Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Tom Clancy : The Division is nu al grafisch verminderd.

The Division Ubisoft

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Bloodywolf

Bloodywolf

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 297 berichten

Posted 24 June 2014 - 18:42

Het is niet officieel bevestigd, maar het zou me niet verbazen al het klopte.

Bron:
http://whatifgaming....ed-a-few-things
http://www.dsogaming...raded-visually/

"We really loved the reception to the demo we showed on the PC version at E3. Currently as it stands, there is definitely a lot of push coming from publishers to not make the experience so different on consoles as to alienate people into thinking that next generation is not as powerful as PC. This is probably what happened at Ubisoft Montreal. I think that while making stability changes is definitely important, it does not completely obliterate a lot of enhanced rendering applications.

Right now we already took out quite a lot of screen space reflections from the game and are working on asset management the best we can given consoles have that great unified memory. Naturally we will also be using online servers and have to produce a synchronization that higher graphics add to the latency so it had to be turned down. To me it still looks good, but not as good as the original reveal. I am sure as we get closer to launch and the actual console versions of the game featuring SD (Snowdrop) that it will start to seem all too obvious to people especially those on PCs. I just wanted to write and let you know that it definitely is not just stability but marketing politics plays into this a lot as well."

UPDATED 2nd Response from The Division Developer: "Truth be told in regards to your question that while ‘Yes’ the lead platform is the PC, we simply cannot have such a big gap. As you know when the first WATCH DOGS Review was published by that one site, Ubisoft called it a “false review” and I am sure everyone can see how bad that sounded when they saw the game did look marginally better than something that was a last generation GTA IV. But no, they will not admit that they practice this or actively downgrade a game. It is much easier to say they removed things for stability which is often a lie as you can tell by the post-issues which are expected in any production we do.

Also to answer your 3rd question, no…they will never fully disclose what was removed from what build as no laws ask them to do so in terms of consumer rights. If we as developers published that information in very real terms for the consumer such as “Replaced particle fog simulation with 2d layer simulation in 3d space, removed particles from all explosions, lowered explosion volume multiplier by 20x, removed X # of trees and civilians, etc.” we would be out of a lot of sales and probably it would actually require too much time to deliver on the current hype that a lot of downgraded games see which look incredible with a vertical slice. I do share this in the hope’s that my colleagues and publishers and a lot of people who make false promises and do demonstrations which wrongfully create too much hype that they cannot deliver on ultimately stop doing such things. I want to see the industry actually move forward and not be so full of itself by promising too much and delivering too little. Regards."

Ik vind dit dus gewoon walgelijk en dus gewoon nog een reden om consoles te haten naast hun exclusieve content bullshit.

Edited by papflesAdmin, 24 June 2014 - 19:57.

• 2

#2 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 24 June 2014 - 19:00

Dat Ubisoft, Watch Dogs all over again... gg. :'))
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#3 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 24 June 2014 - 19:44

Ik vind dit dus gewoon walgelijk en dus gewoon nog een reden om consoles te haten naast hun exclusieve content bullshit.

Wel, tenminste is je haat goed gericht. Het zijn Sony/Microsoft die Ubisoft pushen om de kwaliteit te verminderen, met waarschijnlijk een boycot als pressingsmiddel. Allemaal om niet te moeten toe te geven dat hun "next-gen", al outdated is en de overhyping van het jaar. Alleen lijken veel Watch Dogs pc-spelers dat niet door te hebben, met een haatcampagne tegen Ubisoft. Schiet niet op de pianist....

Al wil ik wel zeggen dat ik mijn twijfels heb bij een "anonieme insider", die er blijkbaar geen problemen mee heeft om zijn werkgever door het slijk te halen, maar niet de ballen om oftewel publiekelijk het toe te geven, of op te stappen
  • 0

#4 MooseTheStampede

MooseTheStampede

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 349 berichten

Posted 24 June 2014 - 19:46

Dat Ubisoft, Watch Dogs all over again... gg. :'))

yup... mijn excitement naar deze titel is net met een flink aantal gezakt
  • 0

There is no kill like overkill, squashing a spider with a mallet also counts as a headshot.

PSN: Spikey556 // Steam: MooseTheStampede

#5 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 24 June 2014 - 19:48

Wel, tenminste is je haat goed gericht. Het zijn Sony/Microsoft die Ubisoft pushen om de kwaliteit te verminderen, met waarschijnlijk een boycot als pressingsmiddel. Allemaal om niet te moeten toe te geven dat hun "next-gen", al outdated is en de overhyping van het jaar. Alleen lijken veel Watch Dogs pc-spelers dat niet door te hebben, met een haatcampagne tegen Ubisoft. Schiet niet op de pianist....

