Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Het Hardware Vragentopic

Hardware Vragen Questions How To

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12889 berichten

Posted 19 August 2014 - 21:36

Hier kan je alle hardware gerelateerde vragen plaatsen.

Voor aankoopadvies van een pc, laptop of dergelijke wijzen we je graag door naar Aankoopadvies.

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#2 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12889 berichten

Posted 19 August 2014 - 21:44

Valt 'Light leak' van een scherm onder garantie? Vandaag gemerkt dat men Dell U2713HM links onder wat licht lekt :/ Het valt enkel op wanneer het volledig zwart is, dus als ik geen toeren moet uithalen, wil ik dat wel veranderen :p

• 0

#3 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 20 August 2014 - 10:10

Valt 'Light leak' van een scherm onder garantie? Vandaag gemerkt dat men Dell U2713HM links onder wat licht lekt :/ Het valt enkel op wanneer het volledig zwart is, dus als ik geen toeren moet uithalen, wil ik dat wel veranderen :p

bij mijn weten slechts als het over extreme backlight bleeding gaat. Maar je kan natuurlijk altijd even proberen hé? :p

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6338 berichten

Posted 20 August 2014 - 15:46

Altijd proberen, dell is vrij makkelijk in zo een gevallen, kijk ook eens naar de garanties die je allemaal krijgt ;)

Valt misschien wel onder hun premium panel garanty

Lees zonet dat er vrij veel zijn met een gelijkaardig probleem. Mensen die een vervangend toestel kregen hadden hetzelfde probleem.

Iemand van de klantendienst plaatste dit bij een van de forums: 

Uneven Backlight (bleed)

We do not validate our monitors in a dark room. We validate our monitors in rooms with a minimum of 150 lux which is standard office lighting. Dell monitors do not have 100% backlight uniformity specification. As long as the center 2" circle meets our manufacturer specifications, it is acceptable. If the Brightness and Contrast are maxed to 100 and you measure the brightness difference of any two points on the monitor, the difference will never be greater than 25%.

Uneven Colors
Dell monitors do not have 100% color uniformity specification. As long as the center 2" circle is 6500K, it meets our manufacturer specifications. The center may be 6500K, but the sides and corners may not, which is why you may see that one side or corner is different than the others.

http://en.community....t/19497194.aspx

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#5 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6338 berichten

Posted 06 April 2015 - 10:36

Even bumpen, heb je nog contact opgenomen met Dell hierover?

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#6 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1862 berichten

Posted 06 July 2015 - 22:57

Iemand suggesties om de PC koel te houden tijdens deze warme dagen? Quasi geen stof (hurray for dustfilters) en ik heb zelfs een gewone kamerventilator gericht op mijn tower (maar 's nachts als non-gamers slapen maakt die een beetje te veel lawaai).

Maar dus: suggesties voor een koelere PC? :p

• 0

#7 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6338 berichten

Posted 07 July 2015 - 08:20

Iemand suggesties om de PC koel te houden tijdens deze warme dagen? Quasi geen stof (hurray for dustfilters) en ik heb zelfs een gewone kamerventilator gericht op mijn tower (maar 's nachts als non-gamers slapen maakt die een beetje te veel lawaai).

Wat bedoel je juist met een koelere pc?

Wil je je pc koeler hebben dan nu omdat je denkt dat die te warm wordt? Of wil je hem goed koel houden met weinig lawaai?

Je kan in ieder geval al investeren in een goede aftermarket koeler zoals een noctua, met zeer stille fans op. Wat je eventueel ook kan doen, is je wagen aan waterkoeling en deze volledig passief laten draaien (dus geen fans laten draaien snachts)

• 0

#8 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12889 berichten

Posted 07 July 2015 - 08:26

Stille koelers en een dempende behuizing? :p

• 0

#9 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6338 berichten

Posted 07 July 2015 - 08:31

Stille koelers en een dempende behuizing? :p

Als je gaat dempen gaat je temperatuur ook wel weer de hoogte ingaan, hoewel niet zo veel dat het dramatisch zal gaan worden

• 0

#10 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12889 berichten

Posted 07 July 2015 - 09:02

Als je gaat dempen gaat je temperatuur ook wel weer de hoogte ingaan, hoewel niet zo veel dat het dramatisch zal gaan worden

En/of* :p

• 0

#11 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6338 berichten

Posted 07 July 2015 - 10:03

En/of* :p

Maakt imo niet echt uit, de winst die je haalt met isoleren is groot genoeg om die 1 graad meer ruimschoots te compenseren
  • 0

#12 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12889 berichten

Posted 07 July 2015 - 10:43

Maakt imo niet echt uit, de winst die je haalt met isoleren is groot genoeg om die 1 graad meer ruimschoots te compenseren

Isoleren is meer voor het geluid e.

