Capcom: tokens in plaats van schijfjes binnen 5 jaar
Steeds meer partijen kijken naar de digitale markten, mede omdat het kosten uitspaart en het ook een rechtstreekse weg is naar de klant, zonder langs retailers te moeten gaan. Capcom liet eerder al weten dat het tegen 2017 maar liefst 50% van de inkomsten via digitale weg denkt te verkrijgen.
Toch werd er gezegd dat retailers nog steeds hun plaats zullen hebben, al zal het daar eerder op impulsaankopen aankomen en minder op gerichte aankopen bij de release van games, denkt Capcom. Christian Svensson van Capcom voegt er nu aan toe dat hij vermoedt dat er in de toekomst eerder met tokens gewerkt zal worden in plaats van schijfjes. "Het is waarschijnlijk dat we over 5 jaar niet meer met schijfjes in doosjes werken, maar dat er een token in een doosje zit, iets dat als geschenkje gegeven kan worden. Het kan zo gebundeld worden met popjes of beeldjes of iets anders dat een tastbare waarde heeft en dat je niet kan downloaden." Zie jij dat zitten? Een beeldje kopen van Mass Effect 6 met daarbij een kleine jeton waar je downloadcode op staat?