Al wil ik wel zeggen dat ik mijn twijfels heb bij een "anonieme insider", die er blijkbaar geen problemen mee heeft om zijn werkgever door het slijk te halen, maar niet de ballen om oftewel publiekelijk het toe te geven, of op te stappen

Ubisoft is een van de grootste publishers ter wereld, ik denk niet dat MS of Sony veel te zeggen hebben over hoe die hun games maken want Ubi kan even goed dreigen met games van een bepaald platform weg te halen.
  • 0

Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#6 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 24 June 2014 - 19:50

Get your tinfoil hat!
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#7 papflesAdmin

papflesAdmin

On a roll

• Administrator
  • 340 berichten

Posted 24 June 2014 - 19:53

De fijne lettertjes van een contract tussen een uitgever/ontwikkelaar en een consolebouwer zullen nooit geweten zijn, maar het is écht niet enkel omdat bv. een Sony zegt "wij willen dit", dat een ontwikkelaar of uitgever zegt "awel ja!"

Die partijen hebben ook door dat er heel wat geld te rapen valt door bepaalde zaken af te spreken (waarom zouden ze het niet doen, is nog altijd een bedrijf dat geld moet hebben om te overleven) en consoles zijn ook een lucratieve markt.

Zou het beter zijn dat men alles zo open mogelijk doet en zo scherp mogelijk maakt voor ieder platform? Jup, uiteraard, maar vergeet echter niet dat veel van die partijen ook met een budget werken en dat "alles gelijk houden" voor velen waarschijnlijk PAKKEN goedkoper is (en 95% van gamers er geen moer om zal geven).
  • 0

#8 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 24 June 2014 - 20:00

Zou het beter zijn dat men alles zo open mogelijk doet en zo scherp mogelijk maakt voor ieder platform? Jup, uiteraard, maar vergeet echter niet dat veel van die partijen ook met een budget werken en dat "alles gelijk houden" voor velen waarschijnlijk PAKKEN goedkoper is (en 95% van gamers er geen moer om zal geven).

Je uitspraak klopt in die zin dat het niet genoeg opbrengt om speciaal voor pc aparte textures en dergelijke te maken. Maar bepaalde grafische effecten die gewoon op elke videokaart zitten uitschakelen op pc omdat de consoles die niet aankunnen is gewoon belachelijk.

Ubisoft is een van de grootste publishers ter wereld, ik denk niet dat MS of Sony veel te zeggen hebben over hoe die hun games maken want Ubi kan even goed dreigen met games van een bepaald platform weg te halen.

Ik vraag me serieus af of dat wel klopt wat je zegt. Stel dat Sony zou zeggen dat de nieuwste AC niet op PS3 en PS4 mag verschijnen. Ik denk niet dat Ubisoft op de overige platforms voldoende zal verkopen om uit de kosten te geraken.
  • 1

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#9 papflesAdmin

papflesAdmin

On a roll

• Administrator
  • 340 berichten

Posted 24 June 2014 - 20:02

Je uitspraak klopt in die zin dat het niet genoeg opbrengt om speciaal voor pc aparte textures en dergelijke te maken. Maar bepaalde grafische effecten die gewoon op elke videokaart zitten uitschakelen op pc omdat de consoles die niet aankunnen is gewoon belachelijk.

Moeten die grafische effecten niet nog altijd "gemaakt" worden? (ik ken er niks van, dus ik vraag het gewoon :) )

Die uitschakelen (als ze toch sowieso aanwezig zijn) is inderdaad stom, maar ik kan niet gokken waarom ze dat zouden doen. "Ey, schakel die eens uit" lijkt me nu écht een bizarre houding voor platformhouders, zeker omdat het zo minimaal effect heeft op de verkoopcijfers imho. Nu ja, het zou kunnen, maar ik denk dat Sony / Microsoft nog wel nét iets beters te doen hebben dan "Heb jij rook in de stad? NEE! Weghalen" te liggen brullen
  • 0

#10 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 24 June 2014 - 20:06

Met als resultaat een paar miljoen kopieen van Watch Dogs niet te verkopen, om nog maar te zwijgen van toekomstige titels die niet naar één van de twee leidende platforms komen? Das financiele zelfmoord
  • 0

#11 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 24 June 2014 - 20:11

Met als resultaat een paar miljoen kopieen van Watch Dogs niet te verkopen, om nog maar te zwijgen van toekomstige titels die niet naar één van de twee leidende platforms komen? Das financiele zelfmoord

Dan zouden exclusiviteitsdeals ook niet bestaan.

edit: ik bedoelde wel degelijk op 1 van de 2 console platformen blijven als MS of Sony zoiets zouden doen, als ze het allebei doen dan zal Ubisoft idd niet veel keuze hebben.

Edited by Dr.Gordon, 24 June 2014 - 20:15.

