Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

PlayStation Now

ps4

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 08 January 2014 - 12:54

Sony heeft Gaikai omgetoverd tot PlayStation Now. PlayStation Now wordt de streaming service van Sony om vorige generatie games te streamen naar een tal van toestellen, namelijk PS4, PS3, PS Vita, smartphone, tablet en Sony Bravia TV.

Geplaatste afbeelding

Hoe zit het met de kostprijs?
Sony biedt voorlopig twee modellen aan:
  • Je kan een specifieke titel huren (voor een bepaalde duur?)
  • Je kan een abonnement nemen dat je toegang geeft tot een groter bereik van titels
Voorlopig zijn dit de twee modellen, maar we verwachten natuurlijk dat dit zal uitbreiden. Een prijs werd ook nog niet medegedeeld. Het huren van de titels zorgt er ook voor dat je een specifieke titel eerst kan uittesten vooraleer je beslist of je het al dan niet aankoopt.

En.. wat voor internetconnectie hebben we nodig?
Sony raadt een 5MBPS+ connectie aan. Gebruikers met deze connectie genoten namelijk van een lage latency. Wanneer je boven dit "minimum" zit, zal PlayStation Now uw connectie testen en optimaliseren zodat je de perfecte kwaliteit hebt naargelang je connectie.

Wat als mijn connectie wegvalt?
PlayStation Now is een streaming service, maar je zal natuurlijk titels kunnen blijven downloaden naar PlayStation toestellen van de PS Store. Wanneer je connectie wegvalt wanneer je PlayStation Now gebruikt, dan kunnen we tijdelijk en adaptief je resolutie verminderen, zodat je een responsieve ervaring blijft behouden.

Trophies?
De stream is ogenblikkelijk, dus je hoeft niks te downloaden, installeren of patchen. je krijgt steeds de up-to-date versie van een titel naar je toestel. Je krijgt ook toegang tot Trophies, vriendenlijst en andere PSN extra's.

Wanneer mogen we dit verwachten?
Eind januari start Sony met een bèta in de US. In de zomer wil men dit volledig op punt zetten en releasen. Een datum voor Europa is er nog niet meteen, want hier is het iets minder evident met verschillende internet providers en internetsnelheden.

België zal in mijn ogen niet meteen een probleem vormen, dus afwachten op verder (en hopelijk snel) goed nieuws.

De demonstraties
Spoiler

Bronnen

• 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#2 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12906 berichten

Posted 08 January 2014 - 14:11

Ik ben benieuwd naar het resulaat.
  • 0

#3 tomjacobs

tomjacobs

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 224 berichten

Posted 08 January 2014 - 14:43

Het zou zogezegd lag free zijn maar ze hebben het op de CES getest met een server in dezelfde hal dus dat is natuurlijk wel niet realistisch :)

Edited by tomjacobs, 08 January 2014 - 14:43.

• 0
<span style='font-family: verdana,geneva,sans-serif'><em class='bbc'><span style='font-size: 12px;'><strong class='bbc'>Steam</strong> =</span></em><span style='font-size: 12px;'> ¦ Pytox ¦</span><em class='bbc'><span style='font-size: 12px;'> , <span style='color: #0000cd'><strong class='bbc'>PSN </strong></span>= </span></em><span style='font-size: 12px;'>DonTomJ</span><em class='bbc'><span style='font-size: 12px;'>, <span style='color: #008000'><strong class='bbc'>XBL</strong></span>= </span></em><span style='font-size: 12px;'>DonTomJac </span></span>

#4 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 08 January 2014 - 14:44

²
En de kostprijs.
Al weet ik toch niet echt of het iets voor mij is. Ik hou van mijn retaildoosjes :s Mss dat de demo-ervaring wel handig kan zijn voor mij om dan over te gaan op een retailaankoop. We'll see...
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#5 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 08 January 2014 - 14:44

me too, en ik vraag me af hoeveel het gaat kosten en/of ps+ er een of ander voordeel uit kan halen :p
  • 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#6 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 08 January 2014 - 15:00

²
En de kostprijs.
Al weet ik toch niet echt of het iets voor mij is. Ik hou van mijn retaildoosjes :s Mss dat de demo-ervaring wel handig kan zijn voor mij om dan over te gaan op een retailaankoop. We'll see...

