Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Feedback mobile online versie Glitch

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Vewen

Vewen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1102 berichten

Posted 16 May 2013 - 16:10

Hey,

Killomaster vroeg me om feedback te geven op de mobiele online versie van Glitch, vandaar dit topic (en post).

Ik wil toch beginnen met te zeggen dat Glitch er echt enorm goed ziet. Proficiat daarvoor, je ziet zo dat er wel wat werk in is gestoken en de kwaliteit toont zich dan ook.

Iets wat me ten eerste opviel bij het lezen e is dat het nogal traag gaat om het binnen te halen op mijn iphone 4. Dit komt vermoedelijk door de grote hoeveelheid afbeeldingen en dat het gaat om een soort pdf-bestand, zodat de tekst niet eerst wordt geladen. Je kan dus niet zomaar beginnen lezen. Ik kan wel aanraden aan diegene die de mobiele versie willen lezen, dat ze eerst hun smartphone een paar minuten te tijd geven om rustig al wat data binnen te halen, anders gaat je smartphone heel lang blijven hangen bij het overgaan naar een volgende pagina(mijn iphone 4 bleef op een bepaald moment ongeveer 15 seconden bevroren). Als je eenmaal wat gewacht hebt, gaat het heel wat vlotter hoewel het nog durft tegen te spartelen als je wat ingezoomd hebt en dan overgaat naar de volgende pagina, maar is niets onoverkomelijk: het duurt dan maar een seconde of twee.

Een ander puntje is dat je op sommige pagina's zo kunt zoomen dat je de tekst perfect kunt lezen zonder dat je heen en terug moet gaan. Het voorwoord van Yoni is zo'n pagina, ook de 2de pagina van ACIII en ook op de 2de pagina van Crysis zijn de blokken elk mooi in hun geheel te lezen.
Sommige pagina's hebben echter een groter blok tekst, waardoor ze niet meer in hun geheel kunnen gelezen worden, zoals de eerste pagina van de ACIII review en ook de eerste en derde pagina van Crysis. Om het degelijk te kunnen lezen, moet je zo inzoomen dat de blok tekst niet meer geheel om je scherm kan. Dat over en weer gaan is niet zo'n grote moeite, maar als er op kan gelet worden in de toekomst is het zeker een puntje dat je in gedachten kan houden.

Voor de rest zien alle afbeeldingen en tekst er even scherp uit als op mijn computer, dus daar is zeker niets negatief aan te merken. Ik drukte wel per ongeluk op de youtube link op het eerste scherm, wat wel nogal onhandig was om terug weg te krijgen aangezien de pop-up van youtube wel heel klein was.

Wat me opviel was dat bij de reviews er geen aandacht werd gegeven aan geluid en grafisch, maar het zich focuste op de content van het spel.

Ik besluit met te herhalen dat er echt enorm goed uitziet, grafisch zit het prachtig in elkaar en de schrijfstijl is to the point, zoals we van 4gamers verwachten. Proficiat daarvoor!

PS: nog een klein iets. Misschien kan de naam "kalender" bij inhoud veranderd worden naar releases deze maand of zo? Kalender zegt niet onmiddellijk heel precies wat het is. Maar dat is maar een klein detail.

Edited by Vewen, 16 May 2013 - 16:10.

• 1

Guild Wars 2: Alasah / Vewen

3DS friend code: 4184-2148-8148

PSN: VewenPS

#2 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 16 May 2013 - 16:22

Kalender en inhoud gaan in de toekomst van elkaar gescheiden zijn, maar bij deze proefversie was er te weinig inhoud om alles mooi in blokjes te zetten.

Voor de rest bedankt voor je feedback.
  • 0

#3 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 16 May 2013 - 16:26

En het zijn bijgeknipte artikels van 4G, vandaar dat de inhoud niet altijd helemaal koosjer is. Daar moet je deze keer niet helemaal op letten.
  • 0
Suit up!

#4 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 16 May 2013 - 16:39

En het zijn bijgeknipte artikels van 4G, vandaar dat de inhoud niet altijd helemaal koosjer is. Daar moet je deze keer niet helemaal op letten.

Geplaatste afbeelding
  • 3

#5 sFG CorteX

sFG CorteX

Member

• Member
  • Pip
  • 92 berichten

Posted 24 May 2013 - 11:45

De online versie hier ziet er goed uit als proef versie . APP op Apple store niet te vinden.........
  • 0
No Rules Great Scotch
Clan Leader sFG Belgium

#6 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 24 May 2013 - 11:52

De online versie hier ziet er goed uit als proef versie . APP op Apple store niet te vinden.........