• 0

#12 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 24 June 2014 - 20:14

Moeten die grafische effecten niet nog altijd "gemaakt" worden? (ik ken er niks van, dus ik vraag het gewoon :) )

Die uitschakelen (als ze toch sowieso aanwezig zijn) is inderdaad stom, maar ik kan niet gokken waarom ze dat zouden doen. "Ey, schakel die eens uit" lijkt me nu écht een bizarre houding voor platformhouders, zeker omdat het zo minimaal effect heeft op de verkoopcijfers imho. Nu ja, het zou kunnen, maar ik denk dat Sony / Microsoft nog wel nét iets beters te doen hebben dan "Heb jij rook in de stad? NEE! Weghalen" te liggen brullen

Ik weet natuurlijk niet hoe het door zit maar wij krijgen toch altijd als aanpak te horen van maak eerst wat je wil en later als het er is ga je de plekken zoeken waar het inefficiënt is en daar aan werken Dus als ze dat zouden toepassen zouden ze inderdaad eerst alles maken zo veel als ze zich kunnen inbeelden van grafische pracht om daarna te moeten schrappen/neerschalen met parameters/veranderen omdat bepaalde configuraties het anders niet kunnen draaien.
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#13 papflesAdmin

papflesAdmin

On a roll

• Administrator
  • 340 berichten

Posted 24 June 2014 - 20:21

Ik weet natuurlijk niet hoe het door zit maar wij krijgen toch altijd als aanpak te horen van maak eerst wat je wil en later als het er is ga je de plekken zoeken waar het inefficiënt is en daar aan werken Dus als ze dat zouden toepassen zouden ze inderdaad eerst alles maken zo veel als ze zich kunnen inbeelden van grafische pracht om daarna te moeten schrappen/neerschalen met parameters/veranderen omdat bepaalde configuraties het anders niet kunnen draaien.

Dus geld steken in de ontwikkeling tot het maximale en dan voor een klein groepje dat het daadwerkelijk kan draaien en het voor 95% terugschroeven. Niet echt commercieel logisch als bedrijf lijkt me :p (ik snap wel dat het voor een consument beter is, maar op het einde van de rit moeten die partijen wel een balans opmaken)
  • 0

#14 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 24 June 2014 - 20:26

Dan zouden exclusiviteitsdeals ook niet bestaan.

edit: ik bedoelde wel degelijk op 1 van de 2 console platformen blijven als MS of Sony zoiets zouden doen, als ze het allebei doen dan zal Ubisoft idd niet veel keuze hebben.

Maar Ubisoft is geen exclusiviteits developper, in tegenstelling tot bijvoorbeeld naughty dog. Al hun grote titels zijn voor alle platformen. Zij hebben geen interesse om mensen te pushen naar één bepaald platform. En moesten ze wegtrekken, zou dat naast klantenverlies, hen nog meer afhankelijk maken van die ene uitgever. Op de consolemarkt is nog altijd het meeste geld te rapen, dat is een realiteit. Je kan een bedrijf niet verwijten dat het dat wil opgeven

Je moet er ook aan denken dat Watch Dogs voor 80% ontwikkeld werd voor de kenmerken van de nieuwste console bekend waren. En blijkbaar zijn ze alle twee rampzalig slecht. En omdat de consolegamer dat niet mag weten (aangezien hij nog 5 jaar moet meegaan), is de pc-speler de dupe

Edited by eXistenZ, 24 June 2014 - 20:27.

• 1

#15 Bloodywolf

Bloodywolf

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 297 berichten

Posted 24 June 2014 - 20:40

Ze kunnen de techniek voor veel grafische effecten overporten naar elke engine, als ze het willen, meredeels van de code bestaat dan ook al en ze moeten alleen alles correct in het geheel verwerken. En het meeste kan allemaal clientside gebeuren (elke grafish effect dat geen invloed heeft op de speelwereld). Wat dus geen probleem zou opleveren voor de server zelf.
  • 0

#16 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 24 June 2014 - 21:29

Bepaalde effecten worden volledig door de grafische kaart afgehandeld. Mods als iCEnhancer voegen zulke effecten toe aan bestaande games zoals Skyrim en GTA, waardoor ze er ineens opmerkelijk beter uitzien.

