Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Waarom spelen jullie nog games?

reden gaming games

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 21 December 2012 - 15:44

Als ik de frontpage bekijk, verbaast het me dat er nog mensen zijn die graag gamen, want alles is precies slecht en eender wat er gebeurt, is blijkbaar "ter vernietiging" van de industrie.

Valt er dan niks positiefs meer te zeggen (tenzij als er een of ander bedrijf dat "gehaat" is, in de moeilijkheden komt)?
  • 6

#2 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 2559 berichten

Posted 21 December 2012 - 15:57

Ik speel games om te ontsnappen aan de grote boze (en depressieve) wereld.
  • 1

ruh roh

#3 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 21 December 2012 - 15:59

Ik speel games ter ontspanning, net zoals een film kijken, maar dan met interactiviteit.
Mij zal je ook niet snel horen 'zagen' dat het vroeger beter was ofzo, ik geniet gewoon van wat leuk is, de rest laat ik liggen.
  • 1

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#4 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 21 December 2012 - 16:16

Ik speel eigenlijk geen games meer. Soms eens een matchke FIFA, maar voor de rest ben ik eigenlijk quasi gestopt.
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#5 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2457 berichten

Posted 21 December 2012 - 16:18

Ik speel al games van mijn 5j, ben er nu 29 en nog steeds voor dezelfde redenen: ontspanning, ontsnapping en amusement.
Als een spel mij niet ligt dan speel ik het gewoon niet, het is toch maar te zot om tijd te steken in zagen en klagen terwijl er in die tijd andere games gespeeld konden worden.
  • 0
When in doubt, use a hammer. Drie billn es een gat nalf

#6 Hellboy

Hellboy

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 385 berichten

Posted 21 December 2012 - 16:25

Gamen is een hobby net als andere mensen als hobby werken of koken ....
  • 0

#7 Elexus

Elexus

Big Poster

• Clan Rookie
  • 865 berichten

Posted 21 December 2012 - 16:33

Ik zou niet weten of het vroeger zoveel beter was. :p

Ik game ongeveer 4-5 jaar serieus. En tot nu toe ben ik heel content met wat ik al gespeeld heb.
  • 0

#8 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 21 December 2012 - 16:41

Ik vind het gewoon leuk :D
  • 0

#9 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2549 berichten

Posted 21 December 2012 - 16:45

Omdat ik voor de rest niet weet wat doen met mijn snertleven, papflessie!
Of: omdat ik geen andere hobby leuk vind. Buiten pokeren... Maar da's een beetje "saai" om elke dag te doen. :p

Edited by BlueSmiley, 21 December 2012 - 16:45.

• 1

#10 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 21 December 2012 - 16:46

En ik vind het ook gaaf om te zien hoe je character progress maakt, van noob naar champion.
  • 0

#11 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 678 berichten

Posted 21 December 2012 - 17:01

Ik speel vooral om me te ontspannen en gewoon omdat het leuk is :p
  • 0

#12 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 21 December 2012 - 17:24

Ik game niet zoveel meer, maar het is puur tijdsverdrijf en ontspanning (als het werkt tenminste)

En papfles ik denk dat meer de mentaliteit is dan van niet meer gamen, als je kan klagen dan zal men klagen, alles moet perfect er mag geen enkel klein foutje meer zijn..(verdraagzaamheid)
  • 0

#13 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 21 December 2012 - 17:27

Ik klaag omdat ik zie hoe de meeste franchises en ontwikkelaars die ik vroeger geweldig vond, zich nu voornamelijk focussen op oppervlakkige, repetitieve en papgemakkelijke spellen voor de casual gamer.

Ik heb onlangs FFXIII-2 nog als voorbeeld aangehaald op de frontpage: sublieme graphics en verhaal, maar de gameplay is beperkt tot hersenloos rammen op de X-toets en tijdens de boss battles af en toe eens wisselen naar een healing paradigm. De zijmissies waar de makers zo over geroepen hebben bleken ook niet meer te zijn dan de kaart afzoeken naar onzichtbare bollen. Ik snap nog steeds niet hoe dat spel overal zo'n hoge scores kan krijgen, aangezien gameplay voor mij nog steeds het voornaamste is.

