Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Nieuwe gaming muis

gamingmouse roccat kone xtd [+] roccat kone + gamen muis

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2922 berichten

Posted 28 December 2012 - 12:46

Hallo,

Door de facebookwedstrijd om de Roccat Kone XTD te winnen, is mijn interesse naar deze muis uitgegaan en ben ik meer opzoekwerk gaan doen.

Ik zag namelijk dat er een Roccat Kone [+] bestaat (voorganger van de XTD) en dan uiteraard de XTD.

Nu... Ik denk dat de Roccat Kone [+] zéker goed genoeg is voor mij, maar ik had hier een review van gelezen en ik vond dit eigenlijk raar. Diegene in de review schreef namelijk dat het grote nadeel was dat hij de leds niet kon aanzetten tijdens het gamen, klopt dit?
Mijn kameraad heeft overlaatst de XTD gekocht en is er zeer tevreden over, daar blijven tijdens het gamen de leds wel branden.

Dat is natuurlijk ook wel de reden waarom ik zo aangetrokken ben tot de XTD, omwille van de leds die erin verwerkt zitten. Staat toch wel stoer :laugh2:

Ik wou dus eigenlijk eens horen wat de ervaringen zijn van medegamers. Wat is hét grote verschil met de [+] en de XTD versie? Ik had gezien dat de dpi vooral veel hoger ligt bij deze laatste, maar dat boeit mij niet zoveel eerlijk gezegd.... Ik denk dat +- 6000 dpi ook al voldoende is :) De XTD heeft dan weer 8200dpi, maar maakt dit nu echt zóveel verschil uit? Zoja, in wat is dit merkbaar? Is het zo dat hoe hoger de dpi, hoe gevoeliger de muis reageert? Dat is misschien dan niets voor mij, heb niet graag dat een muis overgevoelig is.

Meningen & adviezen - shoot! ^^

Edited by Eveliciouz, 28 December 2012 - 12:47.

• 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#2 BulletGoof

BulletGoof

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1153 berichten

Posted 28 December 2012 - 19:01

Ik heb een tijdje de Roccat Kone (+) gehad en ik moet zeggen dat ik ze nooit of te nooit meer zou willen.
Het scrollwieletje hiervan was zeer snel kapot en dat niet enkel bij mij blijkt als je zo de forums eens afschuimt naar reacties op de muizen.
Het scrollt nog maar half eigenlijk...
De kabel aansluiting aan de muis was ook zeer snel kapot bij de Kone (+) maar dit kwam misschien omdat ik die iedere dag meenam en veel gebruikte onderweg.
De leds kan je wel degelijk aanzetten tijdens het gamen maar na tijdje begint dit wel irritant te worden :p toch zeker als je de heartbeat neemt en da ligt zo te pulseren onder je hand waardoor (ik alvast) vaak afgeleid was door de muis xD

De Kone XTD is eigenlijk een vernieuwde versie van de Kone (+) maar deze heb ik niet dus kan ik je ook niet veel meer info over geven :)

Ik heb ook een Roccat Isku, das het toetsenbord maar ook dit was zeer snel kapot. Enkele toetsen weigerde te registreren tenzij je er super hard op drukte en dit meerdere keren. Heb hier wel een ander voor gehad en dit is tot nu toe nog niet kapot :D
Maar ik heb al van paar van mijn kameraden gehoord die ook een Roccat product hadden dat dit toch redelijk snel kapot ging waardoor ik toch zeker geen Roccat producten meer ga kopen.

De dpi instellingen hebben inderdaad te maken met de gevoeligheid van de muis. Heb je een hoge dpi dan gaat je muis zeer snel reageren, heb je een lage dpi dan ga je een grotere afstand moeten afleggen op je muismat om een afstand af te leggen op je scherm.
Als je shooters speelt kan zo een hogere dpi wel handig zijn om snel te reageren maar dit is allemaal in te stellen in de software van de muizen.
Dit is soort van oefenen en uitvissen als je de muis zelf hebt om dit naar je eigen wens aan te passen.

edit: op dit moment heb ik een R.A.T. 9 van Logitech

Edited by BulletGoof, 28 December 2012 - 19:11.

• 0
<p>PSN = BulletGoof</p>
<p>Steam = GoldBullet

#3 demon326

demon326

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 536 berichten

Posted 28 December 2012 - 19:08

ik heb een razer deadadder 3500fpi, goed ding.... beste in jaren :)
  • 0

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 28 December 2012 - 20:49

roccat heeft veel problemen met scrollwielen :) heb ook dat probleem gehad :p
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#5 geoffreyverscheure

geoffreyverscheure

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 477 berichten

Posted 28 December 2012 - 22:54

heb atm roccat kova(+) en ben zeer content. Meer heb ik nie nodig.
  • 0
Geplaatste afbeelding

#6 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 28 December 2012 - 23:33

Geen ervaring met roccat maar naar wat ik hoor hebben sommige modellen idd problemen.
Hier nog altijd de CM sentinel zero-g van een 4gamers wedstrijd ^^
niet de originele want die had wat software issues maar CoolerMaster heeft die gratis vervangen en sindsdien geen problemen meer, works like a charm.

Edited by Dr.Gordon, 28 December 2012 - 23:34.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#7 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 30 December 2012 - 21:17

edit: op dit moment heb ik een R.A.T. 9 van Logitech

Geplaatste afbeelding

Aint such thing.
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#8 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 30 December 2012 - 22:06

rat 9 is van cyborg eh manneke :p
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#9 BulletGoof

BulletGoof

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1153 berichten

Posted 30 December 2012 - 22:12

Geplaatste afbeelding

Aint such thing.

rat 9 is van cyborg eh manneke :p

woops xD
nja ik denk steeds da da ding van logitech is xD wrm da weet ik niet eigenlijk...
  • 0
<p>PSN = BulletGoof</p>
<p>Steam = GoldBullet

#10 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 30 December 2012 - 23:19

Het was ofwel een G9x ofwel een Saitek Cyborg dus :p
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#11 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Topic Starter
  • Clan Rookie
  • 2922 berichten

Posted 27 February 2013 - 10:09

Ondertussen dan toch maar voor de Roccat Kone [+] gegaan. Ik had in het begin wel last met het installen van de drivers. De laatste nieuwe wou niet werken dus heb ik eerst een oudere moeten installeren. Nu toch best wel tevreden over :)
  • 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#12 th1h45

th1h45

Newbie

• Member
  • Pip
  • 9 berichten

Posted 01 March 2013 - 22:03

het is dat je al een muis hebt, anders zou ik de razer naga aanraden, 5600dpi en rechtshandig ergonomisch, de 12 knoppen onder de duim zijn wel wennen maar zeer handig bij alle games, het is MMO bedoelt maar voor FPS werkt het ook wel fijn om te herladen, wapen wisselen en zo verder.

in iedergeval veel plezier en game succes met je nieuwe muis.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: gamingmouse, roccat, kone, xtd, [+], roccat kone +, gamen, muis

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users