"Geen Michael Bay-games nodig voor goede verkoop"
Als het spectaculair oogt en er genoeg flitsende beelden tevoorschijn komen, dan wordt er wel al wat sneller "wow" gezegd. Dat is ook hoe de meeste Michael Bay-films afgewerkt worden en het zijn dan ook 1 voor 1 kassuccessen.
Toch wil Jade Raymond, hoofd van Ubisoft Toronto, dat de gamesindustrie volwassen wordt. "Het wordt tijd dat ons medium volwassen wordt. Ik denk niet dat we steeds het equivalent van een Michael Bay-film moeten maken om toch maar 5 miljoen exemplaren te verkopen. Ik denk dat we interessante, betekenisvolle zaken kunnen maken over belangrijke onderwerpen. Bovendien ben ik niet de enige die er zo over denkt."
"Er zijn grote franchises die meer inhoud proberen te hebben en die interessanter proberen worden. We hebben bij Assassin's Creed ook geprobeerd (en hopelijk viel het op) om een verhaal met meer diepgang en meer volwassenheid te creëren. We gaan er in elk geval mee verder hier bij Ubisoft Toronto. Ik denk dat elk ander entertainmentmedium of kunstvorm erin slaagt om commercieel succesvol te zijn en toch het publiek aan het denken te zetten of te inspireren."
Games kunnen volgens Raymond meer betekenen op dit vlak, mede dankzij de gameplay-elementen, al zal het niet zo eenvoudig zijn om dit nieuw "recept" te vinden en uit te werken.