Gelukkig zijn er nog digitale kanalen, waar voornamelijk kleinere devs nog games maken die wél enige vorm van innovatie, diepgang, uitdaging en/of leercurve hebben. Ik heb dit jaar dan ook nauwelijks retail-titels gekocht, en vooral genoten van games die op PSN en Steam zijn verschenen.
  • 2

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#14 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 746 berichten

Posted 21 December 2012 - 17:42

Gamen is voor mij om te ontspannen, om een gespreksonderwerp te hebben :p en omdat ik het graag doe.
  • 0
Twitter: @Gurdis

#15 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 21 December 2012 - 18:16

Ontspanning en mijn tactisch inzicht vergroten, vooral in strategy games ;) en ook omdat het gwn fun is.
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#16 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 483 berichten

Posted 21 December 2012 - 18:45

Ik speel games, vooral uit ontspanning.
Daarnaast komt het feit dat het (indien het goed in elkaar zit, qua verhaal en gameplay) zo magnifiek kan zijn om je te laten meegaan in een verhaal. Het is als naar een boek/ film kijken maar hierbij heb je nog meer het gevoel dat je zelf controle hebt over het personage/leven (meestal is het veel minder dan je denkt maar toch)

Daarnaast speel ik ook graag strategy. Nu ik erover denk heb ik geen idee wat me precies aanspreekt aan (bepaalde) strategy games, zoals total war, HoI, Warcraft 3 en aoe. Ik denk dat vooral het feit dat je alles in handen hebt, je op oneindig verschillende manieren je ding kan doen, en het spel zich aanpast naar uw eigen wensen.

Tot slot nog een simulator als Sim city... tjah wederom het gevoel van 'macht'. Of toch dat je je eigen ding kan doen, je fantasie kan laten gaan en je eigen ideeën, goed of slecht kan impliceren.
  • 0
BAZINGA!!

#17 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 21 December 2012 - 20:05

Ik speel games om mij te ontspannen. Bij mij draait het ook grotendeels om een sterke Singleplayer (Bij mij staat of valt een game met een goede of een slecht SP) Ik vergelijk het met een goed boek, maar ik wil de ervaring dan beleven in de game. En dat is wat het altijd zo leuk en zo aangrijpend maakt.

Nog een reden waarom ik games speel is om af en toe (Tegenwoordig nogal dikwijls) te ontsnappen aan deze verzuurde maatschappij. Ik walg er gewoon van als ik op het nieuws te horen krijg dat er één of andere zot met een geweer random mensen begint af te knallen en dat na de gebeurtenis altijd games en gamers de schuld krijgen.

Het is één van de weinige dingen waar ik mij met kan amuseren en niemand maar ook niemand zal me dit afpakken :)

Edited by Elegy, 21 December 2012 - 21:32.

• 0
Fire and Blood.

#18 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 21 December 2012 - 21:24

Ik speel vooral games voor de storytelling, in geen enkel ander medium kan je je verhaal zo tot leven laten komen dan in een game. Zoals Elegy het zegt, het is net als een boek met het verschil dat je zelf deelneemt in het verhaal.
Zelf ben ik al zo'n 20 jaar gamer en ik moet zeggen dat het vroeger niet perse beter was. Het was anders. Games gaan mee met de tijd net zoals mens en dier. Evolutie is een fenomeen dat op alles van toepassing is, wie niet mee evolueert sterft uit.

Gamen op zich is weinig veranderd maar het aanbod van games is dat wel. Momenteel zijn er ongelooflijk veel games op de markt waardoor je soms niet meer weet wat eerst te spelen. Kies de games die je liggen, maar klaag niet over de games die je niet liggen die zijn misschien voor een andere doelgroep dan jezelf bedoeld. Er zijn genoeg manieren om te weten te komen of je game graag zult spelen; demo's, fora en youtube om er maar 3 op te noemen die in mijn tijd zeldzaam waren.
  • 1
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#19 dimi859

dimi859

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 358 berichten

Posted 21 December 2012 - 21:27

omdak ne faggot zij die niks beters heeft te doen :p

Neenee, tis een hobby <3 <3
  • 0

#20 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3557 berichten

Posted 22 December 2012 - 02:26

het lijkt me eerder dat het internet het probleem is ipv de games.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: reden, gaming, games

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users