Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Noord-Korea

Noord-Korea Zuid-Korea Kim-Jong-Un DMZ Koreaanse oorlog

• Please log in to reply
85 replies to this topic

#1 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 07 March 2013 - 14:03

Al geruime tijd, vooral sinds Kim-Jong-Un aan de macht kwam, is Noord Korea aan het provoceren en intimideren dat het geen naam meer heeft.

Zo ook weer vandaag: Noord-Korea heeft gedreigd dat ze met een oorlog zullen komen aanzetten dat niet beperkt zal blijven tot het Koreaanse schiereiland. Dit naar aanleiding van de stemming bij de VN over sancties voor de derde nucleaire test.

Men vreest voor een thermonucleaire aanval van NK z'n kant, hoewel men uit de voorgaande tests niet kan afleiden dat ze aan dergelijke wapens werken. Sowieso doen alle 3 de takken van het Noord-Koreaanse leger volgende week een grootschalige oefening, waardoor Zuid-Korea zijn troepen paraat zet.

Op korte termijn is heel dat gedoe rond NK snel aan het escaleren en het zou mij niet verwonderen als er binnen de 2 jaar een militair conflict komt.
Any thoughts?
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#2 Celldweller

Celldweller

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 860 berichten

Posted 07 March 2013 - 14:15

de schrijver van Homefront is een machine uit de toekomst die een game kwam maken over de toekomst om ons te waarschuwen

just my 2 cents
  • 0

“The world is indeed comic, but the joke is on mankind.”

#3 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 07 March 2013 - 14:16

Ik zou denken dat NK vrij kansloos is tegen de rest van de wereld. Tenzij ze ergens een paar grote bondgenoten gevonden hebben natuurlijk, in dat geval hebben we een 3de wereldoorlog aan ons broek.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de heisa rond NK nooit echt gevolgd heb. Wat is die Kim-Jong-Un zijn probleem dat hij kernwapens zou gebruiken?
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#4 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 07 March 2013 - 14:19

Veel geblaat weinig wol van NK, is hetzelfde als met Iran, veel spierballengerol maar als puntje bij paaltje komt doen ze het gewoon niet omdat hun crappy raketten gewoon uit de lucht geschoten gaan worden zonder veel erg en ze hun eigen doodsvonnis tekenen.
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#5 Dae Jim

Dae Jim

Member

• Member
  • PipPipPip
  • 6497 berichten

Posted 07 March 2013 - 14:45

Een mooi bewijs dat we van de apen afkomstig zijn, even lomp en vijandig.
Ik zou wel niet weten wie bondgenoot zou kunnen worden, hopelijk weten de Koreanen wel goed genoeg om geen stomme dingen te doen met chemische of nucleaire wapens.
  • 0
Geplaatste afbeelding gamer, gamertag: Dae Jim
Volg me op Twitter voor nieuws en Xbox weetjes!

#6 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 07 March 2013 - 14:52

China is een bondgenoot van Noord-Korea, al beginnen ze daar in Peking hun geduld met NK te verliezen dankzij al hun streken.
  • 0
Ostend Pirates

#7 Limskaya

Limskaya

Event Manager

• Crew
  • 2481 berichten

Posted 07 March 2013 - 15:01

Idd, China is hun steun stilletjes aan aan het terugtrekken. En dan staan ze echt alleen. Maar hoe China zou reageren op een oorlog, weet ik toch nog niet hoor. Voor hetzelfde geld steunen ze toch NK.

Iedereen had het trouwens wel kunnen voorspellen dat Kim-Jong-Un met zijn spierballen ging willen rollen. Hopelijk blijft het bij dreigementen. Want zelfs al zouden ze een oorlog nooit kunnen winnen, het vraagt maar 1 bom om drama's te veroorzaken.

Edited by Limskaya, 07 March 2013 - 15:02.

• 0

#8 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 07 March 2013 - 15:13

Idd, China is hun steun stilletjes aan aan het terugtrekken. En dan staan ze echt alleen. Maar hoe China zou reageren op een oorlog, weet ik toch nog niet hoor. Voor hetzelfde geld steunen ze toch NK.

Iedereen had het trouwens wel kunnen voorspellen dat Kim-Jong-Un met zijn spierballen ging willen rollen. Hopelijk blijft het bij dreigementen. Want zelfs al zouden ze een oorlog nooit kunnen winnen, het vraagt maar 1 bom om drama's te veroorzaken.

China zal waarschijnlijk niet voor NK kiezen als zij een offensief inzetten. Dat zou de handelsrelaties van de snelst groeiende eoconomie ter wereld met alle andere grote economieën volledig bevriezen en verlammen. Ik denk ook niet dat China staat te wachten op een oorlog met de rest van de wereld.