Maar in geval van Ubisoft bestaan de "gemaakte" grafische effecten al, want ze hebben die uitgebreid gedemonstreerd in hun trailers van Watch Dogs en The Division. Toen bleek dat de PS4 en (vooral) de X1 die effecten niet aankonden, hebben ze die ook maar geschrapt uit de pc-versie. Vermoedelijk zoals hierboven gezegd om de gloednieuwe next-gen consoles niet verouderd te laten lijken. Ik game zowel op pc als op console, maar zoiets kan echt niet imo.
  • 0

#17 papflesAdmin

papflesAdmin

On a roll

• Administrator
  • 340 berichten

Posted 24 June 2014 - 22:11

Maar Ubisoft is geen exclusiviteits developper, in tegenstelling tot bijvoorbeeld naughty dog. Al hun grote titels zijn voor alle platformen. Zij hebben geen interesse om mensen te pushen naar één bepaald platform. En moesten ze wegtrekken, zou dat naast klantenverlies, hen nog meer afhankelijk maken van die ene uitgever. Op de consolemarkt is nog altijd het meeste geld te rapen, dat is een realiteit. Je kan een bedrijf niet verwijten dat het dat wil opgeven

Je moet er ook aan denken dat Watch Dogs voor 80% ontwikkeld werd voor de kenmerken van de nieuwste console bekend waren. En blijkbaar zijn ze alle twee rampzalig slecht. En omdat de consolegamer dat niet mag weten (aangezien hij nog 5 jaar moet meegaan), is de pc-speler de dupe

De opmerking dat "de consolegamer" een of andere onwetende brulaap is die niks kan vatten, mag je ook achterwege laten. Begint een beetje te vervelen dat het zogenaamde zelfverklaarde "master race" zich steevast laatdunkend moet uitlaten over wat in essentie dezelfde groep is: de gamer.

@geo: het zou me ten zeerste verbazen dat heel wat gamers het veel kan schelen of een pc-gamer een grafisch betere game krijgt, zolang hun game er maar goed uitziet en vlot draait. Ik denk dat veel van die "we mogen gamertype x niet laten weten dat..." vooral in het hoofdje zit van bepaalde mensen.
  • 2

#18 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 24 June 2014 - 22:35

De opmerking dat "de consolegamer" een of andere onwetende brulaap is die niks kan vatten, mag je ook achterwege laten. Begint een beetje te vervelen dat het zogenaamde zelfverklaarde "master race" zich steevast laatdunkend moet uitlaten over wat in essentie dezelfde groep is: de gamer.

Ik heb nooit iets gezegd van brulaap of masterrace? :wacko: Er zijn genoeg domme pc-gamers hoor, die denken dat ze kunnen gamen op een laptop of niet weten wat er in hun tower zit en denken dat ze alles kunnen draaien. Ik reciteer gewoon wat er gezegd werd:
there is definitely a lot of push coming from publishers to not make the experience so different on consoles as to alienate people into thinking that next generation is not as powerful as PC.

Dat ze dit al moeten zeggen, na één jaar van een levenscyclus die 5-7 jaar bedraagt, is vrij erg. Zowel voor de consolegamer als de pc-gamer

Edited by eXistenZ, 24 June 2014 - 22:39.

• 0

#19 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 24 June 2014 - 22:44

En uiteindelijk komt het van een onbekende website waar niemand ooit iets van gehoord heeft. Ze kunnen het evengoed uitgevonden hebben voor hits. Ubisoft die downgrade -> hot topic.

Op neoGAF is het al afgedaan als onbetrouwbaar.
  • 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#20 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 24 June 2014 - 23:44

@geo: het zou me ten zeerste verbazen dat heel wat gamers het veel kan schelen of een pc-gamer een grafisch betere game krijgt, zolang hun game er maar goed uitziet en vlot draait. Ik denk dat veel van die "we mogen gamertype x niet laten weten dat..." vooral in het hoofdje zit van bepaalde mensen.

Ik zou denken dat de wereldwijde eindeloze discussies over het verschil in resolutie tussen de ps4- en x1-versie van bepaalde multiplatform games het tegendeel bewijzen van wat ge hier zegt.

Ook vind ik het jammer dat de belachelijke term "pc master race" er weer bij moet gesleurd worden. Pc-gamers willen net als consolegamers dat hun favoriete games geoptimaliseerd worden voor hun platform. PS3-gamers waren indertijd ook niet gelukkig toen ze een belabberde port van Bayonetta te slikken kregen. De teleurstelling die daaruit volgt lijkt me niet meer dan logisch en heeft niks te maken met eigendunk of master race.

Verder heeft Existenz gewoon gelijk dat consolegamers de laatste tijd nogal vaak voor de gek worden gehouden over de kracht van de next-gen consoles: games als Forza 5 en Watch Dogs blijken er "ineens" een stuk minder goed uit te zien dan ze aanvankelijk zijn voorgesteld in diverse trailers, next-gen games blijken slechts uitzonderlijk 60fps en/of 1080p te halen terwijl dit op pc al jarenlang de standaard is enz... Dit heeft niks te maken met het dommer of slimmer zijn van gamers op een bepaald platform, maar wel met de gigantische marketingmachine die tegenwoordig rond consolegaming draait en waar gamers hoe langer hoe meer de dupe van worden.
  • 4

Also tagged with one or more of these keywords: The Division, Ubisoft

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users