Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Like a Boss

Boss Boss fight Favoriet Mening

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Tempest_at_dawn

Tempest_at_dawn

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 461 berichten

Posted 24 May 2014 - 11:28

Geplaatste afbeelding
In video gaming, a boss is an enemy-based challenge (and a computer-controlled opponent in such a challenge). A fight with a boss character is commonly referred to as a boss battle or boss fight. Boss battles are generally seen at the climax of a particular section of the game, usually at the end of a stage or level, or guarding a specific objective, and the boss enemy is generally far stronger than the opponents the player has faced up to that point. The boss enemy is often larger in size than other enemies and the player character.
--Wikipedia

Bij deze is het tijd om nog eens een oude discussie op te doen laaien:

Wat is jullie top 3 van all-time favoriete boss fights?
Geef ook gerust een woordje uitleg waarom deze jullie favorieten zijn.

Om even de creatieve sappen aan het stromen te krijgen, een paar voorbeelden van gekende bosses: Sephiroth (Final Fantasy VII), Ganon (TLOZ: The Wind Waker), Hitler (Wolfenstein 3D), Vergil (DMC3), Bowser (Mario), The Boss (MGS3),... Ook andere bosses zoals deze uit de Souls- serie, Shadow of the colossus of andere games tellen mee, of het nu RPG's, Hack & Slashers, Turnbased, FPS of TPS, Action-adventure, Horror, 2D Fighters, Character action of Puzzle games (bv portal) zijn. Elk platform, elk tijdperk gaat.

Edited by Tempest_at_dawn, 25 May 2014 - 11:46.

• 1
Time to leave them all behind!

#2 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 26 May 2014 - 20:35

Ik krijg vooral knikkene knieën bij de bosses van Path Of Exile. Telkens ik bij Piety of Dominus kom gaat m'n hart sneller slaan uit zenuwachtigheid :p

Voor de rest zijn de bazen die aan het eind van elke Sonic The Hedgehog level aanwezig zijn memorabel omdat ik ze al 1000 keer heb gedaan :p

De meest bekende is daarbij de eerste boss met zijn bal aan een ketting.
Geplaatste afbeelding

De meest irritante en voor velen de moeilijkste is die van Labyrinth Zone waar Robotnik wegvlucht terwijl het water stijgt.

http://www.youtube.com/watch?v=K11CfgKt93c

Alle bazen van Metal Gear Solid verdienen ook een plaats, vooral Cyborg Ninja en Sniper Wolf :)
  • 1
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#3 Sweeneyy

Sweeneyy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1677 berichten

Posted 26 May 2014 - 20:50

OP DE DERDE PLAATS:
Geplaatste afbeelding

Ursula de zeeheks in The Little Mermaid op de Gameboy. Dit was het eerste spel wat ik had uitgespeeld en ik zat vol zenuwen toen ik klaar was!

OP DE TWEEDE PLAATS:
Geplaatste afbeelding

Wario van Super Mario Land 2 voor de GameBoy. Ik was zo blij toen ik dit spel eindelijk had uitgespeeld!

OP DE EERSTE PLAATS:
Geplaatste afbeelding

Lance uit Pokémon Red/Blue voor de GameBoy. Ik begon altijd vol spanning en zenuwen aan de Pokémon league, en deze kerel met zijn dragons blijft toch de meest epic one.

I was a GameBoyfreak when I was a kid.
  • 1

TITANIA
Equilibrium
3DS: 1048-8802-5704 | PSN: AwesomeSweeneyy | Wii U ID: Sweeneyy

#4 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 26 May 2014 - 20:58

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#5 chesterfox40

chesterfox40

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2130 berichten

Posted 26 May 2014 - 21:27

De ergste van allemaal voor mij was Wesker uit Resident Evil 5. Heb het in coop met een maat heel veel geprobeerd maar het is ons nooit gelukt om hem te verslagen.

Radec uit killzone 2 was ook ni gemakkelijk, gelukkig heb ik die na vele pogingen verslagen.

Edited by chesterfox40, 26 May 2014 - 21:29.

• 0

PSN: chester__44 WII U: chesterfox40
twitter: @Chesterfox40

#6 Tempest_at_dawn

Tempest_at_dawn

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 461 berichten

Posted 26 May 2014 - 23:19

Op Nr. 3:
Geplaatste afbeelding
Old King Allant (Demon's Souls):
Op zich niet zo'n bijzondere bossfight, maar eerder het feit dat de eerste maal dat ik Demon's souls doorspeeld had, ik deze voor het laatst had gelaten. En ik had het echt ZWAAR bij hem; maar het ding dat u dan blijft doen terug gaan is simpelweg: "Het is mogelijk." Hij deed fucktons aan schade, was veel mobieler als mij en mijn heavy armor - speer & schild-combinatie (het was mijn eerste souls-playthrough), stal om de zoveel tijd nog eens een level, ... Kortom, het genre boss waar ik zo'n 3 minuten tegen heb zitten schelden zodra ik 'em verslagen had, maar toch dewelke ik het liefst nog eens zou bevechten.

Op Nr. 2:
Geplaatste afbeelding
The Boss (Metal Gear Solid 3: Snake eater)
Voor de zekerheid wel zeggen: op deze plek hadden nog zo'n tiental bosses uit de MGS-saga kunnen staan. Eervolle vermelding voor Liquid Ocelot uit MGS4, Psycho Mantis uit MGS1 en zeker ook The End uit MGS3, drie andere fenomenale bossfight. Het fantastische aan de MGS-bossfights is dat het je tegen vijanden 'of your own size' plaatst. Waar jij zwak tegen bent, zijn zij dat ook. Geen BS, gewoon een eerlijk man tegen man (en occasioneel vrouw) gevecht. De gevoelens bij het gevecht tegen Liquid Ocelot, trucs bij het gevecht tegen Psycho Mantis, en spanning (en Easter eggs) bij het gevecht tegen The End, ze maken deze bossfights onvergetelijk. Maar bovenaan alle boss fights staat toch wel het final boss fight tegen The Boss. Emotioneel, intens, op tijdslimiet (die ruimschoots voldoende is, maar toch), de sfeer, de soundtrack,... Alles in de game komt perfect samen en culmineert in één van de beste bossfights die ik totnogtoe gespeeld heb.

Op Nr. 1: Vergil (Devil May Cry 3)
Geplaatste afbeelding
Je bevecht hem 3 maal in het hele spel, en de leercurve is steil. Zeer steil. Tegen het laatste gevecht aan speel je in essentie tegen je eigen personage. Even groot, even groot arsenaal, één tegen één. Hij heeft al zijn trucs, jij de jouwe, en jullie kennen allebei elkaars troeven. De move sets zijn ongelofelijk verschillend, maar toch ook gelijkaardig. Zowel jij als hij hebben Devil Trigger. Er is geen andere manier om dit Boss Fight te winnen, dan om beter dan hem te zijn. Sneller, sterker, slimmer. Het speelveld is vlak, alleen jij en hij tellen mee. Het is ook gewoon een fantastisch personage, for crying out loud, hij komt zelfs meehelpen in het voorlaatste boss fight omdat hij tegen jou wil vechten, niet de andere Boss. Hij is het genre boss dat je met plezier zélf zou willen spelen. Het is zonder twijfel mijn lievelings Boss fight.
  • 0
Time to leave them all behind!

Also tagged with one or more of these keywords: Boss, Boss fight, Favoriet, Mening

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users