Springen naar inhoud

4gamers.be

And then there was dark

Wij testen momenteel onze nieuwe forumskin 'Dark', vandaar dat je waarschijnlijk even schrikt dat alles er plots even anders uitziet. Alle feedback of input over de nieuwe skin is welkom in het betreffende topic in Aankondigingen.

Foto

PS3 hard disk (250GB) is vol...wat nu?

hard disk ps3

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 kefka

kefka

Newbie

• Member
  • Pip
  • 15 berichten

Posted 28 February 2013 - 16:05

De volgende vraag wordt gesteld door iemand met heel weinig technische background, dus aub geen grapjes over nerdchicks en n00bs!

Ik heb een PS Plus abonnement en probeerde gisteren God of War HD te downloaden, maar kreeg het bericht dat ik niet genoeg plaats had op het oplsag-medium. Na lang zoeken vond ik in mijn instellingen de plaats waar die info staat, en inderdaad: Free space: 8/223 GB (of zoiets).

God of War heeft 9 GB nodig, dus ik begrijp wat het probleem is. De vraag naar jullie: wat doe ik het best?

Ik heb al een paar opties overwogen:
- mijn save games opladen naar de 2GB gratis ruimte van mijn PS Plus abonnement (klopt het dat dit enkel save games kunnen zijn en niet volledige games?)
- een aantal games eraf gooien. Bestaat er een mogelijkheid om die later weer (zonder betaling) terug te installeren als ik deze origineel (tegen betaling) heb aangekocht?
- een soort "backup" maken van mijn games. Kan dit? kan ik bijvoorbeeld Limbo 'gewoon' op een USB zetten en die later terug plaatsen? Ik vermoed van niet, maar ik vraag het liever
- een nieuwe PS3 harde schijf kopen?
- Op één of andere manier de games op een andere (niet-PS3) externe schijf plaatsen?

Veel vragen, hopelijk begrijpen jullie mijn dilemma!
  • 0

#2 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 11879 berichten

Posted 28 February 2013 - 16:13

Games die je niet meer speelt verwijder je toch gewoon even?

Als je ze gekocht hebt, blijven ze van jou en kan je ze steeds opnieuw downloaden hé :)

Wat PS+ betreft geldt net hetzelfde dacht ik, alleen moet je abo blijven lopen. Anders geraak je die kwijt.
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | PS3 | PS4 | 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi | iPod Classic 80GB

#3 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 9686 berichten

Posted 28 February 2013 - 16:26

Games die je niet meer speelt verwijder je toch gewoon even?

Als je ze gekocht hebt, blijven ze van jou en kan je ze steeds opnieuw downloaden hé :)

Wat PS+ betreft geldt net hetzelfde dacht ik, alleen moet je abo blijven lopen. Anders geraak je die kwijt.

Dit, deze kan je dan gewn terugvinden in uw dowloadlijst of als je niet wil zoeken in de lijst gewoon in de PS Store, naar de desbetreffende game gaan en daar krijg je 'download opnieuw' of 'download' te zien.

Bij PS+ net hetzelfde, gewoon elk spel dat gratis is, kopen, maar erna niet meteen downloaden als je het niet meteen gaat spelen. Bij kopen wordt het aan je account gelinkt en wordt het ook in de downloadlijst gezet.

Ik doe het nu al maanden zo: ik 'koop' elk spel dat we bij PS+ krijgen en wanneer ik de tijd heb om het te spelen, download ik het.
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3917 berichten

Posted 28 February 2013 - 16:45

en een nieuwe ps3 HDD is niet zeer moeilijk om te vervangen, deze moet wel aan een paar eisen voldoen dacht ik
(bepaalde grootte van de schijf zelf, opslag maakte dacht ik niet uit en een max snelheid van 5200rpm omdat meer toch niets toevoegde?)
  • 1

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Valar morghulis

I'd say you are beautifull, but man, look at you

#5 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 28 February 2013 - 18:03

en een nieuwe ps3 HDD is niet zeer moeilijk om te vervangen, deze moet wel aan een paar eisen voldoen dacht ik
(bepaalde grootte van de schijf zelf, opslag maakte dacht ik niet uit en een max snelheid van 5200rpm omdat meer toch niets toevoegde?)

Vriend van me heeft hdd eens vervangen (van 250 GB naar 1 TB) en vond het niet moeilijk. enkel rekening houden dat het een sata 2,5" 5400rpm is.

Edited by basketfreak0, 28 February 2013 - 18:07.

