Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Paulusfeesten 2012

Paulusfeesten oostende gratis muziek optredens pintjes

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 10 August 2012 - 15:26

Aangezien er hier al een topic stond voor de Gentse feesten, ga ik er hier eens een maken over de minder bekende Oostendse Paulusfeesten.

Wat? (wikipedia because I'm too lazy)

De Paulusfeesten zijn Oostendes bekendste stadsfeesten die sinds 1972 elk jaar plaatsvinden in de buurt van de Sint Petrus en Pauluskerk. Een week lang wordt er een erg alternatieve programmatie van kunsten gepresenteerd. Er is veel aandacht voor niet commerciële muziek, poëzie, kinderanimatie en spektakel. Sinds 2000 wordt het feest zowat elke avond bezocht door zo'n 12000 mensen.

De stadsfeesten hebben nagenoeg dezelfde recente geschiedenis als de Gentse Feesten. In Gent waren de Feesten een initiatief van Walter De Buck en de medewerkers van Café Trefpunt, in Oostende was het een initiatief vanIwein Scheer en de medewerkers van 't Kroegske.

Elk jaar werken de Paulusfeesten rond een thema die de stad en zijn inwoners beroert. De stadsfeesten worden sinds enkele jaren ondersteund door Toerisme Oostende. In de eerste twintig jaar van de Paulusfeesten waren ze volledig onafhankelijk van het stadsbestuur. Van tijd tot tijd kwam het tot conflicten tussen de feestvierders en het stadsbestuur met de politie. Vele jaren aan een stuk werd de stroomtoevoer door de politie afgesloten, maar de feestvierders maakten er een spel van om te blijven feesten met zelfopgewekte elektriciteit via door fietsen aangedreven generatoren.

De “Paulusfeesten Oostende” is gegroeid vanuit de in 1973 ontstane “Zesdaagse van het Pauluspleintje”. De klanten van café ‘t Kroegske besloten om ter ere van iemands (Alfons "Sonny" Verhulst) verjaardag een kerstfeest te organiseren, maar dan wel midden in augustus.

De feesten worden georganiseerd op verschillende locaties: het Pauluspleintje (de bakermat van de feesten), het Petrus- & Paulusplein, het Boudewijnplein, de spiegeltent en tenslotte het theaterzaaltje.

Geplaatste afbeelding

Waar?
Oostende centrum, er valt niet naast te kijken!

Wanneer?
Donderdag 9/08 t.e.m. woensdag 15/08

Programma en extra informatie
http://www.paulusfeesten.be/pf2012/

Kortom: gratis optredens, goeie muziek en dat 6 dagen lang! Als je in de buurt bent van Oostende, kom dan zeker eens langs want het is altijd volop ambiance tijdens de Paulusfeesten.

Edited by Dropkick, 10 August 2012 - 15:31.

• 0
Reviews, Previews, Playthroughs and more: http://www.youtube.c...er/MinishGaming
Twitter:@MinishGaming

#2 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 11 August 2012 - 01:28

Ik kom er net van, gaan kijken naar discobar galaxy.
Veel volk, veel ambiance, was weer tof.
Als preuteleute komt ga ik nog eens
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#3 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 14 August 2012 - 11:36

Ik kom er net van, gaan kijken naar discobar galaxy.
Veel volk, veel ambiance, was weer tof.
Als preuteleute komt ga ik nog eens

Vanavond laatste avond met preuteleute, kheb nog een paar jetons over maar tzal sowieso weer een duren zijn :p
  • 0
Reviews, Previews, Playthroughs and more: http://www.youtube.c...er/MinishGaming
Twitter:@MinishGaming

#4 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 14 August 2012 - 11:40

Vanavond laatste avond met preuteleute, kheb nog een paar jetons over maar tzal sowieso weer een duren zijn :p

Ik heb er nu zo'n 3x geweest, vanavond ga ik dus zoals gezegd nog eens.
Nog 2 jetons over, maar 'k zal de gierige uithangen en een fles whiskey van thuis meenemen ofzo.
Ondertussen is mijn bijdrage aan de Paulusfeesten al groot genoeg voor dit jaar :p
  • 0
Ostend Pirates

#5 Arghtonyrgoth

Arghtonyrgoth

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 719 berichten

Posted 31 May 2013 - 17:33

http://www.paulusfeesten.be/

Om weer wat leven in deze topic te blazen :)
Thema van dit jaar, Circus! :)

Allen verzamelen aan de Havannabar ^^

Geplaatste afbeelding
  • 0

- I'm commander Shepard and this is my favourite comment on 4gamers - 

#6 Limskaya

Limskaya

Event Manager

• Crew
  • 2481 berichten

Posted 31 May 2013 - 17:39

Ik dien de 13e ten laatste mijn thesis in, dus waarschijnlijk kom ik wel vieren ja :D
  • 1

#7 Arghtonyrgoth

Arghtonyrgoth

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 719 berichten

Posted 31 May 2013 - 18:21

doen verdoeme! :p
  • 0

#8 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 01 June 2013 - 06:18

is da nu zo goed ? :o
  • 0

#9 Arghtonyrgoth

Arghtonyrgoth

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 719 berichten

Posted 01 June 2013 - 15:48

hier en daar een zalig optreden, nieuwe bands leren kennen, de sfeer, de ambiance, ... de zaligste week van het jaar! :)
  • 0

#10 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 03 June 2013 - 10:07

das carnaval in aalst ook ze :')
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#11 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 03 June 2013 - 10:13

das carnaval in aalst ook ze :')

En daar komen ze toch ook van ver naartoe? :p

'k Zal nog zien wat ik dit jaar doe, vorig jaar was het toch wel een kostelijke affaire :')
  • 0
Ostend Pirates

#12 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 03 June 2013 - 10:14

'k Zal nog zien wat ik dit jaar doe, vorig jaar was het toch wel een kostelijke affaire :')

niet gezond :p

enja oke goed :p
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#13 Limskaya

Limskaya

Event Manager

• Crew
  • 2481 berichten

Posted 03 June 2013 - 10:18

Op zen minst toch mee mijn thesis gaan vieren he ;-)
  • 0

#14 Aphec

Aphec

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 464 berichten

Posted 03 June 2013 - 10:24

ja jong, oostende, da is daar aant oerwoud naar rechts zeker? das te ver voor mij hahaha :p
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Paulusfeesten, oostende, gratis, muziek, optredens, pintjes

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users