Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Algemeen PlayStation Nieuws

ps3/ps4 ps3 ps4

• Please log in to reply
502 replies to this topic

#1 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 14 June 2013 - 09:44

In dit topic kan je algemene nieuwtjes posten over de PS4 alle PlayStation-platformen die je graag wil delen met de community!

Edited by valies, 11 February 2014 - 10:23.
vanaf nu niet alleen PS4, maar alles PlayStation

• 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#2 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 14 June 2013 - 09:51

Sony besteedt met de PS4 veel aandacht aan indies. Zo kunnen ze onder andere zelf hun games publiceren op PSN en worden er geen kosten in rekening gebracht voor updates. Deze strategie begint nu al vruchten af te werpen.

Zo heeft Oddworld co-creator Lorne Lanning laten weten dat zijn ‘New ‘N Tasty’ remake van Abe’s Oddysee wel naar de PS3 en PS4 zal komen, maar niet naar de Xbox 360 of Xbox One:

In an interview with Eurogamer, Lanning suggested that Microsoft only has eyes for bit, multi-million generating hits and sees indies and small teams as a weak prospect. He added that he has been trying to speak with Microsoft about releasing New ‘N Tasty on Xbox formats without success. “For Xbox One they’ve granted us a license for New ‘n’ Tasty! but they still say you need a publisher,” Lanning explained. “We don’t have a publisher so we’re not officially on the platform, even though we’re compatible, even though we’ll be ready to do it. Period.

Daarnaast heeft ook ontwikkelaar Dean Hall ook laten weten dat DayZ eerder naar de PS4 zal komen dan naar de Xbox One:

“We talked to both of them. But, as I’m sure you’re aware, Sony lets you self-publish and they don’t make you pay for updates,” Hall told Eurogamer. “Microsoft requires you to have a publisher. They have no digital distribution strategy and they require you to pay $10,000, or whatever it is, for updates.” Hall said that Bohemia likes Sony, and that he personally liked what he saw on the PlayStation 4.

Voor liefhebbers van indie-games wordt de PS4 dus the place to be :)
  • 0

#3 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 17 June 2013 - 08:41

Op de UK-site VG247 hebben ze een enquete gehouden voor de mening van de members over E3 en de next-gen consoles. De resultaten zijn opmerkelijk, zeker omdat de UK afgelopen generatie een Xbox land was:

Question One: Who ‘won’ the battle of the E3 conferences this year?

Microsoft – 30 votes
EA – 7 votes
Ubisoft – 22 votes
Sony – 446 votes
Nintendo – 7 votes

Question two: Will you buy an Xbox One at launch?

Yes – 57 votes
No – 544 votes
I’ll wait for a price drop – 57 votes

Question three: which next-gen console will you buy at launch?

PS4 – 667 voted
Xbox One – 97 voted
Neither – 169 voted

Het ziet er dus naar uit dat we komende generatie meer Britten op PSN gaan tegen komen. Of dat een goeie zaak is of niet laat ik in het midden :p
  • 0

#4 bertenburny

bertenburny

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1329 berichten

Posted 17 June 2013 - 08:59

kspeelde met wat britten (en een zwitser, zuidafrikaan,...) vaak BC2 en nadien ook nog beetje BF3, was wel altijd lachen met die manne
  • 0

ESO: Haze Ramoran Dunmer Dragonknight Tank/Dps - Smoked-Da-Herb Saxheel Templar Dps/Healer

GW2: Shiva Snowblade (Norn Thief) - Haze Hawkeye (Asura Warrior) - Mashira Barbarois (Charr Engi) - Glau Northrenlight (Norn Guard)
'http://bertenburny.d...ntart.com/'

#5 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 17 June 2013 - 09:03

kspeelde met wat britten (en een zwitser, zuidafrikaan,...) vaak BC2 en nadien ook nog beetje BF3, was wel altijd lachen met die manne

Feit. En in tegenstelling tot Schotten zijn ze tenminste verstaanbaar :p
  • 0

#6 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2457 berichten

Posted 17 June 2013 - 09:18

Liever de Britten dan de Fransen, ik weet niet wat het is met die mannen maar altijd moet er een beginnen zingen of bergen onzin uitkramen.
  • 2
When in doubt, use a hammer. Drie billn es een gat nalf

