Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Gaming Laptop

gaminglaptop GTX Medion msi i7

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 14 June 2013 - 11:37

Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe laptop voor school en gaming. Voor school heb ik een deftige CPU nodig voor verschillende VM machines en programma's tegelijkertijd te kunnen draaien, dus liefst een i7 met 16 gb RAM en 15" 1080p scherm, en voor te gamen dacht ik aan een GTX (6/7)80M, natuurlijk ook een SSD'tje en een HDD.

Ik ben al wel een maand of 2 aan het zoeken, en ik heb tot nu toe 2 kandidaten gevonden die eventueel goed zouden kunnen zijn, dit zijn de Medion Erazer X6825 :
http://www.medion.co...ptop/30015530A1

en de MSI GT60 2OD :

http://www.msi.com/p...b/GT60-2OD.html

maar aangezien mijn budget maar tot een 1600-700 euro gaat zal het waarschijnlijk de medion worden.
Iemand ervaring met deze Erazer reeks?

En als er iemand nog een andere laptop in gedachten heeft met dezelfde specs, laat maar horen!
  • 0

#2 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 14 June 2013 - 12:53

Je hebt weinig keuze in de categorie, maar ik denk toch dat je dan voor Alienware moet gaan.
Als ik je eerst mag vertellen dat ik het concept 'gaminglaptop' maar nonsens vind. Als je er goed over nagedacht hebt. Mij best.
Medion zou ik afblijven, je bent bereid een grote som neer te tellen, dan ga je niet voor een derderangsmerk.
Ik ken van deze categorie verder niet al te veel. Maar ik weet dat je alleen Medion - MSI - Asus - Alienware hebt en dat Tweakers steevast een alienware uitkiest.
Alienware biedt al 765-770-780 aan. Alhoewel ik vermoed dat het gewoon rebrands van de 600 series zijn.
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#3 dapura

dapura

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1131 berichten

Posted 14 June 2013 - 14:04

waarom stel je niet zelf 1 samen op http://www.bto.eu/

Edited by dapura, 14 June 2013 - 14:04.

• 0

All that is necessary for the triumph of evil is,
that good men do nothing...

3DS friendcode: 4098-2759-5026 / PSN: Dapura

#4 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 14 June 2013 - 14:11

Tscheelt bijna niet in prijs en de bouwkwaliteit van BTO moet toch zeker onderdoen voor die van Dell.
  • 0

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#5 dapura

dapura

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1131 berichten

Posted 14 June 2013 - 14:17

Tscheelt bijna niet in prijs en de bouwkwaliteit van BTO moet toch zeker onderdoen voor die van Dell.

Dat weet ik niet hoor
  • 0

All that is necessary for the triumph of evil is,
that good men do nothing...

3DS friendcode: 4098-2759-5026 / PSN: Dapura

#6 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 14 June 2013 - 15:29

Je hebt weinig keuze in de categorie, maar ik denk toch dat je dan voor Alienware moet gaan.
Als ik je eerst mag vertellen dat ik het concept 'gaminglaptop' maar nonsens vind. Als je er goed over nagedacht hebt. Mij best.
Medion zou ik afblijven, je bent bereid een grote som neer te tellen, dan ga je niet voor een derderangsmerk.
Ik ken van deze categorie verder niet al te veel. Maar ik weet dat je alleen Medion - MSI - Asus - Alienware hebt en dat Tweakers steevast een alienware uitkiest.
Alienware biedt al 765-770-780 aan. Alhoewel ik vermoed dat het gewoon rebrands van de 600 series zijn.

Je hebt gelijk over 'gaminglaptop' maar de bedoeling van deze soort laptop voor mij is dat ik deze mobiel kan gebruiken voor te gamen (bv lanparty bij vrienden of dergelijke). Uiteraard is een vaste desktop een must :). Wat je zegt over Medion is inderdaad een van de puntjes waarvoor ik twijfel, de kwaliteit en afwerking is hierbij ver te zoeken.. Maar langs de andere kant is dit wel het goedkoopste voor wat je krijgt, want de GTX 680M is nog steeds beter dan de 765-770M, uiteraard niet als de 780M, maar ik heb net gechecked bij alienware, en hun duurste 15" laptop biedt enkel de 765M aan, en dit voor een 2300 euro, ok je krijgt er kwaliteit, goede service en afwerking bij, maar dat is toch iets te veel voor mijn budget.

Dus zolang ik geen 780M in een laptop tegekom voor een redelijke prijs ga ik bij de 680M blijven, tenzij iemand hier meer van afweet dan enkel de vergelijkingen op internet? Over de nieuwe generatie i7 dan is er toch niet zo veel verschil tussen een 3630QM (Medion) en een 4800MQ (alienware) dus hiervoor zou ik het niet doen.

Wat mij dus verbaast is dat Alienware (en enkele andere high end merken) toch niet steeds de 'beste' hardware aanbiedt voor toch een hoge prijs? of zie ik dit verkeerd?

