Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Suske en Wiske

Divers

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#21 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 14 September 2012 - 16:42

Bij Nero was Adhemar mijn favoriet. @Dantonse Er zijn ongelooflijk veel stripreeksen op de markt en de Belgische en Franse reeksen zijn imo toch van het hoogste niveau. Zeker alles van Arleston(troy), Goscinny, Morris, Ange,... Maar de beste scenario's die ik tot nu toe al gelezen heb zijn van Corbeyran, die man is fantastisch qua opbouw en suspense. Wel niet voor de kleine lezertjes. Hij schrijft ook de scenario's voor de Assassin's Creed-reeks

Edited by tomke009, 14 September 2012 - 16:50.

• 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#22 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2456 berichten

Posted 14 September 2012 - 17:02

Mijn favoriet is kiekeboe en dat is de enige reeks waar ik alle strip van heb, de fijne humor en het verwerken van actualiteit heeft mij altijd aan deze reeks geboeid.
Suske en Wiske en jommeke heb ik als kind enorm veel gelezen maar met ouder worden werden ze vervangen door de rode ridder, urbanus, canardo en Asterix & Obelix
Reeksen die misschien niet zo gekend zijn maar zeker de moeite waard: Lanfeust van Troy, Lanfeust van de sterren en trollen van Troy allemaal een perfecte mix van humor, bloed en magie :)
  • 0
When in doubt, use a hammer. Drie billn es een gat nalf

#23 DB Ries

DB Ries

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 414 berichten

Posted 14 September 2012 - 17:23

en tante Sidonia en dan natuurlijk Lambiek en Jerom
  • 0

#24 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 14 September 2012 - 17:51

Vond dit echt het meest waardeloze stripboek vroeger.. Was toen ook heel erg teleurgesteld als ik zo 1 op me verjaardag kreeg :(
  • 0

#25 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 14 September 2012 - 18:42

Zijn er eigenlijk legendarische stripreeksen zoals Suske en Wiske, Nero of Jommeke in Nederland? :tongue:
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#26 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 14 September 2012 - 19:11

Nog een goede reeks: Blake en Mortimer. Was ook van een belg als ik mij niet vergis. Ik heb er ooit 2 van geleend in de bib (en die waren erg goed imo) maar ik ben ze nooit beginnen te verzamelen.
  • 0

#27 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 14 September 2012 - 19:38

Zijn er eigenlijk legendarische stripreeksen zoals Suske en Wiske, Nero of Jommeke in Nederland? :tongue:

Suske en Wiske is ook in Nederland lol..?

Verder weet ik niet echt ik las altijd Donald Duck hehe :)
  • 0

#28 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 14 September 2012 - 19:48

Suske en Wiske is ook in Nederland lol..?

Verder weet ik niet echt ik las altijd Donald Duck hehe :)

Hij bedoelt of er in NL ook een traditie is van striptekenaars denk ik. In België zijn er ongelooflijk veel eigenlijk.

Ik ben vroeger een enorme fan geweest van Suske & Wiske en tot 250 hebben we ze hier allemaal denk ik. Behalve de 1e 66 natuurlijk, die heeft een tante van me wel, maar ze wil ze niet afgeven :p

Ik ben het wel niet eens dat de kwaliteit ongelooflijk is gezakt doordat Vandersteen is gestorven. Ten eerste had hij er toen al jaren heel weinig mee te maken en ten tweede zijn de problemen pas echt begonnen toen Paul Geerts er is mee opgehouden. Hij had ook al een paar mindere nummers in zijn laatste jaren, maar die man heeft ook een pak pareltjes gemaakt. Na zijn pensioen zijn ze beginnen "verjongen" en toen is het helemaal fout gelopen.
  • 0
Suit up!

#29 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 14 September 2012 - 19:53

Hij bedoelt of er in NL ook een traditie is van striptekenaars denk ik. In België zijn er ongelooflijk veel eigenlijk.

Ik ben vroeger een enorme fan geweest van Suske & Wiske en tot 250 hebben we ze hier allemaal denk ik. Behalve de 1e 66 natuurlijk, die heeft een tante van me wel, maar ze wil ze niet afgeven :p

Ik ben het wel niet eens dat de kwaliteit ongelooflijk is gezakt doordat Vandersteen is gestorven. Ten eerste had hij er toen al jaren heel weinig mee te maken en ten tweede zijn de problemen pas echt begonnen toen Paul Geerts er is mee opgehouden. Hij had ook al een paar mindere nummers in zijn laatste jaren, maar die man heeft ook een pak pareltjes gemaakt. Na zijn pensioen zijn ze beginnen "verjongen" en toen is het helemaal fout gelopen.

Oh op die manier! Om eerlijk te zijn heb ik werkelijk geen idee :)
  • 0

#30 Naradia

Naradia

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1577 berichten

Posted 14 September 2012 - 20:39

Nero was en is de allerbeste belgische strip imo. Altijd jammer gevonden dat hij ermee gestopt en niet heeft doorgegeven, maar liever dat dan wat suske en wiske nu geworden zijn. Die strips zijn gewoon van geen niveau meer. Een week geleden stond er een review geschreven door een kind van 7 jaar, en zelfs hij vond dat de moppen voor kleine kindjes waren, waar ben je dan mee bezig? :/

Echt geen niveau meer, terwijl ze vroeger zeer ontspannend waren, zowel voor volwassenen als voor kinderen :(
  • 0
Dust of a star is forever

#31 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 14 September 2012 - 21:10

