Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Welke gaming Pc raden jullie mij aan?

pc laptop gaming gaming laptop

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 RoyRoy

RoyRoy

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 04 January 2013 - 23:11

Hey iedereen

Ben al een tijdje aan het sparen met vakantiejobs , etc...
en ben van plan om nu een gaming laptop te kopen.
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 laptops (heb niet zo veel ervaring met Gaming laptops enal ben meer een console gamer :s, dus daarom heb ik julle advies nodig)

-
Alienware M17x

http://laptops-and-n...t.com/l/89/M17x
-
Razer Blade (prijs klopt niet meer)

http://laptops-and-n...371/Razer-Blade

Mijn budget is 1400 euro ik zou ongeveer max 1500 betalen vind hoger nogal wat duur voor laptop.
Heb nu een PackardBell Easynote LS

Prijs mag meer zijn andere suggesties voor laptop ook :D

Specs:

6GB DDR3 Memory
1.3 MP HD Webcam
Intel core i5-2430M
MMD Radeon HD 6470M, 1 Gb VRAM
1000 GB HDD
17.3" 19:9 HD + LED LCD
DVD Super Multi DL Drive

MVG

Roy

Edited by RoyRoy, 04 January 2013 - 23:12.

• 0

#2 Elkano

Elkano

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 149 berichten

Posted 05 January 2013 - 01:44

uw links/specs zijn outdated, voor 1500 vind je laptops met betere specs.

updated alienware laptop:
http://www.dell.com/...ware-m17x-r4/pd

ik geef u geen raad mee om een gaming laptop te kopen (go desktop, tenzij ge echt een laptop wilt)
Zorg in elk geval da ge wat krijgt voor uw geld :D
  • 1
"I am like a boulder in the tide, steadfast and immobile, watching the world as it changes around me."
~Elkano~

#3 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 05 January 2013 - 09:18

inderdaad, waarom een laptop? die zijn vele malen zwaarder dan een gewone laptop, zien er imo niet uit en een desktop is altijd vele malen beter, zeker voor dat geld...
en als dat de specs zijn van j huidige laptop moet je daar toch ook een eindje mee kunnen gamen?
  • 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#4 BrechtC

BrechtC

Newbie

• Member
  • Pip
  • 15 berichten

Posted 05 January 2013 - 13:20

Een laptop om te gamen is sowieso al een slecht idee, koelingsproblemen en dergelijke.. Een desktop al overwogen?

Moest je echt een laptop nodig hebben (voor school ofzo) zou ik persoonlijk voor de razer blade gaan, gewoon al omdat hij er 100 keer beter uitziet dan de alienware. De alienware heeft wel de betere gpu.
Let wel dat er ondertussen een nieuwe versie van die razer blade is met gtx 660m, moest je dat nog niet weten..
Misschien ook eerst andere merken afgaan, deze MSI laptop is anders ook niet slecht:
https://www.4launch....--750gb/beslist

Edited by BrechtC, 05 January 2013 - 13:35.

• 1

#5 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 05 January 2013 - 13:42

Voor dit geld kan je echt een mooie desktop samenstellen!
  • 1
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#6 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 05 January 2013 - 14:01

Nog even geduld (hou de front in de gaten ;)) en imo kan je best een pc samenstellen en indien nodig met het overige geld een aparte laptop. Zo heb je beiden en hoef je niet in te doen voor prestatie.
  • 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#7 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 05 January 2013 - 14:11

Nog even geduld (hou de front in de gaten ;)) en imo kan je best een pc samenstellen en indien nodig met het overige geld een aparte laptop. Zo heb je beiden en hoef je niet in te doen voor prestatie.

Komt er een BBG aan?
  • 1
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#8 RoyRoy

RoyRoy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 06 January 2013 - 23:11

uw links/specs zijn outdated, voor 1500 vind je laptops met betere specs.

updated alienware laptop:
http://www.dell.com/...ware-m17x-r4/pd

ik geef u geen raad mee om een gaming laptop te kopen (go desktop, tenzij ge echt een laptop wilt)
Zorg in elk geval da ge wat krijgt voor uw geld :D

inderdaad, waarom een laptop? die zijn vele malen zwaarder dan een gewone laptop, zien er imo niet uit en een desktop is altijd vele malen beter, zeker voor dat geld...
en als dat de specs zijn van j huidige laptop moet je daar toch ook een eindje mee kunnen gamen?

Een laptop om te gamen is sowieso al een slecht idee, koelingsproblemen en dergelijke.. Een desktop al overwogen?

Moest je echt een laptop nodig hebben (voor school ofzo) zou ik persoonlijk voor de razer blade gaan, gewoon al omdat hij er 100 keer beter uitziet dan de alienware. De alienware heeft wel de betere gpu.
Let wel dat er ondertussen een nieuwe versie van die razer blade is met gtx 660m, moest je dat nog niet weten..
Misschien ook eerst andere merken afgaan, deze MSI laptop is anders ook niet slecht:
https://www.4launch....--750gb/beslist

Voor dit geld kan je echt een mooie desktop samenstellen!

