Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Suske en Wiske

Divers

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 13 September 2012 - 21:49

Zijn er hier nog mensen die zijn opgegroeid met de avonturen van Suske en Wiske? Ik allenziens wel, wat een fantastische reeks, hoewel ik wel vind dat ze het niveau van vroeger volledig zijn verloren, de reden: Ze zijn zich te 'braaf' gaan houden, de nieuwe lijken me eerder voor 6 jarige gemaakt te zijn. Negertjes met dikke lippen in Afrika ga je allenziens niet terug vinden in de nieuwe. De nieuwe covers vind ik wel niet erg, de rode waren dan wel mooier, maar zo weet ik welke ik niet moet kopen :p.
Geplaatste afbeelding
EDIT: Afbeelding bijgevoegd.

Edited by Dantonse, 13 September 2012 - 21:50.

• 0
Banana + Wodka = BananaWodka!

#2 Zavulon

Zavulon

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 185 berichten

Posted 13 September 2012 - 21:53

Ach, sus en wis, wat een helden! Maar ik had meer een boon voor Jommeke!
  • 0

#3 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 678 berichten

Posted 13 September 2012 - 21:59

Volgens mij hebben wij ze hier allemaal liggen. Blijft toch 1 van mijn favo strip reeksen :D
  • 0

#4 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 13 September 2012 - 22:04

Ik heb er veel gelezen. De eerste honderd vond ik goed maar dan zijn ze beginnen verzwakken. Ik las/lees liever bakeland, rode ridder, nero, urbanus
En robin hoed natuurlijk :wub:
  • 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#5 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 13 September 2012 - 22:06

Ik heb er veel gelezen. De eerste honderd vond ik goed maar dan zijn ze beginnen verzwakken. Ik las/lees liever bakeland, rode ridder, nero, urbanus
En robin hoed natuurlijk :wub:

Met rode ridder wil ik nog wel beginnen, ik ben eigenlijk een fan van Willy Vandersteen hemzelf :p
EDIT: Ik heb hier ook nog een rode ridder liggen met een tekening (en een "voor Anton") van een nieuwe tekenaar. Als ook heb ik zoiets van een andere van Suske en Wiske die 3 albums had getekend.

Edited by Dantonse, 13 September 2012 - 22:21.

• 0

#6 Jappii

Jappii

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1637 berichten

Posted 13 September 2012 - 23:14

Meh, eigenlijk nooit echt graag gelezen. 'k Was meer een Jommeke fan, en later dan Kiekeboe. Interesse is wel helemaal weggegaan eens ik aan Castle Wolfenstein: ET begonnen ben op m'n 12e, geloof ik. :p
  • 0

"Whenever you see a successful business, someone once made a courageous decision."

#7 Tempest_at_dawn

Tempest_at_dawn

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 461 berichten

Posted 13 September 2012 - 23:23

Toch nog aardig wat van gelezen, is eigenlijk een van m'n minder geprefereerde stripboekenreeksen, na Aria en nog een paar andere. Aria is dan ook de enige reeks die ik af en toe nog eens bekijk/koop. De Blake en Mortimer- en Asterix-series zijn ook heel leuk.
Ik ben (zoals zovelen) opgegroeid met Jommeke, maar het is nu toch al lang geleden dat ik daar een enorme degout van heb gekregen, ik neem aan dat ik het gewoon ontgroeid ben, en ergens vind ik dat nog wel jammer, maar ik kan nu die strips gewoon niet meer lezen...
Sinds ik echter manga's en engelstalige comics heb ontdekt ben ik m'n interesse in gewone stripboeken grotendeels kwijt.
  • 0
Time to leave them all behind!

#8 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 14 September 2012 - 06:01

Toch nog aardig wat van gelezen, is eigenlijk een van m'n minder geprefereerde stripboekenreeksen, na Aria en nog een paar andere. Aria is dan ook de enige reeks die ik af en toe nog eens bekijk/koop. De Blake en Mortimer- en Asterix-series zijn ook heel leuk.
Ik ben (zoals zovelen) opgegroeid met Jommeke, maar het is nu toch al lang geleden dat ik daar een enorme degout van heb gekregen, ik neem aan dat ik het gewoon ontgroeid ben, en ergens vind ik dat nog wel jammer, maar ik kan nu die strips gewoon niet meer lezen...
Sinds ik echter manga's en engelstalige comics heb ontdekt ben ik m'n interesse in gewone stripboeken grotendeels kwijt.

