Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Steam Machine

steam valve machine steambox steamos linux gaming pc console bigscreen

• Please log in to reply
90 replies to this topic

#21 majorphilippe

majorphilippe

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 472 berichten

Posted 07 November 2013 - 15:09

Alienware of steambox?
steambox vraag ik me ook af :p

Alienware is zeker duur voor wat je krijgt maar dit kan ook niet goedkoop zijn. :p
  • 0
GW2: Sanguin.1052

#22 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 07 November 2013 - 15:25

Waarom zou je een pc kopen die niet eens een pc is? Wat zal die setup met Titan of 780 wel niet kosten man?
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#23 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 November 2013 - 16:15

Waarom zou je een pc kopen die niet eens een pc is? Wat zal die setup met Titan of 780 wel niet kosten man?

veel te veel :p
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#24 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 07 November 2013 - 22:11

Voor echte next gen betaal je hé... Je gaat er ook hebben met een GTX660 (of wat het ook mag zijn tegen de echte uitkomen), dat is praktisch hetzelfde dan wat de nieuwe consoles hebben en meer dan genoeg voor de meeste (of ge moet een 120hz scherm hebben, of een resolutie van 2560x1600 of hoger) :p

Edited by Enzime, 07 November 2013 - 22:12.

• 0

#25 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 November 2013 - 22:14

Voor echte next gen betaal je hé... Je gaat er ook hebben met een GTX660 (of wat het ook mag zijn tegen de echte uitkomen), dat is praktisch hetzelfde dan wat de nieuwe consoles hebben en meer dan genoeg voor de meeste (of ge moet een 120hz scherm hebben, of een resolutie van 2560x1600 of hoger) :p

De 4K tv's komen op eh :) ze gaan nooit aan de prijs van de ps4 geraken denk ik
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#26 Aeryon616

Aeryon616

Newbie

• Member
  • Pip
  • 13 berichten

Posted 07 November 2013 - 22:45

De Titan begint bij 999 euro, bij alternate tenminste. Maar ik denk dat die prijs ergens anders in retail niet veel zal verschillen. Ik denk dat je voor de high-end Steam Machine al ergens moet gaan kijken richting de 1300 tot 1700 euro.

Maar zoals On a roll al zei, je gaat verschillende versies hebben, met verschillende set ups en ook prijzen. Het ideale beeld van de Steam Machine is een heel erg basic Pc met veel opslag, om zo te streamen naar een high-end Steam Machine die op een Tv aangesloten is.
  • 0

#27 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 07 November 2013 - 23:02

Volgende consoles kunnen dat toch niet aan.. zoals ik dus zei: als je echte next wilt moet je betalen hé :p En het duurt nog wel lang voor dat de Steam Machines komen, prijsklasse van PS4 is mss te maar die van de One moet misschien wel doenbaar zijn denk ik (zo'n GPU bv is zelfs nog maar 170 euro, over een half jaar nog minder).

De Titan begint bij 999 euro, bij alternate tenminste. Maar ik denk dat die prijs ergens anders in retail niet veel zal verschillen. Ik denk dat je voor de high-end Steam Machine al ergens moet gaan kijken richting de 1300 tot 1700 euro.

Maar zoals On a roll al zei, je gaat verschillende versies hebben, met verschillende set ups en ook prijzen. Het ideale beeld van de Steam Machine is een heel erg basic Pc met veel opslag, om zo te streamen naar een high-end Steam Machine die op een Tv aangesloten is.

Titan valt al te vinden voor minder dan 900 euro maar ik weet niet of die al in prijs gezakt is want een 780 kan je al vinden voor 430 euro ofzo.

