Ontwikkelaar verdedigt slipjes en grote borsten
De ontwikkelaar van Skullgirls, een 2D-vechtspel met een animesausje, wordt geplaagd door beschuldigingen van seksisme. Het spel beeldt de vrouwelijke personages immers af met een stevige voorgevel en ook hun slipjes trekken regelmatig de aandacht. Critici doen de game dan ook af als fan service en seksistisch, hetgeen volgens de ontwikkelaar een misplaatste en oppervlakkige houding is.
Peter Bartholow, lead designer van Skullgirls, wijst erop dat de hoofanimator van het spel een vrouw is en dat zij zelf veel aandacht besteedt aan de borsten omdat ze ze cool vindt. Bovendien zouden het vooral mannen zijn die de game seksistsich vinden en moet men nog de eerste klacht van een vrouw zelf ontvangen. Tot slot meent Bartholow dat Skullgirls gewoon bestaat uit sterke, mooie vrouwen, waar niets mis mee is. Wanneer ze dan in korte jurkjes aan het vechten zijn, is het logisch dat er af en toe eens een slipje tevoorschijn komt. Hun vrouwelijke troeven worden trouwens niet uitgespeeld in de gameplay zelf, terwijl dit in andere games soms wel gebeurt. Het is dus niet zo dat je tegenstanders voortdurend tussen de benen zal knellen of de schedel zal inkloppen met een welgemikte boob smash. Overigens zouden via DLC (die deels gratis zal zijn) ook mannelijke personages worden toegevoegd in de toekomst.
Skullgirls staat gepland voor begin 2012 en zal verschijnen via PSN en XBLA.