Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

PlayStation TV

ps3/ps4 ps4 ps3

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 02 October 2014 - 11:08

PlayStation TV

v3ekvd.jpg

Wat is PlayStation TV?

PlayStation TV is een klein apparaatje dat je kan aansluiten aan je tv waarmee je toegang krijgt tot tal van services en games.

Hoeveel bedraagt de kostprijs voor PlayStation TV?

Je kan de PlayStation TV op het moment van schrijven bestellen voor €99.

Wanneer komt PlayStation TV uit?

PlayStation TV komt uit op 14 november in Europa.

Wat zit er in het PlayStation TV-pakket bij launch?

PlayStation TV system, HDMI cable, AC adaptor, AC power cord, printed materials.

Je krijgt er ook nog een download voucher bij voor drie PS Vita games: Worms Revolution Extreme, Velocity Ultra en OlliOlli.

Moet ik een update installeren de eerste keer ik PlayStation TV wil gebruiken?

Er staat inderdaad al een system software update klaar met enkele nieuwe features. Nadat je voor het eerst connecteert met het internet en je je aanmeldt op PSN, krijg je een melding dat je de systeem software moet updaten.

Welke features zijn beschikbaar bij de launch?

Op de PS Blog vind je een overzicht van wat beschikbaar is in systeem software update 3.30.

Welke controller(s) kunnen PlayStation TV aansturen?

- DUALSHOCK 3 (2 stuks)

- DUALSHOCK 4 (? stuks)

- PS Vita

Welke headsets kan ik aansluiten op de PlayStation TV?

Bluetooth headset/headphone (A2DP, AVRCP, HSP)

Welke games kan ik spelen?

- fysieke PS4 games via remote play

- digitale PS3 games via PlayStation Now

- fysieke PS Vita games via de Vita memory card rechtstreeks in de PlayStation TV

- digitale PS Vita, PSP en PS One games via een online software bibliotheek

Games die de Camera of Move nodig hebben, worden niet ondersteund.

Hier vind je een lijst van alle compatibele games (so far).

Wat is er nog buiten games?

- video services

- LiveTweet

- browser

- ...

Heb ik een memory card nodig om games te kunnen spelen?

PlayStation TV heeft 1GB intern geheugen dat kan gebruikt worden voor save games en downloadable content. Zodra dit uitgeput is, zal je een memory card nodig hebben voor extra of grotere save games en downloadable content.

Wat is de resolutie output van PlayStation TV?

PlayStation TV ondersteunt 480p, 720p, and 1080i via HDMI. PS4 Remote Play content wordt gebracht in 720p. 4K wordt niet ondersteund.

Welke features heeft PlayStation TV?

- gelijkaardige GUI met dat van PS Vita

- Standby Mode gelijkaardig met dat van PS Vita

- Ad Hoc Mode voor PS Vita games

Wat is PlayStation 4 remote play?

Via remote play kan je een game dat draait in je PS4 in bv. de woonkamer, de game streamen via je PlayStation TV dat aan een tv hangt in bv. de slaapkamer. Word je dus weer eens weggejaagd uit de woonkamer omdat je levensgezel(len) tv willen kijken, kan je gewoon op een andere tv verder gamen.

Wat is PlayStation Now?

Kijk in de PlayStation Now thread voor meer uitleg.

Ondersteunt PlayStation TV sub accounts en parental control?

Beide worden ondersteund. Parental control kan gezet worden voor games te spelen, video's te bekijken of applicaties te gebruiken, waaronder de internet browser en PlayStation Store. De speeltijd kan ook beperkt worden per 15 minuten op elke dag van de week.

Voor elke sub account kan er ook bepaald worden wat het maximum bedrag is dat er per maand wordt besteed in de PlayStation Store en ofdat de user toegang krijgt tot chat en/of user generated content.

Is er een limiet van hoeveel PlayStation TV devices ik op mijn acount kan activeren?

Je kan maximum 3 actieve PlayStation TV en PlayStation Vita devices activeren. Bijvoorbeeld 1x PlayStation Vita en 2x PlayStation TV.

Kan ik via PlayStation TV content van op mijn pc streamen?

De Network Media Player (dat binnenkort naar PlayStation TV en PlayStation Vita komt) kan gebruikt worden om toegang te verkrijgen tot media servers op het netwerk. Zo kan je foto's bekijken, muziek en videos streamen vanop een server op je lokale netwerk. Foto's, muziek en video's copiëren van je server naar je PlayStation tv is ook mogelijk.

