Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Gaming Laptop

gaminglaptop GTX Medion msi i7

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#21 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 15 June 2013 - 17:16

daar zit zelfs geen graka in dacht ik.

Toch wel

AMD Radeon HD 8790M Graphics 2GB GDDR5
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#22 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 15 June 2013 - 17:19

Mss deze??
http://configure.eur...=bsd&cs=bebsdt1

Je hebt daar wel een 12,5" beeldscherm aangeduid.
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#23 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 15 June 2013 - 17:23

Toch wel

AMD Radeon HD 8790M Graphics 2GB GDDR5

Ik keek tussen die upgrade shizzle, geef toe het staat er wel heel klein bij :p

En inderdaad slechts een 12.5 inch scherm
  • 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#24 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 15 June 2013 - 18:50

Dat hebben ze nog maar één maal gedaan, en daar hebben ze een pak commentaar over gekregen hoor :)
Niet iedereen wilt zoveel centen neertellen voor 'looks'.
De enige reden dat ze die toen gekozen hebben is doordat er zodanig veel promoties te vinden waren dat hij redelijk goedkoop werd :)

Ikzelf zou eens zien belke behuizing ze gebruiken bij BTO en als die degelijk is daar eentje bestellen. (zonder SSD, en zelf een SSD kopen online ) Vier jaar geleden hadden ze die MSI behuizingen en die waren zéér degelijk.

Ik zit zelf met zo'n MSI laptop, na vier jaar doet die nog getrouw dienst, heeft destijds 1300 euro gekost :)

Ja zo'n MSI lijkt me een zeer deftig laptopje, enkel spijtig dat hij zo moeilijk en onduidelijk te verkrijgen is in België, je moet echt zien dat je niet de verkeerde koopt, of heb jij er betere ervaringen mee?

Maar uiteindelijk, de Medion, hij heeft goede specs, maar wat zijn zowat jullie redenen om hier niet voor te gaan? Hardware blijft toch hetzelfde, of het nu door medion of msi in mekaar gestoken is.. de manier waarop zal zeker wel verschillen en de kwaliteit van de andere onderdelen ook, maar een i7 in een medion, of een i7 in een msi zouden toch ongeveer hetzelfde moeten zijn qua prestaties? of niet?

Zit er nix interessant in de XPS reeks van Dell?

Enkel een gt 640m.. Spijtig toch, waar zitten al die leuke kaartjes..

Ja, opzich een deftige laptop, maar wel een klein schermpje, en een quadro.. ok zal zijn werk wel doen, maar ik heb gelezen dat quadro's meer voor professionele doeleinden gebruikt wordt?
  • 0

#25 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 15 June 2013 - 20:08

Ja zo'n MSI lijkt me een zeer deftig laptopje, enkel spijtig dat hij zo moeilijk en onduidelijk te verkrijgen is in België, je moet echt zien dat je niet de verkeerde koopt, of heb jij er betere ervaringen mee?

Maar uiteindelijk, de Medion, hij heeft goede specs, maar wat zijn zowat jullie redenen om hier niet voor te gaan? Hardware blijft toch hetzelfde, of het nu door medion of msi in mekaar gestoken is.. de manier waarop zal zeker wel verschillen en de kwaliteit van de andere onderdelen ook, maar een i7 in een medion, of een i7 in een msi zouden toch ongeveer hetzelfde moeten zijn qua prestaties? of niet?

Ik heb niets tegen medion hoor, het is een pak degelijker dan ACER qua bouwkwaliteit, maar het hangt sowieso af van model tot model.

Kijk eens rond voor reviews van diene medion, dat kan goed zijn dat da een degelijk beestje is :)
Tzelfde voor die MSI, eens goed zoeken naar hands-on.

Edited by 'Soul, 15 June 2013 - 20:08.

• 0

#26 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 15 June 2013 - 20:32

ik heb bij BTO eens gekeken en deze komt toch sterk in de buurt, het enige wat mij opviel is dat de gtx680m hier 4gb heeft terwijl hij bij medion 2gb heeft, kan dit kloppen? ik ben het al meer tegengekomen, maar toch niet 100% zeker.

http://www.bto.eu/ht...tID=583&lang=nl

Wat vinden jullie hier van? En heeft er iemand ervaring met levertijd en constructiekwaliteit van BTO?
  • 0

#27 MassaK

MassaK

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 272 berichten

Posted 16 June 2013 - 07:24

Je hebt daar wel een 12,5" beeldscherm aangeduid.

