Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

goede samenstelling?

pc costum advies hulp gaming

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 th1h45

th1h45

Newbie

• Member
  • Pip
  • 9 berichten

Posted 02 February 2013 - 16:37

hallo mensen,

ik heb onderlaatst voor het eerst een PC samengesteld, de onderdelen zijn nog niet gekocht omdat ik moet wachten tot ik het geld heb, maar mijn vraag is, is dit goed genoeg voor pc-gaming en het maken van youtube video's of zijn er dingen die beter kunnen(liefste niet al te duur aangezien ik al bijna aan mijn max van 600 euro zit)
ik heb het volgende op de lijst staan,

behuizing:
Cooler master storm scout II(with window)
voeding:
Corair vs 350watt. cooler master gz 550watt(of oudere van een vriend, dacht cooler master 450watt)
moederbord:
asus p8b75-m lx, s1155. asus m5a781-m 1e, sAM3+(2 geheugen sleuven, later misch upgrade naar 4)
geheugen/harddrive:
2keer seagate baracuda 1TB.
RAM geheugen:
corsair vengeance blue 1600 16GB kit.
processor:
Intel pentium dual core g860. Amdfx-6100 black edition sAM3+
processor koeling:
Cooler master Xdream ill7.
case fan:
corsair air series SP120 quiet edition, combo pack.
videokaart:
asus GT 630 4gb.(of oudere van een vriend, 8800 GS special edition)
rom apparaat:
lg dvr dl 24x, sata

latere toevoegingen(wanneer geld beschikbaar is):

geluidskaart:
Creative sound blaster ZX.

usb uitbreidingen:
incidu 3.0 pci epress card(2 3.0 usb ports)
icidu 2.0 card(4 2.0 usb ports)
icidu esata card(voor externe hardeschijven)
geheugen:
2TB HD.
??gb/tb SSD.

moederbord:
???? 4 geheugen sleuven, minimaal

looks/accesoires:
antec accent licht, 1 groen 1 rood 1 blauw.

kosten(zonder latere toevoegingen):€637,59.
kosten(met "oude" spullen vriend):€509.91.
kosten(met extra's): €782,56.

alvast bedankt voor het bekijken van mijn set-up,
typ fouten probeer ik nog te vinden en te verwijderen.

laatste aanpassing:
voor een groot deel een andere set-up, meerdere extra's en topic overzichtelijker gemaakt voor mijzelf.
ook budget en momentele kosten toegevoegt.
esata pci card toegevoegt, was deze vergeten.

Edited by th1h45, 21 February 2013 - 12:01.

• 0

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 02 February 2013 - 17:42

teveel ram, zwakke grafische kaart, zwakke voeding denk ik, en geen extra fans nodig :)

ik zou toch eerder gaan kijken naar een i5, betere graka 7870/7850/gtx670, goedkope case, geen extra processor koeling, 8GB ram (goedkoopste latjes)

edit: ergens richting dit: http://tweakers.net/...5#tab:wenslijst

Edited by Unexpected, 02 February 2013 - 17:47.

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 02 February 2013 - 17:55

teveel ram, zwakke grafische kaart, zwakke voeding denk ik, en geen extra fans nodig :)

ik zou toch eerder gaan kijken naar een i5, betere graka 7870/7850/gtx670, goedkope case, geen extra processor koeling, 8GB ram (goedkoopste latjes)

Die processor is wel een beetje overkill voor dat segment hoor. De goedkoopste ivy bridge quad core zal ook wel volstaan ;)
Hangt er eigenlijk een beetje van af wat zijn plannen zijn. Als hij vaak wil upgraden, dan is die 600W misschien op een punt in de toekomst wel handig, maar hier is het echt veel te veel. Moederbord kan ook voor de helft van de prijs. Steek wat meer in een degelijke case, daar heb je nog 10 jaar plezier van. Dat kan je niet van de meeste andere componenten zeggen.

Edited by Quinten, 02 February 2013 - 17:58.

• 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#4 BulletGoof

BulletGoof

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1153 berichten

Posted 02 February 2013 - 18:02

Die processor is wel een beetje overkill voor dat segment hoor. De goedkoopste ivy bridge quad core zal ook wel volstaan ;)
Hangt er eigenlijk een beetje van af wat zijn plannen zijn. Als hij vaak wil upgraden, dan is die 600W misschien op een punt in de toekomst wel handig, maar hier is het echt veel te veel. Moederbord kan ook voor de helft van de prijs. Steek wat meer in een degelijke case, daar heb je nog 10 jaar plezier van. Dat kan je niet van de meeste andere componenten zeggen.

overkill voor dat segment?
Hij wil gamen en daar youtube filmkes van maken waar ik dan ook onder versta dat hij videobewerking gaat doen?
Daar ga je er met zijn opstelling niet mee komen, nog in geen 100 jaar...