#7 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 17 June 2013 - 09:56

Persoonlijk heb ik er nooit veel last van gehad, maar heel wat gamers ergerden zich aan de ps3-controller. Voor de ps4 heeft Sony de controller grondig onder handen genomen, en het resultaat is een flinke verbetering als we polygon mogen geloven:

"For ergonomics in the controls; we saw it last generation with Halo, Halo pretty much defined how people held the Xbox with the old Duke controller," Moore said. "Sony's made some really good updates to the DualShock. When we got our hands on it and started playing, we were like, 'Holy crap, I think I've found my new favorite controller.'
  • 0

#8 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 17 June 2013 - 10:41

Persoonlijk heb ik er nooit veel last van gehad, maar heel wat gamers ergerden zich aan de ps3-controller. Voor de ps4 heeft Sony de controller grondig onder handen genomen, en het resultaat is een flinke verbetering als we polygon mogen geloven:

"For ergonomics in the controls; we saw it last generation with Halo, Halo pretty much defined how people held the Xbox with the old Duke controller," Moore said. "Sony's made some really good updates to the DualShock. When we got our hands on it and started playing, we were like, 'Holy crap, I think I've found my new favorite controller.'

Hetzelfde gevoel hier. Heb nooit last gehad met de DS3, deze is toch nog stukken beter. Ligt stukje beter in de hand, niet meer die glossy afwerking (al dat zweet altijd), betere sticks en triggers en de drukknop in de touchpad (wat voor mij toch een verrassing was) geeft wel iets extra, vind ik.
  • 0
Suit up!

#9 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 17 June 2013 - 11:02

Hetzelfde gevoel hier. Heb nooit last gehad met de DS3, deze is toch nog stukken beter. Ligt stukje beter in de hand, niet meer die glossy afwerking (al dat zweet altijd), betere sticks en triggers en de drukknop in de touchpad (wat voor mij toch een verrassing was) geeft wel iets extra, vind ik.

Tijdens het spelen van FPS games kreeg ik wel eens kramp na langdurige sessies, maar Real Triggers hebben dit volledig opgelost. Ik heb thuis wel een voorraad van die triggers aangelegd, heb er met Joe Danger 2 al drie kapot gespeeld :p
  • 0

#10 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 17 June 2013 - 11:07

Tijdens het spelen van FPS games kreeg ik wel eens kramp na langdurige sessies, maar Real Triggers hebben dit volledig opgelost. Ik heb thuis wel een voorraad van die triggers aangelegd, heb er met Joe Danger 2 al drie kapot gespeeld :p

Mja, na langdurige sessies, dat vind ik ergens ook normaal. Overdaad schaadt :) Maar heb paar games kort gespeeld met de controller en deze lijkt me beter, zonder af te stappen van aantal dingen die ik veel beter vind aan de DS dan aan Xbox-controller. Ik hou bv van die 2 sticks op die plaats en de D-pad is voor mij ook 1000x beter (weet dat het afhangt van je type games), maar kleine aanpassingen zijn meegenomen.
  • 0
Suit up!

#11 DiZX3

DiZX3

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 671 berichten

Posted 17 June 2013 - 11:35

Ik heb daar ook nog nooit last van gehad. Doordat ik de DS gewoon ben, zou ik het waarschijnlijk gewoon vervelend vinden om plots op een xbox-achtige controller over te schakelen.
Kan je een voorbeeld geven van hoe jij het touchpad moest gebruiken Yoni? Ik ben wel benieuwd of dat handig is in games.
  • 0

#12 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 17 June 2013 - 11:54

Ik heb daar ook nog nooit last van gehad. Doordat ik de DS gewoon ben, zou ik het waarschijnlijk gewoon vervelend vinden om plots op een xbox-achtige controller over te schakelen.
Kan je een voorbeeld geven van hoe jij het touchpad moest gebruiken Yoni? Ik ben wel benieuwd of dat handig is in games.

