"Te grote korting op games niet goed"
Op Steam en andere platformen zal je geregeld een koopje kunnen vinden omdat er met kortingen wordt gesmeten. Sommige games kosten dan plots nog maar een fractie van wat er normaliter wordt gevraagd.
Volgens Guillaume Rambourg, managing director bij GoG.com, kunnen zulke kortingen ook schade toebrengen aan het merk of de franchise. "Soms zie je enorm hoge kortingen, van zelfs 80% of meer, die een boodschap uitsturen dat het spel eigenlijk niet veel waard is. Natuurlijk zal je er veel exemplaren van verkopen als het zo goedkoop is, maar je beschadigt wel de merkwaarde op lange termijn, omdat mensen de volgende ongelooflijke korting zullen afwachten," meent hij.
"Het is eenvoudig om je prijs te doen zakken. De inhoud van je aanbod verbeteren als je het spel uitbrengt, is een grotere uitdaging. [...] De industrie weet geen eerlijk en aantrekkelijk pakket aan te bieden op de releasedag om mensen te overtuigen om het spel bij lancering te kopen. Dat is echter wel de beste manier om een uitgever of ontwikkelaar te helpen. Bij GOG proberen we altijd zoveel mogelijk waarde in het aanbod te steken en we hopen dat meer bedrijven dit zullen doen."
"Grote kortingen zijn ook slecht voor de gamer. Als hij een spel koopt, puur omdat het een koopje is, gaan ze slechte aankopen doen en leren ze dat games geen waarde hebben. We kennen allemaal wel gamers die meer games kopen dan ze willen, gewoon omdat er een enorme korting was. Dat is voor niemand goed."