En volgens mij is het andersom: streamen van een krachtige PC naar uw Steam Machine (en dat is volgens mij grotendeels om alle games te kunnen spelen). Ik denk dat hun ideale beeld is: alle toekomstige games supporten SteamOS en je speelt gewoon van uw Steam Machine :p
  • 0

#28 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 07 November 2013 - 23:31

Je zou maar zot zijn 1500 euro te betalen voor een pc die eigenlijk enkel kan gamen... of zie ik dat verkeerd? :/
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#29 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 08 November 2013 - 02:10

't is gewoon een PC met SteamOS, je zal waarschijnlijk wel kunnen dualbooten en iets anders installeren.
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#30 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 08 November 2013 - 15:26

Ik snap die 4K TV affaires eigenlijk niet. Op normale kijkafstanden moet ge al een 80 inch tv of groter hebben voor ge ook maar iets van verschil zult zien. En meer dan 100 inch voor er een wezenlijk verschil is.
Alleen zaken zoals de rift zie ik daar een echt voordeel mee halen.

Je zou maar zot zijn 1500 euro te betalen voor een pc die eigenlijk enkel kan gamen... of zie ik dat verkeerd? :/

Je kan er zelf je OS opzetten hé, maar indien de losse onderdelen goedkoper gaan zijn (which they will) dan ja ge moet zot of een leek zijn :) Ik vermoed dan ook dat ze de 'pc leek' markt proberen aan te spreken met deze steammachines (of ze zullen de hardware met verlies moeten kopen waar iedereen van zou kunnen profiteren dus I don't see that happening)

Edited by 'Soul, 08 November 2013 - 15:34.

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#31 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 08 November 2013 - 16:32

Ik snap die 4K TV affaires eigenlijk niet. Op normale kijkafstanden moet ge al een 80 inch tv of groter hebben voor ge ook maar iets van verschil zult zien. En meer dan 100 inch voor er een wezenlijk verschil is.
Alleen zaken zoals de rift zie ik daar een echt voordeel mee halen.

Hebt ge al eens een 4K gezien? Dat scherm is gewoon veel mooier :>
  • 0

#32 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 483 berichten

Posted 08 November 2013 - 17:43

Ik snap niet waarom iedereen hier bezig is dat de steambox een 'gewone pc' is. Wat is een Playstation, xbox, of Wii dan? Het is toch allemaal wat hardware in een doos. Met dit verschil dat je de ene doos aan je tv hangt?
Het ligt misschien aan mij, maar ik snap niet waarom iedereen hier zo tegen is. Een beetje extra concurrentie zal zeker geen problemen geven voor ons, in tegendeel zelfs.
  • 0
BAZINGA!!

#33 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 08 November 2013 - 18:51

Ik snap niet waarom iedereen hier bezig is dat de steambox een 'gewone pc' is. Wat is een Playstation, xbox, of Wii dan? Het is toch allemaal wat hardware in een doos. Met dit verschil dat je de ene doos aan je tv hangt?
Het ligt misschien aan mij, maar ik snap niet waarom iedereen hier zo tegen is. Een beetje extra concurrentie zal zeker geen problemen geven voor ons, in tegendeel zelfs.

Das wel kort door de bocht ook ze. Concurrentie zal er al niet zijn omdat het onbekend zal zijn voor diegenen die het kopen in een winkel en veel duurder zal zijn ook dan de consoles.
Het verschil met een PS of Xbox is dat het hier gaat over helemaal aparte hardware, die gewoon bestaat zoals een PC uit afzonderlijke componenten. Je hebt hier zelf een beperkend OS ten opzichte van andere consoles, indien ze, zoals sommige hier zeggen, enkel gaming gaan toelaten.
  • 0

#34 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 08 November 2013 - 19:02

Das wel kort door de bocht ook ze. Concurrentie zal er al niet zijn omdat het onbekend zal zijn voor diegenen die het kopen in een winkel en veel duurder zal zijn ook dan de consoles.
Het verschil met een PS of Xbox is dat het hier gaat over helemaal aparte hardware, die gewoon bestaat zoals een PC uit afzonderlijke componenten. Je hebt hier zelf een beperkend OS ten opzichte van andere consoles, indien ze, zoals sommige hier zeggen, enkel gaming gaan toelaten.

