Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Kloof tussen moslims en niet-moslims alsmaar groter

actualiteit

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#21 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 21 September 2012 - 10:55

Ik vrees dat ik dan aan selectieve blindheid en effectief het overgrote deel van brave aanpassende moslims gewoon niet zie.
Soit, ik respecteer uw mening, en ben al blij dat er op een volwassen manier gereageerd wordt. Ik kan hier nog een heel tegenantwoord typen, maar we gaan er denk ik geen stap mee verder komen :p

Mij kennende waarschijnlijk niet nee :p.
  • 0

死んでください

#22 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4297 berichten

Posted 21 September 2012 - 10:57

Blijkbaar zul je dan wel énorm vééél moslims kennen als je vrienden hebt die moslims zijn en je respecteren om dan toch nog te zeggen dat het overgrote deel van moslims 1 pot nat zijn die deze maatschappij verpesten. Van alle moslims die ik ben tegengekomen is er maar een piepklein deel compleet fout bezig zijn. Van de moslims die ik goed ken is er geen 1 die ook maar zou denken om aan die debiele rellen mee te doen. Sommige van hen komen misschien altijd terug met "we worden niet aanvaard", "we worden benadeeld" maar sommige 4G'ers komen hier ook altijd met hetzelfde terug. "Ze willen zich niet aanpassen", "ze profiteren van ons". Als jullie allemaal van hetzelfde land zouden komen, zullen jullie waarschijnlijk beste maatjes zijn. Want jullie doen allebei allemaal alsof jullie het slachtoffer zijn.
Ivm waar onze voorvaderen voor gevochten hebben en onze cultuur. 't kan me echt gestolen worden. Zelfs m'n grootouders zijn toleranter dan jullie. Dat jullie in de jaren stillekes willen blijven leven is voor mij geen probleem, maar ga dan naar 1 of ander gehucht waardat het vol zit met blanken. Als je niet tolerant bent van andere culturen moet je ook ver weg blijven van steden.
Blijkbaar is Gent de enigste stad waar er 'goede' moslims zitten, want als ik naar jullie luister zitten alle 'slechte' moslims bij jullie.

Geloof me op vlak van intolerantie hebben we nog veel te leren van het uitschot onder de moslims, heel veel zelfs maar het is een typische stopper om toch maar niet het probleem van het grote hoeveelheid onkruid onder allochtonen niet te moeten bespreken en aanpakken, wat het probleem enkel laat broeden en de afkeer enkel vergroot.

Edited by smitske, 21 September 2012 - 11:00.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#23 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6636 berichten

Posted 21 September 2012 - 11:02

Blijkbaar zul je dan wel énorm vééél moslims kennen als je vrienden hebt die moslims zijn en je respecteren om dan toch nog te zeggen dat het overgrote deel van moslims 1 pot nat zijn die deze maatschappij verpesten. Van alle moslims die ik ben tegengekomen is er maar een piepklein deel compleet fout bezig zijn. Van de moslims die ik goed ken is er geen 1 die ook maar zou denken om aan die debiele rellen mee te doen. Sommige van hen komen misschien altijd terug met "we worden niet aanvaard", "we worden benadeeld" maar sommige 4G'ers komen hier ook altijd met hetzelfde terug. "Ze willen zich niet aanpassen", "ze profiteren van ons". Als jullie allemaal van hetzelfde land zouden komen, zullen jullie waarschijnlijk beste maatjes zijn. Want jullie doen allebei allemaal alsof jullie het slachtoffer zijn.
Ivm waar onze voorvaderen voor gevochten hebben en onze cultuur. 't kan me echt gestolen worden. Zelfs m'n grootouders zijn toleranter dan jullie. Dat jullie in de jaren stillekes willen blijven leven is voor mij geen probleem, maar ga dan naar 1 of ander gehucht waardat het vol zit met blanken. Als je niet tolerant bent van andere culturen moet je ook ver weg blijven van steden.
Blijkbaar is Gent de enigste stad waar er 'goede' moslims zitten, want als ik naar jullie luister zitten alle 'slechte' moslims bij jullie.

