Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Tom Clancy : The Division is nu al grafisch verminderd.

The Division Ubisoft

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#21 papflesAdmin

papflesAdmin

On a roll

• Administrator
  • 340 berichten

Posted 25 June 2014 - 07:47

Ik zou denken dat de wereldwijde eindeloze discussies over het verschil in resolutie tussen de ps4- en x1-versie van bepaalde multiplatform games het tegendeel bewijzen van wat ge hier zegt.

Dat zijn misschien ettelijke duizenden mensen die daarover dan klagen, terwijl game X of Y er vervolgens ettelijke miljoenen verkoopt. Blijft een enorme minderheid die daarover lijkt te struikelen (of toch zegt dat ze erover struikelen).

Ook vind ik het jammer dat de belachelijke term "pc master race" er weer bij moet gesleurd worden. Pc-gamers willen net als consolegamers dat hun favoriete games geoptimaliseerd worden voor hun platform. PS3-gamers waren indertijd ook niet gelukkig toen ze een belabberde port van Bayonetta te slikken kregen. De teleurstelling die daaruit volgt lijkt me niet meer dan logisch en heeft niks te maken met eigendunk of master race.

Even belachelijk als dat "de consolegamer dat niet mag weten". Je weet verdraaid goed dat in heel erg veel discussies de consolegamer er als een of ander type gamer wordt bijgesleurd die gaming heeft verknald, wiens gedrag voor slechte evoluties X en Y heeft gezorgd. Vooral dat kantje van "het master race"-gedoe mag stilaan eens gaan ophouden.

Tegenwoordig worden alle games afaik gemaakt op pc en zo naar consoles gebracht, zeker nu die eigenlijk kleine pc's zijn, waardoor dat allemaal eenvoudiger wordt. Dat je dus alles op een niveau kan zetten en gelijk kan houden op alle platformen, lijkt me zakelijk gezien gewoon logisch voor die bedrijven. Nogmaals, zoals ik hierboven al zei: het zijn ook nog steeds bedrijven die naar "return on investment" kijken, ongeacht de complottheorieën over waarom men bepaalde zaken doet. Daarnaast heb ik ook al gezegd dat het beter zou zijn als men het wél zou toevoegen, maar ik snap ook dat zulke partijen eerst en vooral voor zwarte cijfers willen zorgen (iets wat sommige gamers soms lijken te vergeten omdat het hun zaak niet maakt).

Verder heeft Existenz gewoon gelijk dat consolegamers de laatste tijd nogal vaak voor de gek worden gehouden over de kracht van de next-gen consoles: games als Forza 5 en Watch Dogs blijken er "ineens" een stuk minder goed uit te zien dan ze aanvankelijk zijn voorgesteld in diverse trailers, next-gen games blijken slechts uitzonderlijk 60fps en/of 1080p te halen terwijl dit op pc al jarenlang de standaard is enz... Dit heeft niks te maken met het dommer of slimmer zijn van gamers op een bepaald platform, maar wel met de gigantische marketingmachine die tegenwoordig rond consolegaming draait en waar gamers hoe langer hoe meer de dupe van worden.

Wederom, consolegamers? Gamers in het algemeen bedoel je? De marketingmachine wordt enkel en alleen ingezet om games te verkopen, niet om specifiek "consolegamers voor de gek te houden". Ik kan me perfect herinneren dat er vroeger ook trailers waren van pc-games die niet meteen een juist beeld weergaven van het spel zelf.

Evenzeer kan ik elfendertig trailers van films bovenhalen die totaal niet de werkelijkheid weerspiegelen van de film die het moet voorstellen. Maar ja, dat "cinemapubliek" trapt er telkens weer in he...

• 1

#22 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 25 June 2014 - 08:04

Maar papfles zoals eerder gezegd vaak zijn de betere graphics er al en worden ze naar beneden geschroefd op elk platform omdat sommige het niet aankunnen, ik denk niet dat dat op enige manier verdedigbaar is. Als de eerdere graphics er niet waren zouden het inderdaad niet meer dan complottheorieën zijn, maar die zijn er wel en dan wordt het toch wel moeilijk om de conclusie ze hebben de PC graphics verzwakt onder druk van consoles niet te nemen. In het geval van watchdogs mag het duidelijk zijn het is er al, alleen hebben ze het af gezet voor 1 of andere reden en gezien de macht die consolebouwers soms lijken te hebben lijkt het niet eens zo vergezocht om te zeggen dat ze druk hebben uitgeoefend. Als een game geweerd wordt is dat een zeer hoge prijs voor zo'n devs.

