Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Probleem Plasma TV aansluiten op PC.

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 06 August 2012 - 16:11

Ik heb elke HDMI poort geprobeerd van mijn tv en PC. Het toestel is aangesloten want als ik naar schermresolutie ga zie ik de naam van het toestel staan, maar als ik op mijn tv naar source ga en mijn PC selecteer verschijnt er op het scherm 'Geen signaal'

Iemand een idee?

Edited by Elegy, 06 August 2012 - 16:11.

Beter scheef erin als recht er neffe.

#2 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 06 August 2012 - 16:16

Probeer het eens met een andere HDMI-kabel en/of aansluiting (VGA/DVI).

Edited by Str3ss, 06 August 2012 - 16:20.

#3 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2017 berichten

Posted 06 August 2012 - 16:19

En als je via de pc poort gaat op uw tv (als er een is), ik heb een gelijkaardig probleem gehad met mijn tv en toen moest ik de pc poort gebruiken ipv de hdmi.
When in doubt, use a hammer.
Drie billn es een gat nalf

#4 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 06 August 2012 - 16:20

Heb je meerdere hdmi kabels waarmee je dit kunt testen?

#5 steez

steez

Crew

• Crew
  • 609 berichten

Posted 06 August 2012 - 16:23

Bericht bekijkenElegy, op 06 August 2012 - 16:11, zei:

Ik heb elke HDMI poort geprobeerd van mijn tv en PC. Het toestel is aangesloten want als ik naar schermresolutie ga zie ik de naam van het toestel staan, maar als ik op mijn tv naar source ga en mijn PC selecteer verschijnt er op het scherm 'Geen signaal'

Iemand een idee?

Meestal is PC de VGA uitgang. Dus op je TV zou je eerder de HDMI (1 of 2 of afh van hoeveel HDMI poorten je hebt) moeten kiezen. Misschien ligt het daaraan?

#6 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 06 August 2012 - 16:23

Bericht bekijkenStr3ss, op 06 August 2012 - 16:20, zei:

Heb je meerdere hdmi kabels waarmee je dit kunt testen?
Ik heb maar 1 kabel :)

Bericht bekijkensteez, op 06 August 2012 - 16:23, zei:

Meestal is PC de VGA uitgang. Dus op je TV zou je eerder de HDMI (1 of 2 of afh van hoeveel HDMI poorten je hebt) moeten kiezen. Misschien ligt het daaraan?
Ik heb 3 HDMI poorten in totaal. HDMI poort 2 staat beschreven als HDMI/DVI en die 2 andere als HDMI 1 en 3. Ik neem een HDMI aansluiting omdat het geluid dan overgezet wordt en zo moet ik de boxen van mijn PC niet gebruiken.

Edited by Elegy, 06 August 2012 - 16:28.

#7 pstubru

pstubru

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 8 berichten

Posted 06 August 2012 - 19:44

Daarmee heb je nog geen antwoord gegeven op de suggestie van steez : wil aub eens als ingang op uw tv de keuze hdmi 1,2 of 3 selecteren afhankelijk van op welke ingang je de hdmi kabel vanuit je pc hebt aangesloten op je tv. De keuze "pc" is zoals steez ook aangeeft naar mijn weten altijd een VGA poort als mogelijke ingang op je TV. Succes !

#8 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 06 August 2012 - 22:15

Bericht bekijkenpstubru, op 06 August 2012 - 19:44, zei:

Daarmee heb je nog geen antwoord gegeven op de suggestie van steez : wil aub eens als ingang op uw tv de keuze hdmi 1,2 of 3 selecteren afhankelijk van op welke ingang je de hdmi kabel vanuit je pc hebt aangesloten op je tv. De keuze "pc" is zoals steez ook aangeeft naar mijn weten altijd een VGA poort als mogelijke ingang op je TV. Succes !
Awel, ik begrijp er niets van :p

#9 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1463 berichten

Posted 06 August 2012 - 22:55

Bericht bekijkenElegy, op 06 August 2012 - 16:11, zei:

Iemand een idee?

Welke Tv? Want bij Samsung is source een av-ingang en geen HDMI. Al kan VGA daar ook wel tussen zitten.
Normaal heb je een hdmi-knop op de remote waarmee je naar de HDMI-kanalen kan. (Bij Samsung toch)

Edited by tomke009, 06 August 2012 - 22:57.

....hallo...?

