Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Steam Machine

steam valve machine steambox steamos linux gaming pc console bigscreen

• Please log in to reply
90 replies to this topic

#1 The VendeTTa Lord

The VendeTTa Lord

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 177 berichten

Posted 06 November 2013 - 17:45

Geplaatste afbeelding

Hallo iedereen!

Ik neem aan dat de meesten onder jullie de naam " SteamBox " of "Steam Machine" wel bekend in de oren klinkt?

Indien niet, dit is een console/pc (hardware) die door Valve en 3rd party gereleased zal worden. De Steam Machine is eigenlijk een "unieke" combinatie van pc-hardware, een Linux OS (SteamOS) en een unieke controller van Valve (moet fungeren als muis + keyboard).

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

De specificaties van dit toestel variëren. Hiermee zal Valve telkens een verschillend doelpubliek willen aanspreken (aangezien Steam een gigantische hoeveelheid Arcade-titels bevat). Een korte opsomming van de tot nu toe bekende specs kan je hieronder vinden:

The 300 prototype units will ship with the following components:
GPU: some units with NVidia Titan, some GTX780, some GTX760, and some GTX660
CPU: some boxes with Intel i7-4770, some i5-4570, and some i3
RAM: 16GB DDR3-1600 (CPU), 3GB GDDR5 (GPU)
Storage: 1TB/8GB Hybrid SSHD
Power Supply: Internal 450w 80Plus Gold
Dimensions: approx. 12 x 12.4 x 2.9 in high

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Nu is het volgens Valve mogelijk om je Steam Machine volledig aan te passen. Bv: Er komt een nieuw game uit en je kan dit nogal moeilijk draaien met je huidige Steam Machine. Dan kan je gewoon een extra latje RAM bijsteken of een nieuwe grafische kaart toevoegen/vervangen. Of dit op termijn voordeliger gaat uitkomen dan een console valt nog af te wachten (?).

Het besturingssysteem, SteamOS is een variant van Linux. Hier is verder nog niet veel van geweten.

De gamemachine van Valve zal nog tot begin 2014 op zich laten wachten.

Wat zijn jullie meningen over dit systeem?

//We kunnen eventueel ook nakijken of we zelf een eigen Steam Machine kunnen samenstellen?
Voor meer info hierover kan je altijd terecht op http://www.reddit.com/r/buildapc/

Bronnen:
http://steamcommunit...128928746175450
http://www.reddit.com
http://nl.hardware.i...am-machine-zien

Edited by The VendeTTa Lord, 06 November 2013 - 17:49.

• 1

NNID: VendeTTa | Steam: V3ndeTTaLord | Find me on Twitter: V3ndeTTaLord

BADASS PC-NES-SNES-ATARI2600-GAMECUBE-XBOX-WII-WIIU-XBOX360-DS-3DS-PSVITA

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:04

Steam machine
Een pc imo, die de naam console krijgt.
Snap al de shizzle er ook niet rond, t is echt puur een pc in een mooiere case die in de woonkamer past.

En hoe idioot is het ook niet dat er een titan en een i7 in zitten? twee veel te dure componenten die weinig bedragen maar wel veel kosten...
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:20

Steam machine
Een pc imo, die de naam console krijgt.
Snap al de shizzle er ook niet rond, t is echt puur een pc in een mooiere case die in de woonkamer past.

En hoe idioot is het ook niet dat er een titan en een i7 in zitten? twee veel te dure componenten die weinig bedragen maar wel veel kosten...

Nope, want alle functie buiten het gamen zijn niet aanwezig in SteamOS. SteamOS is gewoon een OS dat echt enkel en alleen games kan doen draaien.

Bij de naam pc stel ik me toch meer voor dan dat alleen ;)
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:23

Nope, want alle functie buiten het gamen zijn niet aanwezig in SteamOS. SteamOS is gewoon een OS dat echt enkel en alleen games kan doen draaien.

smijt steamos van de schijf en der kan gelijk welken andere linus/windows/gelijkwat op
en aangezien steamos al een linux is is het sowieso mogelijk om der al de rest op te doen denk ik zo
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#5 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:24

smijt steamos van de schijf en der kan gelijk welken andere linus/windows/gelijkwat op
en aangezien steamos al een linux is is het sowieso mogelijk om der al de rest op te doen denk ik zo

Dan heb je geen Steam Machine meer e, maar een gewone computer. SteamOS is net de bedoeling dat het zich puur richt op gaming.
  • 0

#6 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:30

Dan heb je geen Steam Machine meer e, maar een gewone computer. SteamOS is net de bedoeling dat het zich puur richt op gaming.

my point ;)
Als ik op mijn pc nu steamOS zet, is dat dan ook een console?
  • 0

#7 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:31

my point ;)
Als ik op mijn pc nu steamOS zet, is dat dan ook een console?