Komt er een BBG aan?

Het probleem is dat ik niet weet of bijna geen idee heb hoe te beginnen aan een computer (zelf nu de BBG er is , want niet alle onderdelen mogen met elkaar gemixt worden denk ik :s )op te stellen , ik heb nu ook ingezien dat gaming laptops niet veel zin hebben en veel te duur zijn voor wat je krijgt.

Misschien of iemand van jullie mij kan helpen met het vinden van mijn verschillende onderdelen voor mijn computer ?

MVG
Roy

Edited by RoyRoy, 06 January 2013 - 23:13.

• 0

#9 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 January 2013 - 01:37

Begin maar gewoon en post het hier (desnoods maak je een mix van hetgeen er staat), we zullen wel bijschaven waar nodig.

Zeg er ook duidelijk bij wat je van de desktop verwacht (gaming, videobewerking en hoe intensief je deze zaken wilt doen)
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#10 RoyRoy

RoyRoy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 07 January 2013 - 04:37

Begin maar gewoon en post het hier (desnoods maak je een mix van hetgeen er staat), we zullen wel bijschaven waar nodig.

Zeg er ook duidelijk bij wat je van de desktop verwacht (gaming, videobewerking en hoe intensief je deze zaken wilt doen)

Wat ik van mijn desktop verwacht:
  • Maak graag video's voor youtube dus zal veel bezig zijn met programma's voor video bewerking Etc,...
  • Wil graag kunnen gamen op mijn computer zonder GFX op het laagste te zetten.
Onderdelen voor mijn pc:
(-)Zoals hierboven te lezen staat is mijn budget 1300-1500 euro , de onderdelen die hieronder staan heb ik zelf gekozen met behulp van de opties in de BBG.Ik weet niet zeker of al deze onderdelen dus bij elkaar passen.Hopen kunnen jullie mij wel verder helpen :)
  • Behuizing:Cooler Master Stryker |149.89€|
  • Moederbord:Asrock Z77 Extreme4 |127€|
  • CPU:Intel i5 3570k |213€|
  • Koeler:Thermalright Silver Arrow SB-E SE |75€|
  • MEM:8GB DDR3-1600 Kit |45€|
  • GRK:Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5 |339.90€|
  • Voeding:Corsair HX650 |124€|
  • HDD:Seagate Barracuda 1TB |72€|
  • SDD:Samsung 830 Series 64GB |67,5€|
  • DVD-Schrijver:Geen idee welke naam (hoe kan ik dit aankopen :s)
=1213.19€ Te duur of niet laat ik aan jullie over :D + boven deze prijs moet nog een pc -scherm (liefst 22") en toetsenbord komen :)
  • Hopelijk klopt deze samenstelling een beetje zodat jullie niet te veel hoeven te zoeken al jullie mij natuurlijk willen helpen.
MVG

Roy
  • 0

#11 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 07 January 2013 - 04:55

• GRAKA: Sowieso al hoger, dus 670FTW of 7970 als je wat goedkoper wilt, maar wat indoet voor een beetje fps.
  • DVD-schrijver: merk maakt echt niet uit. Ik heb een samsung steken als je een idee wilt :p
Voor de rest (CPU/RAM) is het echt afhankelijk op welk niveau je aan videoediting doet. Ben je echt 'professioneel' bezig voor youtube vids en spendeer je uren in Vegas of dergelijke is het misschien goed om te kijken naar een i7 en/of 16GB.

Is het op een gemiddeld/grens hoger niveau van editing kan je gerust verder met het aantal geheugen en de 3570k.
  • 1

#12 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 2559 berichten

Posted 07 January 2013 - 05:10

Zoals raf zegt, neem een betere gpu. Ik weet niet waar je die gtx 660 ti hebt gevonden voor 339 euro, maar dat is iig veel geld voor een kaart die zwakker is dan een HD 7950 (en duurder).

Je kan eventueel nog besparen op de cpu-koeler ook, want ik neem aan dat je een beginnende pc-bouwer bent en dan voldoet een scythe mugen III sowieso aan je eisen. (Koeler van systeem 3)
  • 1

ruh roh

#13 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 January 2013 - 11:03

betere graka inderdaad, eventueel een mugen II, welke beter is als de mugen III als ik me niet vergis, of een waterkoesetje van corsair als het koel en stil moet zijn. indien je meerdere schermen gebruikt is amdmeer aan te raden vanwege het meer ram geheugen :)
  • 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#14 RoyRoy

RoyRoy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 07 January 2013 - 12:39

• GRAKA: Sowieso al hoger, dus 670FTW of 7970 als je wat goedkoper wilt, maar wat indoet voor een beetje fps.
  • DVD-schrijver: merk maakt echt niet uit. Ik heb een samsung steken als je een idee wilt :p
Voor de rest (CPU/RAM) is het echt afhankelijk op welk niveau je aan videoediting doet. Ben je echt 'professioneel' bezig voor youtube vids en spendeer je uren in Vegas of dergelijke is het misschien goed om te kijken naar een i7 en/of 16GB.