#10 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1374 berichten

Posted 07 August 2012 - 17:08

Bericht bekijkenElegy, op 06 August 2012 - 22:15, zei:

Awel, ik begrijp er niets van :p

Je sluit je pc aan op de tv via een hdmi poort. Het is niet omdat het een pc is dat je dan pc als source moet kiezen, hij zit vast met een hdmi kabel dus ga je hdmi kanalen eens af tot het beeld verschijnt.
PC als source slaat op de pc-aansluiting, en dat is een vga :)

Als je een samsung hebt staat er normaal zelfs een afbeelding van de poort naast de naam en dan zie je meteen dat pc geen hdmi maar een vga aansluiting is :)

Sluit dus je pc aan, zet de tv op en kies als source eens een hdmi kanaal.

Playing FPS on consoles is like jerking off with rubber gloves.

Tweetie | Blabla | CatVideos | Zork

#11 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 07 August 2012 - 21:54

Bericht bekijkenRastaman2302, op 07 August 2012 - 17:08, zei:

Je sluit je pc aan op de tv via een hdmi poort. Het is niet omdat het een pc is dat je dan pc als source moet kiezen, hij zit vast met een hdmi kabel dus ga je hdmi kanalen eens af tot het beeld verschijnt.
PC als source slaat op de pc-aansluiting, en dat is een vga :)

Als je een samsung hebt staat er normaal zelfs een afbeelding van de poort naast de naam en dan zie je meteen dat pc geen hdmi maar een vga aansluiting is :)

Sluit dus je pc aan, zet de tv op en kies als source eens een hdmi kanaal.
Ik heb in mijn beginpost toch gezegd dat ik elke HDMI poort geprobeerd heb en elke keer verscheen er op de tv 'Geen signaal'

#12 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 08 August 2012 - 00:54

je hebt toch op toepassen geklikt en niet gwn op ok hé?
tis misschien een domme vraag , maar kzou het anders ook nie direct weten
tis nie omdat je pc erop aangesloten is da da scherm direct verspringt naar je plasma tv ook al sta je op de juiste hdmi

#13 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 08 August 2012 - 01:10

heb ter controle zelf eens geprobeerd met 1 van mijn laptops door hetzelfde te doen
wel het lijkt erop dat dit bij mij automatisch gaat (dus me vorige reactie doet er niet echt meer toe), MAAR!
ik heb wel iets anders gemerkt:
mijn scherm paste er niet perfect in dus probeerde ik de resolutie te wijzigen bij schermresolutie en wat blijkt:
bij sommige veranderde het en bij sommige verdween mijn scherm gwn (dus eigenlijk hetzelfde als geen signaal)
dus ik denk dat dit jouw probleem is: je resolutie staat ofwel te hoog ofwel te laag dus even zoeken welke resolutie jij nodig hebt
hopelijk is hiermee je probleem opgelost :)

Edited by dimi859, 08 August 2012 - 01:35.

#14 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 08 August 2012 - 11:05

Bericht bekijkendimi859, op 08 August 2012 - 01:10, zei:

heb ter controle zelf eens geprobeerd met 1 van mijn laptops door hetzelfde te doen
wel het lijkt erop dat dit bij mij automatisch gaat (dus me vorige reactie doet er niet echt meer toe), MAAR!
mijn scherm paste er niet perfect in dus probeerde ik de resolutie te wijzigen bij schermresolutie en wat blijkt:
bij sommige veranderde het en bij sommige verdween mijn scherm gwn (dus eigenlijk hetzelfde als geen signaal)
dus ik denk dat dit jouw probleem is: je resolutie staat ofwel te hoog ofwel te laag dus even zoeken welke resolutie jij nodig hebt
Thx voor de info :) Zo meteen eens proberen.

#15 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 08 August 2012 - 11:29

Bericht bekijkendimi859, op 08 August 2012 - 01:10, zei:

Dit blijkt dus niet te werken :)

#16 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 08 August 2012 - 11:48

Bericht bekijkenElegy, op 08 August 2012 - 11:29, zei:

Dit blijkt dus niet te werken :)

damn :(
Hoe reageert uw pc erop alms je hem erop aansluit?

#17 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 08 August 2012 - 11:58

Bericht bekijkendimi859, op 08 August 2012 - 11:48, zei:

damn :(
Hoe reageert uw pc erop alms je hem erop aansluit?
Wel dan hoor je zo'n geluid van er is iets aangesloten maar ik krijg geen beeld of zo. En als ik de resolutie wil veranderen kan ik dit alleen via mijn PC scherm, als ik de Samsung selecteer kan ik daar niets aan veranderen.

