Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Waarom spelen jullie nog games?

reden gaming games

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#21 Tivun

Tivun

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 22 December 2012 - 09:25

Omdat ik mij op één of andere manier voldaan voel na wat te gamen. Moeilijk om dat te beschrijven eigenlijk...
  • 0
Ctrl + Alt + Delete... Oh yeah, that's the stuff.

#22 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 22 December 2012 - 10:21

Al meer dan 2 weken geen enkele game meer aangeraakt en heb er eigenlijk ook totaal geen behoefte aan..
Ben ik nu ziek? :unsure:
  • 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#23 Celldweller

Celldweller

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 860 berichten

Posted 22 December 2012 - 15:57

ik speel graag goede kwalitatieve games die waar voor uw geld zijn zoals Metro, Guild Wars 2, The Witcher, Planetside 2 en dergelijke
maar voor de rest is er ook veel ongeinspireerde crap op de markt da gwn sequel na sequel hetzelfde is met bakken dlc die geen waarde hebben
  • 0

“The world is indeed comic, but the joke is on mankind.”

#24 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 22 December 2012 - 16:45

Ik speel zowat alles. Het gezaag van crapgames is maar meh, want uiteindelijk memmen ze op iets wat ze niet probeerde, maar enkel met hun oogjes zagen. Ik koop DLC als dat voor mij goed uitkomt, maar ik zal geen €25 neertellen voor wat gemkes in een bepaalde game, want dat geeft geen meerwaarde.
  • 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#25 Yurf

Yurf

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1424 berichten

Posted 23 December 2012 - 10:55

Als ik de frontpage bekijk, verbaast het me dat er nog mensen zijn die graag gamen, want alles is precies slecht en eender wat er gebeurt, is blijkbaar "ter vernietiging" van de industrie.

Valt er dan niks positiefs meer te zeggen (tenzij als er een of ander bedrijf dat "gehaat" is, in de moeilijkheden komt)?

Ik denk dat je alles in zijn context moet zien. Of de industrie beter of slechter is dan vroeger laat ik in het midden. Je kan argumenten vinden pro en contra. Mensen die bepaalde zaken 'haten' zijn vaak emotioneel sterk verbonden met het product en zullen hun ongenoegen op één of andere manier willen uiten. Voor elke negatieve reactie online heb je misschien 1000 tevreden klanten die je online niet zal zien. Ik relativeer dus dergelijke 'haat'-berichten en onthou me zelf uit topics van games die ik niet graag speel (zoals bijvoorbeeld de Assassin's Creed-reeks). :)
  • 0

#26 FirstLadyAra

FirstLadyAra

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 164 berichten

Posted 29 December 2012 - 17:32

Al meer dan 2 weken geen enkele game meer aangeraakt en heb er eigenlijk ook totaal geen behoefte aan..
Ben ik nu ziek? :unsure:

Ik denk dat het eerder een epidemie aant worden zit. Veel gamers rondom me hoor ik hetzelfde zeggen. Zelf ben ik ook wat ziekjes aant worden. lol

De vraag: waarom spelen jullie nog games, begin ik ook aan mezelf te stellen.. ja, waarom eigenlijk?
Soms denk ik dat het voor eventjes een vlucht uit de realiteit is.

Anyway, online co-op gamen is voor mij persoonlijk het pluspunt in gamen, lekker gezellig kletsen tegen mekaar, elkander plagen en gekscheren, en samenwerken.. das de max!.
de SP kan me niet lang boeien, daar heb ik zo het gevoel van.. been there, done that. :)
  • 0
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.

#27 MrFlix

MrFlix

Member

• Member
  • Pip
  • 99 berichten

Posted 30 December 2012 - 12:02

Voor mij is gaming nostalgie, als ik nu aan men rechterkant kijk zie ik een kast vol met games die ik door de jaren heen voller is geworden en dat ik graag nog verder zou laten groeien. Als ik ooit momenten moet opschrijven dat me voor altijd zullen bijblijven zullen daar zeker een vast een paar gaming momenten tussen zitten.