Wat zijn de specificaties?

Dimensions: 65.0 x 105.0 x 13.6 mm (length x height x thickness)
Mass: 110g
CPU: ARM Cortex A9 core (4core)
GPU: IMG SGX543MP4+
Main slots and connectors:
- PlayStation Vita card slot
- Memory card slot
- USB connector (USB 2.0 Type A)
- HDMI output port (HDMI-CEC)
- LAN port (10BASE-T, 100BASE-TX)
Wireless communication:
- IEEE 802.11b/g/n (n=1×1) (Wi-Fi)
- Bluetooth® 2.1+EDR (A2DP,AVRCP,HSP,HID)
Internal memory card: 1GB
AV ouput: 720p, 1080i, 480p
Sound output: LPCM 2ch
Power: AC adaptor: DC 5V
Maximum rated power consumption: Approx. 2.8W
Included:
- PlayStation®Vita TV × 1
- HDMI cable × 1
- AC adaptor × 1
- Power cord × 1
- Printed materials × 1

15465611761_097cdfd807_b.jpg

• 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#2 valies

valies

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 8825 berichten

Posted 02 October 2014 - 11:49

Iemand hier die het in huis haalt?

• 0

As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#3 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 02 October 2014 - 11:59

Ik durf het nog in huis halen. Killzone: Mercenary op het grote scherm :kwijl:

Het zou ook handig zijn voor men broertje ^^

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#4 valies

valies

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 8825 berichten

Posted 08 October 2014 - 08:10

Extra informatie toegevoegd.

• 0

Baka!

#5 valies

valies

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 8825 berichten

Posted 14 October 2014 - 08:25

PlayStation TV is uit in Noord-Amerika.

$99.99 voor het standaard pakket.

ps-tv-pack.jpg

$139.99 voor de bundel (het standaard pakket + DualShock 3 + 8GB memory card + The LEGO Movie Game)

ps-tv-bundle-pack.jpg

• 0

Baka!

#6 Bart Religion

Bart Religion

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 200 berichten

Posted 05 December 2014 - 18:23

PlayStation TV bevat:

PlayStation TV;
HDMI-kabel;
AC power adapter;
Stroomkabel;
Handleiding;
Digitale downloadvoucher voor 3 PS Vita games.

Stop nooit meer met spelen! Stream je PlayStation 4 games naar elke TV in je huis. Maak verbinding met je TV, pak je DUALSHOCK 4 draadloze controller erbij en begin met spelen!
Aansluiten en spelen

Het compacte apparaat sluit perfect aan op elke tv in je huis. Je kunt je PS4 dus vanuit elke kamer bedienen. Speel ook je PlayStation 3 games op de PlayStation TV.

Spelen op een groot scherm
Geniet van een geweldige reeks succesvolle en superpopulaire titels, waaronder klassiekers op de PlayStation Vita, PSP PlayStation en PS One.

Geheugen
Inclusief een ingebouwde interne geheugenkaart (1 GB) voor het opslaan van games, toepassingen en gegevens, met een optie voor het plaatsen van een verwisselbare geheugenkaart (afzonderlijk verkrijgbaar).
Het systeem neemt een bepaalde ruimte op de interne geheugenkaart in beslag, dus de feitelijk beschikbare ruimte is minder dan 1 GB. Koop een aparte geheugenkaart wanneer de interne geheugenkaart vol is, of voor games, content of game-updates die meer ruimte vereisen.

Overal entertainment
Koop, huur of stream films, tv-series en muziek vanuit de PlayStation Store en bekijk je keuze op welke tv dan ook!

Kenmerken:
Geniet van innovatieve features en verbluffende technologie, allemaal met behulp van één klein en stijlvol apparaat.

Mis geen seconde van je PS4-avonturen, ongeacht wie de belangrijkste tv op dat moment gebruikt. Dit systeem biedt meer vrijheid dan welk ander systeem dan ook.
Beleef al je avonturen op het grote scherm, zonder aan één tv vast te zitten. Start je game in de ene kamer, en speel verder in de andere.

PS TV geeft je toegang tot films en tv-series in de PlayStation Store.
Video's of foto's op de Memory Card of video's die worden afgespeeld in de browser van het PS Vita-systeem kunnen eenvoudig worden overgezet op PS TV zodat ze op het grote tv-scherm bekeken kunnen worden.

