Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

The Metal & Heavy Thread

muziek metal

• Please log in to reply
592 replies to this topic

#1 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2476 berichten

Posted 17 October 2010 - 21:48

Ik zag net de "Harder-styles" thread staan dus dacht ik, ik zal eens een Metal thread lanceren. Hopelijk zitten hier nog wel wat metal fans :D

Bands die ik het laatste heb ontdekt zijn Throwdown (door StuBru een paar maanden terug) en Nasum (toevallig).
Beide bands (en genres) staan hoog op mijn "I like" lijst :D

Throwdown:

Nasum:

• 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#2 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 17 October 2010 - 21:57

Ik vind wel een paar metal bands goed zoals: Metallica, Black Sabbath,...
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#3 Goofus

Goofus

Crew

• Crew
  • 1066 berichten

Posted 17 October 2010 - 22:02

Ik heb het genre eigenlijk vooral door de Guitar Hero en Rock Band games ontdekt, en sindsdien heb ik een behoorlijke tracklist op mijn ipod opgebouwd (met wat je dus eerder als 'mainstream metal' zou kunnen omschrijven) :D
  • 0

#4 InFerNo

InFerNo

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 2476 berichten

Posted 17 October 2010 - 22:11

Ik vind wel een paar metal bands goed zoals: Metallica, Black Sabbath,...

Ik heb War Pigs op een CD gezet en onderweg naar 't werk staat zet ik die een paar keer op gewoon omdat die plaat zó geweldig is!

geef eens wat voorbeelden van wat jij mainstream noemt

Edited by InFerNo, 17 October 2010 - 22:11.

• 0
InFerNo

#5 Goofus

Goofus

Crew

• Crew
  • 1066 berichten

Posted 17 October 2010 - 22:24

geef eens wat voorbeelden van wat jij mainstream noemt

Metallica, Slayer, Pantera, System of a Down, Slipknot, Iron Maiden, Motörhead...

Van de bands in je OP had ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord.
  • 0

#6 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12694 berichten

Posted 17 October 2010 - 22:30

Ik was eerst :D
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#7 InFerNo

InFerNo

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 2476 berichten

Posted 17 October 2010 - 22:37

Metallica, Slayer, Pantera, System of a Down, Slipknot, Iron Maiden, Motörhead...

Van de bands in je OP had ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord.

Ik tot voor kort ook niet en ik ben toch al metalhead voor zolang ik mij herinner :D
Zoek zeker Testament eens op, de laatste CD is imo zéér goed (The Formation of Damnation) en dan vooral het lied "More than meets the eye"

rafbanaan, ik kan er ni aan doen jong :D
2e is ook ni zo slecht blijkbaar e :D
  • 0
InFerNo

#8 Ironpole

Ironpole

Newbie

• Member
  • Pip
  • 15 berichten

Posted 17 October 2010 - 22:53

Efkes de 'Paste Your Taste'-functie van Last.Fm gebruiken. :D Dus, hier m'n Taste Gepaste:

I'm into heavy metal, viking metal, metal, black metal and power metal, including:
Gamma Ray, W.A.S.P., Dio, Rainbow, Evergrey, Saxon, Therion, Dimmu Borgir, Månegarm, Skyforger, Corvus Corax, King Diamond, Die Verbannten Kinder Evas, Savatage, Cruachan, Summoning, Moonsorrow, Wolfgang Amadeus Mozart, Manowar, Bathory, Wolf, Ensiferum, Edguy, Thyrfing, Howard Shore, Old Man's Child, Iron Maiden, Demons & Wizards, Hollenthon, Vinterriket, Cauldron, Iced Earth, Amon Amarth, Sabaton, Blind Guardian, Satyricon, Stratovarius, Agalloch, Judas Priest, Covenant, Cradle of Filth, Primal Fear, Battlelore, Heaven & Hell, Vintersorg, I, Primordial, Troll, Einherjer, Grave Digger.

Die lijst bevat maw de groepen die ik het meeste luister in dalende volgorde van aantal plays.
De 19de november ga ik naar W.A.S.P. in Hof Ter Loo. :D

Edited by Ironpole, 17 October 2010 - 22:55.