Glitch magazine ingevuld?

https://itunes.apple...app/id634709892

Dat zou hem moeten zijn, werkt niet bij jou?
  • 0

#7 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 24 May 2013 - 19:19

Glitch magazine ingevuld?

https://itunes.apple...app/id634709892

Dat zou hem moeten zijn, werkt niet bij jou?

En hier om hem te delen: https://itunes.apple...d634709892?mt=8 want Papfles deelt altijd de iTunes Launch link :p.
  • 0

#8 TheCeet

TheCeet

Member

• Member
  • Pip
  • 53 berichten

Posted 03 June 2013 - 22:45

Jammer dat dit enkel voor tablets is...

Kan dus niet installeren op m'n Nexus 4
  • 0
PSN: Ceet69

#9 Koen

Koen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 24 July 2013 - 21:06

Ik had me tot nu toe beperkt tot de gratis versies, maar met E3 heb ik het tweede nummer eens 'volledig' gekocht. Lang nog niet alles gelezen, maar de eerste indruk is toch erg goed. Goede recensies vooral maar dat zijn we natuurlijk gewoon vanop de site. Ik moet aan bepaalde technische snufjes wel nog wennen, maar das uiteindelijk een pluspunt, dat wil zeggen dat jullie de mogelijkheden van een online magazine goed benutten. Ik had eigenlijk gewoon een vraag... Waarom wel comics en films, maar bijvoorbeeld geen andere strips (franco-belge, manga...) of tv-series? Ik zeg nu maar iets dat in de lijn ligt van jullie 'zijsprongetjes' in het magazine, maar die mij meer zouden liggen. ;) Soit, ik denk dat ik nr. toch ook ga aanschaffen. Ben niet genoeg gamer of magazine lezer om al een abo te nemen, maar toch benieuwd naar de console coverage in nr. 3 ;)
  • 0

#10 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 24 July 2013 - 21:17

Ik had me tot nu toe beperkt tot de gratis versies, maar met E3 heb ik het tweede nummer eens 'volledig' gekocht. Lang nog niet alles gelezen, maar de eerste indruk is toch erg goed. Goede recensies vooral maar dat zijn we natuurlijk gewoon vanop de site. Ik moet aan bepaalde technische snufjes wel nog wennen, maar das uiteindelijk een pluspunt, dat wil zeggen dat jullie de mogelijkheden van een online magazine goed benutten. Ik had eigenlijk gewoon een vraag... Waarom wel comics en films, maar bijvoorbeeld geen andere strips (franco-belge, manga...) of tv-series? Ik zeg nu maar iets dat in de lijn ligt van jullie 'zijsprongetjes' in het magazine, maar die mij meer zouden liggen. ;) Soit, ik denk dat ik nr. toch ook ga aanschaffen. Ben niet genoeg gamer of magazine lezer om al een abo te nemen, maar toch benieuwd naar de console coverage in nr. 3 ;)

Heel simpel eigenlijk: tijd en ruimte. We hebben via Brainfreeze een "in" in het wereldje van comics, dus dat was een gemakkelijke keuze. Film is ook eenvoudiger te doen dan series. Bij series moet je beslissen of je wacht op boxen of je kiest voor de 1e aflevering van iets, of 1e seizoen... Mss dat we dat ooit nog gaan doen, want er is al over gesproken hoor. Maar kort samengevat draait het dus om tijd, ruimte en het juiste volk hebben om de teksten te schrijven.

Maar wel bedankt om het te kopen en voor de positieve feedback. Dat streelt mijn ego en dat vult momenteel nog net niet de kamer, dus er kan wel iets bij.
  • 1
Suit up!

#11 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 25 July 2013 - 07:19

Heel simpel eigenlijk: tijd en ruimte. We hebben via Brainfreeze een "in" in het wereldje van comics, dus dat was een gemakkelijke keuze. Film is ook eenvoudiger te doen dan series. Bij series moet je beslissen of je wacht op boxen of je kiest voor de 1e aflevering van iets, of 1e seizoen... Mss dat we dat ooit nog gaan doen, want er is al over gesproken hoor. Maar kort samengevat draait het dus om tijd, ruimte en het juiste volk hebben om de teksten te schrijven.

Maar wel bedankt om het te kopen en voor de positieve feedback. Dat streelt mijn ego en dat vult momenteel nog net niet de kamer, dus er kan wel iets bij.

