Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Gaming laptop?

gaming laptop budget

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 M177s34

M177s34

Newbie

• Member
  • Pip
  • 19 berichten

Posted 08 August 2014 - 13:47

Hallo iedereen!!

ik heb eindelijk genoeg geld om een laptop te kopen bijeengegespaard, maar nu komt de vraag:

WELKE ZOU IK KOPEN?

De bedoeling is om deze laptop voor school en hobbymatig te gamen. (Met hobbymatig bedoel ik ongeveer 2 tot 2,5u in de werkweek en 3 tot 4u in het weekend).

Budget: €1000

Vereisten: - Intel Core i7

- 15 tot 17 inch

- AZERTY keyboard

- Fatsoenlijke grafische kaart, genoeg om BF4 op hoge instellingen te spelen

- SSD voor het sneller opstarten van programma's

- INCLUSIEF BESTURINGSSYSTEEM Windows 8.1

Ik dacht aan MSI, maar daar vond ik precies geen in mijn prijsklasse.

Alvast bedankt voor de suggesties!!!

• 0

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 08 August 2014 - 15:07

Voor die prijs die eisen ga je nooit vinden ;) 

naar mijn mening is een i7 ook totaal niet nodig, ook niet in laptops.

Is het ook effectief de bedoeling de laptop mee naar school te nemen? Aangezien voor jouw budget wel een mooie desktop kan gemaakt worden die wel met alle gemak BF4 zal aankunnen. Echter hoge instellingen op bf vereist heel wat grafische kracht, welke niet beschikbaar is in laptops, en al zeker niet in jouw budget.

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 08 August 2014 - 15:59

Dat gaat je inderdaad niet lukken voor die prijs.

• 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#4 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 08 August 2014 - 16:50

Met die eisen mag je al naar een prijs van  ongeveer €1400 kijken.

Bv.: 

http://tweakers.net/.../specificaties/

http://www.bto.eu/bt...book-17m61.html

http://www.bto.eu/bt...book-15m61.html

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#5 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 08 August 2014 - 16:57

880m in een laptop, dayum 0.o

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#6 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 08 August 2014 - 17:12

Als je geen extern scherm hebt, zeker geen 15" scherm nemen, dat is behoorlijk moeilijk gamen :p

BTO is vrij goed qua prijs/kwaliteit maar met jouw vereisten zit je toch wel in een hogere prijscategorie...

naar mijn mening is een i7 ook totaal niet nodig, ook niet in laptops.

Echter hoge instellingen op bf vereist heel wat grafische kracht, welke niet beschikbaar is in laptops.

i5 laptop modellen zijn geen quadcores. Dus in dat opzicht is het i7 / i5 verschil wel een pak relevanter dan op desktops.

En je kan BF4 prima op high spelen op een laptop, uiteraard wel niet met een beperkt budget.

• 0

#7 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 08 August 2014 - 17:27

Als je geen extern scherm hebt, zeker geen 15" scherm nemen, dat is behoorlijk moeilijk gamen :p

BTO is vrij goed qua prijs/kwaliteit maar met jouw vereisten zit je toch wel in een hogere prijscategorie...

i5 laptop modellen zijn geen quadcores. Dus in dat opzicht is het i7 / i5 verschil wel een pak relevanter dan op desktops.

En je kan BF4 prima op high spelen op een laptop, uiteraard wel niet met een beperkt budget.

Do tell me welke games er baat hebben aan quad cores? Heb verscheidene laptops mogen testen waarbij je het verschil tussen de i5 en de i7 amper merkt, op een 2-3 fps na. Nu, aangezien je sowieso met een i7 zit in die game laptops heeft het weinig belang hier verder tijd aan te verspillen.

BF4 op high moet je al veel geld neertellen voor een laptop, en dan kan je high ja, maar aan welke fps? akkoord, die met een sli config of zelf die 880m, die zullen het kunnen, blijft de prijs die je wil geven

• 0

#8 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 08 August 2014 - 17:36

Do tell me welke games er baat hebben aan quad cores? Heb verscheidene laptops mogen testen waarbij je het verschil tussen de i5 en de i7 amper merkt, op een 2-3 fps na. Nu, aangezien je sowieso met een i7 zit in die game laptops heeft het weinig belang hier verder tijd aan te verspillen.

BF4 op high moet je al veel geld neertellen voor een laptop, en dan kan je high ja, maar aan welke fps? akkoord, die met een sli config of zelf die 880m, die zullen het kunnen, blijft de prijs die je wil geven

http://www.battlefie...attlefield-4/pc

Blijkbaar raden ze toch zelf een quad core aan :)

En bvb een Radeon 7970M is ook al sterker dan hun recommended specs, en ook niet overdreven duur...

Maar ik ben BF4 aan het downloaden op het moment, dus ik zal straks of morgen weten te zeggen hoe zwaar het is :)

• 0

#9 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 08 August 2014 - 18:15

http://www.battlefie...attlefield-4/pc

Blijkbaar raden ze toch zelf een quad core aan :)

En bvb een Radeon 7970M is ook al sterker dan hun recommended specs, en ook niet overdreven duur...

Maar ik ben BF4 aan het downloaden op het moment, dus ik zal straks of morgen weten te zeggen hoe zwaar het is :)

Heb het zelf, heb een i7 4790K en ik kan u garanderen dat mijn cores niet eens belast worden...

Alsook, mijn oude HD7970 kon het zelf niet deftig trekken...

• 0

#10 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 08 August 2014 - 18:44

Heb het zelf, heb een i7 4790K en ik kan u garanderen dat mijn cores niet eens belast worden...

Alsook, mijn oude HD7970 kon het zelf niet deftig trekken...

Dan zal er bij u toch iets mislopen: http://i.imgur.com/3ZsW6pZ.png

En op mijn toch niet overdreven dure laptop haal ik 57 fps met alles op high...

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: gaming, laptop, budget

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users