Voor videobewerking wil je zeker een 16GB hebben aangezien je met grote bestanden omgaat.
Voor opslag zit hij goed.
Voor opname zou ik zeker een betere grafische kaart, cpu kopen en zeker een hogere voeding...
Ook het moederbord zou ik veranderen naar een betere.

Maar het hangt allemaal af van wat je in de toekomst wil gaan doen en hoe snel je deze pc graag hebt...
  • 0
<p>PSN = BulletGoof</p>
<p>Steam = GoldBullet

#5 th1h45

th1h45

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 9 berichten

Posted 02 February 2013 - 19:56

mooie lijst, alleen jammer dat ik eigenlijk echt niet boven die 600 euro uit kan(studenten lloon ftw) en die ram die heb ik wel nodig, aangezien youtube filmpjes doe op gebied van 3D animaties(3DS etc als software) let's play's(filme+game afspelen) en dan mischien ook nog VFX(special effects, zoal freddiew) er bij wil doen, dus denk dat ik die 16GB wel nodig heb, wat betreft processor ben ik het met je eens, maar daar zoek ik dan ook nog naar.

Als hij vaak wil upgraden, dan is die 600W misschien op een punt in de toekomst wel handig, maar hier is het echt veel te veel. Moederbord kan ook voor de helft van de prijs. Steek wat meer in een degelijke case, daar heb je nog 10 jaar plezier van. Dat kan je niet van de meeste andere componenten zeggen.

ik ben op het moment niet van plan om al te veel te upgraden, indien dat toch gebeurd dan prob ik deze kast denk ik vooral vol met hardeschijven zodat ik bij die andere kast ruimte bespaar voor andere dingen

Voor opname zou ik zeker een betere grafische kaart, cpu kopen en zeker een hogere voeding...

Maar het hangt allemaal af van wat je in de toekomst wil gaan doen en hoe snel je deze pc graag hebt...

nog voorstellen?
want ik wil mijn pc wel snel, maar ook degelijk, weet alleen niet wat wel goed is en niet.

ben in iedergeval al blij dat ik met een aantal dingen goed zit
  • 0

#6 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 02 February 2013 - 20:10

eigenlijk vrij simpel, voor wat jij wil doen, heb je meer budget nodig :)
je zou eventueel eens kunnen kijken voor een AMD processor, maar daar ken ik weinig van, dat volg ik niet zo :)
als je echt zware programma's gaat draaien zou je eens moeten kijken of deze Hyperthreading kunnen gebruiken en er baat bij hebben, zou je eventueel eens kunnen kijken voor een i7 tweedehands (wat je met jouw budget misschien beter sowieso doet)
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#7 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 03 February 2013 - 12:47

overkill voor dat segment?
Hij wil gamen en daar youtube filmkes van maken waar ik dan ook onder versta dat hij videobewerking gaat doen?
Daar ga je er met zijn opstelling niet mee komen, nog in geen 100 jaar...

Voor videobewerking wil je zeker een 16GB hebben aangezien je met grote bestanden omgaat.
Voor opslag zit hij goed.

Voor zijn doeleinden niet, voor zijn budget wel?
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#8 th1h45

th1h45

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 9 berichten

Posted 21 February 2013 - 11:59

okey, ik ben een hele tijd bezig geweest naar wat ik hier heb gelezen, heb van het advies gebruik gemaakt en wat dingen aangepast.
ben nog niet klaar ook al probeer ik niet veel duurder te gaan.
als iemand wat info heeft over de videokaart(de 8800 GS special edition) is dat zeer welkom.

en nog maals bedankt voor uw informatie/tips.

*edit*

heb zelf nog wat info na kunnen vragen, schijnt om 2x deze te gaan.
GEforce 8800GS alpha dog edition pci-e x16

Geplaatste afbeelding

Edited by th1h45, 21 February 2013 - 14:15.

• 0

#9 Phate

Phate

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1694 berichten

Posted 23 February 2013 - 18:46

Cooler Master voedingen zijn over het algemeen wel niet echt zo goed. Zeker hun goedkope reeksen zou ik gewoon van wegblijven. Beter wat minder wattage en betere kwaliteit.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: pc, costum, advies, hulp, gaming

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users