Qua functies etc, ja.
  • 0

#8 majorphilippe

majorphilippe

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 472 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:38

Doet me een beetje denken aan die Alienware desktopjes :)
  • 0
GW2: Sanguin.1052

#9 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:40

Ja

lol, het staat hier dus vol met consoles :D
oke, ff serieus, het is ne pc, met een wat getweakte linux
Ik weet niet aan wat prijs ze er gaan komen, maar ik zie dit niet echt aanslaan.
Ten eerste omdat diegene die steam kennen, hebben toch ook al wat kennis van pc, want ze gamen op een pc en meestal is dat geen pc'ke uit de MM of krefel ofzo. Dat zijn PC's waar ze zelf iets aan gaan kunnen doen.
Ten tweede, als het is om met een controller op pc te gaan spelen, kunnen ze evengoed een een xbox controller kopen of, mocht steam hem zelf apart verkopen, hun controller
Ten derde, als het is omdat het mooier staat en omdat ge een goede console wilt in de woonkamer, dan zijt ge nog steeds beter af met een eigen pc met een eigen OS waar ge wel alles mee kunt (weet niet hoe beperkt het steam os zal zijn) en imo zijn der toch genoeg cases te koop voor gelijk waar eh
Ten vierde, samenhangend aan punt 1, het steampubliek zie ik dit niet kopen, zie punt 1, en als ze het dan in de winkel plaatsen, dan gaat er een fameus prijskaartje aanhangen (pak een i5 en een gtx 770 en kijk wat die al kost)

Doet me een beetje denken aan die Alienware desktopjes :)

op het feit na dat die alienware veel te duur en heel lelijk is
  • 0

#10 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 06 November 2013 - 19:52

op het feit na dat die alienware veel te duur en heel lelijk is

da's geen feit maar een mening.
  • 1

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#11 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 06 November 2013 - 20:04

het lelijk zijn dan toch, ze blijven te duur
  • 0

#12 majorphilippe

majorphilippe

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 472 berichten

Posted 06 November 2013 - 20:41

Ik vind die eigenlijk best nog wel mooi net zoals die steambox erboven. Het klopt natuurlijk wel dat je veel teveel betaald en hoe ze het koelen is me ook een raadsel.
  • 0
GW2: Sanguin.1052

#13 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 06 November 2013 - 20:56

Ik vind die eigenlijk best nog wel mooi net zoals die steambox erboven. Het klopt natuurlijk wel dat je veel teveel betaald en hoe ze het koelen is me ook een raadsel.

Alienware of steambox?
steambox vraag ik me ook af :p
  • 0

#14 The VendeTTa Lord

The VendeTTa Lord

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 177 berichten

Posted 06 November 2013 - 23:15

Het is een open console met reguliere pc hardware. Je weet wat je hardware kan en je weet wanneer je moet upgraden. Ik kijk uit naar de prijs van de verschillende toestellen.
  • 0

NNID: VendeTTa | Steam: V3ndeTTaLord | Find me on Twitter: V3ndeTTaLord

BADASS PC-NES-SNES-ATARI2600-GAMECUBE-XBOX-WII-WIIU-XBOX360-DS-3DS-PSVITA

#15 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 06 November 2013 - 23:36

Wat gaan ze daarvoor vragen?
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#16 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 06 November 2013 - 23:45

Het is een feit dat ze overpriced brol zijn though ^^
  • 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#17 Naradia

Naradia

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1577 berichten

Posted 06 November 2013 - 23:45

Steam controller zal apart verkocht worden btw, dat is reeds bevestigd geweest... ooit :p
  • 0
Dust of a star is forever

#18 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 07 November 2013 - 00:25

Het is een feit dat ze overpriced brol zijn though ^^

Brol? Feit? Wil ik wel eens bewijzen van zien.
  • 0

#19 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 07 November 2013 - 03:40

Ik denk het niet, ze zeggen in de FAQ 'Users can alter or replace any part of the software or hardware they want.'

Volgens mij is het zoals een gewone linux (die wel geoptimaliseerd is om te gamen) maar waar je ook nog steeds al de rest met kan.

Edited by Enzime, 07 November 2013 - 04:36.

• 0

#20 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 07 November 2013 - 14:24

Ik denk het niet, ze zeggen in de FAQ 'Users can alter or replace any part of the software or hardware they want.'

Volgens mij is het zoals een gewone linux (die wel geoptimaliseerd is om te gamen) maar waar je ook nog steeds al de rest met kan.

In een artikel van Engadget (of TheVerge) las ik dat het OS echt puur enkel voor gaming is. Foto's bekijken, zelf mapjes aanmaken en meer kon je niet.

Ik zal hier sebiet de quote eens neerzetten. Ik weet natuurlijk niet of Valve het nog gaat uitbreiden en dat het nu een 'start' was.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: steam, valve, machine, steambox, steamos, linux, gaming, pc, console, bigscreen

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users