@eerste: Nogal logisch dat mensen die zelf altijd hetzelfde te horen krijgen, zelf ook met dezelfde stellingen afkomen he. Je kan moeilijk van de ene groep verwachten dat ze telkens nieuwe argumenten / ideeën aanbrengen als de andere groep ook altijd dezelfde plaat afspeelt :p

@tweede: en er zijn ook bijzonder veel mensen van de oudere generatie die NOG minder tolerant zijn dan de mensen hier. Vergeet niet dat een forum een gemakkelijke(re) manier is om meningen te uiten. Stel dezelfde vragen op straat aan willekeurige mensen en je krijgt ongetwijfeld veel bravere meningen. Net zoals veel mensen hier misschien straffer zijn in hun uitspraken omdat ze ergernis uiten, dan dat ze daadwerkelijk zouden doen / willen laten doen.

Ik woon zelf in het Antwerpse, heb zelf geen problemen hier, maar die zijn er wel degelijk, zowel door autochtonen als door allochtonen. Dat mensen sneller geërgerd zijn door verkeerd gedrag van buitenstaanders lijkt me nog niet eens zo verwonderlijk en is ook niet per se absurd.
  • 0

#24 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Geloof me op vlak van intolerantie hebben we nog veel te leren van het uitschot onder de moslims, heel veel zelfs maar het is een typische stopper om toch maar niet het probleem van het grote hoeveelheid onkruid onder allochtonen niet te moeten bespreken en aanpakken, wat het probleem enkel laat broeden en de afkeer enkel vergroot.

Waarom post op het laatste moment geedit?
  • 0

死んでください

#25 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3501 berichten

Ik weet zeker dat er voor onze eigen doppers zo'n systeem is, maar hoe ver dit gevorderd is naar allochtonen toe heb ik geen zicht op.
Het feit is dat het systeem dan klaarblijkelijk niet goed werkt.

maakt de afkomst dan een verschil uit? het lijkt me niet meer dan logisch dat als je hier woont en werkt(wat op zich maar onder bepaalde voorwaarden mogelijk is) dat je dan ook dezelfde behandeling krijgt als een belg.

en niet goed werken is nog te goed. het werkt gewoon niet. blijkbaar raak je door die gesprekken bij de RVA als je de week voordien u snel bij een paar intrimkantoren gaat inschrijven en zit te janken dat ze niets hebben voor u. de eerste keer kun je trouwens enkel een waarschuwing krijgen. als je dat bekijkt in de tijd van hun normale oproepen is dat 2.5 jaar dat je kan doppen zonder een vinger uit te steken. vanaf x aantal jaar zien ze u als hopeloos en doen ze niet eens moeite meer om u op te roepen.

beter bekend als het systeem waar de werkende mens die het eens een paar maanden moeilijk heeft meer gezaag en controle krijgt dan de pro dopper in heel zijn leven
  • 0

#26 zoltran

zoltran

Member

• Member
  • Pip
  • 61 berichten

Posted 21 September 2012 - 11:05

Als 't systeem rot is, kunt ge de mensen ook niet kwalijk nemen dat ze (=alle doppers) ervan profiteren eh. Op de zetel liggen gamen en hier uitkering voor trekken is voor iedereen een zalige bezigheid eh :-)
  • 0

#27 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 21 September 2012 - 11:11

@eerste: Nogal logisch dat mensen die zelf altijd hetzelfde te horen krijgen, zelf ook met dezelfde stellingen afkomen he. Je kan moeilijk van de ene groep verwachten dat ze telkens nieuwe argumenten / ideeën aanbrengen als de andere groep ook altijd dezelfde plaat afspeelt :p

@tweede: en er zijn ook bijzonder veel mensen van de oudere generatie die NOG minder tolerant zijn dan de mensen hier. Vergeet niet dat een forum een gemakkelijke(re) manier is om meningen te uiten. Stel dezelfde vragen op straat aan willekeurige mensen en je krijgt ongetwijfeld veel bravere meningen. Net zoals veel mensen hier misschien straffer zijn in hun uitspraken omdat ze ergernis uiten, dan dat ze daadwerkelijk zouden doen / willen laten doen.

Ik woon zelf in het Antwerpse, heb zelf geen problemen hier, maar die zijn er wel degelijk, zowel door autochtonen als door allochtonen. Dat mensen sneller geërgerd zijn door verkeerd gedrag van buitenstaanders lijkt me nog niet eens zo verwonderlijk en is ook niet per se absurd.

