Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Het grote reis-topic

Reizen Ryanair Brussels Airlines Weekendje weg Luieren Wereld

• Please log in to reply
241 replies to this topic

#81 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 29 January 2014 - 12:50

Ola, niet gezien dat er een topic al was, had thans de zoekfunctie gebruikt :p
Ja, ik hoor goede en slechte zaken over Ryanair, maar je kan er gewoon niet onderuit dat het echt wel goedkoop is.
Ik moet wel nog eens goed alle regels lezen over de bagage, want mijn vriendin zal wss weer een heel garderobe willen meepakken :p

En is echt wel netjes, is dat dan werk-gerelateerd dat je die moet vervoeren, ik veronderstel van wel?
  • 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#82 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 29 January 2014 - 13:09

Geplaatste afbeelding
true story
  • 1

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#83 mastinator

mastinator

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 958 berichten

Posted 02 February 2014 - 18:31

Vanaf morgen weekje Berlijn met de vriendin :)
  • 0

#84 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 02 February 2014 - 20:26

Vanaf morgen weekje Berlijn met de vriendin :)

Ik vanaf woensdag ook naar Berlijn. :)
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#85 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 04 February 2014 - 10:57

Heb ook nog getwijfeld om naar Berlijn te gaan. Dat gaat er binnenkort wel eens van komen.

20/02 tem 23/02 richting Milano.
  • 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#86 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 04 February 2014 - 16:57

Iemand ervaring met het huren van auto's in het buitenland?
  • 0

#87 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 04 February 2014 - 23:02

Iemand ervaring met het huren van auto's in het buitenland?

Ja. VS en Griekenland
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#88 Jappii

Jappii

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1637 berichten

Posted 04 February 2014 - 23:20

Een klein beetje schaamteloze reclame, maar wel toepasselijk. Ben de laatste tijd bezig met een klein projectje, zijnde alle deals die we vinden op het internet en betrouwbaar zijn, posten we op onze Facebook pagina. 20 euro voor een citytrip, 8 dagen Gambia (vlucht & hotel) voor 400 euro.. zo'n dingen. :)

Voor de geïnteresseerden, hier vind je de pagina. Vooral voor de meer impulsievelingen onder ons, omdat het over een bepaald aantal data gaat. (niet altijd)
  • 0

"Whenever you see a successful business, someone once made a courageous decision."

#89 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 05 February 2014 - 00:04

Ja. VS en Griekenland

Welke verzekeringen neem jij daar meestal bij?
  • 0

#90 mastinator

mastinator

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 958 berichten

Posted 08 February 2014 - 18:37

Ik vanaf woensdag ook naar Berlijn. :)

Het was de eerste keer voor mij, maar zeker niet de laatste :) Topstad!
  • 0

#91 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 13 February 2014 - 17:50

Terug van Lapland aanrader voor iedereen die actief reist ;)
  • 1

#92 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 746 berichten

Posted 20 March 2014 - 17:19

Binnen drie weken tour van de nationale parken westkust van de US of A voor drie weken. :cool2:

Bezig met mn grote reis van eind volgend jaar te plannen:

Geplaatste afbeelding

Ja. VS en Griekenland

Graag zou ik deze zomer of volgende zomer een rondreis in Amerika doen. Nu weet totaal niet hoe je dit het best organiseer.
Via reiskantoor (maar welke?) of gewoon alles zelf boeken (vlucht, hotels, toegangstickets, auto, ...) wat raden jullie aan of hoe doen jullie het?
Alvast bedankt op voorhand
  • 0
Twitter: @Gurdis

#93 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 20 March 2014 - 18:02

Amerika is meestal vlucht en dan hotels terplaatse zien alle vrijheid :)
was bij mij toch zo, vlucht , auto, eertse en laatste hotel lagen vast
alles zelf geboekt
  • 0

#94 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 20 March 2014 - 18:19

Graag zou ik deze zomer of volgende zomer een rondreis in Amerika doen. Nu weet totaal niet hoe je dit het best organiseer.
Via reiskantoor (maar welke?) of gewoon alles zelf boeken (vlucht, hotels, toegangstickets, auto, ...) wat raden jullie aan of hoe doen jullie het?
Alvast bedankt op voorhand

Als ik naar de VS ga, regel ik altijd alles zelf. Komt ten eerste goedkoper uit, en als je daar gedurende lange tijd wil blijven is dat best wel handig. Ten tweede heb je veel meer flexibiliteit. Bij geplande rondreizen zit je sowieso vast op een bepaalde plaats voor een bepaalde periode, of je het daar nu mooi/leuk vindt of niet. Dat kan dus zowel positief als negatief zijn.
De overgrote meerderheid van motels/hotels hebben een policy waar je gratis kan annuleren, wat handig is als je op een plek zit waar je wat langer wil blijven.

