Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Computer maakt veel lawaai.

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Elegy

Elegy

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2046 berichten

Posted 30 August 2012 - 22:15

Telkens ik een game speel op mijn PC maakt mijn computer abnormaal (Volgens mij is dit toch abnormaal) veel lawaai. Mijn fans draaien precies zot :s

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn?
Fire and Blood.

#2 Dae Jim

Dae Jim

Crew

• Crew
  • 3206 berichten

Posted 30 August 2012 - 22:21

Ik had dit ook wel regelmatig toen ik nog actief was op PC gaming.
Is dit ineens begonnen?

#3 Elegy

Elegy

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2046 berichten

Posted 30 August 2012 - 22:24

Bericht bekijkenDae Jim, op 30 August 2012 - 22:21, zei:

Ik had dit ook wel regelmatig toen ik nog actief was op PC gaming.
Is dit ineens begonnen?
Goh, pakt dat dit een 2 maand aan de gang is of zo? Ik kan het echt niet zeggen :) Maar ik heb sinds gisteren Guild Wars 2 geïnstalleerd en tijdens het spelen begon het lawaai echt op mijn zenuwen te werken.

Ik ben daarnet ook gestopt met GW 2 te spelen om dit topic te posten in de hoop dat er iemand een oplossing weet :p
Fire and Blood.

#4 TH8

TH8

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 31 berichten

Posted 30 August 2012 - 22:35

Bericht bekijkenElegy, op 30 August 2012 - 22:24, zei:

Goh, pakt dat dit een 2 maand aan de gang is of zo? Ik kan het echt niet zeggen :) Maar ik heb sinds gisteren Guild Wars 2 geïnstalleerd en tijdens het spelen begon het lawaai echt op mijn zenuwen te werken.

Ik ben daarnet ook gestopt met GW 2 te spelen om dit topic te posten in de hoop dat er iemand een oplossing weet :p

Misschien even kijken hoe warm je Gpu/Cpu worden met coretemp en gpu-z?

#5 Elegy

Elegy

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2046 berichten

Posted 31 August 2012 - 08:13

Bericht bekijkenTH8, op 30 August 2012 - 22:35, zei:

Misschien even kijken hoe warm je Gpu/Cpu worden met coretemp en gpu-z?
Kan ik proberen :)
Fire and Blood.

#6 Aspharanx

Aspharanx

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 758 berichten

Posted 31 August 2012 - 09:26

De computer van binnen ook eens reinigen. Vooral als die op de grond staat zuigt die veel stof aan. Dat stof zorgt ervoor dat de warmte afvoering moeilijker is waardoor de fans meer moeten draaien (en dus ook meer lawaai produceren).

#7 Elegy

Elegy

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2046 berichten

Posted 31 August 2012 - 10:26

Bericht bekijkenAspharanx, op 31 August 2012 - 09:26, zei:

De computer van binnen ook eens reinigen. Vooral als die op de grond staat zuigt die veel stof aan. Dat stof zorgt ervoor dat de warmte afvoering moeilijker is waardoor de fans meer moeten draaien (en dus ook meer lawaai produceren).
Daar dacht ik ook aan :) Kan ik dit gwn doen met een compressor? Of moet je daar iets speciaals voor gebruiken?

Bericht bekijkenAspharanx, op 31 August 2012 - 09:26, zei:

Daar dacht ik ook aan :) Kan ik dit gwn doen met een compressor? Of moet je daar iets speciaals voor gebruiken?
Fire and Blood.

#8 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2742 berichten

Posted 31 August 2012 - 19:50

Bericht bekijkenElegy, op 31 August 2012 - 10:26, zei:

stofzuigen, niet met een compressor :) anders blaas je het stof vast :p
je pc wordt te warm wss :)
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#9 Elegy

Elegy

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2046 berichten

Posted 31 August 2012 - 20:34

Bericht bekijkenUnexpected, op 31 August 2012 - 19:50, zei:

stofzuigen, niet met een compressor :) anders blaas je het stof vast :p
je pc wordt te warm wss :)
En hoe moet ik de fans doen? Ook stofzuigen en nadien met een stofdoek of zoiets?
Fire and Blood.

#10 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2742 berichten

Posted 31 August 2012 - 20:40

Bericht bekijkenElegy, op 31 August 2012 - 20:34, zei:

En hoe moet ik de fans doen? Ook stofzuigen en nadien met een stofdoek of zoiets?

ja :p ik gebruik daar een zacht brosteltje voor dat op de stofzuiger kan :p
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#11 Elegy

Elegy

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2046 berichten

Posted 31 August 2012 - 20:45

Bericht bekijkenUnexpected, op 31 August 2012 - 20:40, zei:

ja :p ik gebruik daar een zacht brosteltje voor dat op de stofzuiger kan :p
Right :p Wel dan zal ik morgen mijn PC'tje eens uitkuisen.

