Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Wat moet ik nemen voor CPU Cooler.

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 TheOnlyOne

TheOnlyOne

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 35 berichten

Posted 25 August 2012 - 10:25

Hallo 4Gamers,

Ik heb recent een nieuwe PC gekocht met een FX-8120 proccesor maar de Stock cooler maakt te veel geluid en brengt de temperatuur niet bepaald stabiel tijdens het gamen.

Mensen hebben mij aangeraden om over te stappen naar watercooling.(waar ik zelf iets wat bang was)

Nuja ze hebben mij Antec Kühler H2O 620/920 aangeraden omdat die het veiligste is en omdat ik nietbepaalt een Overclocker ben.

Maar nu is de vraag Welke versie moet ik ervan nemen
H2O 622(http://www.alternate...l2=Waterkoeling) of de 920(http://www.alternate...l2=Waterkoeling) serie?

Heb gegoolgd achter een paar revieuws maar op die revieuws zeggen ze allemaal het zelfde.

620 is goede Prijs/Qualiteit en de 920 is voor performance (maar kost ook meer dankzij zen 2 fans)

Heeft er iemand ervaring met Watercooling of 1 van de 2 bovengenoemde type's?
Prijs maakt me nu niet direct uit (60€ voor 620 en 100€ voor 920)

Gelieve een tip achtertelaten :D

Alvast Bedankt,
TheOnlyOne
My Game Collection (PC only): http://www.xfire.com/profile/steven155
Also Check Steam: http://steamcommunity.com/id/steven155

#2 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2508 berichten

Posted 25 August 2012 - 10:31

ik weet niet direct of het erop gaat, maar ik heb een corsair H70 en dat houd mijn cpu overgeclockt aan 4Ghz op nog geen 45° :) met  1 pull fan

het beste is dus zo een H70 te nemen (of andere) zonder fans en zelf extra stille fans apart bij te kopen :) de fans moeten ofc wel genoeg luchtverplaatsing hebben hé :)

Edited by Unexpected, 25 August 2012 - 10:33.

An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#3 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 5390 berichten

Posted 25 August 2012 - 11:09

Neem een corsair variant ;)
I miss you, where are you hiding?
Miss you, your soul’s not lighting up now
I miss you and the hope once shining through you

#4 TheOnlyOne

TheOnlyOne

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 35 berichten

Posted 25 August 2012 - 13:24

Wat moet ik dan nemen van Corsair want die H100 zal denk ik niet passen :S en als ik kijk naar de Beoordeling van Alternate zijn ze niet bepaald beter =s (en zkkr niet qua prijs) ook klein detail ik kan aleen maar op die site bestellen xP andere sites vertrouw ik niet omdat ik al met andere sites problemen had :p)

EDIT:

Heb net eens wat sites doorgegaan over revieuws van Corsair vs Antec en heb gezien dat er tussen Corsair 100 vs Antec 980 3 tot max 5 graden verschil zit (Corsair wint xD) maar is die 5°C wel het waard om 15€ extra? + Corsair blaast wel veel luider (op Max) dan Antec =s

Edit 2 ^^

Heb nu een forum gevonden en men raad daar de Corsair H80 (en ze zeggen dat de H100 teweinig verschil leverd om de relatief hoge prijs.) Iemand ervaring met de H80? ^^ Ik gebruik atm een pull-systeem :p

Edited by TheOnlyOne, 25 August 2012 - 13:52.

#5 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2508 berichten

Posted 25 August 2012 - 14:45

Bericht bekijkenTheOnlyOne, op 25 August 2012 - 13:24, zei:

Wat moet ik dan nemen van Corsair want die H100 zal denk ik niet passen :S en als ik kijk naar de Beoordeling van Alternate zijn ze niet bepaald beter =s (en zkkr niet qua prijs) ook klein detail ik kan aleen maar op die site bestellen xP andere sites vertrouw ik niet omdat ik al met andere sites problemen had :p)

EDIT:

Heb net eens wat sites doorgegaan over revieuws van Corsair vs Antec en heb gezien dat er tussen Corsair 100 vs Antec 980 3 tot max 5 graden verschil zit (Corsair wint xD) maar is die 5°C wel het waard om 15€ extra? + Corsair blaast wel veel luider (op Max) dan Antec =s

Edit 2 ^^

Heb nu een forum gevonden en men raad daar de Corsair H80 (en ze zeggen dat de H100 teweinig verschil leverd om de relatief hoge prijs.) Iemand ervaring met de H80? ^^ Ik gebruik atm een pull-systeem :p

de corsairs zijn beter :p heb ik ook veel over gezocht :) ga voor een H70 core versie :)
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#6 TheOnlyOne

TheOnlyOne

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 35 berichten

Posted 25 August 2012 - 18:58

Bericht bekijkenUnexpected, op 25 August 2012 - 14:45, zei:

de corsairs zijn beter :p heb ik ook veel over gezocht :) ga voor een H70 core versie :)

Zeker? Price tagg doesnt matter :p Performance does! :D

Als er nog iemand iets weet (meschien met gwn Airflow alle suggesties zijn welkom :p kga er vlgnde week achter maar kwil echt 100% weten dat ik geen miskoop bega.

#7 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 1753 berichten

Posted 26 August 2012 - 01:07

Noctua NH-D14 qua gewone air koeling.