Natuurlijk. Maar ik vind het belachelijk dat de ene verwijt dat de andere heletijd hetzelfde zegt terwijl dat ze het allebei doen. Ja zo gaat 50 jaar iedereen nog altijd hetzelfde zeggen. Een vicieuze cirkel is nutteloos. Ik ontken ook niet dat er geen problemen zijn, en ik vind dat er verdomd meer sociale controle moet zijn in hun eigen gemeenschap want wij zullen die jongeren alsinds niet overhalen(of toch niet in grote groepen). Maar als er hier mensen zijn die al veel problemen hebben meegemaakt met sommige moslims, mag ik toch ook wel eens zeggen dat ik dat juist niet heb. Maar vanaf ik mijn mening hier zeg(die veel milder is tov moslims) begint smits het al af te kraken.(edit; zie post hieronder dus nvm deze zin)
Problemen zullen er nu eenmaal zijn met andere culturen, maar ze gewoon wegsturen is geen oplossing en is imo enorm zwak en toont weinig sociaal ingesteldheid. Die hangjongeren zijn er nu eenmaal, en er heletijd over klagen over hoe slecht ze zijn in de maatschappij en dat ze moeten worden teruggestuurd gaat het alsinds niet verbeteren, maar in tegendeel verergeren want dan geef je hun belachelijke "ze zijn tegen ons" nog toe ook. Dan kan je misschien zeggen, ja maar we hebben hen al zoveel kansen gegeven. Zolang leven veel van die mensen ook hier niet, en 't is niet omdat ze hier geboren zijn dat die automatisch belg zijn. Hier is gewoon tijd voor nodig én actief beleid.
*nog een edit
't is niet omdat er een deel van 1 generatie gefrustreerd is dat je al direct moet zeggen, 't is hier gedaan met de moslims eh

sidenote & edit: ik ga het nu eens zeggen, ja ik ben véééél linkser dan de meesten hier. Neen, ik verdedig geen mensen zonder reden. Moraalridders zijn een no-go. Maar waar ik mij altijd aan zal blijven ergeren is veralgemening. Of een zwart/wit visie waar je alleen kijkt naar bepaalde cijfers.

Edited by Hybride Zalm, 21 September 2012 - 11:18.

• 4

死んでください

#28 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4297 berichten

Posted 21 September 2012 - 11:11

Waarom post op het laatste moment geedit?

Omdat ik dat vaak doe omdat ik weet dat mijn eerste versie altijd groffer is dan ik bedoel.

Natuurlijk. Maar ik vind het belachelijk dat de ene verwijt dat de andere heletijd hetzelfde zegt terwijl dat ze het allebei doen. Ja zo gaat 50 jaar iedereen nog altijd hetzelfde zeggen. Een vicieuze cirkel is nutteloos. Ik ontken ook niet dat er geen problemen zijn, en ik vind dat er verdomd meer sociale controle moet zijn in hun eigen gemeenschap want wij zullen die jongeren alsinds niet overhalen(of toch niet in grote groepen). Maar als er hier mensen zijn die al veel problemen hebben meegemaakt met sommige moslims, mag ik toch ook wel eens zeggen dat ik dat juist niet heb. Maar vanaf ik mijn mening hier zeg(die veel milder is tov moslims) begint smits het al af te kraken.
Problemen zullen er nu eenmaal zijn met andere culturen, maar ze gewoon wegsturen is geen oplossing en is imo enorm zwak en toont weinig sociaal ingesteldheid. Die hangjongeren zijn er nu eenmaal, en er heletijd over klagen over hoe slecht ze zijn in de maatschappij en dat ze moeten worden teruggestuurd gaat het alsinds niet verbeteren, maar in tegendeel verergeren want dan geef je hun belachelijke "ze zijn tegen ons" nog toe ook. Dan kan je misschien zeggen, ja maar we hebben hen al zoveel kansen gegeven. Zolang leven veel van die mensen ook hier, en 't is niet omdat ze hier geboren zijn dat die automatisch belg zijn. Hier is gewoon tijd voor nodig én actief beleid.

Als je met belachelijke termen als intolerantie afkomt om u gelijk te halen dan hoort daar ook commentaar op, als jij zo graag u politiek correcte zever gebruikt om de andere het zwijgen op te leggen moet je niet komen janken dat daar commentaar op komt.
Woorden als intolerantie en racisme zijn typische dooddoeners voor het debat want je gaat je opposant afschilderen als slecht en bekrompen, gewoon vanwege terechte kritiek die er is en ze maken het onmogelijk om een eerlijk debat te doen.