Is het op een gemiddeld/grens hoger niveau van editing kan je gerust verder met het aantal geheugen en de 3570k.

Ik ben niet echt elke dag uren bezig met editen op sony vegas dus denk niet dat ik nu direct een i7 zal nodig hebben :D.

en dus alleen GRAKA veranderen?kan ik de rest allemaal met elkaar samenvoegen?

Alvast bedankt

Zoals raf zegt, neem een betere gpu. Ik weet niet waar je die gtx 660 ti hebt gevonden voor 339 euro, maar dat is iig veel geld voor een kaart die zwakker is dan een HD 7950 (en duurder).

Je kan eventueel nog besparen op de cpu-koeler ook, want ik neem aan dat je een beginnende pc-bouwer bent en dan voldoet een scythe mugen III sowieso aan je eisen. (Koeler van systeem 3)

had die gtx 660 op alternate gezien :) , goed om te weten dat er een betere/goedkopere is.
En hoeveel kost die CPU minder volgens u?

Deze ? voor 44?

http://www.alternate...cythe mugen III

Bedankt aan iedereen die mij helpt met mijn pc , wist er ni zo veel van :)
  • 0

#15 RoyRoy

RoyRoy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 07 January 2013 - 12:49

betere graka inderdaad, eventueel een mugen II, welke beter is als de mugen III als ik me niet vergis, of een waterkoesetje van corsair als het koel en stil moet zijn. indien je meerdere schermen gebruikt is amdmeer aan te raden vanwege het meer ram geheugen :)

Onderdelen voor mijn pc:
(-)Zoals hierboven te lezen staat is mijn budget 1300-1500 euro , de onderdelen die hieronder staan heb ik zelf gekozen met behulp van de opties in de BBG.Ik weet niet zeker of al deze onderdelen dus bij elkaar passen.Hopen kunnen jullie mij wel verder helpen :)
  • Behuizing:Cooler Master Stryker |149.89€|
  • Moederbord:Asrock Z77 Extreme4 |127€|
  • CPU:Intel i5 3570k |213€|
  • Koeler:Thermalright Silver Arrow SB-E SE |75€| ==> scythe mugen III |44.99|
  • MEM:8GB DDR3-1600 Kit |45€|
  • GRK:Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5 |339.90€| ==>
  • Voeding:Corsair HX650 |124€|
  • HDD:Seagate Barracuda 1TB |72€|
  • SDD:Samsung 830 Series 64GB |67,5€|
  • DVD-Schrijver:Geen idee welke naam (hoe kan ik dit aankopen :s)
  • Hopelijk klopt deze samenstelling een beetje zodat jullie niet te veel hoeven te zoeken al jullie mij natuurlijk willen helpen.

Als ik mij niet vergis zijn de 2 keuzes die rafbanaan mij gaf duurder dan de gtx 660

asus HD 7970 http://www.alternate...teria=asus 7970

MVG

Roy
  • 0

#16 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 January 2013 - 12:53

NVIDIA 670 FTW

of

AMD 7970

Eerste is overclocked en wat duurder
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#17 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 January 2013 - 12:57

die gtx 660 is niet goed, logisch dat een betere kaart duurder is :)
maar als ik jou was zou ik op tweakers.net naar de pricewatch gaan, je daar alle componenten zoeken, en dan de goedkoopste winkel zoeken :)

edit: vlug even gedaan:

http://tweakers.net/...5#tab:wenslijst

Edited by Unexpected, 07 January 2013 - 13:15.

• 0

#18 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 07 January 2013 - 13:16

http://tweakers.net/...5#tab:wenslijst

Dit.
  • 0

#19 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 January 2013 - 14:42

Dit.

na even gekeken te hebben, de 830 is niet meer of slecht leverbaar en het ram ook niet :p even ander nemen dan maar :)
zo: http://tweakers.net/...5#tab:wenslijst
  • 0

#20 Roberto

Roberto

Trial Crew

• Trial
  • Pip
  • 45 berichten

Posted 07 January 2013 - 14:45

Ik raad je dan aan om de 128GB versie van de Crucial M4 te kopen, want het 64GB is erg weinig. Voor een paar tientjes meer heb je het dubbele aan geheugen. Dit moet je uiteindelijk wel zelf weten.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: pc, laptop, gaming, gaming laptop

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users