Consoles hebben voordelen en nadelen, net als "standaarden" hetgeen je consoles wel kan beschouwen. Langs de ene kant zorgt het dat het voor de devs makkelijker massaproductie te doen en dus meer geld te verdienen, langs de andere kant houdt het innovatie tegen en ook software evolutie je kan niet evolueren naar betere software (graphics etc) als je zovele jaren moet wachten op een HW standaard die er daadwerkelijk iets mee kan doen.

De marketingmachine, ik heb de laatste tijd de jammerlijke indruk dat er veel meer geld in marketing bombardementen wordt gestoken dan daadwerkelijk kijken wat de mensen willen en verwachten, wat voor gamers het dan ook zijn, een jammerlijke zaak.

Edited by smitske, 25 June 2014 - 08:06.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#23 papflesAdmin

papflesAdmin

On a roll

• Administrator
  • 340 berichten

Posted 25 June 2014 - 08:24

Maar papfles zoals eerder gezegd vaak zijn de betere graphics er al en worden ze naar beneden geschroefd op elk platform omdat sommige het niet aankunnen, ik denk niet dat dat op enige manier verdedigbaar is. Als de eerdere graphics er niet waren zouden het inderdaad niet meer dan complottheorieën zijn, maar die zijn er wel en dan wordt het toch wel moeilijk om de conclusie ze hebben de PC graphics verzwakt onder druk van consoles niet te nemen. In het geval van watchdogs mag het duidelijk zijn het is er al, alleen hebben ze het af gezet voor 1 of andere reden en gezien de macht die consolebouwers soms lijken te hebben lijkt het niet eens zo vergezocht om te zeggen dat ze druk hebben uitgeoefend. Als een game geweerd wordt is dat een zeer hoge prijs voor zo'n devs.

Ik zeg nergens dat ze de moeite niet moeten doen en dat ze zich niet aan hun trailers enz moeten houden, maar het is niet alsof "fantastische" trailers niet in elke business zitten die daarmee werkt. Ik bekijk trailers altijd met argusogen en wacht zoals vele gamers af op reviews en gameplaybeelden bijvoorbeeld, omdat trailers altijd een specifieke kant belichten die de makers uiteraard in hun voordeel laten draaien (hoe zou je zelf zijn).

Bij Watch Dogs is het inderdaad belachelijk dat men effecten X en Y toevoegt aan een E3-trailer om die vervolgens uit te schakelen. Het gebeurt wel vaker dat men wat oppoetst bij trailers en presentaties, dus daar wijt ik het deels aan. Of dat nu gedaan wordt om "alles gelijk te trekken" of om "kosten te besparen" of omdat het "gameplaytechnisch gezien niet stabiel was", eerlijkheid duurt daarin het langste en dat zou men moeten toepassen. Daar geef ik gamers meer dan gelijk in.

De "het zal wel aan de consoles liggen en de druk die Sony / MS hebben uitgeoefend" is een of andere complottheorie tegen pc-gamers waarvoor ik nog geen enkel bewijs heb gezien tbh en dat is gewoon overdreven.

Consoles hebben voordelen en nadelen, net als "standaarden" hetgeen je consoles wel kan beschouwen. Langs de ene kant zorgt het dat het voor de devs makkelijker massaproductie te doen en dus meer geld te verdienen, langs de andere kant houdt het innovatie tegen en ook software evolutie je kan niet evolueren naar betere software (graphics etc) als je zovele jaren moet wachten op een HW standaard die er daadwerkelijk iets mee kan doen.

Er is ook innovatie in het consoleveld. Kijk naar Kinect, naar de Wii (U) bijvoorbeeld. Er zijn zelfs gamegenres die vooral vooruitgang hebben geboekt dankzij consoles, lijkt me?

Als er zolang gewacht moet worden op vooruitgang omdat de consoles op punt X blijven staan, dan wil dat misschien ook iets zeggen over de toestand in de rest van het "landschap", dat die niet vergevorderd genoeg is om daar bakken geld tegenaan te smijten. Nogmaals, bedrijven moeten proberen zwarte cijfers te halen en met immense vooruitgang op pc-vlak waar (in hun ogen waarschijnlijk) slechts een handvol % van hun publiek van kan genieten, is zakelijke onzin.

