Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 vulder534

vulder534

Newbie

• Member
  • Pip
  • 24 berichten

Posted 23 June 2013 - 22:16

Hallo iedereen, alvast bedankt voor het bekijken van dit topic en mij eventueel te kunnen helpen.

Ik ben dus op zoek naar een headset met een goede geluidskwaliteit en zeer degelijke microfoon + het moet een OVER-EAR model zijn.
Het aanschaffen van een zeer goede headset + stand alone microfoon is geen optie.

Ik ben namelijk gelimiteerd qua aankoop doordat ik niet zo'n goede pc heb met een (vermoedelijk in-build) 5.1 soundcard.

Budget: 50€ - 175€ (ik ben dus bereid een redelijk budget te spenderen)

Ik heb al heel wat research gedaan en ben uiteindelijk tot dit lijstje uitgekomen (begonnen met 20 headsets):

- Plantronics Gamecom 780 (80€)
- Razer Tiamat 2.2 (100€)
- Razer Megalodon (150€) (Ik heb gehoord dat de 7.1 mode op deze slecht is + veel problemen met microfoon?)
- ... (geef gerust nog andere mogelijkheden, ik sta open voor alles).

Ik prefereer een headset met 7.1 dolby surround sound, maar een goede stereo headset kan evengoed, zelfs beter zijn!

Ook de sennheiser pc 350/360 vielen mij op, maar deze eisen een goede soundcard om hun optimaal vermogen te kunnen benutten, waarover ik dus niet beschik.

Ik ben dagdagelijks bezig met muziek + ik ben een "muzikant", dus ik heb al heel wat studio headsets versleten en weet wat goede geluidskwaliteit is.

Alvast bedankt om mij te helpen!
Mvg, Nathan.
  • 0

#2 Jimmos

Jimmos

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1738 berichten

Posted 23 June 2013 - 22:34

Ik heb een razer electra voor op de pc en die vind ik wel vrij goed, ik heb er 60 euro voor betaald denk ik
  • 0

XBOXLIVE : EvX RefLexZz x ----- PSN: Jimmos409

|Fans are the heart of Football|

#3 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 23 June 2013 - 23:43

Koop een clip-on microfoon (rond de 10€?) en met de rest van het geld een deftige koptelefoon.
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#4 vulder534

vulder534

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 24 berichten

Posted 24 June 2013 - 18:46

Wel het probleem is dat ik namelijk veel game bij vrienden. Er wordt dus heel wat rondgelopen om drank/eten te halen of om even een pauze te nemen. Met de andere teamgenoten praten we via skype. Daarmee is een headset met microfoon enorm handig.

Een vriend van me heeft een clip-on mic en bij een bruuske beweging (vb even uitrekken na een vermoeiende match) maakt de microfoon zeer veel lawaai (door het contact met de kleren).
Een goeie standalone microfoon kost ook al snel 100€-150€. Bij een headset heb je veel meer beweegelijkheid en blijf je duidelijk hoorbaar.

Thuis game ik vaak met mijn Sennheiser HD 558 studio headset (enkel als ik alleen ben).

Call me ignorant, maar ik prefereer een 'gaming' headset :)

Ik dacht dat de Razer electra geen microfoon had? Anders inderdaad een zeer kwalitatieve headset.
  • 0

#5 bevdberg

bevdberg

Newbie

• Member
  • Pip
  • 18 berichten

Posted 01 July 2013 - 08:30

Blijf weg van razer megalodon, heb hem zelf.. Dat is trouwens toch een USB versie? Hoeveel kost een siberia V2 nouwerdagen? Veel goeds te horen daarover :)
  • 0

#6 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 01 July 2013 - 11:00

Ik heb de Cm Storm Sirus, prima ding. Weet niet hoe die andere headsets zijn maar vind de Sirus erg comfortabel.
  • 0

#7 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 07 July 2013 - 23:39

http://www.modmic.com/ ?
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#8 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 2559 berichten

Posted 08 July 2013 - 13:35

Koop een clip-on microfoon (rond de 10€?) en met de rest van het geld een deftige koptelefoon.

Wel oppassen met van die cheap clip on mics. Werkt wel, maar de kwaliteit is vaak minder :p
  • 0

ruh roh

#9 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 678 berichten

Posted 08 July 2013 - 13:54

Ik heb de razer carcharias. Nog nooit problemen mee gehad, geluid is voor mijn oren perfect. Ik heb ook nog nooit klachten gehad van anderen over de microfoon... :p
Prijs rond de 70 € dacht ik.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Headset, Koptelefoon, Razer, Turtlebeach, Sennheiser, Tiamat, Gamecom, Tritton, Megalodon, 7.1 surround, sound, stereo headset, PC 360, PC 350

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users