• 0

#9 InFerNo

InFerNo

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 2476 berichten

Posted 17 October 2010 - 23:47

Efkes de 'Paste Your Taste'-functie van Last.Fm gebruiken. :D Dus, hier m'n Taste Gepaste:

Die lijst bevat maw de groepen die ik het meeste luister in dalende volgorde van aantal plays.
De 19de november ga ik naar W.A.S.P. in Hof Ter Loo. :D

Handig Geplaatste afbeelding

I'm into rock, metal, heavy metal, electronic and hard rock, including:
Jamiroquai, Black Sabbath, Nasum, Fear Factory, Foo Fighters, Led Zeppelin, Dream Theater, Megadeth, Metallica, Cannibal Corpse, Leng Tch'e, Throwdown, System of a Down, Queen, Infectious Grooves, Double Diamond, Tim Berg, Moby, Red Hot Chili Peppers, Testament, Bloodhound Gang, Laserkraft 3D, Slayer, Iron Maiden, Pennywise, Queens of the Stone Age, Sonic Mayhem, Epica, b5beats, Deep Purple, Pearl Jam, Status Quo, Children of Bodom, Katastroof, The Cure, Coldplay, Rammstein, AC/DC, Carcass, nEvoLution, Fake Blood, housethegrate, Ecco II: Tides of Time, Magnetic Man, New Order, Ennio Morricone, The Doors, Primus, Daft Punk, Nine Inch Nails.

• 0
InFerNo

#10 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 18 October 2010 - 07:43

bij mij ist vooral pantera, anthrax, en nog van da soort metal

ma mijn all time favorite is en blijft disturbed :D
op 5 december ga ik ze zien in vorst nationaal
  • 0
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft MVP Client Development
Mijn blog

#11 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 18 October 2010 - 11:22

Ik ben een grote liefhebber van de zogenaamde symfonische metal, ook al zijn er veel mensen die dat niet als metal zien. Mijn favoriete band is het Nederlands Epica. Simone Simons :wub;
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#12 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12908 berichten

Posted 18 October 2010 - 13:37

Ik denk dat ik ook wat meer mainstream ben en vooral naar bekende groepen luister.

hier komen een aantal van mijn favoriete groepen (in willekeurige volgorde) : Avenged sevenfold (ga ik zondag zien in brussel http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/laugh.gif ), bullet for my valentine, disturbed, children of bodom, metallica, rammstein, slipknot, trivium, ... ongetwijfeld nog allerlei groepen die ik nu niet vernoemd hebben maar dit schept toch al een aardig beeld.

Live heb ik totnutoe gezien:

In de ab: shinedown, disturbed, a7x (zondag)

Graspop 2009 zondag: disturbed, trivium, lamb of god, children of bodom, chickenfoot, marilyn manson, ffe nightwish,...
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#13 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 18 October 2010 - 14:54

Ik denk dat ik ook wat meer mainstream ben en vooral naar bekende groepen luister.

hier komen een aantal van mijn favoriete groepen (in willekeurige volgorde) : Avenged sevenfold (ga ik zondag zien in brussel http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/laugh.gif ), bullet for my valentine, disturbed, children of bodom, metallica, rammstein, slipknot, trivium, ... ongetwijfeld nog allerlei groepen die ik nu niet vernoemd hebben maar dit schept toch al een aardig beeld.

Live heb ik totnutoe gezien:

In de ab: shinedown, disturbed, a7x (zondag)

Graspop 2009 zondag: disturbed, trivium, lamb of god, children of bodom, chickenfoot, marilyn manson, ffe nightwish,...

amai had ik geweten dat die zondag naar den ab kwamen :D

en disturbed in de ab heb ik ook gezien, die waren super!

kijk er echt naar uit om ze terug te zien op 5/12
  • 0
Mijn blog

#14 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12908 berichten

Posted 19 October 2010 - 19:59

amai had ik geweten dat die zondag naar den ab kwamen :)

en disturbed in de ab heb ik ook gezien, die waren super!

kijk er echt naar uit om ze terug te zien op 5/12

Disturbed in vorst zkr? Ik heb ze vorige zomer ook nog eens op graspop 09 gezien.
Avenged sevenfold heeft pas 2 maanden geleden hun Eu tour aangekondigd en tickets zen pas sinds begin september te koop. Vorige week waren ze uitverkocht dus ik ben content dat ik er heb :)
Dat is te dicht bij de examens.
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#15 Cuore Giallorosso

Cuore Giallorosso

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1948 berichten

Posted 20 October 2010 - 14:46

Veel metaal in mijne plakuwsmaak, maar ook veel andere dingen...