De marketingmachine, ik heb de laatste tijd de jammerlijke indruk dat er veel meer geld in marketing bombardementen wordt gestoken dan daadwerkelijk kijken wat de mensen willen en verwachten, wat voor gamers het dan ook zijn, een jammerlijke zaak.

Flashy tralala werkt altijd. Of het nu voor de volgende aflevering van Thuis en Familie is, of voor de volgende Transformers-film. Wie al meer dan genoeg bedot is door zulke beelden, zal ongetwijfeld wel 2 keer nadenken voor 'ie weer zo'n trailer bekijkt denk ik :)

• 0

#24 MooseTheStampede

MooseTheStampede

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 349 berichten

Posted 25 June 2014 - 08:29

Kojima maakt tenminste zijn belofte WEL waar en we krijgen gewoon een enorme dramatische vorm van storytelling, gigantische open wereld en schijtende paarden, net zoals het netjes werd voorgesteld.
  • 0

There is no kill like overkill, squashing a spider with a mallet also counts as a headshot.

PSN: Spikey556 // Steam: MooseTheStampede

#25 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 25 June 2014 - 08:55

@papfles, ik geef je grotendeels gelijk, zeker wat betreft marketing en hypebuilding. En ik ga de consoles ook niet diaboliseren dat ze de gamewereld zogezegd afremmen. Of Ubisoft omdat ze doen wat ieder bedrijf zou doen.
Persoonlijk vind ik Watch Dogs er goed genoeg uitzien, zowel op console als pc. En ik ga er ook nooit vanuit dat mijn game er hetzelfde zal uitzien als aangekondigd. Maar negatieve publiciteit, of die nu terecht is, of die komt van een "anonieme insider", of een paar duizend man op een forum, heeft altijd effect. Stel je surft als potentiele koper naar de forums van ubisoft, en je ziet de meerderheid van topics bestaan uit klachten en verwensingen,...

We spreken ook wel over een pc-trailer van 2012 he, een lange tijd in de technologiewereld (zelfs al is de wet van Moore niet helemaal geldig meer). Die effecten zijn ook niet toegevoegd en daarna verwijderd om het er tijdelijk mooi te laten uitzien, in de hoop dat het ondertussen niet crasht. De effecten zijn nog altijd aanwezig, ze zijn gewoon uitgeschakeld. En naar het schijnt (heb het zelf nog niet geprobeerd), verbetert de prestatie. Dat is toch een teken dat het wel degelijk de bedoeling was ze er in te laten

Edited by eXistenZ, 25 June 2014 - 09:04.

• 0

#26 papflesAdmin

papflesAdmin

On a roll

• Administrator
  • 340 berichten

Posted 25 June 2014 - 09:23

@papfles, ik geef je grotendeels gelijk, zeker wat betreft marketing en hypebuilding. En ik ga de consoles ook niet diaboliseren dat ze de gamewereld zogezegd afremmen. Of Ubisoft omdat ze doen wat ieder bedrijf zou doen.
Persoonlijk vind ik Watch Dogs er goed genoeg uitzien, zowel op console als pc. En ik ga er ook nooit vanuit dat mijn game er hetzelfde zal uitzien als aangekondigd. Maar negatieve publiciteit, of die nu terecht is, of die komt van een "anonieme insider", of een paar duizend man op een forum, heeft altijd effect. Stel je surft als potentiele koper naar de forums van ubisoft, en je ziet de meerderheid van topics bestaan uit klachten en verwensingen,...

We spreken ook wel over een pc-trailer van 2012 he, een lange tijd in de technologiewereld (zelfs al is de wet van Moore niet helemaal geldig meer). Die effecten zijn ook niet toegevoegd en daarna verwijderd om het er tijdelijk mooi te laten uitzien, in de hoop dat het ondertussen niet crasht. De effecten zijn nog altijd aanwezig, ze zijn gewoon uitgeschakeld. En naar het schijnt (heb het zelf nog niet geprobeerd), verbetert de prestatie. Dat is toch een teken dat het wel degelijk de bedoeling was ze er in te laten

