Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

[Q] 3D animatie software

3D Software

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 20 April 2014 - 09:49

Hi!
Mijn vader is grafisch ontwerper (advertenties, logo's e.d.) en zou zich graag verdiepen in 3D animatie, nu vroeg hij zich af wat daar de beste all-round programma's voor zijn. Prijs is niet zo heel belangrijk want hij zou het later ook professioneel gebruiken en kent de prijzen ook wel aangezien de grafische software die hij gebruikt zoals Photoshop, Flash, InDesign en Illustrator ook van die orde zijn qua prijzen.

Thx. ^^
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#2 Napke

Napke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 20 April 2014 - 10:04

Mja.. 3D-software is toch een pak duurder hoor. Het Adobe-pakket heb ik voor 50€ in de maand... Voor een 3D-pakket als Autodesk 3D Studio Max betaal je al 280€ per maand... Maar er zijn alternatieven. Persoonlijk modeleer en animeer ik graag in 3D studio Max. Maar Blender is een heel goed GRATIS alternatief!
  • 1

psn: tpalmans
PS4 - PS3 - PSvita

#3 Mexto

Mexto

Newbie

• Member
  • Pip
  • 24 berichten

Posted 20 April 2014 - 22:41

Blender is idd een zeer goed programma om mee te beginnen en eigenlijk ook om geavanceerd te gaan.
Verder heb je:
- Zoals al vermeld, Autodesk 3D Studio Max.
- Autodesk Maya (krijgt tegenwoordig de voorkeur als het gaat over animeren.)
- The Foundry Modo

Trouwens, wat bedoel je precies met "3D animatie"?
Bedoel je werkelijk het laten bewegen van bijvoorbeeld personages en objecten enzo?
Of reken je daar ook bepaalde effecten bij mee?
  • 1
"A little nonsense now and then is relished by the wisest men."

#4 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 20 April 2014 - 23:14

Thx voor de antwoorden. ^^
Ik heb niet echt een idee wat hij er specifiek mee wil gaan doen of welk deelgebied van 3D animatie maar hij vroeg me om eens rond te vragen, vandaar.
Ik denk dat hij het allemaal wel interessant vindt, hij is er toch al jaren over bezig, hij ziet ook heel graag animatiefilms en zo. :p
Ik denk dat het vooral naar zoiets zal evolueren en niet echt dingen voor bvb games.
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#5 Mexto

Mexto

Newbie

• Member
  • Pip
  • 24 berichten

Posted 20 April 2014 - 23:55

Waar hij ook mee begint van de programma's die hierboven genoemd zijn, zou hij hier naar (HEEL VEEL) tutorials kunne kijken.
Natuurlijk voor een bepaald bedragje, maar zeker de moeite en zijn geld waard als hij er echt mee aan de slag wilt.
  • 0
"A little nonsense now and then is relished by the wisest men."

#6 Acountinglane

Acountinglane

Newbie

• Member
  • Pip
  • 2 berichten

Posted 26 April 2017 - 06:43

Je hebt ook Maya LT aan 30euro / maand.

• 0

2 user(s) are reading this topic