Overigens ik denk dat ze wegsturen als ze aantonen dat ze hier niet kunnen functioneren helemaal niet slecht is, als je naar een ander land wilt gaan moet dat met de goeie ingesteldheid, als je dat het crapuul gaat uithangen daar heb je die niet en hoor je daar niet, we hebben al genoeg uitschot van onszelf zonder dat van andere landen ook nog is op te vangen, en vooral er voor te moeten betalen zonder dat zij iets bijdragen. Meer zelfs ze kosten ons nog meer dooor al hun vernielingen.

Zij die zich aanpassen en gedragen (en aanpassen =/= waar je vandaan komt verloochenen zoals vele claimen) zijn meer dan welkom, maar jammer genoeg worden deze vaak als excuus gebruikt om de terechte kritiek op het uitschot af te slagen.

Edited by smitske, 21 September 2012 - 11:36.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#29 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 21 September 2012 - 11:13

Omdat ik dat vaak doe omdat ik weet dat mijn eerste versie altijd groffer is dan ik bedoel.

Het zou fijner zijn moest je het editen of posten voordat ik het kon lezen '-.-
  • 0

死んでください

#30 Dae Jim

Dae Jim

Member

• Member
  • PipPipPip
  • 6497 berichten

Posted 21 September 2012 - 11:35

Het is nu al de derde keer dat ik tussen rellen van moslims zit dus is het vrij logisch dat ik persoonlijk er wel een beetje genoeg van heb. Ik vind het zeer jammer dat brave en goede moslims mee de slechte naam krijgen door uitschot. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu in Wetteren woon en niet elke dag in Antwerpen moet zijn. Grotendeels had ik steeds slechte ervaringen met moslims als er dan eens iets was en in de minderheid met Blegen.
  • 0
Geplaatste afbeelding gamer, gamertag: Dae Jim
Volg me op Twitter voor nieuws en Xbox weetjes!

#31 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6636 berichten

Posted 21 September 2012 - 11:41

Natuurlijk. Maar ik vind het belachelijk dat de ene verwijt dat de andere heletijd hetzelfde zegt terwijl dat ze het allebei doen. Ja zo gaat 50 jaar iedereen nog altijd hetzelfde zeggen. Een vicieuze cirkel is nutteloos. Ik ontken ook niet dat er geen problemen zijn, en ik vind dat er verdomd meer sociale controle moet zijn in hun eigen gemeenschap want wij zullen die jongeren alsinds niet overhalen(of toch niet in grote groepen). Maar als er hier mensen zijn die al veel problemen hebben meegemaakt met sommige moslims, mag ik toch ook wel eens zeggen dat ik dat juist niet heb. Maar vanaf ik mijn mening hier zeg(die veel milder is tov moslims) begint smits het al af te kraken.(edit; zie post hieronder dus nvm deze zin)
Problemen zullen er nu eenmaal zijn met andere culturen, maar ze gewoon wegsturen is geen oplossing en is imo enorm zwak en toont weinig sociaal ingesteldheid. Die hangjongeren zijn er nu eenmaal, en er heletijd over klagen over hoe slecht ze zijn in de maatschappij en dat ze moeten worden teruggestuurd gaat het alsinds niet verbeteren, maar in tegendeel verergeren want dan geef je hun belachelijke "ze zijn tegen ons" nog toe ook. Dan kan je misschien zeggen, ja maar we hebben hen al zoveel kansen gegeven. Zolang leven veel van die mensen ook hier niet, en 't is niet omdat ze hier geboren zijn dat die automatisch belg zijn. Hier is gewoon tijd voor nodig én actief beleid.
*nog een edit
't is niet omdat er een deel van 1 generatie gefrustreerd is dat je al direct moet zeggen, 't is hier gedaan met de moslims eh

sidenote & edit: ik ga het nu eens zeggen, ja ik ben véééél linkser dan de meesten hier. Neen, ik verdedig geen mensen zonder reden. Moraalridders zijn een no-go. Maar waar ik mij altijd aan zal blijven ergeren is veralgemening. Of een zwart/wit visie waar je alleen kijkt naar bepaalde cijfers.

