Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

laptop 700-900 euros

laptop gaming Rome II Battlefield 3 Battlefield 4 Help

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 mcrudox

mcrudox

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 222 berichten

Posted 25 January 2014 - 12:38

hallo,

ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen ( prijsklasse zie titel), maar ik heb geen idee welke het beste zou zijn voor mijn gebruik ervan.

Ik wil hem vooral gebruiken om games te spelen natuurlijk en liefst de nieuwste ( Rome II, Battlefield 3 en 4).
Ik vermoed dat ik voor deze prijs niet zo een deftige laptop zal kunnen kopen voor deze games, en daarom wil ik jullie advies hierin vragen dat ik toch het geld optimaal zal benutten.

( het absolute maximum is 1000 euro maar dan zal ik nog even moeten wachten met de games te kopen dus liefst iets minder ;) )

En voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling dat ik hem zelf samenstel ( geen vaste pc ).

Alvast bedankt voor jullie hulp.
  • 0

There are two great things in your life....
One being the day you are born....

the other being boobs

#2 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 25 January 2014 - 13:23

Een laptop kopen om zware, recente games op te draaien? Vergeet het...
Multimedia laptops worden amper ge-update. Al zeker 2 jaar is in die prijscategorie de Asus n56 (opvolger : Asus n550) en de Lenovo Y500 (opvolger : Y510p) de beste keuze. Geen enkele fabrikant probeert nog vooruitstrevend te doen. Alles verschuift meer naar ultrabook achtige dingen imo. Jammer voor de niche-markt die graag gamet op zijn laptop, maar zo is het nu eenmaal.

Ik heb je tussen de lijnen door de beste keuzes gegeven qua multimedia-laptops rond de 800 euro. Maar de drie games die jij opnoemt kan een 740/750m niet aan.
  • 1
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#3 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 25 January 2014 - 13:29

Mssn als je MSI gaat maar dan zit je al boven de 1000 euro voor eentje met een deftige GPU.

http://tweakers.net/...-2oe-015nl.html
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#4 mcrudox

mcrudox

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 222 berichten

Posted 25 January 2014 - 19:07

bedankt voor het snelle antwoord,
jmmr genoeg was het niet echt het nieuws waarop ik hoopte :(

Het zal zowiezo wel een betere laptop worden dan mijn 7 jaar oude laptop ( Acer Aspire 9410) zou hem mss nog als antiek kunnen verkopen om meer geld tot mijn beschikking te hebben ;)

nogmaals merci :)
  • 0

the other being boobs

#5 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 25 January 2014 - 22:06

Geen probleem, weet dat een snel spelletje geen enkel probleem is. Fifa 14, call of duty of weet ik veel, maar je kiest er weer net 3 van de zwaarste games uit hé :)
  • 0

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#6 mcrudox

mcrudox

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 222 berichten

Posted 26 January 2014 - 00:03

call of duty is niet mijn ding ( battlefield fan :) ) en niet geïnteresseerd in fifa :)

zou het een groot verschil maken als het toch een desktop zou zijn? ( waarschijnlijk wel en hopelijk in de positieve manier)
Ben mijn vader aan het ompraten om me toch een desktop te laten kopen
(zelf samenstellen)

Als het mag mag je waarschijnlijk nog een topic van me verwachten met de beste desktop onderdelen ;)
  • 0

the other being boobs

#7 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 26 January 2014 - 00:11

call of duty is niet mijn ding ( battlefield fan :) ) en niet geïnteresseerd in fifa :)

zou het een groot verschil maken als het toch een desktop zou zijn? ( waarschijnlijk wel en hopelijk in de positieve manier)
Ben mijn vader aan het ompraten om me toch een desktop te laten kopen
(zelf samenstellen)

Als het mag mag je waarschijnlijk nog een topic van me verwachten met de beste desktop onderdelen ;)

Dat zou een enorm verschil maken, battlefield 3 en Rome II zal je dan alvast op de hoogste settings kunnen draaien. Battlefield 4 weet ik niet precies.
  • 0

#8 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 26 January 2014 - 09:45

Dat zou een enorm verschil maken, battlefield 3 en Rome II zal je dan alvast op de hoogste settings kunnen draaien. Battlefield 4 weet ik niet precies.

ik kan BF4 toch goed op alles maxed out draaien op men 7970 en zo duur is die niet (meer) hé
Een desktop met 900 euro, daar kan je al iets heel mooi voor maken.