• 0

#13 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6338 berichten

Posted 07 July 2015 - 11:07

Isoleren is meer voor het geluid e.

Ja, awel :p De winst die je haalt in geluidsvermindering, is voor mij die graad die de temperatuur meer stijgt volledig waard :p

• 0

#14 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1862 berichten

Posted 08 July 2015 - 20:44

Mijn vraag ging vooral over extra improvisatiekoeling tijdens de extreme hitte van de afgelopen dagen :p Extra fans enzovoort zijn logische keuzes, maar ik zocht eeder naar een tijdelijke oplossing voor een paar dagen als "ijsblokskes in uw case steken", maar spijtig genoeg zou dat niet het gewenste effect hebben :p

• 0

#15 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6338 berichten

Posted 08 July 2015 - 20:58

Mijn vraag ging vooral over extra improvisatiekoeling tijdens de extreme hitte van de afgelopen dagen :p Extra fans enzovoort zijn logische keuzes, maar ik zocht eeder naar een tijdelijke oplossing voor een paar dagen als "ijsblokskes in uw case steken", maar spijtig genoeg zou dat niet het gewenste effect hebben :p

Tbh zet ik mijn fans dan gewoon harder :p

• 0

#16 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5008 berichten

Posted 21 September 2015 - 21:25

Mijn pc doet de laatste tijd vreemd, ik wou hem een aantal dagen geleden opstarten en na een paar seconden viel hij weer uit om dan uit zichzelf opnieuw te proberen, telkens opnieuw als ik de psu knop niet uitzette. De front fans blijven ook uit zichzelf draaien maar ik kan ze wel manueel stoppen. Enig idee wat dit kan zijn? Veranderen van powerkabel hielp even maar dan gebeurde de dag erna hetzelfde. Heel vreemd. Ik ga dit weekend sowieso eens een andere voeding proberen.

Edited by Dr.Gordon, 21 September 2015 - 21:26.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte GA-Z87-D3HP | Intel i5-4670K | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair XMS3 8Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#17 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12889 berichten

Posted 17 October 2015 - 16:12

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe setup van monitoren. Ik heb atm plaats voor 2 schermen.

Mijn huidig scherm is de U2713HM. Ik was aan het kijken naar de U2715H of de U2515H.

Men grootste twijfel is of ik 2x 27" zal gaan met 2 verschillende modellen. 1x 27" (huidig houden) en 1x 25" of gewoonweg 2x 25" wat voor wat meer plaats zorgt, maar me wel laat inboeten qua schermgrootte. Ik vind 27" nu wel de perfecte maat. Het tweede scherm zou als back up zijn, dus skype etc.. geen tweede scherm voor op te gamen.

Iemand ervaring met deze maten? Ik las dat de 25" een hogere pixeldensity had dan de 27" (logisch ook) en tekst bv kleiner uitvalt.. maar hoe extreem is dit? 

Alle schermen zijn 2560x1440p.

• 0

#18 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 678 berichten

Posted 19 October 2015 - 09:20

Mijn pc doet de laatste tijd vreemd, ik wou hem een aantal dagen geleden opstarten en na een paar seconden viel hij weer uit om dan uit zichzelf opnieuw te proberen, telkens opnieuw als ik de psu knop niet uitzette. De front fans blijven ook uit zichzelf draaien maar ik kan ze wel manueel stoppen. Enig idee wat dit kan zijn? Veranderen van powerkabel hielp even maar dan gebeurde de dag erna hetzelfde. Heel vreemd. Ik ga dit weekend sowieso eens een andere voeding proberen.

Ondertussen opgelost? Klinkt als mobo :-/

• 0

#19 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5008 berichten

Posted 19 October 2015 - 11:26

Ondertussen opgelost? Klinkt als mobo :-/

Nee, het vreemde is dat ik in een ander huis geen problemen heb en op een andere plaats wel maar daar volstaat het om de power cable te switchen waarna hij goed is voor even maar daarna weer hetzelfde probleem geeft en ik weer naar de oude kabel switch en het weer even werkt. Echt raar
  • 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte GA-Z87-D3HP | Intel i5-4670K | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair XMS3 8Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#20 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6338 berichten

Posted 19 October 2015 - 11:28

Nee, het vreemde is dat ik in een ander huis geen problemen heb en op een andere plaats wel maar daar volstaat het om de power cable te switchen waarna hij goed is voor even maar daarna weer hetzelfde probleem geeft en ik weer naar de oude kabel switch en het weer even werkt. Echt raar

De stroomvoorziening die niet optimaal is dus. Eens kijken of je echt wel 230V krijgt is de boodschap :p

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: Hardware, Vragen, Questions, How To

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users