Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Noord-Korea

Noord-Korea Zuid-Korea Kim-Jong-Un DMZ Koreaanse oorlog

• Please log in to reply
85 replies to this topic

#81 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 08 April 2013 - 22:32

Goh ja, na een oorlog kan de economie nogal floreren natuurlijk... :p

http://economics.abo.../a/post_war.htm

Feit, maar je mag je daar ook niet op blindstaren. Als je een oorlog wil beginnen en denkt aan het positieve aspect, namelijk dat de economie na de oorlog zal groeien, omtrent de oorlog ben je niet zo goed bezig. De economie van het aanvallend land heeft baat bij een oorlog in hun voordeel en in een ander land, maar vergeet niet wat een enorme schulden een oorlog teweegbrengt, voor beide partijen. En het is nog maar de vraag hoe zwaar de economie zal instorten net voor of tijdens de oorlog uit vrees.
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#82 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 13 April 2013 - 22:04

Persoonlijk denk ik ook niet dat een oorlog met NK een grote impact op de wereldeconomie zou hebben. De relaties tussen de VS en China zou bijvoorbeeld wel wat kunnen verzuren. NK is op onder andere economisch vlak geïsoleerd, en een liberalisering van de NKse economie zou de welvaart daar waarschijnlijk de hoogte in sturen zo lijkt me? De Amerikaanse oorlogsmachine zal er natuurlijk wel veel geld doorjagen, maar dat is nooit anders geweest. NK is nog lekker dichtbij voor die mannen in tegenstelling tot Irak of ik weet niet wat, dus op logistiek vlak scheelt dat ook wel wat in de kosten.
  • 0

#83 Elkano

Elkano

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 149 berichten

Posted 21 April 2013 - 15:11

- VS stuurt nog meer soldaten richting japan en z-korea
- China stuurt delegatie naar VS om situatie N-korea te bespreken
- N-korea verplaatst nog paar raketten
- N-korea weigert hun nucleair programma te veranderen
- Z-koreaanse presidente weigert om zich neer te buigen voor eventuele gesprekken als N-korea niet stopt met machtsvertoon en provocatie.

ja man, kimmeke ziet het blijkbaar goe zitten.

Spoiler

Edited by Elkano, 21 April 2013 - 15:12.

• 0
"I am like a boulder in the tide, steadfast and immobile, watching the world as it changes around me."
~Elkano~

#84 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 22 April 2013 - 16:52

Persoonlijk denk ik ook niet dat een oorlog met NK een grote impact op de wereldeconomie zou hebben. De relaties tussen de VS en China zou bijvoorbeeld wel wat kunnen verzuren. NK is op onder andere economisch vlak geïsoleerd, en een liberalisering van de NKse economie zou de welvaart daar waarschijnlijk de hoogte in sturen zo lijkt me? De Amerikaanse oorlogsmachine zal er natuurlijk wel veel geld doorjagen, maar dat is nooit anders geweest. NK is nog lekker dichtbij voor die mannen in tegenstelling tot Irak of ik weet niet wat, dus op logistiek vlak scheelt dat ook wel wat in de kosten.

Oorlog in NK betekent ook oorlog in ZK, en daar wordt tegenwoordig bijna alles gemaakt dat niet in China gemaakt wordt... En het in elkaar storten van vrijwel alle IT-leveringen voor een jaar lijkt me problematisch :)
  • 0

#85 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 22 April 2013 - 20:14

Oorlog in NK betekent ook oorlog in ZK, en daar wordt tegenwoordig bijna alles gemaakt dat niet in China gemaakt wordt... En het in elkaar storten van vrijwel alle IT-leveringen voor een jaar lijkt me problematisch :)

Feit wel, al lijkt het me straf dat die oorlog een jaar zou duren. Het grote broertje van ZK, de VS, zal het niet zolang laten duren moest er oorlog van komen.
  • 0

#86 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 22 April 2013 - 21:16

Feit wel, al lijkt het me straf dat die oorlog een jaar zou duren. Het grote broertje van ZK, de VS, zal het niet zolang laten duren moest er oorlog van komen.

Dat dachten ze ook van Irak & Afghanistan :p
En als de bevolking van NK inderdaad zo geindoctrineerd is als ze overkomt, lijkt het me een onwinbare oorlog....
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Noord-Korea, Zuid-Korea, Kim-Jong-Un, DMZ, Koreaanse oorlog

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users