Even eentje gemaakt op tweakers: http://tweakers.net/...3#tab:wenslijst

ik heb een K versie genomen van de cpu, zodat je kan overclocken, indien je zegt dat je dit niet wil doen, kan je daarin besparen door dezelfde cpu te nemen zonder K en een goedkoper mobo te nemen welke niet Z87 is :) Alsook weet ik niet of je nog scherm etc nodig hebt?
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#9 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 26 January 2014 - 10:24

ik kan BF4 toch goed op alles maxed out draaien op men 7970 en zo duur is die niet (meer) hé

ik heb een K versie genomen van de cpu, zodat je kan overclocken, indien je zegt dat je dit niet wil doen, kan je daarin besparen door dezelfde cpu te nemen zonder K en een goedkoper mobo te nemen welke niet Z87 is :) Alsook weet ik niet of je nog scherm etc nodig hebt?

Zou kunnen ja, het ziet er alleszins indrukwekkend uit, maar heb er nog niet veel benchmarks van voorbij zien komen :)
  • 0

#10 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 26 January 2014 - 10:25

Zou kunnen ja, het ziet er alleszins indrukwekkend uit, maar heb er nog niet veel benchmarks van voorbij zien komen :)

meh, wie heeft er nu ook n 7970 :') So past gen :>
nee, even serieus, als je wil kijk ik wel is voor men fps en dergelijke?
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#11 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 26 January 2014 - 10:27

meh, wie heeft er nu ook n 7970 :') So past gen :>
nee, even serieus, als je wil kijk ik wel is voor men fps en dergelijke?

Blijf jij maar weg van battlefield in de examens :p
  • 0

#12 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 26 January 2014 - 10:36

Blijf jij maar weg van battlefield in de examens :p

:> ik werk ze :p
  • 0

#13 mcrudox

mcrudox

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 222 berichten

Posted 26 January 2014 - 11:48

Scherm heb ik al dus dat is al een kost minder, en ik heb geen ervaring op overclocken dus zal hierbij vertrouwen op jullie mening hierover....

ziet er allemaal heel vet uit, jammer genoeg weet ikzelf niet veel tot bijna niets over die onderdelen.
En waarschijnlijk moet Windows 8 ( of 7) er nog apart bij gekocht worden?
  • 0

the other being boobs

#14 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 26 January 2014 - 11:55

Scherm heb ik al dus dat is al een kost minder, en ik heb geen ervaring op overclocken dus zal hierbij vertrouwen op jullie mening hierover....

ziet er allemaal heel vet uit, jammer genoeg weet ikzelf niet veel tot bijna niets over die onderdelen.
En waarschijnlijk moet Windows 8 ( of 7) er nog apart bij gekocht worden?

in theorie wel ja ^^
Overclocken zal wel niet nodig zijn denk ik.
  • 0

#15 mcrudox

mcrudox

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 222 berichten

Posted 26 January 2014 - 12:03

merci :)
  • 0

the other being boobs

#16 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 26 January 2014 - 12:57

prijs verschilt niet al te veel, ik zou voor dit gaan :)
  • 0

#17 mcrudox

mcrudox

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 222 berichten

Posted 26 January 2014 - 20:09

Nog 1 laatste vraag: welke windows 8 heb ik nodig als ik mijn desktop zelf bouw?? (het is voor 1 user)
(waarvoor is de Windows 8 OEM?)

• 0

the other being boobs

#18 Nightfire

Nightfire

Member

• Member
  • Pip
  • 80 berichten

Posted 27 January 2014 - 19:02

OEM mag van Windows alleen verkocht worden aan systeembouwers. Als je zelf je systeem in elkaar zet, kun je daar bijvoorbeeld Windows 8 OEM bij kopen, dit is hetzelfde als Windows 8 (minus een tientje in de prijs), hetzelfde geld voor Windows 7 OEM en Windows 7. Koop je een compleet -reeds in elkaar gezet- systeem, dan zul je daar (als het goed is) nooit een Windows OEM versie bij kunnen kopen.
  • 0

#19 mcrudox

mcrudox

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 222 berichten

Posted 27 January 2014 - 19:18

Dus ik zou een OEM versie moeten kopen omdat ik zelf mijn desktop in elkaar zet?

alvast merci voor dit antwoord :)
  • 0

the other being boobs

#20 mcrudox

mcrudox

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 222 berichten

Posted 27 January 2014 - 20:08

Mss een domme vraag, maar voor de zekerheid toch eens vragen: Werken al deze componenten 100% zeker met elkaar samen?
dat ik niet voor onaangename verassingen sta bij het testen ...
  • 0

the other being boobs

Also tagged with one or more of these keywords: laptop, gaming, Rome II, Battlefield 3, Battlefield 4, Help

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users