Het zou me helemaal niet verbazen dat men het erin gestoken heeft om het chiquer te laten lijken tijdens de presentatie toen en dat men er eigenlijk verder geen werk meer heeft in gestoken, omdat men eigenlijk al had beslist "te veel werk / te duur / te weinig resultaat / niet vlot genoeg". Als ik me niet vergis, zijn de meldingen echt specifiek "E3_lighting" enz., dus dat zegt voor mij dat men het er bewust even in gestoken had als extra voor tijdens de E3-voorstelling, wat dus eigenlijk marketing is en niet als daadwerkelijke gameplayverbetering.
  • 0

#27 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 25 June 2014 - 12:56

"Dat zijn misschien ettelijke duizenden mensen die daarover dan klagen, terwijl game X of Y er vervolgens ettelijke miljoenen verkoopt. Blijft een enorme minderheid die daarover lijkt te struikelen (of toch zegt dat ze erover struikelen)."

Het zal een game niet beletten om te verkopen, maar het zal wel bepalen voor welk platform men die game koopt als men er meerdere bezit. Vorige generatie werden multiplatform games eerder op de x360 gekocht omdat de ps3-versie grafisch vaak wat minder was. Deze generatie loopt de PS4 op dat gebied weer voor. Maar beide next-gen consoles worden door elke games-pc van de afgelopen drie jaar geëvenaard of zelfs ruimschoots overtroffen. Het is dus in alle belang van Sony en MS dat zoveel mogelijk gamers voor hun console kiezen. Het zou me dan ook niet verbazen dat in hun voorwaarden staat dat een game die gelijktijdig ook op andere platforms uitkomt, niet grafisch superieur mag zijn.

Even belachelijk als dat "de consolegamer dat niet mag weten". Je weet verdraaid goed dat in heel erg veel discussies de consolegamer er als een of ander type gamer wordt bijgesleurd die gaming heeft verknald, wiens gedrag voor slechte evoluties X en Y heeft gezorgd. Vooral dat kantje van "het master race"-gedoe mag stilaan eens gaan ophouden.

Wij hebben blijkbaar een verschillende opvatting van het woord consolegamer. Voor mij is dat iemand die op consoles speelt, en daar hoor ik zelf ook bij ondanks het feit dat ik ook op pc game. Ik zal in het vervolg de term "consolebezitter" gebruiken om misverstanden te vermijden. :)

Dit gezegd zijnde is het gewoon een feit dat de pc de vorige generatie vaak zwakke ports kreeg en dat veel IP's die hun oorsprong hebben op pc sterk werden vereenvoudigd om ze toegankelijker te maken voor mensen die nauwelijks interesse hebben in gaming. Maar het slaat natuurlijk nergens op om dit op de consolebezitters te steken, zij hebben die beslissing niet gemaakt.

Wederom, consolegamers? Gamers in het algemeen bedoel je?

Ik bedoelde eigenlijk consolebezitters :p

De marketingmachine wordt enkel en alleen ingezet om games te verkopen, niet om specifiek "consolegamers voor de gek te houden". Ik kan me perfect herinneren dat er vroeger ook trailers waren van pc-games die niet meteen een juist beeld weergaven van het spel zelf.

In de hoogdagen van pc-gaming had zowat elk spel een demo die ruimschoots voor de release van het spel uitkwam. Tegenwoordig is er ofwel geen demo, ofwel komt die pas weken na de release.
Sinds E3 is er trouwens een nieuwe trend verschenen, waarbij games alleen maar worden voorgesteld aan de hand van CGI-filmpjes in plaats van gameplaybeelden.

Evenzeer kan ik elfendertig trailers van films bovenhalen die totaal niet de werkelijkheid weerspiegelen van de film die het moet voorstellen. Maar ja, dat "cinemapubliek" trapt er telkens weer in he...

