Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Looptopic

lopen joggen hardlopen

• Please log in to reply
381 replies to this topic

#1 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 18 May 2013 - 16:04

Of je nu net gestart bent of al 3 marathons uitgelopen hebt, dit topic is bedoeld voor alles wat je kwijt wilt over deze mooie hobby! Prestaties, motivaties, doelen, tips, frustraties, laat je maar gaan!

Ik ben iets minder dan een jaar geleden gestart met couch-to-5k om af te vallen, maar ik blijf lopen omdat het zo heerlijk is om me gezond en fit te voelen. Lopen is verslavend en echt tijd voor mezelf. Ondertussen loop ik vrij vlot 10 km, twee keer 15 km gelopen, maar mijn uiteindelijke doel is om over een jaar of twee een marathon te overleven. Tegen 6 oktober wil ik meedoen aan de halve marathon in Brussel, dus ik ga langzaam beginnen opbouwen. Gisteren een camelbak gekocht die ik de zondag ga uittesten, eens zien hoe ver ik geraak :) Ik hoop op 15 km of meer (maar ik heb de hele week niet gelopen omdat ik wat last had van m'n kuiten). Zin in!
  • 0
"Also, I can kill you with my brain."

#2 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 18 May 2013 - 16:12

Ik loop ook graag, maar ik heb jammer genoeg geen tijd meer om echt nog grote afstanden te gaan lopen. Nu loop ik alleen nog in functie van een andere sport (judo), daarvoor hoef ik maar korte afstanden te lopen (4-6km) om explosiviteit op te bouwen. Maar ik heb vorig jaar bijvoorbeeld wel met de ten miles van Antwerpen meegedaan (1u 7minuten ~750ste plaats ofzo). Mocht ik wat te dik worden, zou ik ook dit medium gebruiken om het weer kwijt te raken :)
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#3 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 25 May 2013 - 15:29

Ik ben nog maar begonnen met lopen ik gok tegen eind augustus de 5km (laten we hopen)
En dan gewoon conditie op peil houden ben ik al tevreden.
  • 0

#4 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 25 May 2013 - 15:39

Ik ben nog maar begonnen met lopen ik gok tegen eind augustus de 5km (laten we hopen)
En dan gewoon conditie op peil houden ben ik al tevreden.

Dat moet zeker lukken :) Kans is wel groot dat je daarna weer meer wilt hoor :D

Had een dikke week niet gelopen omdat m'n kuit pijn deed, de donderdag nog eens 5 km gedaan en 't deed nu geen pijn meer. Morgen nog eens 5 km en als 't nog steeds geen pijn doet, gaan we nog eens terug wat langer :)
  • 0

#5 Murder inc

Murder inc

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 715 berichten

Posted 25 May 2013 - 17:09

Vandaag voor de 5de keer 5km (2x 30sec gewandeld omdat ik mn ademhaling niet onder controle kreeg). Ging alleen niet zo goed omdat ik weer is te snel aan het gaan was. :p

http://connect.garmi...embed/317619363
(weet nie of deze link werkt)
  • 0
PSN/Steam: Metteh //Origin: Chromefusion
Twitch: Metteh007 // Youtube: [Kimahrian[/]

#6 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1752 berichten

Posted 25 May 2013 - 21:19

Ik was eind april gestart met lopen, samen met mijn maatje (als in, hij bij hem thuis, ik hier, samen starten, en af en toe n motiverend smsje sturen als we stappauze hadden). Ik ben de 3e loopsessie aan mijn magische 5min-grens geraakt (ik heb inspanningsastma, mag ook helemaal niet lopen eigenlijk want ik kan dat niet aan, maar koppig enzo).

Echter waren mijn enkels na 3x lopen al zeer pijnlijk, en wil ik nog niet investeren in goede schoenen op dit moment omdat ik 't dus toch nooit volhoud (ik heb bij deze al 4 weken niet meer gelopen, oepz, ben 5x geweest). Maar misschien moet ik morgen nog maar eens terug proberen. Had met mijn maatje afgesproken dat we eind augustus de 5,5km op de militaire luchtmachtbasis in Koksijde gingen meelopen. (en hij houdt iets beter vol dan, al is hij ook al van 3x/week naar 1x afgezwakt)
  • 0
~Memento Mori~

#7 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 25 May 2013 - 21:25

Met puffjes mag je normaal toch lopen zelfs met inspanningsastma? Een goede tip (waarvan in wou dat ze die aan mij verteld hadden toen ik begon) is TRAAG lopen. Je kan verder, bent minder dood achteraf en gaat ook helpen als e last van je ademhaling krijgt. Als je denkt "nu loop ik echt traag", kan je waarschijnlijk nog altijd trager :p Snelheid komt later wel.

