Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Looptopic

lopen joggen hardlopen

• Please log in to reply
382 replies to this topic

#21 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 30 May 2013 - 21:01

En als ge zoals mij Evy niet kunt horen en de muziek van die podcasts kut vindt, couch-to-5k is AWESOME. Vergelijkbaar programma, heb ik gebruikt om aan 5 km te geraken :) Hebben ook een app.
  • 0
"Also, I can kill you with my brain."

#22 Murder inc

Murder inc

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 715 berichten

Posted 30 May 2013 - 21:27

En als ge zoals mij Evy niet kunt horen en de muziek van die podcasts kut vindt, couch-to-5k is AWESOME. Vergelijkbaar programma, heb ik gebruikt om aan 5 km te geraken :) Hebben ook een app.

Gvd waar waard gij 8 weken geleden. :-P ik ben zo blij dat ik van die mottige muziek af ben.
  • 1
PSN/Steam: Metteh //Origin: Chromefusion
Twitch: Metteh007 // Youtube: [Kimahrian[/]

#23 Burned-_-Ice

Burned-_-Ice

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 269 berichten

Posted 30 May 2013 - 22:24

Ik loop redelijk graag, soms als ik niets te doen heb doe ik spontaan mijn sportkledij aan en ga ik even lopen,
Ik heb nogal lange spieren dus het is makkelijker voor mij om lang te lopen over grote afstanden. Ik loop zo 15 km zonder stoppen, de laatste keer dat ik dit deed ( 2 weken terug, ik heb het nu druk) ben ik vergeten water mee te nemen. Voelde me niet zo goed toen ik klaar was natuurlijk :)
  • 0

1e jaar DAE, gestopt met gamen dus :(. (Een leven heb ik er wel niet bijgekregen)

#24 th0rg1l

th0rg1l

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 461 berichten

Posted 30 May 2013 - 22:59

Ik ben blij dat ik deze topic hier gevonden heb, want ik heb jullie advies nodig.

Ik heb me (met mijn zatte kop) ingeschreven voor de 10 km Midzomernacht run door Gent op 22 juni.

Nu moet je weten dat mijn conditie onbestaand is en dat ik al begin te piepen als ik twee verdiepingen met de trap naar boven moet.

Een week geleden ben ik begonnen met elke dag 3 km te lopen. De eerste km moet ik nog diep ademhalen, maar daarna loopt het vlot,tot mijn verbazing.

Hebben jullie tips hoe ik op minder dan 1 maand kan proberen om op 22 juni 10 km door de straten van Gent te lopen? Ik denk dat het me niet zal lukken om hard te lopen, maar hopelijk lukt 10 km joggen wel...ik weet het, ik had me nooit moeten inschrijven :)

Alvast bedankt voor alle nuttige tips; trainingschema's, voedingstips, muziekkeuze op de MP3....
  • 0

#25 Naradia

Naradia

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1577 berichten

Posted 30 May 2013 - 23:17

Ik ben blij dat ik deze topic hier gevonden heb, want ik heb jullie advies nodig.

Ik heb me (met mijn zatte kop) ingeschreven voor de 10 km Midzomernacht run door Gent op 22 juni.

Nu moet je weten dat mijn conditie onbestaand is en dat ik al begin te piepen als ik twee verdiepingen met de trap naar boven moet.

Een week geleden ben ik begonnen met elke dag 3 km te lopen. De eerste km moet ik nog diep ademhalen, maar daarna loopt het vlot,tot mijn verbazing.

Hebben jullie tips hoe ik op minder dan 1 maand kan proberen om op 22 juni 10 km door de straten van Gent te lopen? Ik denk dat het me niet zal lukken om hard te lopen, maar hopelijk lukt 10 km joggen wel...ik weet het, ik had me nooit moeten inschrijven :)

Alvast bedankt voor alle nuttige tips; trainingschema's, voedingstips, muziekkeuze op de MP3....

10 km is wel veel he, zeker als je conditie zeer laag is :/.
De meesten gaan zeggen rustig opbouwen, maar dan gade nooit aan 10 km geraken :p. Dus
Ik zou elke dag die 10 km afleggen, en zo zoeken wat uw tempo is. Maar ge gaat daar prob. wel wat tijd voor moeten maken, want kdenk dat ge de eerste keer er toch een dik uur over zult doen :p. (tbh, ik vrees ervoor dat ge onder het uur zult geraken :/).
Qua muziek, ik luister gewoon naar de radio. Met up-tempo muziek gade sneller lopen, maar geen idee of ge het gaat kunnen volhouden zo (prob. not). Ge kunt het alleszins al beter volhouden met muziek, dus ik zou gewoon iets opzetten waar ge graag naar luistert ^^
  • 0
Dust of a star is forever

#26 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 31 May 2013 - 09:18

Eerlijk? Ik denk dat je gewoon beter niet mee doet… 10 km forceren in zo'n korte tijd als ge echt geen conditie hebt is gewoon vragen om miserie en blessures.