Ik heb persoonlijk nog geen enkele trailer gezien waarin special effects zaten die in de uiteindelijke film geschrapt zijn, maar ik snap je punt. En in feite komt het op hetzelfde neer: die "misleidende" trailers zorgen er in combinatie met licenties voor dat prutsers zoals Uwe Boll films blijven maken, dat er telkens opnieuw mensen naar gaan kijken en teleurgesteld terug buiten komen. Niet goed voor filmfans dus.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#28 papflesAdmin

papflesAdmin

On a roll

• Administrator
  • 340 berichten

Posted 25 June 2014 - 13:10

Het zal een game niet beletten om te verkopen, maar het zal wel bepalen voor welk platform men die game koopt als men er meerdere bezit. Vorige generatie werden multiplatform games eerder op de x360 gekocht omdat de ps3-versie grafisch vaak wat minder was. Deze generatie loopt de PS4 op dat gebied weer voor. Maar beide next-gen consoles worden door elke games-pc van de afgelopen drie jaar geëvenaard of zelfs ruimschoots overtroffen. Het is dus in alle belang van Sony en MS dat zoveel mogelijk gamers voor hun console kiezen. Het zou me dan ook niet verbazen dat in hun voorwaarden staat dat een game die gelijktijdig ook op andere platforms uitkomt, niet grafisch superieur mag zijn.

Ik lees nochtans heel vaak (ook al een paar keer van u) dat mensen die voor X of Y kiezen bijna niet te overtuigen zijn om voor Z te gaan (in dit geval bijvoorbeeld een superieure versie op pc) en nu zou het plots een zorg zijn van de consolebouwers dat pc iets kan wat zij niet kunnen?

Ik denk dat dat ernstig overdreven is, want afaik kijken Sony en Microsoft enkel naar elkaar en maken ze zich niet meteen zorgen om pc-conflicten. Sony en Microsoft moeten dan ook niet liggen smeken of onderhandelen om zaken terug te houden bij de pc-versie, want je zou in se al bijna kunnen zeggen dat zelfs met een minimale hoeveelheid consoles (wat nu het geval is, in vergelijking met wat pc kan bieden qua "publiek") ze qua omzet / inkomsten meer kunnen bieden dan het pc-platform (met enkele uitzonderingen zoals Blizzard-games, maar zelfs die zien de stroom aan inkomsten op console). Complottheorieën om zaken af te zwakken - zeker ten opzichte van pc - lijken me dan ook overdreven.

Maar het slaat natuurlijk nergens op om dit op de consolebezitters te steken, zij hebben die beslissing niet gemaakt.

Dat zien heel veel mensen niet, want het wordt heel vaak gezegd dat consolegamers (of bezitters, want dat onderscheid maakt hier niks uit, want het is "die groep") blijkbaar de oorzaak zijn van afgezwakte franchises enz., terwijl het gewoon uitgevers en ontwikkelaars zijn die meer mogelijkheden krijgen (want de héél oude franchises waren ook gewoon beperkt qua gameplay), die meer mensen willen bereiken enz.

Nu verschuift die "schuld" echter al naar mobiele gamers, dus er is weer een nieuwe zondebok gevonden imho
  • 1

#29 Phoenix-

Phoenix-

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 134 berichten

Posted 27 June 2014 - 11:07

Hi Nils, please see this post from our Community Developer http://forums.ubi.co...=1#post10067524

Heb het nog eens op Facebook gevraagd, wel leuk dat ze reageren. :)
  • 0

#30 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 27 June 2014 - 14:00

Complottheorieën om zaken af te zwakken - zeker ten opzichte van pc - lijken me dan ook overdreven.

Een medewerker van Farsight Studios (The Pinball Arcade) heeft thans letterlijk gezegd op het officiële forum dat hun nieuwe grafische engine tijdelijk niet gebruikt mocht worden op andere platforms, inclusief de pc. Dit was een vereiste van Sony om in aanmerking te komen als launchgame voor de PS4. Bijgevolg wachten bezitters van de Steam-versie nu al maanden op de beloofde DX11 update. Als Sony dit al doet bij kleinere indies, dan is de kans groot dat ze dit even goed doen bij de grote uitgevers die blockbusters produceren. Dit is natuurlijk geen bewijs dat dit ook bij Watch Dogs de oorzaak was, maar het gebeurt wel degelijk.

Dat zien heel veel mensen niet, want het wordt heel vaak gezegd dat consolegamers (of bezitters, want dat onderscheid maakt hier niks uit, want het is "die groep") blijkbaar de oorzaak zijn van afgezwakte franchises enz., terwijl het gewoon uitgevers en ontwikkelaars zijn die meer mogelijkheden krijgen (want de héél oude franchises waren ook gewoon beperkt qua gameplay), die meer mensen willen bereiken enz.

