Assassin's Creed III "next-gen op huidige consoles"
Met de komst van een nieuwe game doet men altijd een poging om de grootspraak boven te halen en dat is bij Assassin's Creed III niet anders. De nieuwste trailer, die gisterenavond verscheen, toont sterk verbeterde graphics ten opzichte van de vorige games in de Assassin's Creed-saga en dat is te danken aan de AnvilNext-engine, zegt men in Game Informer.
Deze 'vernieuwde' engine, een evolutie van de Anvil-engine, zou in staat moeten zijn om gevechten te tonen met zowat 1000 mensen tegelijkertijd. "Het is angstaanjagend om te zeggen, maar het doel was om er als een next-gen game uit te zien op de huidige technologie," stelt Alex Hutchinson (creative director). "We willen iets volledig nieuw doen, terwijl we toch trouw blijven aan de franchise. Mensen willen dat herkenbare, maar ook iets radicaal nieuw. We houden dus de pilaren van vechten, rondlopen, sociale stealth, maar met nieuwe omgevingen en nieuwe manieren om ze toe te passen." De weg naar Assassin's Creed III was lang, zoals Jay in zijn uitgebreide aanloopspecial heeft aangetoond.