Bedankt voor de website, ik zal eens bekijken of er iets deftig is dat in mijn budget past
  • 0

#7 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 14 June 2013 - 15:58

vind het nonsens dat je voor zo een kaart moet gaan, mijn asus van 1000euro draait skyrim op het hoogste aan een deftige fps (i73610qm icm gt650m)
medion is een no go, al veel te veel slechte ervaring, zelfde met bto, bouwkwaliteit is ondermaats voor de prijs. als je een volledige desktop in een laptop wil gaat uw budget toch omhoog moeten hoor
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#8 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 14 June 2013 - 16:20

vind het nonsens dat je voor zo een kaart moet gaan, mijn asus van 1000euro draait skyrim op het hoogste aan een deftige fps (i73610qm icm gt650m)
medion is een no go, al veel te veel slechte ervaring, zelfde met bto, bouwkwaliteit is ondermaats voor de prijs. als je een volledige desktop in een laptop wil gaat uw budget toch omhoog moeten hoor

een volledige desktop replacement wil ik niet niet, maar toch wel een klein 15" krachtpatsertje dat de komende 3-4 jaar kan doen wat ik wil. No offence, maar met een gt650m ben je over een dik jaartje niets meer denkik dan zo. Heb je eventueel een idee wat nog een goede laptop zou zijn?

En opzich zijn de specs van de Medion exact hetgene dat ik zoek, een i7, gtx680m, 16gb ram, ssd+hdd.. ik heb al veel sites afgegaan naar deze configuratie, maar het kwam steeds duurder uit..
  • 0

#9 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 14 June 2013 - 16:27

een volledige desktop replacement wil ik niet niet, maar toch wel een klein 15" krachtpatsertje dat de komende 3-4 jaar kan doen wat ik wil. No offence, maar met een gt650m ben je over een dik jaartje niets meer denkik dan zo. Heb je eventueel een idee wat nog een goede laptop zou zijn?

En opzich zijn de specs van de Medion exact hetgene dat ik zoek, een i7, gtx680m, 16gb ram, ssd+hdd.. ik heb al veel sites afgegaan naar deze configuratie, maar het kwam steeds duurder uit..

Ach, bij een laptop alleen op specs afgaan, was het maar zo simpel :D
Normaal zou ik unexpected gelijk geven, maar gezien de omstandigheden niemand...
Als ik de presentaties van de nieuwe generatie games zie. Future of gaming looks bright :p
Vervelende is dat een mobiele 680m de klus ook niet meer gaat klaren binnen 2 of 3 jaar.
Zoek dus niet naar een desktopvervanger, cause you ain't gonna find one...
  • 0

#10 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 14 June 2013 - 16:37

Ach, bij een laptop alleen op specs afgaan, was het maar zo simpel :D
Normaal zou ik unexpected gelijk geven, maar gezien de omstandigheden niemand...
Als ik de presentaties van de nieuwe generatie games zie. Future of gaming looks bright :p
Vervelende is dat een mobiele 680m de klus ook niet meer gaat klaren binnen 2 of 3 jaar.
Zoek dus niet naar een desktopvervanger, cause you ain't gonna find one...

Ja daar heb je ook weer gelijk in..

Of ik spaar nog een beetje meer en ik koop de MSI?
Of ik spendeer minder aan een gpu, maar meer aan de service en kwaliteit, en misschien kan er nog wel een snoepje af voor mijn desktop dan :)
  • 0

#11 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 14 June 2013 - 16:42

Ja daar heb je ook weer gelijk in..

Of ik spendeer minder aan een gpu, maar meer aan de service en kwaliteit, en misschien kan er nog wel een snoepje af voor mijn desktop dan :)

Dan zou ik het gewoon houden bij een 650m. Ik game persoonlijk alleen op lan-partys op een laptop. En daar doen wij meestal oldskool, aangezien 95 procent van mijn vrienden een laptop van 20jaar oud heeft...
  • 0

#12 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 14 June 2013 - 17:20

voor lan's zou ik juist een mini itx maken dan niet teveel weegt :p
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#13 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 14 June 2013 - 23:09

voor lan's zou ik juist een mini itx maken dan niet teveel weegt :p

nog altijd niet praktisch hé, je moet ook een scherm meesleuren enzo.
  • 2

#14 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 15 June 2013 - 08:08

nog altijd niet praktisch hé, je moet ook een scherm meesleuren enzo.

heb ik er wel voor over :p
  • 0

#15 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 15 June 2013 - 11:25

Zit er nix interessant in de XPS reeks van Dell?
  • 1
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#16 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 15 June 2013 - 11:36

Zit er nix interessant in de XPS reeks van Dell?

als hij een 780 wilt niet denk ik :)

maar je kan op de alienware veel korting scoren als je weet wat en hoe :)
  • 0

#17 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 15 June 2013 - 11:44

Dat hebben ze nog maar één maal gedaan, en daar hebben ze een pak commentaar over gekregen hoor :)
Niet iedereen wilt zoveel centen neertellen voor 'looks'.
De enige reden dat ze die toen gekozen hebben is doordat er zodanig veel promoties te vinden waren dat hij redelijk goedkoop werd :)

Ikzelf zou eens zien belke behuizing ze gebruiken bij BTO en als die degelijk is daar eentje bestellen. (zonder SSD, en zelf een SSD kopen online ) Vier jaar geleden hadden ze die MSI behuizingen en die waren zéér degelijk.

Ik zit zelf met zo'n MSI laptop, na vier jaar doet die nog getrouw dienst, heeft destijds 1300 euro gekost :)

Edited by 'Soul, 15 June 2013 - 11:47.

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#18 MassaK

MassaK

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 272 berichten

Posted 15 June 2013 - 12:56

Mss deze??
http://configure.eur...=bsd&cs=bebsdt1
  • 0

#19 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 15 June 2013 - 14:06

Mss deze??

Een workstation lijkt me zeker geen goed idee? :p
  • 0

#20 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 15 June 2013 - 17:08

Mss deze??

daar zit zelfs geen graka in dacht ik.
  • 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

Also tagged with one or more of these keywords: gaminglaptop, GTX, Medion, msi, i7

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users