Had er nog moeten bijzetten >> '' je kan het nog aanpassen naar eigen smaak''

Graka >> AMD Radeon HD 8790M Graphics 2GB GDDR5 >> weet wel niet of dit een goede kaart en of deze gelijklopend is met de 7xx van nvidia

+ zitten nog meer flaws in het systeem ... kan geen xtra harde schijf nemen en dergelijke, dus geen combo ssd + hdd mogelijk ...

Is er hier ergens nen delete-knop :)
  • 0

#28 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 16 June 2013 - 09:29

ik heb bij BTO eens gekeken en deze komt toch sterk in de buurt, het enige wat mij opviel is dat de gtx680m hier 4gb heeft terwijl hij bij medion 2gb heeft, kan dit kloppen? ik ben het al meer tegengekomen, maar toch niet 100% zeker.

http://www.bto.eu/ht...tID=583&lang=nl

Wat vinden jullie hier van? En heeft er iemand ervaring met levertijd en constructiekwaliteit van BTO?

Vorig jaar waren de behuizingen degelijk. Naart schijnt gebruiken ze nog steeds dezelfde.

Dit zijn sobere behuizingen die veel wegen. Maar aangezien je sowieso een gamelaptop wilt wist je wel dat die veel kon wegen. En Sober, nja das subjectief hé ik heb liever nen zwarte laptop dan eentje met twintigduizend lichtjes :p

Ik weet niet waarom maar de 7970 versie is 200+ euro goedkoper en die kaart is volgens hun benchmarks sneller dan de gtx680m

http://www.btodownlo...S/GPU-index.pdf

Edited by 'Soul, 16 June 2013 - 09:31.

• 0

#29 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 16 June 2013 - 09:45

Vorig jaar waren de behuizingen degelijk. Naart schijnt gebruiken ze nog steeds dezelfde.

Dit zijn sobere behuizingen die veel wegen. Maar aangezien je sowieso een gamelaptop wilt wist je wel dat die veel kon wegen. En Sober, nja das subjectief hé ik heb liever nen zwarte laptop dan eentje met twintigduizend lichtjes :p

Ik weet niet waarom maar de 7970 versie is 200+ euro goedkoper en die kaart is volgens hun benchmarks sneller dan de gtx680m

http://www.btodownlo...S/GPU-index.pdf

Ja ik verwacht me niet op een lichte laptop :)

Ik vind de behuizing precies nog niet zo slecht, ik ben ook voor een sobere laptop, en dat verlicht toetsenbord is ook wel handig (en cool) + je krijgt blijkbaar veel extra's bij BTO, dus waarschijnlijk wordt het een van hun.

Ja de 7970m is goedkoper, maar toch zeggen veel websites dat deze ongeveer dezelfde prestaties hebben? Iedereen lijkt wel voor de 680m te gaan, maar dan wel puur uit performance en niet uit prijs..

Wat denken jullie hiervan? welke is beter, de 7970m of de 680m ? want als ik de 7970m pak kan ik wel investeren in een betere i7? of toch maar voor de zekerheid en kwaliteit voor de 680m gaan en een gewone 3630QM ?
  • 0

#30 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 16 June 2013 - 10:02

Ja ik verwacht me niet op een lichte laptop :)

Ik vind de behuizing precies nog niet zo slecht, ik ben ook voor een sobere laptop, en dat verlicht toetsenbord is ook wel handig (en cool) + je krijgt blijkbaar veel extra's bij BTO, dus waarschijnlijk wordt het een van hun.

Ja de 7970m is goedkoper, maar toch zeggen veel websites dat deze ongeveer dezelfde prestaties hebben? Iedereen lijkt wel voor de 680m te gaan, maar dan wel puur uit performance en niet uit prijs..

Wat denken jullie hiervan? welke is beter, de 7970m of de 680m ? want als ik de 7970m pak kan ik wel investeren in een betere i7? of toch maar voor de zekerheid en kwaliteit voor de 680m gaan en een gewone 3630QM ?

Als die 200 euro goedkoper is zou ik het wel weten :)
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#31 MooseTheStampede

MooseTheStampede

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 349 berichten

Posted 16 June 2013 - 12:13

Lenovo heeft goeie gebalanceerde laptops qua performance en budget. Iemand die ik ken heeft een Lenovo en speelt daar probleemloos de laatste bioshock op en het heeft hem iets rond de 1000 euro gekost.

veel mensen denken aan BTO om Clevo barebones te gaan customizen, maar ik heb dat bij http://www.mysn.eu/ gedaan voor minder geld en een zeer snelle service.
  • 0

There is no kill like overkill, squashing a spider with a mallet also counts as a headshot.