Bij Brainfreeze wordt er ook al druk gesproken over het reviewen van manga's, dus MISSCHIEN dat daar in de toekomst nog iets van komt. Ikzelf zal al een paar grotere reeksen (zoals Death Note) een review geven om te zien of het aanslaagt.
  • 0

#12 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 22 October 2013 - 17:21

ik heb deze zaterdag op F.A.C.T.S een abbonementje genomen voor een jaar, en heb gisteren dus eens rustig eraan begonnen.
Ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben erin.
Het design vind ik zeer mooi , ik kan me niet voorstellen hoeveel werk hierin steekt maar toch zeer mooi.
Bij sommige teksten (reviews en previews) komen er liedjes tevoorschijn, was ik wel even van verschoten maar ik vond het toch veel leuker om te lezen met een rustig muziekje erbij.
voor de rest de randjes rond de trailers ,het schuiven voor van pagina te veranderen en het scrollen van pagina's om verder te lezen zijn leuke dingen.

Ik heb (nog) niets gevonden dat iets minder of slecht was en eerlijk gezegd denk ik niet dat ik iets zal opmerken.

ga vooral zo door.
  • 4

#13 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 22 October 2013 - 18:08

ik heb deze zaterdag op F.A.C.T.S een abbonementje genomen voor een jaar, en heb gisteren dus eens rustig eraan begonnen.
Ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben erin.
Het design vind ik zeer mooi , ik kan me niet voorstellen hoeveel werk hierin steekt maar toch zeer mooi.
Bij sommige teksten (reviews en previews) komen er liedjes tevoorschijn, was ik wel even van verschoten maar ik vond het toch veel leuker om te lezen met een rustig muziekje erbij.
voor de rest de randjes rond de trailers ,het schuiven voor van pagina te veranderen en het scrollen van pagina's om verder te lezen zijn leuke dingen.

Ik heb (nog) niets gevonden dat iets minder of slecht was en eerlijk gezegd denk ik niet dat ik iets zal opmerken.

ga vooral zo door.

Goed om te horen :) Al vinden we dat het nog altijd beter kan.
  • 0
Suit up!

#14 XaeonBE

XaeonBE

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 607 berichten

Posted 22 October 2013 - 22:17

Ik wil ook wel abbonementje kopen eigenlijk maar ik moet nog even wachten op geld :p
  • 0

Desktop (W10) | Dell Inspiron 15 7000 (W10) | HP Probook 6570 | Netbook (Xubuntu 16.04 | Samsung Galaxy Tab S2 9.7 | LG Nexus 5 | Samsung Galaxy S5 | Pebble Time Steel

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz | Asus GeForce GTX 1070 ROG Strix 8GB | Corsair 2x8GB, DDR4, 2133MHz, CL13, Vengeance LPX

@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | 3DS friendcode: 3566-2738-0665

#15 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 678 berichten

Posted 24 October 2013 - 10:55

Cannot Update Library
- Unable to connect to the Internet

Niet zo'n leuke eerste indruk. :(
  • 0

#16 Surion

Surion

Member

• Member
  • Pip
  • 56 berichten

Posted 24 October 2013 - 11:40

Cannot Update Library

Zeker dat je wifi goed werkt, want dit lijkt eerder een probleem te zijn met je verbinding dan met de Glitch app.

Laat ons iets weten als het na enkele pogingen nog steeds niet werkt.
  • 0

#17 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 678 berichten

Posted 24 October 2013 - 11:55

Ik heb net de app gedownload via wifi zonder problemen, ook alle andere zaken zoals mails ontvangen en chat werken.. Heb ook net een reboot gedaan in de hoop dat een probleem was met android zelf,... blijkbaar niet.
  • 0

#18 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 24 October 2013 - 11:59

Cannot Update Library

Welk toestel gebruik je?
  • 0
Suit up!

#19 Glitch

Glitch

Newbie

• Member
  • Pip
  • 1 berichten

Posted 24 October 2013 - 12:00

Adobe servers voor android modellen zijn momenteel niet toegankelijk, later dus even terug opnieuw proberen.

Edited by Glitch, 24 October 2013 - 12:00.

• 0

#20 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 678 berichten

Posted 24 October 2013 - 12:05

Tranformer Prime

Anyway, als het idd die fout is mss een andere melding geven dan "Unable to connect to the Internet"
:p

Edited by Varengas, 25 October 2013 - 13:01.

• 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users