Veralgemenen is inderdaad belabberd, maar wat ik in de reacties hier vaak zie, is dat mensen wel degelijk zich richten naar de relschoppers. Dat er soms eens een "zij" wordt in gestopt als veralgemening, is bijna niet te vermijden. Iemand die echt puur "anti-islam" is, ongeacht wie het beoefent, pik je er ook al snel uit he :)

Ik vermoed dat de grote ergernis hier echter is dat België op zich een prachtig land is om in te leven, maar dat voor veel mensen niet te vatten is hoe het dan kan gebeuren dat anderen tegen de schenen komen schoppen, terwijl het land op zich hen de kans geeft om hun leven te beleven zoals iedereen het wil. Dan krijg je inderdaad snel "oké, genoeg geweest, eruit" als frustratie-reactie (zoals smits soms aantoont :p), maar dat is ook een kwestie van ermee omgaan. Ik denk dat 99% wel degelijk weet dat er gezocht moet worden naar manieren om het beter te laten verlopen, maar ik verkies zelf nog altijd iemand die reageert met "Godver, bol het dan maar af" en waar je gewoon mee moet discussiëren, dan iemand die stenen opraapt en een hele buurt aftakelt (en eigenlijk terroriseert qua angst en gevoel).
  • 0

#32 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 21 September 2012 - 11:56

Meestal hou ik me afzijdig van geladen, moeilijke discussies als deze, maar ik zal nog eens een keer moeite doen om mijn gedachten hierover neer te schrijven.

Eerst en vooral: ik ben een voorstander van verdraagzaamheid. Ik haat racisme en discriminatie van alle vormen. Bij sommigen zullen de tenen alvast beginnen krullen bij het woord 'verdraagzaamheid', maar dat is géén synoniem voor 'iedereen kan en mag alles, en we moeten het daarbij maar laten'. Verdraagzaamheid is voor mij andere culturen aanvaarden zoals ze zijn en proberen te begrijpen, ook al verschillen ze zo veel van ons, maar wel binnen de grenzen van het aanvaardbare.

Dit betekent dan ook dat ik vind dat iedereen onafhankelijk van geslacht, ras en religie in België kan komen wonen (uitgezonderd zware criminelen en zware recidivisten) onder enkele voorwaarden. Ze moeten de taal leren en ze moeten hier studeren/werken/belastingen betalen. Dezelfde regels gelden als voor iedere andere Belg. Dit moet bij de aanvraag tot immigratie zeer duidelijk gemaakt worden, zodat toekomstige Belgen precies weten wat van hen verwacht wordt. Er moet een duidelijke en realistische termijn vastgelegd worden en hier moet consequent naar gehandeld worden.

Op dit moment zie ik drie fundamentele problemen met de integratie van moslims en onze houding er tegenover.

Probleem 1: we hebben geen realistisch beeld van de demografie van de immigranten. En tijd geleden werd er door enquêtes vastgesteld dat zowat elke Vlaming het aantal immigranten in hun gemeente overschat. Bovendien heeft niemand nog een echt beeld van de mate van integratie. Hoeveel moslims spreken Nederlands/Frans, hoeveel werken er, hoeveel extreem gelovige moslims zijn er eigenlijk? Door de media èn vooral door het gewoonweg opvallen van extremen denk ik dat de situatie erger lijkt dan ze is.

Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen integratieprobleem is. Zoals Ge0 al aanhaalde zijn er op veel plaatsen 'eilanden' ontstaan, hele gemeenschappen van moslims die naast ons lijken te leven. Dat is géén integratie. Is dat een bewuste beslissing van allochtonen, omdat ze niet willen integreren? Nee. Zolang de mens bestaat, vormt hij al groepen. Groepen die je beschermen tegen anderen, waar je gelijkgestemden vindt, waar je je thuisvoelt. Dat is een fundamenteel deel van de menselijke psyche, net als je eigen groep beter vinden dan een andere. Denk eens even na: je verhuist naar Turkije. Ga jij kiezen om in een wijk vol Turken te wonen, of een wijk waar veel Belgen wonen? Ik denk dat de keuze snel gemaakt is en dat dat ook gewoon een logische keuze is. Maar het is niet de keuze die de beste is voor een goede integratie. Maar je kan nu eenmaal niet immigranten gaan verplichten om zoveel kilometer van elkaar af te gaan wonen. Dit is probleem
2: integratie is moeilijk als je naast elkaar leeft, en niet met elkaar. De incentive om de taal te leren is bijvoorbeeld al veel kleiner.

