merk eigenlijk. was redelijk standaard dacht ik.

Edited by Dr.Gordon, 05 November 2012 - 20:17.

Steam ID: [SPECTRE]Dr. Gordon Xbox Live gamertag: MCReetmann666
TankFest 2012 photo album :D http://imgur.com/a/858ir

#43 Kolm

Kolm

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 363 berichten

Posted 06 November 2012 - 02:58

Toeval wil dat ik er net gekocht heb :p Ze waren van het merk sigma dat ook gekend is van fietscomputers.

Ik heb er wel voor gezorgd dat het er zijn die ik heel makkelijk kan verwijderen en waar er niets van op de fiets blijft staan. Vooraan is het een soort klem die rond men stuur gaat en deze heeft 4 leds. Het is ook heel makkelijk om deze tijdens het rijden wat hoger/verder of lager/dichter te richten afhankelijk of het is om gezien te worden op de baan of het is om te zien waar je zelf rijdt in het donker.
Achteraan is het iets dat je met een rubbertje rond je zadel doet en daarop kan je dan je achterlicht vastklikken. Die heeft 4 leds.
Voorlicht: http://www.sigmaspor...?punkt=features
Achterlicht: http://www.sigmaspor...hten/cuberider/
Ze zijn apart verkrijgbaar maar ik heb ze in een set gekocht in de decathlon voor ongeveer 25 euro zonder batterijen (eerste keer in men leven dat ik er binnen ben geweest en zal niet direct teruggaan)

Enige minpunten:
- Het achterlicht kreeg ik er niet op met de bijgeleverde rubbertjes omdat mijn zadelpen iets dikker is dan standaard en volgens mij zou het zelfs moeilijk zijn met een smallere zadelpen. Ik heb uiteindelijk 2 gewone elastiekjes gebruikt en 3-dubbel gedraaid om het vast te maken en zo zat het ook stevig vast.
- Voorlicht heeft 3 AA batterijen nodig en achterlicht 2 speciale (lijken wel halve AA's), dus dat is vrij veel batterij maar ik vermoed dat ze dan ook wel lang mee gaan gaan. (100u volgens doosje)

Men vriendin heeft er andere met maar 1 led die met een elastiekje rond je stuur/zadelpen worden vastgemaakt. Ook heel makkelijk maar deze zijn ietsje minder straf. De link hieronder wijst naar een andere versie ervan maar het is die serie.
http://www.sigmaspor.../micro_wr_2010/
Deze waren apart en ik geloof dat ze samen ongeveer 16-17 euro waren ook zonder batterijen. Hiervoor moest je voor elk lichtje zo 1 platte ronde batterij hebben. (genre dat in autosleutels en fietscomputers zit)

Edited by Kolm, 06 November 2012 - 03:04.

PSN: Kolm
Playing: RDR - Bioshock 2
PSNProfiles.com/Kolm

#44 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 1549 berichten

Posted 18 May 2013 - 21:36

Vandaag nog eens een bloso rit gedaan van 42km, waarvan zo'n 40% offroad en meer dan de helft van de verbindingswegen onverhard. In totaal zo'n 3u onderweg geweest, een gemiddelde van 14km/u dus.
1 stukje gehad waar 1/3 van m'n wiel (en dus ook de onderkant van m'n ketting) in de modder ging, best lastig :p

Ik overweeg om mijn LTD Pro weg te doen voor een full suspension fiets, en dan nog liefst een all mountain met het oog op meer downhill te gaan rijden (de Ardennen en Frankrijk liggen nu zo ver niet :p)

Zijn er ondertussen al wat meer MTB'ers op 4G?
PSN/Steam: tngninja

#45 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2414 berichten

Posted 18 May 2013 - 21:40

Ik denk dat we in de minderheid zijn :p lopen is populair eh.

doet me er aan denken, moet mijn MTB nog repareren van in de paasvakantie :')

Edited by Dr.Gordon, 18 May 2013 - 21:45.

Steam ID: [SPECTRE]Dr. Gordon Xbox Live gamertag: MCReetmann666
TankFest 2012 photo album :D http://imgur.com/a/858ir

#46 mastinator

mastinator

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 598 berichten

Posted 18 May 2013 - 22:02

Ik ga ermee beginnen in de zomervakantie na mijn vakantiejob, één kopen :)
Eens een afwisseling tov de gewone koersfietsen en asfalt :)

#47 Backwards

Backwards

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 31 berichten

Posted 19 May 2013 - 11:31

Ik MTB, maar eigenlijk veel te weinig. Een dag zoals vandaag zou ik er allang mee bezig moeten zijn. Die verdraaide huishoudelijke taken ook :(
PSN: fiveofspades
"If it's true that our species is alone in the universe, then I'd have to say the universe aimed rather low and settled for very little."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users