Ik weet één ding: als Noord-Korea één kernkop afvuurt op Zuid-Korea of een ander land, dan is het totale oorlog, de verenigde staten en de VN zullen zeer hard reageren en dan zal er uiteindelijk van Noord-Korea niet veel meer overblijven vermoed ik. Noord-Korea is hopelijk slim genoeg omdat zelf ook te beseffen en dus enkel maar wat stoere taal uit te gaan (wat ze overigens al jaren aan een stuk doen).
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#9 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 08 March 2013 - 11:58

Veel geblaat weinig wol van NK, is hetzelfde als met Iran, veel spierballengerol maar als puntje bij paaltje komt doen ze het gewoon niet omdat hun crappy raketten gewoon uit de lucht geschoten gaan worden zonder veel erg en ze hun eigen doodsvonnis tekenen.

Noord-Korea is een geval apart. Ze zijn énorm geïsoleerd en ook énorm geïndoctrineerd. Ik zou ze echt niet vergelijken met Iran.
  • 0

死んでください

#10 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 09 March 2013 - 01:11

NK heeft blijkbaar de rode telefoon (een rechtstreekse telefoonlijn tussen Pyongyang en Seoul) uitgeschakeld. Ze verklaren ook dat de overeenkomst tot staakt het vuren ook eenzijdig nietig verklaard is door henzelf. Door de militaire oefeningen aan beide zijden van de grens wordt volgende week een spannende week. Vooral omdat net deze week reeds militaire oefeningen aan de gang zijn met Zuid Korea en de VS met verregaande oefeningen volgende week.

China wil dat de VN sanctie op NK volledig uitgevoerd wordt en vragen dat Noord en Zuid terug rond de tafel gaan om zo verdere spanningen te vermijden.
Een woordvoerder van het Witte Huis zei dat de VS eender welke raketaanval van NK volledig kunnen afwimpelen. Washington neemt de dreigementen serieus, maar houdt in het achterhoofd dat NK enkel maar lege dreigementen stuurt. Op de vraag of het eenzijdig verbreken van de wapenstilstand betekent dat de VS terug in oorlog is met NK, weigeren ze te antwoorden.
Wel zeggen ze dat ze hun bondgenoten ongetwijfeld zullen verdedigen, mocht het zover escaleren.

Ik haal alvast m'n popcorn uit :p
  • 0
Ostend Pirates

#11 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 09 March 2013 - 01:31

Blaffende honden bijten niet. Laat NK maar eens een raket afvuren richting ZK, dan wordt het pas popcorn.
  • 0

#12 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 09 March 2013 - 01:38

Echt veel popcorn zal het voor mij niet zijn. De enige noord-koreanen die zullen doodgaan zijn degene die heel hun leven al geïndoctrineerd zijn. Hoeveel er niet zouden doodgaan doordat 1 mongool zich waant een afgezant te zijn van een god.
  • 0

死んでください

#13 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 09 March 2013 - 02:05

Blaffende honden bijten niet. Laat NK maar eens een raket afvuren richting ZK, dan wordt het pas popcorn.

Agreed, hoewel we van de hele politieke kant niets afweten. Zo is de president van ZK een dochter van een politicus die ooit door Kim Il Sung geassassineerd is geweest. Zo'n dingen spelen ook mee, maar je leest natuurlijk alleen maar de slechte dingen van NK.
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#14 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 11 March 2013 - 01:14

De staatstelevisie van NK, echt gieren dat.
  • 0

#15 Celldweller

Celldweller

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 860 berichten

Posted 11 March 2013 - 14:15

De staatstelevisie van NK, echt gieren dat.

ook gezien op liveleak?
da ze leven in tenten en allemaal aan drugs zitten
of hoe hun huizen omver blazen (':
  • 0

“The world is indeed comic, but the joke is on mankind.”

#16 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 12 March 2013 - 14:06

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un heeft een klein Zuid-Koreaans eilandje vlakbij de maritieme grens tussen Noord en Zuid aangeduid als eerste doelwit in geval van een conflict. Dat melden de Noord-Koreaanse staatsmedia dinsdag, tegen een achtergrond van voortdurende hoogspanning tussen de Korea's.

Het eiland Baengnyeong zal als eerste in het vizier genomen worden door het Noord-Koreaanse leger. Dat zei Kim tijdens een bezoek aan de militaire kazernes in de buurt van de grens, terwijl de VS en Zuid-Korea aan de eerste dag van hun gezamenlijke militaire oefeningen begonnen.

Die militaire oefeningen, ‘operatie Foal Eagle', veroorzaken hoogspanning tussen Noord en Zuid-Korea. De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un blies vorige week al de wapenstilstand van 1953 op. Hij sneed de directe ‘rode' telefoonlijn tussen het noord en het zuiden af. En gisteren dreigde hij met een atoomaanval op de VS.

De spanning op het Koreaanse schiereiland stijgt sinds Noord-Korea half februari een derde nucleaire test uitvoerde. Als antwoord daarop verstrakten de Verenigde Naties de sancties tegen het land.

Hoewel het noorden nu luid roept en dreigt met een nucleaire oorlog, gaan analisten ervan uit dat het enkel bij dreigen zou blijven. Noord-Korea heeft niet de militaire capaciteit om de VS te bereiken. Het land zou geen rechtstreekse oorlog met het zuiden en de VS riskeren, omdat het die toch zou verliezen, zeggen analisten.