Sonata Arctica, Muse, Green Day, Linkin Park, Within Temptation, Nightwish, Keane, Snow Patrol, Rammstein, Johnny Cash, Rosenstolz, Clint Mansell, Trans-Siberian Orchestra, Lacrimosa, Savatage, Lily Allen, Dropkick Murphys, Jacques Brel, Daft Punk, Yevgueni, Nolwenn Leroy, Clouseau, Calogero, Schandmaul, Metallica, Haggard, The Chemical Brothers, Trust, Danny Elfman, Javier Navarrete, Mezarkabul, Oasis, Eels, Altan Urag, KV Mechelen, Eminem, Stef Bos, Daan, National Anthem, Killers, The Knife, Alhana, Ákos, Eros Ramazzotti, Levellers, Kyo, Nick Cave and the Bad Seeds, U2, Queen, Bart Peeters

Vooral Sonata blijft de absolute favoriet, binnenkort weer in Hof ter Lo :p
  • 0

#16 Dieter_91

Dieter_91

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 671 berichten

Posted 20 October 2010 - 17:11

De laatste 3 jaar steeds naar graspop geweest. Voor de moment luister ik vooral naar de oudere nummers van metallica (blackened, hit the lights, creeping death,...). In deze albums hoor je duidelijk dat ze nog niet mainstream waren.
  • 0
"You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'm gonna get medieval on your ass." Marcellus Wallace
PSN: Dieter91

#17 Silly Walker

Silly Walker

Crew

• Crew
  • 663 berichten

Posted 20 October 2010 - 18:51

Kluister eigenlijk naar alles (uitgez. R&B, verschrikkelijk vind'k da), maar metal blijft een van men favoriete genres. Ben een grote fan van Metallica, verder vind'k ook Machine Head, System of a Down, Sepultura, Black Sabbath, Linkin Park (de 2 eerste albums toch, wat daarna volgde was gewoonweg zielig) ... ammel goed :) Ik ken dus vooral mainstream metal, maar al die onbekende groepen vind'k meestal ook wel goe als'k ze hoor, ken ze alleen niet van naam.
  • 0

#18 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 22 October 2010 - 07:37

Disturbed in vorst zkr? Ik heb ze vorige zomer ook nog eens op graspop 09 gezien.
Avenged sevenfold heeft pas 2 maanden geleden hun Eu tour aangekondigd en tickets zen pas sinds begin september te koop. Vorige week waren ze uitverkocht dus ik ben content dat ik er heb http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/unsure.gif
Dat is te dicht bij de examens.

idd in vorst, samen met papa roach, buckcherry en halestorm

tickets te koop op http://www.sherpa.be...000000000011897
€36 voor 4 bands vind ik al ni slecht :p
  • 0
Mijn blog

#19 Arumat

Arumat

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 35 berichten

Posted 22 October 2010 - 09:22

Ik ben al jaren uit de "metal scene" maar ik zet nog regelmatig wat metal op, vooral black metal subgenres zoals Shining, Hypothermia, Forgotten Tomb,... Of iets met folk invloeden: Windir, Galar, Vreid, Equilibrium, Hellebaard, Lemuria,... Of als ik pure chaos wil durf ik wel eens Anaal Nathrakh opzetten http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/unsure.gif
En nog veel meer, ik luister naar en sta open voor elk soort extreem subgenre :p
  • 0

#20 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6632 berichten

Posted 22 October 2010 - 09:50

Lekker onbekende groepen voor mij http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/unsure.gif
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users