PSN: Spikey556 // Steam: MooseTheStampede

#32 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 21 June 2013 - 12:31

Update:

Ik heb de BTO besteld http://www.bto.eu/ht...nl<br /><br />met 16 gb RAM, 1 tb HDD, 250 SSD, i7 3630QM & gtx680m. Wel een beetje duurder uitgedraaid, zonder btw 1600 euro :)
Maar dus toch een heel mooi laptopje denkik, wat vinden jullie hiervan? ik geef nog een update als ik hem heb aangekregen. Vandaag betalen :)
  • 0

#33 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 22 June 2013 - 10:27

de 7970 versie leek me dan toch interessanter omdat hij zoveel goedkoper was :p
  • 0

#34 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 22 June 2013 - 11:08

de 7970 versie leek me dan toch interessanter omdat hij zoveel goedkoper was :p

Ja maar ik wou toch op safe spelen, ik heb er nog wat opzoekwerk rond verricht en algemaan kwam de 680 net iets beter uit en ook qua verbruik. Maar ja langs de ene kant is het eigenlijk wel een 200 euro weggesmeten, maar ik hoop toch te merken waarom :)

Edited by Mathijs003, 22 June 2013 - 11:09.

• 0

#35 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 22 June 2013 - 23:31

Ja maar ik wou toch op safe spelen, ik heb er nog wat opzoekwerk rond verricht en algemaan kwam de 680 net iets beter uit en ook qua verbruik. Maar ja langs de ene kant is het eigenlijk wel een 200 euro weggesmeten, maar ik hoop toch te merken waarom :)

Ach, het is ook maar een luttele som van 200 euro... :p
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#36 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 23 June 2013 - 18:59

Ach, het is ook maar een luttele som van 200 euro... :p

Wat moet ik er anders mee doen hé.. :rolleyes:
  • 0

#37 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 15 August 2013 - 11:03

Update : Zeer tevreden met mijn BTO (clevo p150EM). Hij kan alles aan op ultra, enkel crysis 3 heeft hij nog wat moeilijkheden mee, maar valt op te lossen met een beetje overclocking van MSI afterburner :)

680m loopt nu stabiel @ 810/2066 3dmark 11 -> P6490

Hebben jullie trouwens enig idee hoe ik de fanspeed zou kunnen regelen? Vroeger werkte bij clevo de fn+1 manier, maar bij de nieuwe versie niet meer, eveneens als MSI afterburner en speedfan werkt niet. Om te gaan knoeien met de BIOS heb ik niet veel zin in. suggesties?
  • 0

#38 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 15 August 2013 - 21:29

speedfan misschien :) maar als die niet werkt, zoals je zei, dan weet ik het ook niet... en bij een laptop kan je in de bios niet veel doen :) fans al zeker niet (ook al geprobeerd)

Edited by Unexpected, 15 August 2013 - 21:30.

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#39 Mathijs003

Mathijs003

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 22 berichten

Posted 16 August 2013 - 10:11

speedfan misschien :) maar als die niet werkt, zoals je zei, dan weet ik het ook niet... en bij een laptop kan je in de bios niet veel doen :) fans al zeker niet (ook al geprobeerd)

Spijtig, want mijn gpu fan draait op momenten dat het helemaal niet moet, als hij moet draaien doet hij het wel, maar ik weet ook niet of hij dan op de volle 100% draait, wat ik graag zou kunnen instellen aangezien ik er nogal lang mee game..

Ik heb de vraag gesteld aan BTO en Clevo zelf, nu wachten op een antwoord..
  • 0

#40 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 16 August 2013 - 10:26

Spijtig, want mijn gpu fan draait op momenten dat het helemaal niet moet, als hij moet draaien doet hij het wel, maar ik weet ook niet of hij dan op de volle 100% draait, wat ik graag zou kunnen instellen aangezien ik er nogal lang mee game..

Ik heb de vraag gesteld aan BTO en Clevo zelf, nu wachten op een antwoord..

zal wss niet kunnen, is zeer gevaarlijk imo....
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Also tagged with one or more of these keywords: gaminglaptop, GTX, Medion, msi, i7

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users