Met zoveel provocaties mag Noord-Korea al blij zijn dat ze niet zelf aangevallen worden :s
  • 0

#17 Elkano

Elkano

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 149 berichten

Posted 12 March 2013 - 16:34

N Korea mag zeker niet rekenen op militaire steun van China.
China probeert zijn banden met het Westen te verbeteren en streeft om een economisch grootmacht te worden.
In hun recente Nationaal Congres hebben ze heel wat plannen uit de doeken gedaan omtrent hervorming economie en sociaal recht en een klimaat plan omtrent groene energie.
China heeft geen zin om "blok aan't been Nkorea" te helpen.
Maar dit wil niet zeggen dat er geen kans is dat China er wel tussen komt...

Nkorea viseert nu verschillende bewoonde en onbewoonde eilanden die toebehoren aan Zuid Korea.
Waarschijnlijk gaat Nkorea eerst de onbewoonde eilanden bezetten wat allerlei reacties kan lokken.
Maar kennende dat Nkorea amper nieuwe wapens/technologie bezit...ze hebben nog altijd wapens uit de sovjet era....

Momenteel kan alles gebeuren. alle ogen zijn op dit ogenblik gericht op NKorea. Vooral die van Zuid Korea en Amerika.

Edited by Elkano, 12 March 2013 - 16:40.

• 0
"I am like a boulder in the tide, steadfast and immobile, watching the world as it changes around me."
~Elkano~

#18 Vewen

Vewen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1102 berichten

Posted 12 March 2013 - 23:28

Wat ik me eerder afvraag is...

De wapens van Noord-Korea zijn verouderd. Ook al vuren ze een raket af, die raket zal onderschept worden voor ze kan landen. Kan het, als je weet dat de aanvallende staat toch genadeloos in de pan zal gehakt worden en geen bedreiging is, dan toch gerechtvaardigd zijn om zelfverdediging(in het kader van internationaal recht) aan te halen en Noord-Korea aan te vallen? Ik weet dat de VS nu niet echt zit te wachten op de goedkeuring van de VN, dus de regels lappen ze hoe dan ook aan hun laars, maar wat zouden ze doen als Noord-Korea toch plotseling zou doorzetten? We zitten niet meer in het tijdperk van Bush, Obama lijkt me nu minder happig om oorlogen te beginnen. Of zou dan toch de VN tussenkomen met de blauwhelmen?

Edited by Vewen, 12 March 2013 - 23:30.

• 0

Guild Wars 2: Alasah / Vewen

3DS friend code: 4184-2148-8148

PSN: VewenPS

#19 Elkano

Elkano

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 149 berichten

Posted 12 March 2013 - 23:45

De wapens van Noord-Korea zijn verouderd. Ook al vuren ze een raket af, die raket zal onderschept worden voor ze kan landen. Kan het, als je weet dat de aanvallende staat toch genadeloos in de pan zal gehakt worden en geen bedreiging is, dan toch gerechtvaardigd zijn om zelfverdediging(in het kader van internationaal recht) aan te halen en Noord-Korea aan te vallen? Ik weet dat de VS nu niet echt zit te wachten op de goedkeuring van de VN, dus de regels lappen ze hoe dan ook aan hun laars, maar wat zouden ze doen als Noord-Korea toch plotseling zou doorzetten? We zitten niet meer in het tijdperk van Bush, Obama lijkt me nu minder happig om oorlogen te beginnen. Of zou dan toch de VN tussenkomen met de blauwhelmen?

Ik dacht dat ik ergens in mijn cursus had gelezen dat er een bepaalde 'verdrag' is waarbij snelle interventie en neutralisatie van een oorlog in zowel preventieve als defensieve zin mag en in sommige gevallen zelfs moet. Het verdrag is wel niet ondertekent maar bestaat ( sinds kort na de koude oorlog) en werd gedeeltelijk toegepast op Libië.

Dus wanneer noord korea aanvalt mag ieder land zijn troepen sturen om heel da boelke te neutraliseren. Maar als China zegt, "ok, ik heb dit onder controle", dan moet china een 'waarborg' ondertekenen om papa'ke te spelen en Nkorea 'te straffen'.

De NATO en VN tekenen mee en mogen in beperkte mate wapens ontnemen en humanitaire hulp sturen mits China meewerkt.
  • 0
"I am like a boulder in the tide, steadfast and immobile, watching the world as it changes around me."
~Elkano~

#20 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 13 March 2013 - 12:24

Je moet noord-korea ook nu niet onderschatten hé. Hun raketten kunnen misschien zonder probleem worden onderschept maar dat is ook maar een énorm klein deeltje. Dan moet je ook nog rekenen dat NK een van het grootste leger ter wereld heeft en dan wss ook nog een van de beste verdedigde landen is. Noord-Korea zal zonder twijfel de verliezer zijn maar dat betekent niet dat ze zullen vernietigd worden zonder zelf enorme schade te verrichten.
  • 0

死んでください

Also tagged with one or more of these keywords: Noord-Korea, Zuid-Korea, Kim-Jong-Un, DMZ, Koreaanse oorlog

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users