Het derde probleem is dat we elkaar niet begrijpen, we hebben een verkeerd beeld van elkaar. Beide groepen voelen zich slachtoffer.
(Waarschuwing: de volgende alinea bevat oversimplificaties en generalisaties.)
Autochtonen vinden dat allochtonen zich niet willen aanpassen, dat ze willen profiteren van ons sociaal vangnet, ze willen de islam opdringen, etc.
Allochtonen op hun beurt vinden ons racisten, denken dat wij hun allemaal buiten willen enzovoort.
Deze gevoelens worden ontzettend aangewakkerd door extremisten langs beide zijden. De gematigden lijken vergeten te worden, omdat extremen nu eenmaal meer opvallen. Er zijn langs beide kanten een stel flauweriken: de moslimhaters die elke extreme moslim als bekrachtiging van hun vooroordelen zien, aan de andere kant de moslims die hun religie véél te serieus nemen en een of andere amateuristische film die aan de andere kant van de wereld gemaakt werd meteen aangrijpen als kans om eens goed te rellen. Het lijkt soms voor ons alsof alle moslims extreem zijn, net zoals het voor moslims waarschijnlijk omgekeerd net zo is.

Wat is dan de oplossing? Ik moet het antwoord schuldig blijven. Moeten we alle moslims maar gewoon buitengooien? Lijkt me niet echt een oplossing.
Gaan we dan gewoon niets doen? Dat lijkt me ook maar niets. De situatie zoals hij nu is lijkt zichzelf in stand te houden en mogelijk te verergeren. Aan de andere kant moeten er wel degelijk gewoon een aantal generaties over gaan vooraleer een integratie compleet is. Maar we kunnen helaas niet in de toekomst kijken en zien of we niet verder uit elkaar in plaats van naar elkaar toe groeien.

Ik weet het dus niet. Het zou zo mooi zijn om gewoon één gemeenschap te zijn, waarbij we elkaar op positieve manier kunnen beïnvloeden en ieder ons eigen geloof (of juist geen geloof) kunnen behouden, al zou dat dan gewoon gematigder zijn.

Sorry voor de wall of text :)

• 2
"Also, I can kill you with my brain."

#33 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4297 berichten

Posted 21 September 2012 - 12:05

Overigens toch ook een bedenking die gemaakt moet worden over de titel, moslims vs niet moslims, het klopt dat de relschoppers moslims zijn maar je kan nog veel dieper gaan aangezien aanhangers van een religie een heel grote groep is en dan zie je vooral dat waar de meeste problemen zijn (antwerpen en brussel) de grootste groep moslims marokkanen zijn, als je dan ziet naar de gebieden die zalm aanhaalde zoals Gent e.d. zie je dat daar het vooral turken zijn en er daar veel minder problemen zijn dan antwerpen en brussel, enigste die ik me kan herinneren waren voetbalrellen tussen belgen en turken. Iets wat overigens ook bevestigd wordt door statistieken daarin zie je bvb dat het aantal criminelen in de marokkaanse groep in percent tov de totale bevolking 3 keer zo hoog ligt als die van de turkse, terwijl ze vaak toch dezelfde sociale situatie hebben. (en dat is van criminelen in de cel, waar de grootste hoop van het uitschot dat alles kort en klein slaat niet eens terecht komt daarvoor).

Edited by smitske, 21 September 2012 - 12:15.

• 0

#34 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7017 berichten

Posted 21 September 2012 - 13:43

Aan de andere kant moeten er wel degelijk gewoon een aantal generaties over gaan vooraleer een integratie compleet is.

Daar zit juist het probleem. De meeste moslims worden uitgehuwelijkt aan een partner uit het land van herkomst, die geen Nederlands spreekt en geen enkel besef heeft van Westerse normen en waarden.
Bijgevolg worden de kinderen opgevoed volgens de idealen van het thuisland, en op die manier blijft je een eerste generatie allochtonen (sorry dat ik het woord wel nog gebruik :p) behouden.

Om dit even met cijfers te illustreren: in 2010 zijn er 41.336 allochtonen in België komen wonen door gezinshereniging (bron). Ter vergelijking: dat is de bevolking van een stad zo groot als Mechelen, elk jaar opnieuw. Die mensen komen hier puur uit economische motieven, en hun aantal blijft jaar na jaar groeien. Noch de werkgelegenheid, noch het sociale vangnet, noch het integratiebeleid in België is voorzien op zo'n massale toestroom.