Ik zou het vooral voor oudere games willen. Ik ben niet het type dat al zijn consoles bijhoudt. Ik heb er nu al 4 rond mijn tv staan, daar moeten die van 15 jaar geleden niet ook nog eens bijkomen. :) Dus op dat vlak zie ik het wel zitten, als de prijs degelijk is.

me too, en ik vraag me af hoeveel het gaat kosten en/of ps+ er een of ander voordeel uit kan halen :p

Denk dat ze het wel aan PS+ gaat hangen en zoals papfles al paar keer heeft aangehaald, Sony zou beter eens met een algemene dienst komen. Die hebben ook nog muziek en film, maar ze durven dat precies niet echt te promoten. Geef mij voor pakweg 100 euro per jaar toegang tot een filmbibliotheek, music unlimited en PS+ en ik denk dat ik het doe.
  • 0
Suit up!

#7 Tempest_at_dawn

Tempest_at_dawn

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 461 berichten

Posted 08 January 2014 - 15:16

Ik hoop dat de prijs niet te hoog zal zijn om oude games te kunnen streamen, dat zou voor mij de belangrijkste aankoopreden zijn. Ik heb niet direct plannen de PS3 weg te doen, dus het gaat voorlopig nog druk worden rond de tv.
  • 0
Time to leave them all behind!

#8 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12906 berichten

Posted 08 January 2014 - 15:47

• 0

#9 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 08 January 2014 - 17:53

Wat als mijn connectie wegvalt?
PlayStation Now is een streaming service, maar je zal natuurlijk titels kunnen blijven downloaden naar PlayStation toestellen van de PS Store. Wanneer je connectie wegvalt wanneer je PlayStation Now gebruikt, dan kunnen we tijdelijk en adaptief je resolutie verminderen, zodat je een responsieve ervaring blijft behouden.

Dat ze je resolutie verlagen als een connectie trager wordt, snap ik. Maar als ze helemaal wegvalt? Ik ging er van uit dat je via een stream gewoon het beeld doorgestuurd kreeg van een server. Maar volgens die uitleg heb je eigenlijk telkens een stuk van het spel op je toestel staan dan?
  • 0

#10 Dae Jim

Dae Jim

Member

• Member
  • PipPipPip
  • 6497 berichten

Posted 09 January 2014 - 00:34

Indien de prijs deftig is zie ik dit erg succesvol worden, vraag blijft natuurlijk vooral of de verbindingen al klaar zijn voor zoiets als dit. (globaal gezien) Moeten de tablets en Smartphones trouwens van Sony zijn?
  • 0
Geplaatste afbeelding gamer, gamertag: Dae Jim
Volg me op Twitter voor nieuws en Xbox weetjes!

#11 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 09 January 2014 - 00:38

Indien de prijs deftig is zie ik dit erg succesvol worden, vraag blijft natuurlijk vooral of de verbindingen al klaar zijn voor zoiets als dit. (globaal gezien) Moeten de tablets en Smartphones trouwens van Sony zijn?

Dacht van niet.
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#12 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12906 berichten

Posted 09 January 2014 - 00:38

Nope, third party wordt ook ondersteund.
  • 0

#13 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 09 January 2014 - 11:22

Denk dat ze het wel aan PS+ gaat hangen en zoals papfles al paar keer heeft aangehaald, Sony zou beter eens met een algemene dienst komen. Die hebben ook nog muziek en film, maar ze durven dat precies niet echt te promoten. Geef mij voor pakweg 100 euro per jaar toegang tot een filmbibliotheek, music unlimited en PS+ en ik denk dat ik het doe.

Zou leuk zijn als ze het aan PS+ kleven, maar denk het niet omdat dit (als het wat deftig werkt) toch een hele pak geld extra kan opleveren. Ook al omdat PS+ in feite enkel nuttig is voor PS bezitters, waar PSNow open staat voor iedereen die een breedband internet connectie heeft een een compatibel toestel.

Wat ik wel zie gebeuren is dat ze naast de huidige games op PS+ elke maand een of twee extra titels beschikbaar stellen voor PlaystationNow om het te promoten.
Die kunnen ze dan zelfs gewoon herhalen uit de games die reeds eerder in PS+ zaten, net zoals ze al games die eerst in PS+ PS3 zaten later voor PS+ Vita gegeven hebben (oddworld)
  • 0

#14 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 17 January 2014 - 16:54

begin 2015 bij ons...

Geplaatste afbeelding

http://www.4gamers.b...voor-begin-2015
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

Also tagged with one or more of these keywords: ps4

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users