Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Noord-Korea

Noord-Korea Zuid-Korea Kim-Jong-Un DMZ Koreaanse oorlog

• Please log in to reply
85 replies to this topic

#21 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 13 March 2013 - 14:33

Je moet noord-korea ook nu niet onderschatten hé. Hun raketten kunnen misschien zonder probleem worden onderschept maar dat is ook maar een énorm klein deeltje. Dan moet je ook nog rekenen dat NK een van het grootste leger ter wereld heeft en dan wss ook nog een van de beste verdedigde landen is. Noord-Korea zal zonder twijfel de verliezer zijn maar dat betekent niet dat ze zullen vernietigd worden zonder zelf enorme schade te verrichten.

Meer dan de helft van hun leger bestaat uit "reservisten". Naar onze normen is een reservist iemand dat zich als reserve heeft opgegeven. In NK is (in theorie) elke burger reservist. Dan is het niet moeilijk om onder de grootste legers ter wereld gecategoriseerd he :p
Vergeet ook niet dat die reservisten over het algemeen het niet zo goed hebben en dus bijlange niet zo goed gaan presteren/zich sneller overgeven dan pakweg een Zuid Koreaanse White Tiger.

KJ Un heeft gisteren of vandaag blijkbaar verteld dat ze een Zuid Koreaans eiland gaan platbombarderen en de artillerie zou de bevelen reeds ontvangen hebben. Het eiland Baengnyeong zou omgevormd moeten worden tot een "sea of fire". Het hoofd van de Amerikaanse spionagediensten heeft gezegd erg ongerust te zijn over deze laatste "beloftes" van Noord Korea.

Ik ben erg benieuwd over de ontwikkelingen in deze situatie, om een of andere reden heb ik Noord Korea altijd al boeiend gevonden.
Dat, of ik wil gewoon veel drama zien, i dunno :p
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#22 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 13 March 2013 - 14:51

Meer dan de helft van hun leger bestaat uit "reservisten". Naar onze normen is een reservist iemand dat zich als reserve heeft opgegeven. In NK is (in theorie) elke burger reservist. Dan is het niet moeilijk om onder de grootste legers ter wereld gecategoriseerd he :p
Vergeet ook niet dat die reservisten over het algemeen het niet zo goed hebben en dus bijlange niet zo goed gaan presteren/zich sneller overgeven dan pakweg een Zuid Koreaanse White Tiger.

KJ Un heeft gisteren of vandaag blijkbaar verteld dat ze een Zuid Koreaans eiland gaan platbombarderen en de artillerie zou de bevelen reeds ontvangen hebben. Het eiland Baengnyeong zou omgevormd moeten worden tot een "sea of fire". Het hoofd van de Amerikaanse spionagediensten heeft gezegd erg ongerust te zijn over deze laatste "beloftes" van Noord Korea.

Ik ben erg benieuwd over de ontwikkelingen in deze situatie, om een of andere reden heb ik Noord Korea altijd al boeiend gevonden.
Dat, of ik wil gewoon veel drama zien, i dunno :p

Noord korea heeft 1.100.000 actieve soldaten, amerika heeft er een anderhalf miljoen. Zuid-korea heeft er 640.000(zal nu wel meer zijn). Reservisten van noord-korea zijn 8.2miljoen, van zuid-korea 2,9 miljoen. Heb het hier trouwens over reservisten en niet burgers. Vanaf er burgers dienstplicht worden geforceerd zal noord-korea wel afgemaakt worden. Maar puur qua soldaten heeft noord-korea makkelijk de meerderheid. Efficiëntie en modernisering zal zonder twijfel wel voor de zuid-koreanen zijn :p.
  • 0

死んでください

#23 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 13 March 2013 - 17:08

Noord korea heeft 1.100.000 actieve soldaten, amerika heeft er een anderhalf miljoen. Zuid-korea heeft er 640.000(zal nu wel meer zijn). Reservisten van noord-korea zijn 8.2miljoen, van zuid-korea 2,9 miljoen. Heb het hier trouwens over reservisten en niet burgers. Vanaf er burgers dienstplicht worden geforceerd zal noord-korea wel afgemaakt worden. Maar puur qua soldaten heeft noord-korea makkelijk de meerderheid. Efficiëntie en modernisering zal zonder twijfel wel voor de zuid-koreanen zijn :p.

Noord Korea zit wel volledig geïsoleerd, ZK kan via de vliegdekschepen van USA makkelijk heel veel schade aanrichten. En inderdaad wat ben je met 1.100.000 soldaten als ze nog met pijl en boog moeten werken.
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#24 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3557 berichten

Posted 13 March 2013 - 18:22

Noord Korea zit wel volledig geïsoleerd, ZK kan via de vliegdekschepen van USA makkelijk heel veel schade aanrichten. En inderdaad wat ben je met 1.100.000 soldaten als ze nog met pijl en boog moeten werken.

ik moet plots aan vietnam denken. die waren op gebied van wapens ook enorm achter op de US. de omgeving kennen kan al veel doen. en de gevaarlijkste vijand is nog steeds degene die je niet ziet
  • 0

#25 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 483 berichten

Posted 13 March 2013 - 18:40

ik moet plots aan vietnam denken. die waren op gebied van wapens ook enorm achter op de US. de omgeving kennen kan al veel doen. en de gevaarlijkste vijand is nog steeds degene die je niet ziet

Daar heb je gelijk. In vietnam dachten de amerikanen ook eens rap binnen te wandelen en hun wil opleggen... Dat was wel een behoorlijk koude douche. Geen idee of dit wel te vergelijken is maar hun idee van onoverwinnelijkheid is wel volledig terug. Om eerlijk te zijn boeit me dit ook wel. Als het ooit tot oorlog komt, en hoogstwaarschijnlijk NKorea ten val komt, denk ik wel dat we nog veel verrassingen zullen zien.
  • 0
BAZINGA!!

