Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Nieuwe headset

headset

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 09 July 2014 - 11:16

Beste 4gamers,

Gisteren is na een 6tal jaren mijn Logitech G35 headset gebroken onder zijn eigen gewicht (ik nam hem op en de aansluiting met het hoofdstuk brak gewoon, plastic).

Nu desondanks mijn ongelofelijke vaardigheden in het aanbrengen van ducktape heb ik beslist toch al eens te zoeken naar een vervanger.
Ik was best wel tevreden van mijn G35 maar om toch eens nieuwe horizonten te verkennen ben ik dus aan het lezen geslagen en heb mij ondertussen door een zee van reviews en ervaringen geworsteld.

Nu het budget speelt een niet al te grote rol en ik wil wel iets stevig dat degelijke kwaliteit levert tijdens het gamen. Een vereiste is wel dat ik nogal veel gebruik maak van een TrackIr met Proclip dus hij zal ter hoogte van de slaap niet al te breed mogen zijn.
Hierdoor vallen er al een hoop weg en blijft er nog over; Astro A40 / A50 (draad speelt geen rol), Sennheiser PC 363D en de Razer Megalodon 7.1.

Na toch een hoop persoonlijke meningen te hebben doorlezen blijkt de 363D er toch juist iets meer uit te springen.

Zou dit een goede en verantwoorde keuze zijn? Ik krijg er bij Coolblue nog een muis bij twv € 60 die ik wel op mijn werk kan gebruiken dus dat is ook wel een plus.

Alvast bedankt voor de hulp!

Fen
  • 0
One does not simply have a creative signature.

#2 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 09 July 2014 - 11:35

ikzelf heb een Sennheiser pc 360 en die zit toch wel echt goed, en de geluids kwaliteit is zéér hoog (wel stereo de mijne). Ik kan heb wel geen ervaring met die Astro, maar persoonlijk vind ik die Megalodon niet zo zuiver klinken.
  • 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#3 Erra

Erra

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 614 berichten

Posted 09 July 2014 - 11:48

Ik gebruik al jaar en dag Razer, nog nooit problemen mee gehad, top producten!
  • 0

#4 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2922 berichten

Posted 09 July 2014 - 11:52

:hijack:

Sorry dat ik uw topic hier hijack... Maar weet er iemand een plaats waar ik headsets kan uitproberen alvorens ze aan te kopen? (MediaMarkt al niet bv.)

Ik zit nl. met een bril... En ik heb al vaak een headset gekocht die mij dan aan de oren "knelt" en begint pijn te doen. :unsure: Om er dan bv. 100€ tegenaan te smijten om hem enkel x aantal keer te kunnen gebruiken is ook nie de bedoeling natuurlijk...
  • 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#5 ohrino

ohrino

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 161 berichten

Posted 09 July 2014 - 12:10

Sorry dat ik uw topic hier hijack... Maar weet er iemand een plaats waar ik headsets kan uitproberen alvorens ze aan te kopen? (MediaMarkt al niet bv.)

Ik zit nl. met een bril... En ik heb al vaak een headset gekocht die mij dan aan de oren "knelt" en begint pijn te doen. :unsure: Om er dan bv. 100€ tegenaan te smijten om hem enkel x aantal keer te kunnen gebruiken is ook nie de bedoeling natuurlijk...

Zou een in-ear headset dan niet iets voor jou zijn?
Waar je headsets zou kunnen passen, weet ik zo niet meteen.... :/
  • 0

cmyk

MSI Z370 AORUS Ultra Gaming - intel i7 8400k - 16 GB - ASUS RTX 2080 Ti Turbo

#6 Jejskov

Jejskov

Crew

• Crew
  • 718 berichten

Posted 09 July 2014 - 12:21

Ik draag ook een bril en herken het probleem. Wat je kan doen is een webshop zoeken met goede return policy. Hierdoor kan je ze proberen en terugsturen als je last hebt. Ik heb nu een hoofdtelefoon en aparte micro. Ik vind dat gewone hoofdtelefoons beter zitten met bril en volgens sommige klinken ze beter.
  • 0

#7 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2922 berichten

Posted 09 July 2014 - 13:06

Ik draag ook een bril en herken het probleem. Wat je kan doen is een webshop zoeken met goede return policy. Hierdoor kan je ze proberen en terugsturen als je last hebt. Ik heb nu een hoofdtelefoon en aparte micro. Ik vind dat gewone hoofdtelefoons beter zitten met bril en volgens sommige klinken ze beter.

Thx :) Welke micro gebruikt ge als ik vragen mag?

Ik zie dat headsetshop.be zoiets heeft als "14 dagen bedenktijd" en gratis retour.
Iemand ervaring mee? (is van cool blue)
  • 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#8 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 09 July 2014 - 13:08

Geen probleem, ik denk toch mijn beslissing gemaakt te hebben.

Waar je naar het schijnt dingen kunt testen is bij Gamegear (http://www.gamegear.be/). Wel een afspraak maken volgens hun forum.
  • 1

#9 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 09 July 2014 - 13:24

Kogel is door de kerk. Ik heb hem gewoon gekocht :p
  • 0

#10 Jejskov

Jejskov

Crew

• Crew
  • 718 berichten

Posted 09 July 2014 - 13:57

Thx :) Welke micro gebruikt ge als ik vragen mag?

Ik zie dat headsetshop.be zoiets heeft als "14 dagen bedenktijd" en gratis retour.
Iemand ervaring mee? (is van cool blue)

De goedkoopste die ik kon vinden. Ik gebruik dat amper dus dat maakte mij niet uit. Ik had ook iets te veel gespendeerd aan de hoofdtelefoon zelf. Voor micro's kan je alle kanten natuurlijk uitgaan. Je hebt de clip on maar ook desk micro's. Te zien wat je het gemakkelijkste vind en het budget toelaat. Ik ken wel heel weinig van micro's. :)

edit: Ik heb geen ervaring met cool blue.
  • 0

#11 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 09 July 2014 - 15:28

Coolblue is echt een goeie winkel om dingen op te bestellen. Niet altijd de goedkoopste (vaak wel) maar de verzending kan je kosteloos terugsturen en soms zeggen ze gewoon dat je het mag bijhouden en sturen ze het gewenste product op. (Enkel voorgehad met een GSM hoesje dat toch een andere kleur had dan op de website stond)
  • 0

#12 ohrino

ohrino

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 161 berichten

Posted 09 July 2014 - 15:53

Coolblue is echt een goeie winkel om dingen op te bestellen. Niet altijd de goedkoopste (vaak wel) maar de verzending kan je kosteloos terugsturen en soms zeggen ze gewoon dat je het mag bijhouden en sturen ze het gewenste product op. (Enkel voorgehad met een GSM hoesje dat toch een andere kleur had dan op de website stond)

Bij sommige producten is dat goedkoper dan terugsturen en een nieuwe verzenden,
maar blijft steeds leuk :-)
  • 0

cmyk

MSI Z370 AORUS Ultra Gaming - intel i7 8400k - 16 GB - ASUS RTX 2080 Ti Turbo

#13 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 09 July 2014 - 17:01

Ja inderdaad dat was ook de reden :)
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: headset

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users