In tegenstelling tot wat Naradia zegt zou ik die 10 km niet lopen tot uw wedstrijd. 7,5 of 8 is denk ik genoeg. Tijdens een wedstrijd is gaan die laatste kilometers vanzelf beter. Een marathoner loopt meestal ook niet de volledige afstand voor z'n wedstrijd.

Ook belangrijk: niet elke dag lopen. Neem een dag rust tussenin zodat uw spieren kunnen herstellen, anders loopt ge ze kapot in plaats van te trainen. En niet door pijn heen lopen. Ik hoop voor jou dat je toch al iets van sport doet, dat je benen toch een beetje voorbereid zijn op de belasting.
Twee dagen voor de wedstrijden niet meer lopen.

En Naradia, 10 km in een uur voor iemand met 0 conditie? :/ Ofwel moet ik me nu heel hard schamen, ofwel overschat je de conditie van iemand die niet sport. Toen ik begon haalde ik met moeite 8 km/u.
Da's nog een tip: go slow, dan hou je het langer uit.

• 1

#27 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 31 May 2013 - 09:30

Ik heb die app ook gebruikt, imo véél beter dan die start to run van dat irritante mens :p
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#28 Naradia

Naradia

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1577 berichten

Posted 31 May 2013 - 09:47

En Naradia, 10 km in een uur voor iemand met 0 conditie? :/ Ofwel moet ik me nu heel hard schamen, ofwel overschat je de conditie van iemand die niet sport. Toen ik begon haalde ik met moeite 8 km/u.
Da's nog een tip: go slow, dan hou je het langer uit.

... prob. het tweede, srr :/.
  • 0

#29 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 31 May 2013 - 09:51

... prob. het tweede, srr :/.

No problem, ik hoop dat ik ook ooit zo'n conditie heb dat 10 km binnen het een uur een eitje lijkt :D
  • 0

#30 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 31 May 2013 - 10:00

Wissel gewoon elke dag af lopen / fietsen ~5 km elke keer (als ik stijve spieren heb van lopen helpt fietsen daar goed tegen) dan heb je rust voldoende + train je toch nog een beetje.

Als 5km vlot gaat is 10km geen probleem om rustig te doen

Edited by belgianbonzai, 31 May 2013 - 10:02.

• 0

#31 th0rg1l

th0rg1l

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 461 berichten

Posted 31 May 2013 - 13:11

Dank je voor de nuttige tips en reacties.

Ja, ik besef dat ik beter niet "JA" had gezegd, en ergens vrees ik ook wel dat ik de 10km niet zal kunnen uitlopen...maar aan de andere kant is het wel een enorme uitdaging hé

Ik denk dat ik jullie raad ga opvolgen en mij concentreren op het volgende:
- elke even dag loop ik mijn rondjes (en elke keer iets verder)
- elk oneven dag ga ik rustig fietsen (recuperatie) of zwemmen
- 2 x per week (op een even dag) alterneer ik tussen joggen en dan een paar honderd meter hardlopen, dan weer joggen enz..

De voorbije week heb ik mijn afstand zonder al te veel problemen kunnen opdrijven tot ongeveer 3,5 km. Als ik daar elke even dag 500 meter aan kan toevoegen, dan zou ik de 10km in theorie moeten halen. Of dat in de praktijk ook zo is, laat ik later wel weten

Dankzij Google Maps LAB (Distance Measurement Tool) heb ik voor elke even dag mijn parcours al uitgestippeld. Aan motivatie ontbreekt het me niet!

Hebben jullie nog tips voor voeding? Voornamelijk dan op de geduchte dag 22 juni om 22u00. Om hoe laat zouden jullie ten laatste eten en wat juist?

Alvast bedankt en merci voor de steun!
  • 0

#32 Naradia

Naradia

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1577 berichten

Posted 31 May 2013 - 16:34

Hebben jullie nog tips voor voeding? Voornamelijk dan op de geduchte dag 22 juni om 22u00. Om hoe laat zouden jullie ten laatste eten en wat juist?

Is dat zo laat? :o

Ik zou s'middags warm eten, en s'avonds boterham of macaroni ofzo. Ik zorg meestal dat er 2h30 tussen eten en lopen is, als er langer dan 4h tussen is -> mild, minder dan 2h30, -> mild :/.
  • 0

#33 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 04 June 2013 - 17:59

training moeten staken wegens pijn in me zij (milt ?)
morgen opnieuw proberen
  • 0

#34 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 04 June 2013 - 18:13

training moeten staken wegens pijn in me zij (milt ?)
morgen opnieuw proberen

Handen in een vuist houden terwijl je loopt, met je duim erin. :p
Ik weet niet of het echt helpt maar mijn vader zei me dat toch altijd en die liep vroeger met gemak 20km.