Dat zou ik nog niet te snel zeggen, iedereen kijkt altijd naar die box met de titan in maar vergeet niet dat ze vele verschillende prototypes hebben rondgestuurd met goedkopere kaarten in. Valve is zo dom niet hoor.
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#35 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 08 November 2013 - 20:45

Dat zou ik nog niet te snel zeggen, iedereen kijkt altijd naar die box met de titan in maar vergeet niet dat ze vele verschillende prototypes hebben rondgestuurd met goedkopere kaarten in. Valve is zo dom niet hoor.

ja, maar dan nog, zelfs een 660 kost nog geld hé :-)
  • 0

#36 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 09 November 2013 - 17:33

Hebt ge al eens een 4K gezien? Dat scherm is gewoon veel mooier :>

op 10 cm ja, voor de rest ligt dat echt niet aan '4k' ze, ik wacht dan liever op een OLED :)

Dus het feit dat dat scherm 'mooier' zou zijn is wss gewoon omdat het een hoger kwaliteitscherm is eentje dat ze evengoed in een 1080P scherm kunnen proppen :p

Edited by 'Soul, 09 November 2013 - 17:35.

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#37 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 09 November 2013 - 19:37

Omdat het ook een gewone PC is, je kan daar een ander besturingssysteem opzetten of SteamOS zelf aanpassen. Bij degene die je opnoemt kan je dat allemaal niet, dat is een volledig gesloten systeem.

ja, maar dan nog, zelfs een 660 kost nog geld hé :-)

rond de 160 euro... en tegen ze uitkomen nog minder.

Dus het feit dat dat scherm 'mooier' zou zijn is wss gewoon omdat het een hoger kwaliteitscherm is eentje dat ze evengoed in een 1080P scherm kunnen proppen :p

4k is echt wel merkbaar als je een spel hebt met een deftige view distance, zie je direct aan details in verte/aliasing :p
Kvind het ook nog veel te vroeg hoor, das u blauw betalen aan dat scherm + een PC dat games kan spelen op die resolutie :p

Edited by Enzime, 09 November 2013 - 19:46.

• 0

#38 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 483 berichten

Posted 09 November 2013 - 21:47

Omdat het ook een gewone PC is, je kan daar een ander besturingssysteem opzetten of SteamOS zelf aanpassen. Bij degene die je opnoemt kan je dat allemaal niet, dat is een volledig gesloten systeem.

Dat is dan toch een meerwaarde?
  • 0
BAZINGA!!

#39 Aeryon616

Aeryon616

Newbie

• Member
  • Pip
  • 13 berichten

Posted 10 November 2013 - 02:32

Titan valt al te vinden voor minder dan 900 euro maar ik weet niet of die al in prijs gezakt is want een 780 kan je al vinden voor 430 euro ofzo.

En volgens mij is het andersom: streamen van een krachtige PC naar uw Steam Machine (en dat is volgens mij grotendeels om alle games te kunnen spelen). Ik denk dat hun ideale beeld is: alle toekomstige games supporten SteamOS en je speelt gewoon van uw Steam Machine :p

Jah dat gaat het sowieso wel worden natuurlijk :) ze willen in ieder geval de woonkamer in, zoveel is duidelijk. Maar dan vraag ik me toch af: de Steam Machine gaat een flinke machine worden, waarom zou je dan een krachtige Pc nodig hebben? Gaat de Steam Machine zelf niet zorgen voor de kracht achter een spel, zodat je Pc eigenlijk meer als een harde schijf functioneert?
  • 0

#40 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 10 November 2013 - 14:42

Maar dan vraag ik me toch af: de Steam Machine gaat een flinke machine worden, waarom zou je dan een krachtige Pc nodig hebben? Gaat de Steam Machine zelf niet zorgen voor de kracht achter een spel, zodat je Pc eigenlijk meer als een harde schijf functioneert?

Het publiek dat ze hoofdzakelijk willen aanspreken zijn degene zonder een krachtige PC (degene met een console dus), denk ik :p

Edited by Enzime, 10 November 2013 - 15:14.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: steam, valve, machine, steambox, steamos, linux, gaming, pc, console, bigscreen

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users