Nero was en is de allerbeste belgische strip imo. Altijd jammer gevonden dat hij ermee gestopt en niet heeft doorgegeven, maar liever dat dan wat suske en wiske nu geworden zijn. Die strips zijn gewoon van geen niveau meer. Een week geleden stond er een review geschreven door een kind van 7 jaar, en zelfs hij vond dat de moppen voor kleine kindjes waren, waar ben je dan mee bezig? :/

Echt geen niveau meer, terwijl ze vroeger zeer ontspannend waren, zowel voor volwassenen als voor kinderen :(

Tekenaars die hun werk doorgeven is juist de reden dat Suske en Wiske/Jommeke op niets meer trekken. Liever dat het aantal issues beperkt blijft en dat ze allemaal goed zijn, dan dat er plots 150 nieuwe draken achter aan komen vliegen.
  • 0

#32 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 14 September 2012 - 21:31

Veel Suskes en Wiske's gelezen vroeger, mede omdat bij mijn grootmoeder er een heleboel lagen. Ik las ze enorm graag en soms waren ze best wel leerrijk. Bv. over de Dulle Griet, het Ros Beiaard en de Lange Wapper. Jommeke ook af en toe gekregen voor mijn verjaardag, maar nooit echt graag gelezen, 'k vond het zoveel kinderachtiger dan Suske en Wiske. De laatste jaren zijn het enkel de Kiekeboes die ik lees, aangezien dat de enige reeks is die hier in huis ligt... 'k Ben dan ook totaal nietmeer mee met de nieuwe Suske en Wiske's.
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#33 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 14 September 2012 - 21:35

Veel Suskes en Wiske's gelezen vroeger, mede omdat bij mijn grootmoeder er een heleboel lagen. Ik las ze enorm graag en soms waren ze best wel leerrijk. Bv. over de Dulle Griet, het Ros Beiaard en de Lange Wapper. Jommeke ook af en toe gekregen voor mijn verjaardag, maar nooit echt graag gelezen, 'k vond het zoveel kinderachtiger dan Suske en Wiske. De laatste jaren zijn het enkel de Kiekeboes die ik lees, aangezien dat de enige reeks is die hier in huis ligt... 'k Ben dan ook totaal nietmeer mee met de nieuwe Suske en Wiske's.

Dat heb ik ook altijd gehad ivm S&W en Jommeke. Ik vond het historische aspect aan de strips van Vandersteen altijd heel leuk
  • 0
Suit up!

#34 agrash

agrash

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 338 berichten

Posted 14 September 2012 - 21:48

Ook opgegroeid met oa sus & wis (lambik ftw ^^), maar ondanks ik nu nog een grote striplezer ben lees ik deze serie al een eindje niet meer.
Ik ga deze wel vroeger of later nog eens oppikken, want ik heb waarschijnlijk een 100tal albums liggen die gekregen heb van mijn grootouders, maar nog niet heb gelezen

Ben op dit moment bezig met alles van nero te verzamelen, want daar had ik maar een 40tal albums van maar m'n favo vandersteen titles blijven toch wel karl may en de rode ridder
  • 0

#35 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 14 September 2012 - 22:45

Is idd wat ik bedoelde :tongue:

Edited by Dr.Gordon, 14 September 2012 - 22:46.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#36 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 15 September 2012 - 12:55

Ik vond Jommeke persoonlijk ook altijd te 'proper', Kiekeboe lees ik ook nog wel graag, maar niet vaak.
  • 0
Banana + Wodka = BananaWodka!

#37 MeSennaD

MeSennaD

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 34 berichten

Posted 15 September 2012 - 13:05

Suske en wiske, het blijven topstrips vind ik :)
Alhoewel ik ook veel jommekes strips leesde :p
en uiteraard Urbanus niet te vergeten :D
  • 0
"You're a gamer, you don't have a life! Bitch please, i have more lifes then you can ever imagine!"

#38 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 16 September 2012 - 13:21

Is idd wat ik bedoelde :tongue:

Martin Lodewijk

Een vrij bekende nederlands schrijver en tekenaar (De rode ridder, Agent 327...)

Edited by Dantonse, 16 September 2012 - 13:22.

• 0

#39 Aspharanx

Aspharanx

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 758 berichten

Posted 16 September 2012 - 13:55

Vroeger veel gelezen en de laatste jaren lees ik ze toch ook weer opnieuw. Sowieso lees ik telkens een stukje in de krant maar ik koop ook elk jaar een aantal Suske en Wiske albums. Op het boekenfestijn koop je die nieuw voor 1,75 euro (terwijl die in de winkel 5,25 euro kosten dacht ik). Ik breng er elk jaar voor 20 euro ongeveer mee, dat zijn dan een stuk of 11 strips. Voor de prijs van 4 strips in de winkel ga je daar naar huis met maar liefst 12 exemplaren! De laatste exemplaren sla ik wel over omdat ik die dan toch al gelezen heb ik de krant. :p De vorige keer heb ik er vooral het jeugdsentiment uitgehaald, dus de boekjes die ik me nog herinner uit mijn kindertijd zoals de Zwarte Zwaan, De Scherpe Schorpioen, ...

Heb ze even geteld en heb hier toch 34 boeken zitten :p Dus al drie jaar op rij neem ik wat boekjes mee en ook dit jaar zal ik er wellicht een deel meebrengen.

Jommeke is op zich ook niet slecht maar vind Suske en Wiske toch leuker, dat is vaker historisch (zoals de nieuwe die zich in de periode van WO 1 afspeelt) of technologisch. Onderwerpen die mij meer liggen. Als kind heb ik ook nog een tijd urbanusstrips verzameld samen met mijn broer.
  • 0

#40 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 16 September 2012 - 14:41

Zijn de nieuwe Rode Ridders eigenlijk ook van niveau verlaagd na de dood van Willy?
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Divers

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users