Edited by Dr.Gordon, 04 June 2013 - 18:14.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#35 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 04 June 2013 - 18:43

ja heb keer opgezocht zou mijn ademhaling onder controle moeten krijgen en blijkbaar helpt dat
(langer uitademenen dan inadmenen ofzo iets)
  • 0

#36 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 746 berichten

Posted 09 June 2013 - 07:30

Dank je voor de nuttige tips en reacties.

Ja, ik besef dat ik beter niet "JA" had gezegd, en ergens vrees ik ook wel dat ik de 10km niet zal kunnen uitlopen...maar aan de andere kant is het wel een enorme uitdaging hé

Ik denk dat ik jullie raad ga opvolgen en mij concentreren op het volgende:
- elke even dag loop ik mijn rondjes (en elke keer iets verder)
- elk oneven dag ga ik rustig fietsen (recuperatie) of zwemmen
- 2 x per week (op een even dag) alterneer ik tussen joggen en dan een paar honderd meter hardlopen, dan weer joggen enz..

De voorbije week heb ik mijn afstand zonder al te veel problemen kunnen opdrijven tot ongeveer 3,5 km. Als ik daar elke even dag 500 meter aan kan toevoegen, dan zou ik de 10km in theorie moeten halen. Of dat in de praktijk ook zo is, laat ik later wel weten

Dankzij Google Maps LAB (Distance Measurement Tool) heb ik voor elke even dag mijn parcours al uitgestippeld. Aan motivatie ontbreekt het me niet!

Veel succes met trainen voor de 10 km ^^. Zeker niet forceren en veel eiwitten eten, helpt bij de recuperatie van de spieren (ik eet altijd twee harde gekookte eitjes, zonder het eigeel op te eten)

Zelf heb ik gisteren mijn afstand terug iets vergroot! Nu 9 km in 1u10 zit bijna aan de 10 km en dan doordoen tot ik 1u30 aan stuk kan lopen!

Edited by basketfreak0, 09 June 2013 - 07:31.

• 0
Twitter: @Gurdis

#37 th0rg1l

th0rg1l

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 461 berichten

Posted 10 June 2013 - 09:34

Kleine update: ik zit nu aan 6km lopen (doe dat om de 2 dagen) en het gaat goed.

Hoe zit het eigenlijk met drinken? Op dit ogenblik drink ik vóór het lopen, en na het lopen, maar als ik 10 km moet lopen op 22 juni, hoe ga ik dan best tewerk? In de brochure van het evenement staat dat er over het hele parcours "water, fruitsappen, sportdrank en fruit" wordt uitgedeeld. Wat zouden jullie nemen en wanneer?

Is er trouwens nog iemand anders van het forum die meeloopt? http://www.gentloopt...rnachtrun-2013/
  • 0

#38 Limskaya

Limskaya

Event Manager

• Crew
  • 2481 berichten

Posted 10 June 2013 - 09:37

Kleine update: ik zit nu aan 6km lopen (doe dat om de 2 dagen) en het gaat goed.

Hoe zit het eigenlijk met drinken? Op dit ogenblik drink ik vóór het lopen, en na het lopen, maar als ik 10 km moet lopen op 22 juni, hoe ga ik dan best tewerk? In de brochure van het evenement staat dat er over het hele parcours "water, fruitsappen, sportdrank en fruit" wordt uitgedeeld. Wat zouden jullie nemen en wanneer?

Is er trouwens nog iemand anders van het forum die meeloopt? http://www.gentloopt...rnachtrun-2013/

Goed bezig!

Twee vriendinnen van mij gaan meelopen, dus waarschijnlijk ga ik wel voor hun supporteren ^^
  • 0

#39 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 746 berichten

Posted 10 June 2013 - 15:58

Goed bezig!
Ik ga straks 10 km lopen en ik ga enkel voordien drinken. Bij 9km lopen had ik alvast geen water nodig dus verwacht ik dit bij 10 km ook niet :-p

Edited by basketfreak0, 10 June 2013 - 15:58.

• 0
Twitter: @Gurdis

#40 battlefreak

battlefreak

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 29 berichten

Posted 10 June 2013 - 16:03

Goed bezig!
Ik ga straks 10 km lopen en ik ga enkel voordien drinken. Bij 9km lopen had ik alvast geen water nodig dus verwacht ik dit bij 10 km ook niet :-p

hehe, waarom willen jullie eigenlijk allemaal lopen als je je met de auto of die fiets kunt verplaatsen?

Trouwens, ik heb zelf helemaal geen loopervaring, maar als ik 9 km zou moet stappen zonder een plaspauze, dan is dat een klein mirakel. Zijn jullie dan allemaal wildplassers?
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: lopen, joggen, hardlopen

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users