En voor je enkels: loop je op asfalt? Op zachte ondergrond lopen kan een wereld van verschil maken. Land ook niet op je hielen, op je hele voet of voorvoet is veel meer schokdempend :)
  • 0

#8 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1752 berichten

Posted 25 May 2013 - 21:48

Ik heb geen puffers meer (wil die ook niet), want ik kan perfect alles doen, zolang 't maar niet lopen is (of langdurig springen tijdens n opwarming). En ik loop echt suuuuupertraag hoor, heb moeite om wandelaars voorbij te steken soms :')

De eerste 700m is asfalt (stoep) en dan kom ik in het park, is verharde zandgrond (zo'n pad).
  • 0
~Memento Mori~

#9 steez

steez

Crew

• Crew
  • 681 berichten

Posted 25 May 2013 - 21:51

Twee weekends terug nieuw PR op 10km gelopen: 38:35. Loop zelf het liefst in Nike Free's.
  • 0

#10 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 746 berichten

Posted 25 May 2013 - 22:10

Heb gisteren 7km gelopen in 53km (7,33km/u gem). Volgende week voor de acht en dan geleidelijk naar de 10 km
  • 0
Twitter: @Gurdis

#11 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 746 berichten

Posted 27 May 2013 - 19:48

En vandaag de 8 km gelopen :-D.
heb wel 1:01 uur nodig gehad ==> ik kan een uur aan een stuk lopen!
  • 1
Twitter: @Gurdis

#12 Naradia

Naradia

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1576 berichten

Posted 27 May 2013 - 20:47

Geplaatste afbeelding
  • 0
Dust of a star is forever

#13 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 27 May 2013 - 21:33

Twee weekends terug nieuw PR op 10km gelopen: 38:35. Loop zelf het liefst in Nike Free's.

Mooie tijd :)
Ik ga voor ASICS met enorme schokdemper.
  • 0

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#14 mastinator

mastinator

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 958 berichten

Posted 27 May 2013 - 23:45

PR op 15k in 58:27 met Nike air pegasus +'kes
  • 0

#15 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 28 May 2013 - 16:49

Daarstraks gaan lopen met de bedoeling om 10 km te doen, maar na 6 km gestopt omdat het tè warm was, 't was niet meer plezant zo. Wel blij met m'n camelbak, had er iets meer dan een halve liter ingedaan en 't was allemaal op (ik ben normaal gene drinker).

Ik loop op schoenen van Saucony, ik ken er helemaal niets van, maar die werden me aangeraden bij loopanalyse omwille van mediale voetafrolling. Ben er wel blij mee :)
  • 0

#16 Murder inc

Murder inc

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 715 berichten

Posted 30 May 2013 - 19:09

Grenzen aant verleggen vandaag 6,64 km gelopen in 46:10 minuten.
Kga ook zo is een loopanalyse laten doen als ik terug ben van vakantie denk ik. Maar is toch ook niet echt goeiekoop denk ik ?
  • 0

#17 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 30 May 2013 - 19:58

Grenzen aant verleggen vandaag 6,64 km gelopen in 46:10 minuten.
Kga ook zo is een loopanalyse laten doen als ik terug ben van vakantie denk ik. Maar is toch ook niet echt goeiekoop denk ik ?

Die analyse is op zich gratis, maar voor de schoenen kan je rekenen op 100-150 euro. Maar kom, 't is niet dat lopen voor de rest een dure sport is :)
Was wel even wennen toen ik met corrigerende schoenen begon te lopen na een paar maanden op gewone, ge gebruikt uw spieren anders. Na een keer of 5 was ik het wel gewoon en kon ik even snel/lang als er voor :)
  • 0

#18 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 30 May 2013 - 20:03

hou bouw je best een conditie op ? alsmaar langer lopen of met intervallen tragen en sneller lopen ? (of wandelen)
  • 0

#19 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 30 May 2013 - 20:22

hou bouw je best een conditie op ? alsmaar langer lopen of met intervallen tragen en sneller lopen ? (of wandelen)

Lijkt mij dat je met het eerste conditie traint die jij wil. Loop gewoon zover mogelijk op 1uur of 1.5uur en probeer steeds verder te geraken?
  • 0

#20 Murder inc

Murder inc

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 715 berichten

Posted 30 May 2013 - 20:55

Die analyse is op zich gratis, maar voor de schoenen kan je rekenen op 100-150 euro. Maar kom, 't is niet dat lopen voor de rest een dure sport is :)
Was wel even wennen toen ik met corrigerende schoenen begon te lopen na een paar maanden op gewone, ge gebruikt uw spieren anders. Na een keer of 5 was ik het wel gewoon en kon ik even snel/lang als er voor :)

Ah hier op de kempische steenweg in Hasselt ligt ook ene. Time to run heet die, maar daar is dat niet gratis denk ik. Maar ga daar is checken wat ze daar aan te bieden hebben.

Ik zou gewoon beginnen met start to run lessen van evy gruyaert. Das dan een heel trainingschema met intervallen. En binnen 8 weken kunt ge dan 5km lopen.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: lopen, joggen, hardlopen

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users