Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

USA: baas mag je Facebook-pass niet meer vragen. WTF?

actualiteit facebook

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Taxandrian

Taxandrian

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 134 berichten

Posted 30 September 2012 - 19:15

Ik moest toch even met mijn ogen rollen toen ik dit las:

http://www.digitaltr...ebook-password/

Covered by the Associated Press, California governor Jerry Brown signed two privacy bills today that halts businesses and colleges from demanding social media passwords from employees and students. Specifically, Assembly Bill 1844 makes it illegal for employers to request an employee or job applicant’s username and password to social networks like Facebook, Twitter and Google+.

Is het al zo erg geworden in de US of A?

• 0

#2 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 30 September 2012 - 20:38

Indd al erg gesteld dat ze speciaal wetten moeten invoeren om te zeggen dat het niet mag.
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#3 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3504 berichten

Posted 30 September 2012 - 21:52

Indd al erg gesteld dat ze speciaal wetten moeten invoeren om te zeggen dat het niet mag.

er is anders in belgie een wet die de werkgever het verbod oplegt om aan vrouwen te vragen of ze kinderen willen.

is het echt erg gesteld als er wetten doorkomen om de werknemer te beschermen? ook in ons land zijn er bedrijven die op facebook gaan kijken en al dan niet op basis daarvan mensen weigeren. je zal maar eens dronken geweest zijn en een niet zo positieve foto online hebben staan. of erger nog u geloofsovertuiging die niet overeenkomt
  • 0

#4 ParhelicTriangle

ParhelicTriangle

Newbie

• Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 30 September 2012 - 22:29

Er zijn in België inderdaad ook wetten die je tegen ongeldige selectiecriteria beschermen. Zie bijvoorbeeld:
http://www.stepstone...iet-stellen.cfm

Das een goede zaak. Het kan in de VS bijvoorbeeld enorm moeilijk zijn om een job te vinden als je een crimineel verleden hebt.
  • 0

#5 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 01 October 2012 - 01:04

Er is nog altijd een verschil tussen wetten die oneerlijke selecties willen tegengaan en wetten die er voor moeten zorgen dat je wettelijk kan weigeren om in godsnaam je paswoord te moeten geven.
  • 0
Suit up!

#6 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3504 berichten

Posted 01 October 2012 - 02:45

Er is nog altijd een verschil tussen wetten die oneerlijke selecties willen tegengaan en wetten die er voor moeten zorgen dat je wettelijk kan weigeren om in godsnaam je paswoord te moeten geven.

zeg nee en uw kans is weg. geef je het wel ben je gekloot.

het is zowel oneerlijk als een inbreuk op uw privacy. als je het zo bekijkt is het zelfs raar dat het hiervoor wel mocht. of mss is het gewoon zo dat ze het doen er wat media aandacht aan geven zodat iedereen het weet en het volk wat beter oplet.

en laten we eerlijk zijn. als we naar de bovenstaande link kijken zullen we wss allemaal al met vragen geconfronteerd geweest zijn die eigenlijk niet mochten en wss zullen er hier ook al tussen zitten die een job niet gekregen hebben omdat ze al dan niet een antwoord hebben gegeven. ze bekijken u al scheef als je bepaalde vragen durft te weigeren want stel u eens voor dat hij zijn rechten kent
  • 0

#7 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 01 October 2012 - 13:33

er is anders in belgie een wet die de werkgever het verbod oplegt om aan vrouwen te vragen of ze kinderen willen.

is het echt erg gesteld als er wetten doorkomen om de werknemer te beschermen? ook in ons land zijn er bedrijven die op facebook gaan kijken en al dan niet op basis daarvan mensen weigeren. je zal maar eens dronken geweest zijn en een niet zo positieve foto online hebben staan. of erger nog u geloofsovertuiging die niet overeenkomt

Ik zeg niet dat dat wel mag, maar er is toch een serieus verschil tussen het pw van een account vragen en vragen of ze een kind wil. Bij het 2de kan je niets in de ander zijn plaats gaan doen.

Ik bedoelde trouwens voor als je het tegen mij hebt dat het erg is dat er zo'n wetten nodig zijn omdat het gezond verstand zou moeten zijn dat zoiets not done is.

Dat ze FB enzo checken om te zien wat je zegt, je moet zelf maar zien dat je geen lompe dingen doet, het staat er dus het blijft er wees dan een beetje verantwoordelijk of zit op de blaren. Als je dingen zegt zoals mijn baas is een eikel, ja sorry wees niet zo dom.

Edited by smitske, 01 October 2012 - 13:36.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#8 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6637 berichten

Posted 01 October 2012 - 13:33

zeg nee en uw kans is weg. geef je het wel ben je gekloot.

het is zowel oneerlijk als een inbreuk op uw privacy. als je het zo bekijkt is het zelfs raar dat het hiervoor wel mocht. of mss is het gewoon zo dat ze het doen er wat media aandacht aan geven zodat iedereen het weet en het volk wat beter oplet.

en laten we eerlijk zijn. als we naar de bovenstaande link kijken zullen we wss allemaal al met vragen geconfronteerd geweest zijn die eigenlijk niet mochten en wss zullen er hier ook al tussen zitten die een job niet gekregen hebben omdat ze al dan niet een antwoord hebben gegeven. ze bekijken u al scheef als je bepaalde vragen durft te weigeren want stel u eens voor dat hij zijn rechten kent

"Ik zit niet op Facebook" :)
  • 0

#9 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 01 October 2012 - 13:37

Indd geen dilemma voor mij :p
  • 0

#10 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3504 berichten

Posted 01 October 2012 - 13:54

"Ik zit niet op Facebook" :)

ik ook niet. maar als ik de facebook verhalen hoor kan ik enkel vaststellen dat het mensen zijn die bescherming tegen hunzelf nodig hebben.

waar is de tijd trouwens dat je uw job kon krijgen met seks. man dat waren toch makkelijkere tijden als je erop terug kijkt.
  • 0

#11 animature

animature

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 230 berichten

Posted 01 October 2012 - 16:11

Daarom staat mijn account enkel zichtbaar voor vrienden die ik echt ken.

Natuurlijk heb ik nog een account maar onder een andere naam waar al m'n zottigheden op komen en de andere gewoon het serieuze materiaal.
  • 0

#12 kennaah

kennaah

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 745 berichten

Posted 01 October 2012 - 17:15

Al een geluk heb ik geen facebook. Waar was den tijd dat mensen gewoon u contact gegevens vroegen en op msn chatte :p
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: actualiteit, facebook

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users