Edited by Elegy, 31 August 2012 - 20:45.

Fire and Blood.

#12 Aspharanx

Aspharanx

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 758 berichten

Posted 01 September 2012 - 06:01

Ik stofzuig gewoon mijn zoveel mogelijk maar wel geen chips. Nadien gebruik ik een scheerborsteltje om het stof weg te wrijven terwijl ik de stofzuiger er naast hou om alles op te zuigen. Vergeet dan zeker niet de fans schoon te maken. Ook hier weer kan een borsteltje handig zijn. De heatsinks zijn vaak wat het lastigst omdat je er moeilijk aan kan en het stof dat er tussen de heatsink en de fan gevangen zit krijg je moeilijk weg. Tenzij je natuurlijk je hele fan en heatsink gaat verwijderen en opnieuw plaatsen maar dat zou ik als leek niet doen :p

Er bestaan ook heel wat stoffilters die je aan de ingang van je case kunt plaatsen (waar de fans dus de lucht naar binnen zuigen). Die houden dan ook wel al wat stof tegen maar zijn nu ook geen wondermiddels.

#13 Elegy

Elegy

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2046 berichten

Posted 01 September 2012 - 09:40

Bericht bekijkenAspharanx, op 01 September 2012 - 06:01, zei:

Ik stofzuig gewoon mijn zoveel mogelijk maar wel geen chips. Nadien gebruik ik een scheerborsteltje om het stof weg te wrijven terwijl ik de stofzuiger er naast hou om alles op te zuigen. Vergeet dan zeker niet de fans schoon te maken. Ook hier weer kan een borsteltje handig zijn. De heatsinks zijn vaak wat het lastigst omdat je er moeilijk aan kan en het stof dat er tussen de heatsink en de fan gevangen zit krijg je moeilijk weg. Tenzij je natuurlijk je hele fan en heatsink gaat verwijderen en opnieuw plaatsen maar dat zou ik als leek niet doen :p

Er bestaan ook heel wat stoffilters die je aan de ingang van je case kunt plaatsen (waar de fans dus de lucht naar binnen zuigen). Die houden dan ook wel al wat stof tegen maar zijn nu ook geen wondermiddels.
Thx voor de tip van dat scheerborsteltje! En ik heb stoffilters hangen op die plaatsen :) Wss hangen die vol met stof waardoor er niet voldoende lucht in mijn PC geraakt. En om de hoeveel weken/maanden...kuis jij je PC uit?
Fire and Blood.

#14 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 1610 berichten

Posted 01 September 2012 - 13:04

Vergeet ook niet uw fans te blokkeren als je zou stofzuigen of blazen, zodat ze niet beginnen rond te draaien.
Hou er uw vingers tussen of steek er een schroevendraaier door ofzo (dat laatste doe je beter niet als het over een cpu fan gaat ;) )
PSN/Steam: tngninja

#15 mkkillah

mkkillah

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 169 berichten

Posted 01 September 2012 - 13:17

Ik zou u ook aanraden om de pc van de grond af te halen. (als hij op de grond staat) dat trekt namelijk heel veel stof aan. Een klein stukje verhogen is genoeg. :)

Ik maak mijn pc schoon elke 6 maanden, maar het ligt er ook aan hoe stoffig je kamer is en waar de pc staat. Je kan het vaker doen dan dat maar voor mij is het onnodig ^^.

edit: Ik had ook een keer een fan met een scheurtje erin, dat maakt ook veel meer lawaai. In het geval dat het schoonmaken van de PC niet werkt, zal ik de fans van de cpu, gpu en case even nakijken voor een scheurtje. Gewoon de pc aanzetten met de cover eraf en dan met je oor naast de pc luisteren welke fan het meeste lawaai maakt. :)

Edited by mkkillah, 01 September 2012 - 13:23.

#16 Sharpless...

Sharpless...

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 468 berichten

Posted 02 September 2012 - 09:34

Ik denk ook dat het veel uitmaakt wat voor een kast je hebt. Ik heb een coolermast CM690 en die dempt lawaai veel minder als een Coolermaster HAVX
We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.

www.youtube.com/sharpless512 - @sharpless512

#17 XaeonBE

XaeonBE

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 271 berichten

Posted 06 September 2012 - 11:36

Je kan best eens kijken hoe het binnenin is en anders zoals ik met compressor derdoor blazen wel fans vast houden en doe dit buiten xD ( ik spreek uit ervaring) Ik deed het na 2 jaar pas wat nogal wat wolken gaf :p.

Succes ermee!

@XaeonBE

3DSXL | HTC Wildfire S | Tower PC | Laptop | Netbook

Raptr: XaeonBE | Steam: xaeonbe | Origin: XaeonBE | Xfire: xaeonbe | 3DS friendcode: 3566-2738-0665

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users