Amy-makers laten publiek prijs mee bepalen
Het horrorspel Amy, dat verschijnt op XBLA en PSN, heeft een verschillende prijs gekregen op beide platformen, iets wat voor heel wat gamers nogal bizar was. Lexis Numérique legt nu de gedachtegang erachter uit en heeft een poll geopend (voor Amerikaanse PSN-gebruikers) om te bepalen wat er nu juist moet gebeuren met de prijs van het spel op de Amerikaanse PSN-markt.
"We proberen zo transparant mogelijk te zijn en we willen dan ook uitleggen wat er hier aan de hand is. Het is ook een goede manier om het publiek te betrekken in de prijs van het spel in de Verenigde Staten. We willen veel content leveren voor een deftige prijs, omdat we denken dat de prijs bepalend kan zijn, zeker tijdens economisch moeilijke tijden. We denken dat Amy zelfs tegen een hogere prijs verkocht had kunnen worden, maar het probleem is dat een prijs in Microsoft Points niet evenveel waarde heeft overal ter wereld. 800 Microsoft Points in de VS is zowat 10 dollar waard, maar 10 euro is dan weer 12,8 dollar. [...] Ongeacht de keuze die we maken, zal er daar dus sowieso wat verschil op zitten per land en platform."
"We begrijpen echter de reactie van Amerikaanse PSN-gamers die niet begrijpen waarom ze meer moeten betalen dan hun XBLA-vrienden. Daarom hebben we deze manier [de poll] opgezet zodat mensen ons kunnen vertellen wat we met de prijs moeten doen in de VS", laat Lexis Numérique weten. De poll is wel enkel toegankelijk voor Amerikanen en voorlopig zegt 70% van de stemmers dat het "prijsverschil een enorm (pijn)punt is" en dat het "oké" is als het bedrijf het spel uitstelt om de prijs juist te zetten. Ook heel wat Europeanen zullen deze beslissing waarschijnlijk afwachten om te weten of ze het spel via de Amerikaanse Store moeten kopen.