"Hitman-trailers laten niet alles zien"
Met de komst van Hitman: Absolution vreesden de oudere fans dat men de typische sluiptactieken van de oude games overboord zou gooien voor de actiegerichte aanpak van de meeste games in deze generatie. Ook de trailers lijken meer actie te tonen dan gebruikelijk werd toegepast in een Hitman-game. Toch wil Luke Valentine (producer) ons eraan herinneren dat de trailers niet alles tonen. "Als je naar de trailers van de oude Hitman-games gaat kijken, dan zijn ze ook op actie gericht en tonen ze ook niet alles van het spel. Het waren geen actiegames, maar om ze in de markt te plaatsen moet je iets spannends tonen."
"Iemand in de gaten hebben is spannend omdat je gespannen bent en je heel zenuwachtig bent omdat je het niet wil vergallen, maar het is niet spannend om zulke zaken te laten zien. De reacties zijn wel terecht, maar de mensen die vrezen dat het een actiegame is geworden, moeten dus gewoon naar oude trailers kijken en dan zullen ze zien dat de marketing op dezelfde manier werd gedaan toen."
Omdat volgens Valentine mensen nu minder tijd hebben en hun tijd ook over meerdere zaken moeten verdelen, moeten games zich ook naar deze situatie richten, door het speelbaar te maken voor zij die weinig tijd hebben en zij die ettelijke uren aan een stuk kunnen gamen. Daarom zal Hitman: Absolution meerdere opties aanbieden. "Je kan het als actiegame spelen, maar ook als stealth game. We zijn erin geslaagd om beide speelstijlen erin te verwerken."