In feite breek je het op in enkele grote stappen:
1)
Wanneer? Je kijkt wanneer je wil/kan gaan. Ikzelf vermijd de zomermaanden zelf en ga liefst rond mei. Lekker warm en nog niet teveel toerisme. Nog niets van verlof vastleggen.

2)
Waarheen? Wat wil je daar allemaal gaan bezien? Steden? Natuur? Cultuur? All of the above?
Kijk welke regio je interesseert en waar je de meeste bezienswaardigheden hebt. Als het je eerste keer is naar de VS, zul je waarschijnlijk voldoening hebben met alle typische tourist traps. Dan denk ik aan de skybridge over de grand canyon, het vrijheidsbeeld, empire state, hollywood sign, golden gate bridge, pretparken ...
Van dergelijke zaken zul je al redelijk onder de indruk zijn en zal je agenda ook al meer dan volboekt zijn. Na enkele keren zul je de meer onbekende dingen gaan opzoeken, of nog beter: contact met locals.
Tip: houd een kaart bij op google maps met dingen dat je wil gaan zien of doen. Op die manier heb je een beeld van hoe ver je geografisch kunt gaan.

3)
Je kijkt waar de goedkoopste vliegtuigtickets te vinden zijn. 1 dag vroeger of later vertrekken kan al snel 100€ schelen, 100€ dat je dus meer hebt om ginder te spenderen. Teveel vergelijken bestaat niet.
Ook niet vastpinnen op 1 luchthaven, bekijk ook eens Schiphol en Parijs. Kan ook veel schelen qua prijs. Eens je een vlucht gevonden hebt, kan je je verlof gaan aanvragen.
Afhankelijk van je reisschema kan het zijn dat je kiest voor binnenlandse vluchten om niet teveel tijd te verliezen. Hetzelfde verhaal gaat hier op: per dag kan het veel verschillen in prijs.

4)
Auto huren. Hier hangt het ervan af waar je naartoe gaat. Sommigen komen aan en vertrekken via dezelfde luchthaven, anderen vertrekken vanaf een andere luchthaven. Dit kan invloed hebben op de prijs van de huurwagen. Alle grote maatschappijen hebben een terminal, of tenminste een shuttle, op de luchthaven waardoor je probleemloos je wagen kan oppikken eens je geland bent.

5)
Hotels. Via booking.com kan je mooie deals doen over gans Amerika. Annulatie is meestal geen probleem en volledig gratis.

Dat is het zowat in grote lijnen, elk ding heeft z'n details natuurlijk maar dat is de volgorde waarmee ik mijn reizen naar de VS boek.
Vragen zijn altijd welkom ^_^

Welke verzekeringen neem jij daar meestal bij?

Het goedkoopste. Als je een ongeval krijgt ben je sowieso gejost. Wat ik wel plaatselijk erbij neem (omdat ze dat dan aan een promotietarief aanbieden, of soms als free upgrade) is een verzekering dat als je zonder naft valt of je sleutel verliest, je gratis weggetakeld wordt. Kan handig zijn als je midden in de woestijn zit ;)
  • 0
Ostend Pirates

#95 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 746 berichten

Posted 20 March 2014 - 22:30

Spoiler

Merci voor de info ik zal het eens bekijken. Heb je een voorkeur van maatschappij waaraan je auto huurt?

• 0

#96 Dae Joni

Dae Joni

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 43 berichten

Posted 24 March 2014 - 12:18

Tunesië in Mei!! :)
  • 0
Meeting you was fate, becoming your friend a choice, but falling in love with you I had no control over!

#97 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 24 March 2014 - 13:00

Merci voor de info ik zal het eens bekijken. Heb je een voorkeur van maatschappij waaraan je auto huurt?

Ik start mijn zoektocht voor een auto altijd bij www.rentalcars.com
  • 0
Ostend Pirates

#98 basketfreak0

basketfreak0

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 746 berichten

Posted 25 March 2014 - 08:48

Thx
  • 0

#99 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 8007 berichten

Posted 23 April 2014 - 12:33

Die fucking toeslag als je ergens anders de auto terugbrengt... =(
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#100 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 30 April 2014 - 14:01

Deze zomer (september) nog eens richting Zuid-Frankrijk trekken voor een rustige vakantie, binnenkort al maar eens op zoek gaan naar een leuk vakantiehuisje :)
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

Also tagged with one or more of these keywords: Reizen, Ryanair, Brussels Airlines, Weekendje weg, Luieren, Wereld

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users