Ik weet nog goed dat ik toen ik ongeveer 8 jaar was er een nieuwe zelda was voor de gameboy, en ik heb deze toen gekregen toen we op vakantie waren op de canarische eilanden. De vlucht terug duurde eeuwen voor mij ( 4 uur ) maar ik weet nog goed dat ik op het vliegtuig zat en zo in mijn spel was dat het maar 10 minuten leek. Dit zal waarschijnlijk ook de eerste keer zijn geweest dat ik echt een spel 100% heb uitgespeeld!
  • 1

#28 Jimmos

Jimmos

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1738 berichten

Posted 03 January 2013 - 22:00

Om te ontspannen en mij te amuseren, sommige games hebben echt het soort verhaal meegekregen dat je meesleept en zelfs emotioneel doet worden, m.a.w ik ben trots dat ik zo een prachtige hobby heb en aan alle criticasters: nen dikke middelvinger ! :p
  • 0

XBOXLIVE : EvX RefLexZz x ----- PSN: Jimmos409

|Fans are the heart of Football|

#29 nickmaster1150

nickmaster1150

Newbie

• Member
  • Pip
  • 21 berichten

Posted 03 January 2013 - 23:21

games hebben me heel veel geholpen toen ik deprissief was.. dus ja ik probeer niet te klagen ook
  • 0

#30 Kimmyboy

Kimmyboy

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 112 berichten

Posted 04 January 2013 - 21:57

Een hele week naar school gaan, kan heel erg vermoeiend zijn. Dan kan gamen echt een leuke vorm zijn van stoom uitblazen. Enfin, bij mij toch. :)
  • 0

#31 BrechtC

BrechtC

Newbie

• Member
  • Pip
  • 15 berichten

Posted 04 January 2013 - 22:04

Om jezelf te overtreffen en steeds beter te worden, of toch proberen..
  • 0

#32 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3557 berichten

Posted 04 January 2013 - 22:22

Ik speel zowat alles. Het gezaag van crapgames is maar meh, want uiteindelijk memmen ze op iets wat ze niet probeerde, maar enkel met hun oogjes zagen. Ik koop DLC als dat voor mij goed uitkomt, maar ik zal geen €25 neertellen voor wat gemkes in een bepaalde game, want dat geeft geen meerwaarde.

niet altijd, sommige games zijn gewoon broken en crap. maar dan moet je eerder kijken naar games zoals facebreaker, 90% van de kinect/move games, alle shovelware die er enkel is om snel geld te cashen.

dan heb je nog altijd uw middelmatige games maar die zijn middelmatig omdat ze ofwel niets nieuws doen of iets nieuws doen die niet goed werkt. in het eerste geval kunnen ze er niets aan veranderen omdat ze de moeite niet hebben gedaan maar in het tweede geval kunnen ze in de eventuele sequel leren uit hun fouten. en niet goed werken is niet per definitie gelijk aan slecht.

en dan heb je nog altijd de mensen die zitten klagen over een spel om te klagen. in dat geval zeg ik, durf eens toegeven dat een spel u niet ligt maar ga het niet afbreken. zuiver neutraal bekeken zou je nog altijd moeten zien waarom een spel een succes is.

eerlijk gezegd heb ik totaal geen problemen met mensen die zagen over die eerste groep en ik moedig iedereen aan om deze games aan te kaarten zodat niet veel mensen ze kopen. het tweede ook niet mits je deftige argumenten aanbrengt en er ook bij durft zeggen wat er wel werkt. uiteindelijk hebben de meeste games wel iets dat goed zit. over exclusives/bepaalde reeksen die overal hoge scores krijgen: hou toch uw mond zeg.

buiten COD natuurlijk want die kopen het grootste deel van de pers om met reizen, events, goodies dat het niet meer mooi is. sommigen zijn geen reviewers meer maar pr voor het spel(kijk maar naar GT)
  • 0

#33 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 06 January 2013 - 20:37

Ik game als ontspanning & entertainment, en omdat het iets meer mentale inspanning vraagt dan naar TV kijken; het grootste deel van de tijd staat de TV zelfs aan terwijl ik game omdat je het gemiddelde TV programma van vandaag makkelijk met een kwart oog kan volgen onder het gamen.

Ik klaag over de staat van de game industrie omdat games een generisch massa-entertainment product geworden zijn. Vroeger werden games gemaakt door mensen die gepassioneerd waren door iets en dat merkte je aan het eindresultaat, de vernieuwing en variatie. Nu worden veel games gemaakt aan de lopendebandfabrieken van EA & Activision en ook dat merk je aan het eindresultaat. In plaats van ideeen door en voor gamers worden spelconcepten nu bedacht door marketeers en focusgroepen. Ze zijn gericht op de grootste gemene deler van het publiek wat er dus op neerkomt dat ze games maken die de grootste idioot kan spelen. Ze maken de gamesequivalenten van Justin Bieber en Twilight.
En de enige grote uitgever die deftig durft vernieuwen, Ubisoft, behandeld al zijn klanten als dieven...