Ik heb die net geinstalleerd en dat was echt de makkelijkste installatie ooit. Al het materiaal voelde ook erg kwalitatief aan en de temperatuur is echt heel goed.

€66 euro betaald en dat is eigenlijk een hele mooie prijs voor de performance dat je krijgt.
"Scooby dooby dooooooo!" -Scooby Doo

Spoiler

#8 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1663 berichten

Posted 26 August 2012 - 08:11

Bericht bekijkenGuerrillaDawg, op 26 August 2012 - 01:07, zei:

Noctua NH-D14 qua gewone air koeling.

Ik heb die net geinstalleerd en dat was echt de makkelijkste installatie ooit. Al het materiaal voelde ook erg kwalitatief aan en de temperatuur is echt heel goed.

€66 euro betaald en dat is eigenlijk een hele mooie prijs voor de performance dat je krijgt.

Voor 35 euro heb je er al die hun werk evengoed doen hoor?
Ik snap ook niet waarom je zou gaan overstappen op watercooling, zoveel voordelen heeft het niet, terwijl het wel het dubbele kost.

#9 Mrkend54l

Mrkend54l

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 13 berichten

Posted 26 August 2012 - 10:59

De noctua met 2 fans voor de am3 socket is een van de beste en stilte op de markt.
Waterkoeling zou ik ver van wegblijven als je er geen ervaring met hebt.

#10 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 288 berichten

Posted 26 August 2012 - 12:41

Ik heb momenteel de Thermalright Archon en die zorgt er voor dat mijn i7-2600K @4ghz op idle 35 graden is en met 100 load rond de 42-45.
Zelf heb ik nog nooit begrepen waarom je watercooling zou gebruiken :/

#11 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 1753 berichten

Posted 26 August 2012 - 14:46

Bericht bekijkenQuinten, op 26 August 2012 - 08:11, zei:

Voor 35 euro heb je er al die hun werk evengoed doen hoor?
Ik snap ook niet waarom je zou gaan overstappen op watercooling, zoveel voordelen heeft het niet, terwijl het wel het dubbele kost.

Voor 35 euro word uw cpu wel een stuk warmer als je gaat overclocken. Als je een K processor koopt, dan moet je sowieso overclocken (waarom anders meer betalen) en op hogere Ghz zal er wel degelijk een groot verschil zijn tussen de noctua en een koeler van 35 euro.

Dan praten we nog niet eens over het geluid.
"Scooby dooby dooooooo!" -Scooby Doo

Spoiler

#12 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1663 berichten

Posted 26 August 2012 - 20:51

Bericht bekijkenGuerrillaDawg, op 26 August 2012 - 14:46, zei:

Voor 35 euro word uw cpu wel een stuk warmer als je gaat overclocken. Als je een K processor koopt, dan moet je sowieso overclocken (waarom anders meer betalen) en op hogere Ghz zal er wel degelijk een groot verschil zijn tussen de noctua en een koeler van 35 euro.

Dan praten we nog niet eens over het geluid.

"Van de vier luchtkoelers is er niet een echt slecht te noemen, maar als we een winnaar moeten aanwijzen, is dat de Venomous X. Deze koeler is constant in de top terug te vinden bij de benchmarks, ook al is het niet de stilste. De Corator, die als een budgetversie van de Noctua D14 kan worden gezien, presteert in vergelijking met de D14 erg goed, terwijl hij een stuk goedkoper is. Ook de Megahalems is echter een goede koeler."

I rest my case. Logisch dat ze het onderspit moeten delven voor de D14, maar het verschil is gewoon niet merkbaar. Het verschil in prijs daarentegen...

#13 mactox

mactox

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 615 berichten

Posted 27 August 2012 - 07:03

Ik heb 2 H80's geïnstalleerd gehad, in combinatie met Scythe Gentle Typhoon AP-15's ... en da werkte perfect. Mijn xeons draaiden lekker koel en overclocken maakte ze nauwelijks warmer. Na de verkoop van mijn xeons en sr-2 mobo gebruik ik nog altijd 1 van de koelers voor mijn i5 2500K en doet zijn werk prima ... Heb een aantal maanden op 5GHz gedraaid maar vanwege voltage risico's en weinig gebruik zit ik nu terug op stock snelheid.

Qua koeling kan je ze vergelijken met de Noctua NH-D14 (ook gehad op een 2600K), de temperatuur van de koeler zelf zal rap de lucht inschieten bij full load waar waterkoeling moet opwarmen. Maar je geraakt ongeveer even ver als met een H70-H80, is alleen iets minder stabiel. Mijn 2600K draaide op 1.4v @ 4.8GHz 24/7 en op full load kwam hij amper boven de 60°C
Moto: Suzuki GSF600S Bandit
Wagen: BMW 118d '08 - Opel Astra '95
Asus Maximus IV Extreme - i5 2500k @ 5GHz - Corsair H80 - 4x4GB Corsair Dominator DDR3-1600 CL8 - 2x Asus GTX580 DirectCUII - OCZ Vertex 3 120GB - Cooler Master HAF X

#14 TheOnlyOne

TheOnlyOne

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 35 berichten

Posted 27 August 2012 - 19:08

Ik denk dat het de H80 gaat worden ;P aangezien het een perfecte balans is tussen Geluid/Cooling (volgenst revieuws en ik vertrouw ze wel voor 65% xD)

Bedankt voor de hulp iedereen!

Mvg,
TheOnlyOne

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users