Touchpad zelf heb ik nooit echt moeten gebruiken, maar dat is ook 1 grote knop. Veel games gaan die dus gebruiken als startknop of voor bepaalde menu's op te roepen. En dan is het eigenlijk wel handig dat het zo'n grote knop is :) Op zich vind ik het straf van Sony dat ik geen enkele game heb gezien die het heeft gebruikt. Wil toch zeggen dat ze er volgens mij niet mee zoeken te overdrijven.
  • 0
Suit up!

#13 quinten7055

quinten7055

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2020 berichten

Posted 19 June 2013 - 04:10

Weet niet of het al geweten/gezegd is of niet... Maar blijkbaar zal je bij Ps+ ook cross-game chat, waardoor je ongeacht welke game je ook speelt, alsnog kan communiceren met vrienden. Eigenlijk is het al getoond in de video van sony, waarin de speler van killzone, zijn buddy oproept om samen te spelen terwijl hij knack speelt.
  • 0
<p><span style="color:#ff0000;">Psn: Fred_wemel,</span> <span style="color:#40e0d0;">Friendcode: 2380-3632-052</span><br><span style="color:#ff0000;">"Oh look, another visitor. Stay awhile... Stay FOREVER!" kamiccello</span>

#14 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 19 June 2013 - 10:33

Ook bij Penny Arcade zijn ze uitermate positief over de PS4-controller:

"Yesterday I felt my next child move for the first time. I felt her tiny feet kick through my wife's belly, my hand finally being given its first tactile evidence that my child is alive and healthy. That experience was several steps higher than feeling the PlayStation 4 controller for the first time but, damnit, they were closer than I'm comfortable admitting."

Cross-game chat is inderdaad ook al bevestigd, dus zo te zien heeft Sony de twee meest aangehaalde minpunten van de PS3 goed aangepakt!
  • 0

#15 quinten7055

quinten7055

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2020 berichten

Posted 19 June 2013 - 11:03

Ook bij Penny Arcade zijn ze uitermate positief over de PS4-controller:

"Yesterday I felt my next child move for the first time. I felt her tiny feet kick through my wife's belly, my hand finally being given its first tactile evidence that my child is alive and healthy. That experience was several steps higher than feeling the PlayStation 4 controller for the first time but, damnit, they were closer than I'm comfortable admitting."

Cross-game chat is inderdaad ook al bevestigd, dus zo te zien heeft Sony de twee meest aangehaalde minpunten van de PS3 goed aangepakt!

Inderdaad zie er echt volledig naar uit om de functies te kunnen gebruiken
  • 0
<p><span style="color:#ff0000;">Psn: Fred_wemel,</span> <span style="color:#40e0d0;">Friendcode: 2380-3632-052</span><br><span style="color:#ff0000;">"Oh look, another visitor. Stay awhile... Stay FOREVER!" kamiccello</span>

#16 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 20 June 2013 - 21:52

Releasedatum gespot bij Media Markt
Geplaatste afbeelding
http://ps4.4gamers.b...p-PlayStation-4
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#17 chesterfox40

chesterfox40

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2130 berichten

Posted 20 June 2013 - 22:58

Die cross game voice chat vind ik wel een verbetering.
  • 0

PSN: chester__44 WII U: chesterfox40
twitter: @Chesterfox40

#18 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 21 June 2013 - 16:24

Eerste blik op de interface (en die headset ziet er wel cheap uit :p)

1e comment is trouwens geweldig. :D Maar het lijkt er op dat je veel gaat kunnen doen zonder echt uit het spel te moeten gaan.
  • 0
Suit up!

#19 quinten7055

quinten7055

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2020 berichten

Posted 21 June 2013 - 16:36

1e comment is trouwens geweldig. :D Maar het lijkt er op dat je veel gaat kunnen doen zonder echt uit het spel te moeten gaan.

Klopt verwacht er ook wel redelijk veel van. Blijft wacht op resultaten maar ziet er zeer zeker niet slecht uit
  • 0

#20 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 21 June 2013 - 16:41

Trailer was al's vrijgegeven en staat al ff in de PS4 vragentopic. Vreemd dat PlayStation er nu opeens reclame over maakt ('k had het ook zien passeren vandaag) :p

Edit: 'k zie het al, was geen officiële PlayStation trailer :)
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

Also tagged with one or more of these keywords: ps3/ps4, ps3, ps4

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users