Er kunnen twee DUALSHOCK 3 of DUALSHOCK 4 controllers worden verbonden met PS TV, zodat gebruikers multiplayergames kunnen spelen van PS One-klassiekers.
*Voor PS4 Remote-play via PlayStation TV is een initiële installatie vereist.

Nu woon ik samen met mijn broer. Die ook graag Playstation speelt. Dus op zich zou het wel handig als een van ons dat kastje gebruikt en de andere de PS4.

Maar is de 'luxe' van de PS4 niet te hoeven van mijn bureau (ik speel het liefs games op mijn computerscherm op mijn bureau, ik moet echt met mijn neus voor het scherm zitten. Gevolg van jarenlang PC games te spelen. Het voelt gewoon raar aan om vanuit de zetel op 3 meter van een TV-scherm te zitten. Vooral omdat ik vooral shooters speel, dat speelt gewoon lekkerder op 30cm van een 27" pc monitor dan op 3m afstand van 42" (ofzo iets) tv. Zelfde met FIFA. Veel beter immersie imo. Tuurlijk is dat gewoonte en persoonlijke voorkeur) 100 euro waard? Zoveel werk is die PS4 verhuizen nu ook weeral niet. 

* Wat mij niet duidelijk is welke PS3 games je kan spelen. Ik heb er heel wat (ook een PS3 ofc).

En die PS-TV zegt dat je ook PS3 kan spelen. Welke dan? Diegene die je al hebt op disc? Of moet je ze nog eens apart kopen?

* Blijkbaar kan je ook VITA games spelen, maar lang niet allemaal omdat de VITA een backpanel heeft. Blijkbaar zou je de weinige goeie VITA niet kunnen spelen hierdoor. Uncharted enzo?

En belangrijkste:

* Kan je met Playstation TV local multiplayer spelen op twee schermen in verschillende kamers. FIFA of multiplayer games spelen, die anders geen splitscreen hebben of splitscreen games die je dan zonder splitscreen kan spelen. 

FIFA & dat DC vechtspel Injustice of zoiets heeft bv local multiplayer. Kan je dan op twee schermen samen spelen via PSTV?

En niet-local multiplayer games zoals GTA, meeste racegames & shooters.

En gaat dat ook voor PS3 games? Lijkt me leuk om bv Resident Evil 5 co-op te spelen op twéé schermen ipv met splitscreen?

Edited by Bart Religion, 05 December 2014 - 18:30.

• 0

#7 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 05 December 2014 - 18:56

rafbanaan heeft een special hierover geschreven, die binnenkort online gaat, misschien kan dat al een deel van je vragen beantwoorden.

Zal hem ook even porren om hier te komen reageren

• 0

#8 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 05 December 2014 - 19:23

Om het je even te laten weten. Ik ben bezig aan mijn antwoord :p

• 0

#9 Bart Religion

Bart Religion

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 200 berichten

Posted 05 December 2014 - 19:38

Cool!

Hopelijk heeft het meer voordelen die niet simpel opgelost kunnen door de PS4 gewoon fysiek te verplaatsen van mijn bureau naar een andere kamer. Want dat lijkt me geen 100 euro waard.

edit: Ik las wel dit:

How will Cross Play function between PS4 and PS TV systems?
Supported titles will allow the PS4 system and PS TV users to play together in the same game via online multiplayer (PlayStation Plus required for online multiplayer on PS4).

Zou wel interessant zijn.

Alleen dat "Supported titles" baart mij zorgen. Hopelijk niet alleen van die indie games :o)

Edited by Bart Religion, 05 December 2014 - 19:42.

• 0

#10 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 05 December 2014 - 20:05

PS3 games kan je er niet rechtstreeks op spelen. De enige manier is via PlayStation Now en is voor het moment alleen in de US en UK.

Je kan er inderdaad Vita Games op spelen. Bepaalde games zijn hiervoor aangepast met een update om de PS TV te ondersteunen. Killzone: Mercenary is bv aangepast (titel die ik ermee heb getest).

Je kan er lokale co-op mee doen. Het is wat dezelfde manier als share play vermoed ik. Maar niet elke game gaat werken.

MP spelen via de PS TV kan je met iedere game (remote play), maar je moet wel PS+ bezitten (wat noodzakelijk is voor PS4 games te spelen). PS Vita games vereist dit niet.

Ik hoop dat ik de meeste wat vragen wat heb beantwoord, indien niet.. shoot for more ^^. Verder heb ik nog een aantal puntjes waar je misschien niet meteen aan dacht om te vragen.