Gaming is gewoon enorm mainstream geworden. Enorm veel mensen hebben interesse gekregen voor games, maar veel van hen hebben geen tijd of behoefte om zich te verdiepen in complexe spelelementen. Het is dan ook logisch dat ontwikkelaars daar op inspelen en hun games toegankelijker maken voor dit publiek. En het spreekt voor zich dat dit publiek makkelijker een console koopt dan een games-pc waarop je moet beginnen tweaken en klooien met drivers voor je kan beginnen gamen. In combinatie met de hoge graad van piraterij op de pc is het dus volledig te begrijpen dat veel devs zijn overgestapt naar de consoles. Ik had zelf ook geen probleem om daar in mee te stappen en heb gewoon zelf ook een console gekocht.

Waar ik wèl een probleem mee heb is dat veel ontwikkelaars hun games enkel nog maar op dat mainstream publiek richten. De meeste moderne AAA-games draaien volledig rond allerhande hulpmiddeltjes die een deel van de gameplay automatiseren. Ideaal voor de casual gamer die vooral wil genieten van het verhaal, maar oersaai voor ervaren gamers die van een uitdaging houden. Om maar een voorbeeld te geven: in de Prince of Persia trilogie zat ik op het puntje van mijn stoel als ik met de prins de meest riskante en acrobatische sprongen moest uitvoeren, spanning verzekerd! Bij Assassins Creed verloopt dat proces volledig automatisch door gewoon de analoge stick naar voor te duwen. Knap om te zien, dat wel, maar na een tijd wordt het enorm eentonig.

Is dit de fout van de mainstream gamer? Nee totaal niet. Wel van de devs die de ervaren gamer de rug toegekeerd hebben. Waarom schakelen ze al die automatische hulpmiddeltjes niet enkel in als je op easy mode speelt? Waarom bedenken ze geen extra uitdagingen voor de ervaren gamer zoals in de 1999 mode van Bioshock? Daar zit imo vooral het probleem. Assassins Creed heeft niet eens een instelbare moeilijkheidsgraad, waardoor die games voor mij al gauw gaan vervelen, ook al zijn ze enorm knap gemaakt en spelen ze zich af in een fenomenale omgeving. Ik hoef heus geen meedogenloze combat à la Dark Souls in al mijn games, maar een minimum aan uitdaging of variatie mag toch wel.

Nu verschuift die "schuld" echter al naar mobiele gamers, dus er is weer een nieuwe zondebok gevonden imho

Mobile gaming is bedoeld voor een totaal ander publiek dan ervaren pc- of consolegamers. Beide vormen van gaming kunnen gerust naast elkaar bestaan. Maar als devs beginnen met core franchises naar iOS te porten en daarbij de gameplay omvormen tot een hopeloos eentonig en ongeïnspireerd swipe-festijn, dan lijkt het me normaal dat daar kritiek op komt van de fans. Ook is het laffe pay-to-win concept die in de meeste mobile games gebruikt wordt een ernstige bedreiging voor de spelervaring van de ervaren gamer. Het was een kwestie van tijd voor dit venijn ook zou worden toegepast worden in core games, met fiasco's zoals in Forza 5 tot gevolg. De kritiek op mobile gaming is dus imo volledig terecht. Niet omdat het bestaat, maar wel vanwege de invloed die het heeft op de ganse gamesindustrie.
  • 1

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#31 Bart Religion

Bart Religion

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 200 berichten

Posted 10 January 2015 - 17:46

Zolang het maar lekker draait kan het mij niet schelen dat grafisch iets minder is.

Pfft, ik speel regematig nog Doom. Kan je pixels tellen.

• 1

#32 Black

Black

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 10 January 2015 - 22:10

Zolang het maar lekker draait kan het mij niet schelen dat grafisch iets minder is.

Pfft, ik speel regematig nog Doom. Kan je pixels tellen.

In tegenstelling tot moderne games heeft doom een exellente gameplay.

Nu maakt men vaak een prachtige wereld met amper of geen gameplay mechanics en is er zonder de pracht en praal niet echt iets aan vind ik.

Niet voor alle games natuurlijk, zo zijn er nog altijd leuke gameplay momenten in moderne games, maar toch minder dan vroeger vind ik.

Alles is zo plat, saai en repetitief.

Zo saai soms dat naar de omgeving kijken of deze in de gaten houden leuker is dan effectief paddenstoelen plukken en torens beklimmen.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: The Division, Ubisoft

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users