• 0
Twitter: @Gurdis

#6 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3917 berichten

Posted 28 February 2013 - 19:19

Vriend van me heeft hdd eens vervangen (van 250 GB naar 1 TB) en vond het niet moeilijk. enkel rekening houden dat het een sata 2,5" 5400rpm is.

dit dus :p

ook een mogelijkheid, zeker omdat ze ook zo groot niet moet zijn :p en het is dacht ik gewoon onderaan ergens een klepje openvijzen (staat zelf een tutorial hier op t forum denk ik)
  • 0

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Valar morghulis

#7 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1745 berichten

Posted 28 February 2013 - 20:55

De uitleg om je HDD in de ps3 te vervangen staat in de handleiding van je ps3. Dat zit daar niet voor niets bij eh, een handleiding :p
  • 0
PSN/steam/xblive/twitch: Tomke009

#8 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 11879 berichten

Posted 28 February 2013 - 21:26

Ik denk dat ze (of hij) al genoeg heeft aan het antwoord dat je het opnieuw kan herdownloaden hoor :)
  • 1

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | PS3 | PS4 | 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi | iPod Classic 80GB

#9 kefka

kefka

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 15 berichten

Posted 01 March 2013 - 00:05

Ik denk dat ze (of hij) al genoeg heeft aan het antwoord dat je het opnieuw kan herdownloaden hoor :)

Ja, ik (zij) ga mijn vingers niet verbranden met te prutsen aan de harde schijf en gewoon de games die ik momenteel niet speel verwijderen.

Ik had toch nog een vraagje, omdat iemand anders op dit forum bij hoog en bij laag beweerde dat een gratis game "kopen" met je PS Plus abonnement niet genoeg was. Hij (zij?) was ervan overtuigd dat je het ook moest downloaden zodat je het niet kwijt was als de gratis game uit de "instant game collection" verdwijnt.

Kan iemand bevestigen dat "kopen" genoeg is?

thanks!
  • 0

#10 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 9686 berichten

Posted 01 March 2013 - 02:08

Kopen is genoeg, gewoon zeker zijn dat je op het einde "dank u voor uw aankoop' kreeg :p . Ik heb vanquish ook gewn 'gekocht', niet gedownload en kan het perfect in mijn downloadlijst/aankoopoverzicht terugvinden. Ik doe het nu gewoon via de website van Sony waar ik de PS+ games aankoop en als ik dan zin heb om een desbetreffende titel te spelen, download ik die via men overzicht.

Bewijs (uit mijn downloadlijst/aankoopoverzicht):

Spoiler

Nooit gedownload.
  • 0

#11 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3917 berichten

Posted 01 March 2013 - 09:22

Kopen is genoeg, gewoon zeker zijn dat je op het einde "dank u voor uw aankoop' kreeg :p . Ik heb vanquish ook gewn 'gekocht', niet gedownload en kan het perfect in mijn downloadlijst/aankoopoverzicht terugvinden. Ik doe het nu gewoon via de website van Sony waar ik de PS+ games aankoop en als ik dan zin heb om een desbetreffende titel te spelen, download ik die via men overzicht.

Bewijs (uit mijn downloadlijst/aankoopoverzicht):

Spoiler

Nooit gedownload.

voor wat staat die 06/06/2013? expire date?
  • 0

Valar morghulis

#12 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 3903 berichten

Posted 01 March 2013 - 09:46

Ik gok dat dan PS+ verloopt :)
  • 0
Suit up!

#13 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 9686 berichten

Posted 01 March 2013 - 12:06

Het is 6 september 2013 ipv 6 juni 2013 :p en zoals Yoni zegt, dan vervalt men PS+.
  • 0

#14 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3917 berichten

Posted 01 March 2013 - 17:04

Het is 6 september 2013 ipv 6 juni 2013 :p en zoals Yoni zegt, dan vervalt men PS+.

ahzo, en ben je ze dan wel kwijt?
  • 0

Valar morghulis

#15 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 9686 berichten

Posted 01 March 2013 - 17:10

ahzo, en ben je ze dan wel kwijt?

Ahja, e. Kwijt -> je kan er niet meer gebruik van maken tot je weer PS+ hebt.
  • 0

#16 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3917 berichten

Posted 01 March 2013 - 17:24

Ahja, e. Kwijt -> je kan er niet meer gebruik van maken tot je weer PS+ hebt.

weet ik veel, heb geen ps3 :p
klinkt wel logisch igg :p
  • 0

Valar morghulis

Also tagged with one or more of these keywords: hard disk, ps3

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users