Ik klaag over sommige gamers omdat ze dit gewoon niet (willen) inzien. Gamers die hun favoriete platform of franchise zonder enige zin voor kritiek blijven verdedigen. Gamers die alles slikken dat een bedrijf verkondigd ook al is het lachwekkend ongeloofwaardig. Gamers die 'een bedrijf moet nu eenmaal winst maken' een geldig excuus vinden voor alle praktijken. Gamers die het niet wraakroepend vinden dat games slecht afgewerkt verkocht worden. Gamers die het normaal vinden dat men essentiele stukken uit een spel haalt om als DLC te verkopen.

Gelukkig is er na een diep dal terug een lichtpunt te zien. Kickstarters, indie ontwikkelaars & makkelijk zelf games uitgeven via digitale distributie zullen er hopelijk voor zorgen dat de commerciele kanker van de uitgevers binnenkort niet meer nodig zal zijn.
  • 1

#34 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 07 January 2013 - 08:52

omdat het mijn uitlaatklep is ;)
  • 0

#35 Tr1ploid

Tr1ploid

Member

• Member
  • Pip
  • 81 berichten

Posted 13 January 2013 - 16:39

Als ik de frontpage bekijk, verbaast het me dat er nog mensen zijn die graag gamen, want alles is precies slecht en eender wat er gebeurt, is blijkbaar "ter vernietiging" van de industrie.

Valt er dan niks positiefs meer te zeggen (tenzij als er een of ander bedrijf dat "gehaat" is, in de moeilijkheden komt)?

Waarom mensen nog gamen? Escapisme van hun depressief bestaan, of gewoon omdat ze chronisch verslaafd zijn aan games die daar op onethische manier speciaal voor ontwikkeld zijn. :p

Nee, serieus, er is effectief nog een groot aanbod aan interessante games te vinden. Dat is ook hetgeen ik zoek in games: 'interessant'. Originele gameplay zoals je die vind in veel indiegames tegenwoordig, of interessante verhaallijnen zoals in vele RPG's(maar dus niet van Bethesda of Bioware)

Qua mainstream-ontwikkelaars zijn er vier bedrijven waar ik echt nog massa's respect voor heb omdat uit hun games blijkt dat ze echt nog liefde hebben voor hun vak en constant met originele en intrigerende concepten komen:

-Obsidian (Planescape Torment, Icewind Dale, Fallout: New Vegas, KOTOR II, Alpha Protocol)
-Double Fine (Psychonauts, Brutal Legend, Stacking, Costume Quest)
-CD Project RED (The Witcher, The Witcher 2)
-Valve (Half Life reeks, Team Fortress 2)

Voor de rest: Indie games! De Humble Bundles bevatten altijd weer zalige dingen waar ik uren mee bezig ben voor een belachelijk lage prijs (ik betaal altijd net boven het gemiddelde)

Kortom: er is heel veel mis met de industrie, maar er zijn toch nog wel veel goeie zaken te vinden.
  • 0

#36 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 14 January 2013 - 14:15

Voor de rest: Indie games! De Humble Bundles bevatten altijd weer zalige dingen waar ik uren mee bezig ben voor een belachelijk lage prijs (ik betaal altijd net boven het gemiddelde)

Je weet dat je ook meer kan betalen, als je die prijs zo belachelijk laag vindt.... De gemiddeldes zijn eigenlijk gewoon schandalig laag, en als iedereen dat maar blijft betalen voor de extra games te krijgen, blijven ze zo natuurlijk.
  • 0

#37 Napke

Napke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 14 January 2013 - 14:31

Voor mij is het ook een hobby... en al die bashers die maar liggen te zagen en klagen dat games slecht zijn en vroeger alles beter was: Niemand houdt u tegen om op de NES of Atari te blijven gamen.

Ik heb de afgelopen jaren toch heel wat pareltjes op mijne PS3 gespeeld... en er komen er nog meer dan genoeg aan het komende jaar.
  • 0

psn: tpalmans
PS4 - PS3 - PSvita

#38 kennaah

kennaah

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 745 berichten

Posted 14 January 2013 - 21:45

Om hier op alles te kunnen komen klagen :cool:
  • 2

#39 Backwards

Backwards

Member

• Member
  • Pip
  • 53 berichten

Posted 14 January 2013 - 21:58

Ontspanning. Een mens kan niet altijd liggen fappen he ;-)
  • 0

PSN: fiveofspades

#40 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3403 berichten

Posted 21 January 2013 - 08:18

Ontspanning. Een mens kan niet altijd liggen fappen he ;-)

Je eerlijkheid wordt gewaardeerd :p
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: reden, gaming, games

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users