Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Populair Ukash Virus [Help?]

virus ukash

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Deliciousation

Deliciousation

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 3 berichten

Posted 10 August 2012 - 16:58

Hey,

Gisteren kreeg ik dus ook te maken met het populaire Ukash virus, een 'virus' dat je computer vergrendeld en je belooft om voor 100 euro je computer te ontgrendelen. Een knap staaltje ransomware dus. Ik heb helaas weinig ervaring met virusbestrijding en weet niet hoe ik hier vanaf geraak. Op de forums die ik toch hiertoe bezocht wordt er altijd verwezen naar programma's als HiJackThis, Combofix en Malwarebytes.  Maar ik heb al zoveel problemen gehad met deze programma's.. Is het niet veel simpeler om het handmatig te verwijderen? Via de hele regedit-zever kom ik uiteindelijk wel bij de winlogon, waar het ergens  zou moeten staan, maar dan weet ik niet meer echt waar ik moet zoeken/wat moet verwijderen. Even een printscreen te verduidelijking;
Geplaatste afbeelding

Ik hoop dat dit topic een beetje juist staat, ben nogal nieuw hier.. (:

Alvast bedankt!

Edited by Deliciousation, 10 August 2012 - 16:59.

#2 geoffreyverscheure

geoffreyverscheure

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 367 berichten

Posted 10 August 2012 - 17:01

Khebet ook eens gehad, kheb dan systeemherstel gedaan naar de dag ervoor.
Geplaatste afbeelding

#3 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2592 berichten

Posted 10 August 2012 - 17:03