#18 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 08 August 2012 - 12:26

Bericht bekijkenElegy, op 08 August 2012 - 11:58, zei:

Wel dan hoor je zo'n geluid van er is iets aangesloten maar ik krijg geen beeld of zo. En als ik de resolutie wil veranderen kan ik dit alleen via mijn PC scherm, als ik de Samsung selecteer kan ik daar niets aan veranderen.

bij mij ook en mijn scherm van mijn laptop begon daarvan te veranderen:donkerder alle eigenlijk een andere resolutie aangenomen op mijn laptopscherm neem ik aan
en ja de resolutie veranderde ik ook aan mijn pc en niet aan de tv en dan verbeterde dat of ging mijn scherm weg
en je hebt echt alle resoluties die bij resolutiescherm te vinden waren getest?

heb nog iets gevonden op het internet mischien ligt het daaraan?
http://winampnederla...video/pc-op-tv/

citaat: Via tabblad "Apparaat selecteren" is het mogelijk de televisie te selecteren. Dit tabblad vind je onder "Geavanceerd" bij de beeldscherminstellingen.
Zet de televisie op het AV- of videokanaal om het beeld op de televisie te kunnen bekijken. Bij sommige videokaarten wordt je automatisch doorgeschakeld.

Controleer bij problemen of het juiste tv-kanaal is ingesteld en of het formaat van Apparaatselectie - tv is ingesteld op pal. Verder moet bij het video-uitvoer formaat het aansluitingstype op "s-Video, composiet, samengesteld" staan ingesteld. Ook moet de resolutie op 16 of 32 bits kleuren staan ingesteld met een vernieuwingsfrequentie van 60 Hz. Is het met s-video aangesloten en heb je zwart-wit beeld, schakel dan in de beeldscherm eigenschappen de composiet methode in en gebruik een composiet-kabel. Je kunt ook kijken in de beeldschermeigenschappen op je pc: het signaal moet "pal b" zijn en geen ntsc. Deze instelling (pal/ntsc en s-video/composiet) gaat niet automatisch.

dus misschien dat jouw videokaart niet automatisch doorschakelt?

Edited by dimi859, 08 August 2012 - 12:22.

#19 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 08 August 2012 - 12:45

Bericht bekijkendimi859, op 08 August 2012 - 12:26, zei:

bij mij ook en mijn scherm van mijn laptop begon daarvan te veranderen:donkerder alle eigenlijk een andere resolutie aangenomen op mijn laptopscherm neem ik aan
en ja de resolutie veranderde ik ook aan mijn pc en niet aan de tv en dan verbeterde dat of ging mijn scherm weg
en je hebt echt alle resoluties die bij resolutiescherm te vinden waren getest?

heb nog iets gevonden op het internet mischien ligt het daaraan?
http://winampnederla...video/pc-op-tv/

citaat: Via tabblad "Apparaat selecteren" is het mogelijk de televisie te selecteren. Dit tabblad vind je onder "Geavanceerd" bij de beeldscherminstellingen.
Zet de televisie op het AV- of videokanaal om het beeld op de televisie te kunnen bekijken. Bij sommige videokaarten wordt je automatisch doorgeschakeld.

Controleer bij problemen of het juiste tv-kanaal is ingesteld en of het formaat van Apparaatselectie - tv is ingesteld op pal. Verder moet bij het video-uitvoer formaat het aansluitingstype op "s-Video, composiet, samengesteld" staan ingesteld. Ook moet de resolutie op 16 of 32 bits kleuren staan ingesteld met een vernieuwingsfrequentie van 60 Hz. Is het met s-video aangesloten en heb je zwart-wit beeld, schakel dan in de beeldscherm eigenschappen de composiet methode in en gebruik een composiet-kabel. Je kunt ook kijken in de beeldschermeigenschappen op je pc: het signaal moet "pal b" zijn en geen ntsc. Deze instelling (pal/ntsc en s-video/composiet) gaat niet automatisch.

dus misschien dat jouw videokaart niet automatisch doorschakelt?
Ik kan bij geavanceerde instellingen mijn tv niet kiezen. Hij staat er niet eens tussen. Wat ik ook raar vindt is als ik 'Het bureaublad alleen weergeven op 1' selecteer, het verandert naar mijn tv maar dan verschijnt er niets meer op mijn PC scherm.

Als ik het vakje aanklik van mijn tv kan ik geavanceerde instellingen niet eens openen.

#20 demon326

demon326

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 311 berichten

Posted 08 August 2012 - 13:13

Ik raad het idee van een pc op een plasma tv aansluiten toch wel af wegens de grote kans op burn in door static items...

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users