Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Suske en Wiske

Divers

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#41 agrash

agrash

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 338 berichten

Posted 16 September 2012 - 18:13

Van de rode ridder heeft Karel Biddeloo eigenlijk de meerendeel getekent en geschreven en is "onlangs" (zo'n +- 7 jaar geloof ik) maar pas overleden en is de fakkel overgedregen aan een ander duo wiens naam ik eerlijk gezegd niet ken.

De tekeningen en algemene stijl zijn er zeer veel op vooruit gegaan, maar de scenario's zelf zijn of blijven eigenlijk ook niet slecht.
Ik heb de indruk dat het laatste duo meer naar de "serieuzere middeleeuwse toestanden" toetrekt ipv van de fantasy getinte verhalen alhoewel er toch ook soms klassieke monsterverhalen inzitten.

De rode ridder, urbanus & kiekeboe blijven toch mijn standaard uitgeverij toppers ieder kwartaal ^^
  • 0

#42 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 16 September 2012 - 18:30

Van de rode ridder heeft Karel Biddeloo eigenlijk de meerendeel getekent en geschreven en is "onlangs" (zo'n +- 7 jaar geloof ik) maar pas overleden en is de fakkel overgedregen aan een ander duo wiens naam ik eerlijk gezegd niet ken.

Claus Schols en Martin Lodewijk Se ^^
  • 0
Banana + Wodka = BananaWodka!

#43 Nightwing

Nightwing

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 169 berichten

Posted 16 September 2012 - 19:39

Ik ben meer een fan geweest van de Paul Geerts strips. Ben gestopt bij die volgende schrijver, want dan is het erg achteruit gegaan, als je het mij vraagt. Geef mij maar De Rode Ridder nu, en Kuifje.

En American Comics, want amai :3
  • 0

You're right. I'm no Batman. But I'm close enough to shut you down.

#44 Jimmos

Jimmos

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1738 berichten

Posted 16 September 2012 - 20:23

Vroeger heb ik veel tijd doorgebracht met de avonturen van Suske en Wiske hoor, amai, ik heb hier echt nog veel strips thuis liggen :o
  • 0

XBOXLIVE : EvX RefLexZz x ----- PSN: Jimmos409

|Fans are the heart of Football|

#45 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 16 September 2012 - 20:30

Ik ben meer een fan geweest van de Paul Geerts strips. Ben gestopt bij die volgende schrijver, want dan is het erg achteruit gegaan, als je het mij vraagt. Geef mij maar De Rode Ridder nu, en Kuifje.

En American Comics, want amai :3

Comics en strips kan je voor 90% compleet niet vergelijken natuurlijk. Ze zijn allebei getekend en dat is het zowat :)
  • 0
Suit up!

#46 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 16 September 2012 - 20:48

Comics en strips kan je voor 90% compleet niet vergelijken natuurlijk. Ze zijn allebei getekend en dat is het zowat :)

Bwoh, het zijn eigenlijk gewoon alletwee 'strips'. Comics hebben natuurlijk een heel ander systeem van publicatie en omspannen ook andere settings, maar ze horen alletwee tot dezelfde vorm van kunst hoor.
  • 0

#47 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 16 September 2012 - 20:51

Bwoh, het zijn eigenlijk gewoon alletwee 'strips'. Comics hebben natuurlijk een heel ander systeem van publicatie en omspannen ook andere settings, maar ze horen alletwee tot dezelfde vorm van kunst hoor.

Vandaar dat ik ook zei dat ze voor 90% niet te vergelijken zijn. Bach en Carly Rae Jespen maken ook allebei muziek, maar daarmee is alles wel verteld.
  • 3
Suit up!

#48 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 17 September 2012 - 19:44

Vandaar dat ik ook zei dat ze voor 90% niet te vergelijken zijn. Bach en Carly Rae Jespen maken ook allebei muziek, maar daarmee is alles wel verteld.

Goed punt.
  • 0

#49 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 17 September 2012 - 20:29

schatten op zolder gevonden bij mij: al de eerste druks van honderden strips van m'n ouders de sus en wis tot ergens in de 200, blake en mortimer, natasha, nero, yoko tsuno, alex en nog vanalles :D
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#50 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 17 September 2012 - 21:01

schatten op zolder gevonden bij mij: al de eerste druks van honderden strips van m'n ouders de sus en wis tot ergens in de 200, blake en mortimer, natasha, nero, yoko tsuno, alex en nog vanalles :D

Zwart wit? of met kleur? Of allebei? :D
  • 0
Banana + Wodka = BananaWodka!

#51 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 17 September 2012 - 22:07

Daar moet je toch is een price check van laten doen. Zet het zeker in dit topic als je er meer van weet want ik ben benieuwd naar de waarde van die awesomeness :)
  • 0

#52 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 17 September 2012 - 23:37

1e druk Sus en Wis is als ik me niet vergis blauwdruk tot nr 67.
  • 0
Suit up!

#53 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 17 September 2012 - 23:55

Indien dat echt eerste druks zijn van de eerste S&W's dan heb je wel wat unieks in handen ja...
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#54 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 18 September 2012 - 08:03

Daar moet je toch is een price check van laten doen. Zet het zeker in dit topic als je er meer van weet want ik ben benieuwd naar de waarde van die awesomeness :)

1e druk Sus en Wis is als ik me niet vergis blauwdruk tot nr 67.

Indien dat echt eerste druks zijn van de eerste S&W's dan heb je wel wat unieks in handen ja...

t is redelijk uniek ja, er is van de eerste exemplaren zelf van de eerste 100 ofzo een dubbel blauwdruk en kleurendruk,
velen zijn gesigneerd door willy vandersteen ea, allemaal zitten ze nu verpakt op zolder in dozen en mijn ouders houden die bij tot ze er niet meer zijn hebben ze gezegd toen ik ze vond, dus ooit zal daar eens een prijsschatting inzitten :D
ze zijn allemaal zelf nog in goede staat, vooral die van m'n pa, zijn vader was heel streng en dus moesten ze héél voorzichtig omgaan met de boeken, waardoor ze nu nog in perfecte staat zijn :D
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#55 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 23 September 2012 - 14:17

Vraagje voor de Rode Ridder-liefhebbers hier: ik ben de reeks nu aan het verzamelen maar ik vraag me af vanaf welk moment de reeks minder begint te worden. Jommeke, Suske en Wiske, Urbanus, ... hebben allemaal zo'n punt dat het niveau fors daalt, en op dat punt stop ik gewoon te verzamelen. Om te voorkomen dat ik een hele hoop 'slechte' strips koop, wou ik graag is weten tot welk nummer het allemaal aanraders zijn.
  • 0

#56 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 23 September 2012 - 16:23

Vraagje voor de Rode Ridder-liefhebbers hier: ik ben de reeks nu aan het verzamelen maar ik vraag me af vanaf welk moment de reeks minder begint te worden. Jommeke, Suske en Wiske, Urbanus, ... hebben allemaal zo'n punt dat het niveau fors daalt, en op dat punt stop ik gewoon te verzamelen. Om te voorkomen dat ik een hele hoop 'slechte' strips koop, wou ik graag is weten tot welk nummer het allemaal aanraders zijn.

kzou het niet echt weten, imo is dit zoals sus en wis, vanaf dat willy niets meer deed was t om zeep
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Divers

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users