Asterix, thorgal, aria en robbedoes ftw :p
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#9 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 14 September 2012 - 08:18

Suske en Wiske veel gelezen maar Jommeke toch meer :tongue: Ik vond ze wel alletwee even tof.
Daarna Urbanus vooral en nu de Blauwbloezen ;) + nog wat andere minder bekende reeksen.
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#10 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 14 September 2012 - 08:21

Mijn zus verzamelde Suske en Wiskes en ik las die ook wel graag, maar na het overlijden van Willy Vandersteen vond ik ze minder worden.

Zelf was ik vooral fan van Jommeke, ik heb begin dit jaar de eerste 100 strips met veel plezier opnieuw gelezen op de iPad!
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#11 bertenburny

bertenburny

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1329 berichten

Posted 14 September 2012 - 09:06

eerst wast Jommeke, daarna meer Suske & Wiske (van beide hen ik 2 bananendozen vol :p) en daarbuiten heb ik ook nog pakt 2 banandozen vol met vanalles als De Rode Ridder, Asterix, Lucky Luke & stuff
maar degene die t beste blijft voor alle leeftijden, moet tochwel Kuifje zijn, daar heb ik de hele originele reek van en ook een paar speciale boeken (zoals "Kuifje en de blauwe sinaasappels" & het later verschenen "Kuifje in de sovjet")

Edited by bertenburny, 14 September 2012 - 09:09.

• 0

ESO: Haze Ramoran Dunmer Dragonknight Tank/Dps - Smoked-Da-Herb Saxheel Templar Dps/Healer

GW2: Shiva Snowblade (Norn Thief) - Haze Hawkeye (Asura Warrior) - Mashira Barbarois (Charr Engi) - Glau Northrenlight (Norn Guard)
'http://bertenburny.d...ntart.com/'

#12 Limskaya

Limskaya

Event Manager

• Crew
  • 2481 berichten

Posted 14 September 2012 - 11:38

Bij mij was het vooral Suske & Wiske, Lucky Luke en Kiekeboe. Van Sus & Wis hebben we ze bijna allemaal tot nummer 160 ofzo denk ik. Zou het eens moeten nakijken. Het is echt kindersentiment voor mij ^^

Jommeke heeft mij dan weer nooit aangesproken, vraag me niet waarom. Ik vond ze nogal flauw. Ook Kuifje en Nero konden me nooit echt meetrekken. Maar de Piet Pienter & Bert Bibber's van mijn pa heb ik van voor naar achter en terug gelezen! Zo heerlijk ^^
  • 0

#13 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 14 September 2012 - 11:51

Ik lees ze nu op iPad, schitterende humor. Spijtig dat ze voor een digitala album nog 4 euro durven vragen :/
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#14 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 14 September 2012 - 12:05

Ik lees ze nu op iPad, schitterende humor. Spijtig dat ze voor een digitala album nog 4 euro durven vragen :/

lol da's bijna meer dan de papieren versie. :blink:
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#15 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 14 September 2012 - 12:14

Weinig kwaliteit, altijd hetzelfde. Niks voor mij.
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#16 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 14 September 2012 - 14:29

De strips zijn na het overlijden van Willy Vandersteen er enorm op achteruit gegaan imo. Spijtig, want ik heb ze altijd al heel graag gelezen. Ik heb er hier een stuk of 200 liggen, samen met 250 Jommeke's, 120 Urbanussen, 30 strips van F.C. De Kampioenen en nog een 60-tal uit een aantal minder bekende reeksen.

Suske en Wiske vond ik imo altijd de beste reeks, al heb ik in mijn jeugd het meest Jommeke gelezen.
  • 0

#17 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 14 September 2012 - 16:11

Ah juist, blauwbloezen, lucky luke en kuifje nog vergeten.
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#18 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 14 September 2012 - 16:13

Maar de Piet Pienter & Bert Bibber's van mijn pa heb ik van voor naar achter en terug gelezen! Zo heerlijk ^^

Piet Pienter en Bert Bibber was fantastisch, in 2-kleurenversies, de gekleurde versies vond ik minder. Kga eens moeten zoeken waar de mijne liggen van pp&bb
  • 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#19 Limskaya

Limskaya

Event Manager

• Crew
  • 2481 berichten

Posted 14 September 2012 - 16:15

Piet Pienter en Bert Bibber was fantastisch, in 2-kleurenversies, de gekleurde versies vond ik minder. Kga eens moeten zoeken waar de mijne liggen van pp&bb

Ik heb zelfs nooit de gekleurde vastgehad ^^ altijd 2-kleuren.
  • 0

#20 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 14 September 2012 - 16:26

Ik heb eigenlijk nooit een strip gekocht die niet van Willy Vandersteen/Studio Vandersteen is... Wel al gekregen, Nero vind ik ook fantastisch!!
EDIT: Wel maar één Nero gelezen :p

Edited by Dantonse, 14 September 2012 - 16:27.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: Divers

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users