"Resident Evil 4 en 5 lieten horror niet vallen"
In de algemene perceptie is het zo dat de Resident Evil-games sinds Resident Evil 4 een verschuiving hebben gemaakt van horror naar actie, iets wat in Resident Evil 5 werd voortgezet. Toch is dit niet hoe het Capcom het ziet, laat staan hoe men het bedoeld had. Volgens Tsukasa Takenaka, die momenteel werkt aan de 3DS-game Resident Evil: Revelations, wilde men horror nooit laten vallen, maar wilde men nieuwe soorten horror verkennen. In Resident Evil 4 draaide het bijvoorbeeld niet om zombies, maar om de Ganados die zich veel menselijker gedragen en je aanvallen met voorwerpen. In Resident Evil 5 draaide het dan weer meer om de omgeving. Beide games wilden volgens Takenaka kijken wat mogelijk was met de hardware van toen en nieuwe soorten horror verkennen. "Dat is misschien iets waar enige onduidelijkheid over is ontstaan."
Met Resident Evil: Revelations, dat begin 2012 verschijnt voor 3DS, keert Capcom naar eigen zeggen terug naar de klassieke horror van de reeks. Het valt echter af te wachten hoe fans die game zullen ontvangen, maar wij duimen alvast.