De stream is enkel 720p en 30fps. Dus je gaat geen native 1080p op je scherm krijgen. Bij Call of Duty ga je bijvoorbeeld zitten met 720p/30fps ipv de 1080p/60fps op de PS4.

Er is natuurlijk een kleine delay, een aantal milliseconden. Ik dacht dat Eurogamer sprak van 20ms (zelf kon ik dit niet testen :p). Dit is de meeste games aanvaardbaar, maar in wat meer fast paced games gaat dat mss een nadeel opleveren.

Wanneer je Vita games gaat spelen, mag je uitkijken naar een nieuw geheugenkaartje. Killzone: Mercenaries heeft bv met zijn noodzakelijke update 3,8GB nodig. Je komt dus niet toe met een 4GB kaartje en al zeker niet met het intern geheugen.

• 0

#11 valies

valies

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 8825 berichten

Posted 06 December 2014 - 09:12

Ff topic merged met de reeds bestaande topic.

Lees ook zeker de FAQ in de OP :)

• 0

Baka!

#12 Bart Religion

Bart Religion

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 200 berichten

Posted 06 December 2014 - 15:06

Je kan dus met twee tegelijk pakweg Battlefield online spelen? (uiteraard met +)

• 0

#13 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 06 December 2014 - 15:58

Je kan dus met twee tegelijk pakweg Battlefield online spelen? (uiteraard met +)

Nee, want is niet lokaal.

• 0

#14 Bart Religion

Bart Religion

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 200 berichten

Posted 06 December 2014 - 19:14

Dan zie ik er het nut niet van in eigenlijk. Een veredelde PS VITA voor op een groot scherm dus (en de veel van de betere games werken niet eens omdat ze gebruik maken van VITA functies zoals Uncharted blijkbaar) Vita boeit mij dus niet en als ik PS3 wil spelen, dan speel ik op mijn PS3.

Had geestig geweest moet ik met nen maat FIFA 15 kunnen spelen op die manier. Kopen ziet em niet zitten dusja.

En local, als ik tegen mijn broer wil spelen kan die gewoon naast mij op de bank komen zitten.

Had nochtans het volgende gelezen (maar meerdere artikels spreken elkaar tegen. Sommigen van niet, sommmige zeggen van wel, sommige zeggen FIFA 15, EA zegt dat het een bug en dat het wel zo gaan. Maar als ze dus allemaal local bedoelen... Bij FIFA is dat niet nuttig. Call of Duty ondersteund het alvast NIET).

Dus enkel games met local multiplayer werken. Bv racegames?

Ik lees wel dit

https://www.youtube....ze6aI3lQOo#t=70

Maar snap het niet goed. Of is dat nog iets anders dan PS TV?? Je hebt twéé PS4 nodig en niet één PS4 en een PS TV voor dat dus?

(ja, sorry deze Xbot is een playstation n00b :p)

Edited by Bart Religion, 06 December 2014 - 19:20.

• 0

#15 Bart Religion

Bart Religion

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 200 berichten

Posted 06 December 2014 - 19:24

Denk dat ik twee dingen verward hebt. Sorry rafbanaan. Mea culpa. Toch bedankt voor de moeite om het uit te leggen.

't Was niet voor niets, want nu begrijp ik het verschil. 

• 0

#16 Koja78

Koja78

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 123 berichten

Posted 14 December 2014 - 21:36

Ter info.. gisteren bij gamemania aan  79 € zien staan ipv 99€

• 0

#17 omegahealer

omegahealer

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 195 berichten

Posted 14 December 2014 - 21:46

actie voor 79 ipv 99 is al van vorige week maandag, ook de PS VITA bundels waren 30 euro goedkoper... ben een ps vita tv gaan halen de vrijdag met nog een kortingsbon van 15 euro... aardige prijs :p

• 0

#18 MrThom

MrThom

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 242 berichten

Posted 14 December 2014 - 22:49

Ik snap het niet goed. Waarvoor dient dit eigenlijk?
  • 0

www.twitch.tv/mrthomart

Af en toe stream ik hierop, een follow wordt altijd teruggegeven!

#19 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 14 December 2014 - 22:52

Ik snap het niet goed. Waarvoor dient dit eigenlijk?

voornamelijk om vita games te spelen op uw TV en ook om ps3 (en ps4 dacht ik ook) te streamen naar dit toestel.

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#20 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 14 December 2014 - 22:53

Staat allemaal in de OT :)

• 1