Als daar niet dringend iets aan gedaan wordt gaan er pas echt problemen komen vrees ik. En dat heeft weinig met onverdraagzaamheid te maken.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#35 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 21 September 2012 - 14:03

Daar zit juist het probleem. De meeste moslims worden uitgehuwelijkt aan een partner uit het land van herkomst, die geen Nederlands spreekt en geen enkel besef heeft van Westerse normen en waarden.
Bijgevolg worden de kinderen opgevoed volgens de idealen van het thuisland, en op die manier blijft je een eerste generatie allochtonen (sorry dat ik het woord wel nog gebruik :p) behouden.

Om dit even met cijfers te illustreren: in 2010 zijn er 41.336 allochtonen in België komen wonen door gezinshereniging (bron). Ter vergelijking: dat is de bevolking van een stad zo groot als Mechelen, elk jaar opnieuw. Die mensen komen hier puur uit economische motieven, en hun aantal blijft jaar na jaar groeien. Noch de werkgelegenheid, noch het sociale vangnet, noch het integratiebeleid in België is voorzien op zo'n massale toestroom.

Als daar niet dringend iets aan gedaan wordt gaan er pas echt problemen komen vrees ik. En dat heeft weinig met onverdraagzaamheid te maken.

Eerst en vooral: het woord allochtoon een taboe maken vind ik gewoon flauw. Je hebt er toch een benaming voor nodig, plus het woord vermijden gaat het probleem niet oplossen.
Je hebt inderdaad een punt. Ik ben het me je eens. Op termijn, wanneer de integratie verbetert, vermoed ik dat dat uithuwelijken er wel wat uit gaat gaan (maar dat kost tijd). Als er inderdaad gewoon te weinig
'plaats' is, dan moeten de voorwaarden voor immigratie strenger worden puur uit praktische overwegingen.
Ik ging je niet onverdraagzaam noemen, zoals ik al zei ben ik voor verdraagzaamheid binnen bepaalde grenzen.

• 0
"Also, I can kill you with my brain."

#36 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4297 berichten

Posted 21 September 2012 - 14:09

Als je ze blijft uithuwelijken echter gaat dat niet verbeteren omdat je telkens terug een sterke invloed erbij haalt.
  • 0

#37 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6636 berichten

Posted 21 September 2012 - 17:27

On-topic en zonder op elkaar te beginnen of muil houden :)
  • 0

#38 Elkano

Elkano

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 149 berichten

Posted 21 September 2012 - 17:29

Ben ik blij dat mijn familie qua integratie beter zit dan mede-'moslims'. :sleep:

Trouwens dat filmpje ivm Mohammed is ook maar een flauw geval hoor. Nu zie je het verschil tussen geschoolde en ongeschoolde moslims. De oudere generatie moslims kunnen de nieuwe/jongeren ook makkelijk ophitsen tbh. En dat heeft niet veel te maken met religie op zich maar met sociale interacties - de oudere generaties zijn in meeste gevallen extremer en houden zowiezo geen rekening met de waarden en normen van de huidige maatschappij.
Helft van de 'moslims' die meedoen aan de rellen IN europa zijn meerendeels hypocrieten en in meerdere maten criminelen. Ze zoeken gewoon een reden om den crapuul uit te hangen IMO.

short story: /facepalm.

En ivm met de kloof.
Dat is waar, kloof wordt groter. Maar het goede nieuws is dat ze dan steeds vaker problemen hebben met hun eigen volkske en minder in aanraking komen met de autochtonen. Je hebt wel extreme gevallen waar ze losschieten tegen anderen. Het is ook wel stom dat de term moslim snel wordt toegewezen aan allochtonen waarvan geacht wordt om een moslim te zijn. Sommigen claimen zelfs moslim te zijn, terwijl DIT een zeer gepaste reactie is. Ik heb het uiteraard tegen het gespuis dat de Moslimgemeenschap barbaars doet lijken.

Edited by Elkano, 21 September 2012 - 17:32.

• 1
"I am like a boulder in the tide, steadfast and immobile, watching the world as it changes around me."
~Elkano~

#39 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 8007 berichten

Posted 21 September 2012 - 18:06

Enkele linkse rakkers hebben Di Rupo op een taart in het gezicht getrakteerd omwille van zijn streng migratiebeleid. Really? :')
Spoiler

• 1

- 4Gamers Forum Administrator -

#40 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 21 September 2012 - 18:14

:')
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

Also tagged with one or more of these keywords: actualiteit

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users