#26 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 13 March 2013 - 18:52

Het grote verschil met Vietnam is dat men toen nog niet over deftige bunker busters, of de kracht om ze te dragen beschikte. Tegenwoordig is dat dus ook geen probleem meer, zeker niet meer met de digitalisering van hun leger. Doe vietnam opnieuw met de hedendaagse wapens en het zou een heel andere uitslag zijn.

(wat niet wegneemt dat Vietnam binnendringen een nodige koude douche was voor de VS, waar ze gelukkig lessen uit getrokken hebben)
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#27 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 15 March 2013 - 12:42

Noord-Korea claimt dat de Verenigde Staten en bondgenoten achter een recente cyberaanval zitten. Door de aanval zouden de burgers in het land twee dagen niet op internet hebben gekund, melden staatsmedia volgens North Korea Tech.

Veel zal het niet echt hebben uitgemaakt.
  • 0

死んでください

#28 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 30 March 2013 - 15:22

man, die tekst. Kan je toch niet anders dan mee lachen :D
  • 0
Suit up!

#29 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 30 March 2013 - 15:31

Het is sinds de Irakese minister van informatie geleden dat ik nog zo goed gelachen heb met zo'n zinloze berichtgeving :p
  • 2

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#30 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2549 berichten

Posted 30 March 2013 - 15:35

De VS kan er toch niet echt meer om lachen precies... xD

Spoiler

edit:
Die ander wel: (redelijk droog)

Spoiler

Edited by BlueSmiley, 30 March 2013 - 15:43.

• 0

#31 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 30 March 2013 - 16:06

Die zijn al 63 jaar in oorlog, dus er is eigenlijk niets veranderd lol. De pretentie van Noord-Korea blijft wel lachwekkend.
  • 0

#32 elke

elke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 350 berichten

Posted 30 March 2013 - 21:14

laat ze maar wat doen

de leger van noord kun je vergelijken van de jaren 30 zo hoog staan ze niet
  • 0

#33 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 30 March 2013 - 21:35

laat ze maar idioot doen ginder als het ons niet raakt...
als ze daar wat vechten en al die aziaatjes doen mee, is er weer wat plaats voor andere mensen als er veel van tussen gaan in die oorlog. zou je denken dat ze toch slimmer worden naar 2 wereldoorlogen en gigantisch veel kleine zeikoorlogjes.. maar nee :angry:
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#34 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3557 berichten

Posted 30 March 2013 - 21:41

laat ze maar idioot doen ginder als het ons niet raakt...
als ze daar wat vechten en al die aziaatjes doen mee, is er weer wat plaats voor andere mensen als er veel van tussen gaan in die oorlog. zou je denken dat ze toch slimmer worden naar 2 wereldoorlogen en gigantisch veel kleine zeikoorlogjes.. maar nee :angry:

wereldoorlog? het gaat hier N-korea vs de wereld zijn. 2 dagen en de boel ligt plat. ze hoeven nog nooit grondtroepen te sturen
  • 0

#35 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 30 March 2013 - 21:44

Ik denk dat NK ook wel begrijpt dat als ze iets doen ze gedag tegen hun dictatuur kunnen zeggen, want de rest zal het zo niet laten.
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#36 Elkano

Elkano

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 149 berichten

Posted 30 March 2013 - 22:10

ik peis dat dieje Kimmeke gewoon zich verveelt. Hij heeft gestudeerd in het Westen en heeft geproefd van het leven hier. Daarginds moet hij zijn grootvader en vader volgen en heeft nauwelijks privacy. Heeft momenteel druk op zich en er is daar uiteraard ook niks leutigs om te doen :rolleyes:
Stomste dat hij kan doen zal hij ook doen.
  • 0
"I am like a boulder in the tide, steadfast and immobile, watching the world as it changes around me."
~Elkano~

#37 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 31 March 2013 - 15:13

ik peis dat dieje Kimmeke gewoon zich verveelt. Hij heeft gestudeerd in het Westen en heeft geproefd van het leven hier. Daarginds moet hij zijn grootvader en vader volgen en heeft nauwelijks privacy. Heeft momenteel druk op zich en er is daar uiteraard ook niks leutigs om te doen :rolleyes:
Stomste dat hij kan doen zal hij ook doen.

Wel bizar want in zijn eerste maanden deed hij verrassend andere dingen en leek hij zelfs de deur op een kiet te zetten naar betere relaties met het westen. Hij is ook wel 180 graden gedraaid opeens.
  • 0

#38 trakken

trakken

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 734 berichten

Posted 31 March 2013 - 15:28

Fallout in real life here we come?

*terug naar de tuin om men atoomkelder uit te delven*
  • 0

"vi veri veniversum vivus vici": By the power of truth, I, while living, have conquered the universe

#39 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 31 March 2013 - 17:57

Sorry voor de off-topic, maar deze hoort hier eigenlijk het beste bij ipv het gif topic

Geplaatste afbeelding
  • 2

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#40 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 31 March 2013 - 18:48

Tss
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

Also tagged with one or more of these keywords: Noord-Korea, Zuid-Korea, Kim-Jong-Un, DMZ, Koreaanse oorlog

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users